- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
Про удосконалення законотворчої діяльності у системі МНС
Відповідно до глави 1 розділу 8 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р.
N 950, розділу III постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 р.
N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади", розділу III наказу МНС від 18.10.2007
N 705 "Про затвердження Регламенту Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи" та з метою удосконалення законотворчої діяльності у системі Міністерства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації законотворчої діяльності з підготовки і подання до Кабінету Міністрів України проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, їх супроводження при розгляді у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам урядових органів державного управління, департаментів та самостійних структурних підрозділів центрального апарату Міністерства забезпечити неухильне виконання вимог Порядку при підготовці і супроводженні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів.
3. Першому заступнику, заступникам Міністра відповідно до розподілу повноважень взяти на особистий контроль здійснення заходів щодо законопроектування та законотворення, супровід законодавчих та інших нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МНС від 12.10.2006
N 661 "Про організацію взаємодії МНС України з Верховною Радою України".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Теличка В.І.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
03.12.2007 N 823
ПОРЯДОК
організації законотворчої діяльності з підготовки і подання до Кабінету Міністрів України проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, їх супроводження при розгляді у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України у Міністерстві з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
I. Загальні положення
1. Порядок організації діяльності з підготовки і подання до Кабінету Міністрів України проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, їх супроводження при розгляді у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України (далі - Порядок) розроблено відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р.
N 950, постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 р.
N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади", розділу III наказу МНС від 18.10.2007
N 705 "Про затвердження Регламенту Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи" і має на меті регламентувати роботу урядових органів державного управління, департаментів та інших структурних підрозділів Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щодо підготовки і подання до Кабінету Міністрів України проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, їх супроводження при розгляді у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України.
Організація діяльності з підготовки проектів нормативно-правових актів у системі МНС здійснюється за такими етапами:
планування роботи з підготовки нормативно-правових актів;
підготовка законопроектів та інших нормативно-правових актів;
подання законодавчих актів та інших нормативно-правових актів до Кабінету Міністрів України;
супровід законодавчих та інших нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України та у Верховній Раді України;
контроль за організацією роботи із підготовки проектів нормативно-правових актів сфери компетенції МНС, перевірки виконання завдань, визначених законами України, актами та дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, актами МНС.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
нормативно-правовий акт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб'єктом нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування;
головний розробник проекту акта - структурний підрозділ Міністерства, який здійснює його підготовку;
закон України - нормативно-правовий акт вищого представницького органу державної виконавчої влади або самого народу, який регулює найбільш важливі суспільні відносини, відображає волю й інтереси більшості населення, втілює основні права людини та інші загальнолюдські цінності і має найвищу юридичну силу щодо інших нормативно-правових актів;
заінтересований орган виконавчої влади - орган виконавчої влади, що відповідно до компетенції бере участь у розробленні проекту акта або його погодженні;
наказ - вид розпорядчого документа, який видається від імені суб'єкта нормотворення;
постанова - вид розпорядчого документа, що приймається колегіальним суб'єктом нормотворення;
нормопроектувальна техніка - система вироблених практикою нормотворення вимог та способів створення найбільш доцільних за формою і досконалих за структурою, змістом і викладом нормативно-правових актів;
розпорядчий документ - акт, що видається суб'єктом нормотворення у процесі здійснення ним виконавчо-розпорядчої діяльності з метою виконання покладених на нього завдань та здійснення функцій відповідно до наданої компетенції на основі і на виконання Конституції та законів України, спрямований на регулювання суспільних відносин у сферах державного управління, віднесених до його відання;
розпорядження - вид розпорядчого документа, що приймається колегіальним суб'єктом нормотворення.
II. Планування роботи з підготовки нормативно-правових актів
1. Планування роботи з підготовки нормативно-правових актів сфери компетенції Міністерства проводиться на основі та на виконання
Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи МНС, відповідно до перспективних та поточних планів Міністерства.
2. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється у порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р.
N 950, іншими актами законодавства.
3. Розроблення проекту нормативно-правового акта в МНС покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
4. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом Міністра робоча група. До складу робочої групи включаються представники основних структурних підрозділів, до компетенції яких віднесено предмет правового регулювання акта, а також представник юридичної служби. У разі необхідності до складу робочої групи можуть бути залучені науковці, народні депутати, представники громадських організацій.
5. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта структурний підрозділ, до сфери якого віднесено предмет правового регулювання:
проводить аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлює необхідність підготовки проекту;
визначає предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряє його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечує опрацювання проекту з урахуванням стандартів Європейського Союзу, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;
забезпечує погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та, у разі потреби, вносить необхідні поправки;
вживає заходів до усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
6. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Міністрові обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами, юридичною службою та заступниками Міністра (відповідно до розподілу обов'язків).
7. Нормативно-правові акти МНС, що стосуються прав, свобод та законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають в установленому порядку реєстрації в Мін'юсті.
Безпосередньо організацію роботи урядових органів державного управління, департаментів, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства щодо планування роботи за напрямом діяльності покладено на Департамент організаційно-контрольної роботи та Управління правового забезпечення.
Департамент організаційно-контрольної роботи відповідно до покладених на нього завдань:
здійснює стратегічне планування роботи Міністерства за визначеною Кабінетом Міністрів України методикою;
забезпечує планування та моніторинг заходів щодо поетапної реалізації стратегічних завдань, визначених у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України та інших програмних документах;
здійснює моніторинг виконання запланованих заходів;
узагальнює інформацію від структурних підрозділів Міністерства та готує щомісячні звіти до Кабінету Міністрів України про хід поетапної реалізації стратегічних завдань, визначених у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, інших програмних документах;
розробляє нормативно-правові акти сфери компетенції Департаменту та бере участь у їх розробці разом з іншими структурними підрозділами Міністерства;
готує проекти наказів МНС про регламент роботи Міністерства, про розподіл функціональних обов'язків та повноважень між заступниками Міністра;
розробляє, виходячи із стратегічних завдань, які визначені Програмою діяльності Кабінету Міністрів України та іншими керівними документами, на підставі пропозицій, що надаються структурними підрозділами, перспективний план роботи Міністерства на рік та здійснює поточне (календарне) планування.
Управління правового забезпечення, відповідно до покладених на нього завдань:
веде постійний облік законопроектів, розроблення яких передбачено завданнями, визначеними законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем'єр-міністра України після затвердження плану законопроектних робіт та готує інформацію для Мін'юсту у визначений ним строк;
протягом року здійснює коригування плану нормотворчої діяльності із урахуванням нових завдань, визначених законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами та дорученнями Кабінету Міністрів України;
узагальнює разом із структурними підрозділами Міністерства практику застосування законодавства з питань, що належать до сфери управління Міністерства, готує пропозиції щодо його вдосконалення;
забезпечує дотримання вимог законодавства під час підготовки законодавчих та нормативно-правових актів;
проводить разом з іншими структурними підрозділами Міністерства перегляд відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із чинним законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність;
організовує облік і зберігання текстів законодавчих та інших нормативних актів, веде інформаційно-довідкову роботу з питань законодавства, оперативне доведення до керівництва Міністерства інформації про зміни в законодавстві, рекомендації Міністерства юстиції України, роз'яснення Пленуму Верховного Суду України, Вищого господарського суду України та підготовлює керівництву Міністерства довідкові матеріали з питань законодавства, надає працівникам Міністерства консультації з правових питань;
вносить керівництву Міністерства пропозиції щодо подання відповідними структурними підрозділами Міністерства нормативного акта до Міністерства юстиції України для державної реєстрації, якщо цей акт зачіпає права, свободи і законні інтереси громадян або має міжвідомчий характер;
сприяє у виконанні структурними підрозділами Міністерства актів Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, керівних документів Міністерства, а також наказів і доручень Міністра, першого заступника та заступників Міністра;
готує пропозиції щодо розгляду питань про стан законопроектної роботи у Міністерстві на засіданнях Колегії та здійснює контроль за їх виконанням;
організовує роботу з підготовки та погодження проектів законів України, постанов Верховної Ради України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів у сфері компетенції Міністерства;
за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів Міністерства перевіряє на відповідність законодавству проекти законодавчих актів та інших нормативно-правових актів, що подаються у встановленому порядку на підпис Міністрові та заступникам Міністра;
готує пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань, що відносяться до компетенції Міністерства;
аналізує вітчизняне і зарубіжне законодавство сфери діяльності Міністерства, та бере участь у роботі щодо гармонізації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
разом з відповідними структурними підрозділами узагальнює практику застосування законодавства у сфері компетенції МНС, бере участь у підготовці пропозицій щодо його вдосконалення;
здійснює формування та коригування плану нормотворчої діяльності Міністерства із урахуванням завдань, визначених законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем'єр-міністра України.
8. План нормотворчої діяльності МНС формується відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України із урахуванням
Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, інших державних програм, концепцій, стратегій, основних напрямів реалізації державної політики, інших програмних документів концептуального характеру та пропозицій урядових органів управління, департаментів та інших структурних підрозділів Міністерства строком на рік.
................Перейти до повного тексту