1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
18.10.2007 N в-41/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель послуг з оздоровлення та відпочинку, здійснених в 2007 році Управлінням у справах сім'ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління у справах сім'ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації.
Адреса: 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 6.
Відповідальний за проведення торгів: Деркач Володимир Григорович; тел. (0322) 750151.
2. Предмет закупівлі: послуги з оздоровлення та відпочинку.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: обласний бюджет.
5. Очікувана вартість закупівлі: 2907,7 тис.грн.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 02.04.2007, закінчення - 25.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 б/н - 5 арк.
2. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 21.05.2007 N 8 - 4 арк.
3. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 25.06.2007 N 1 - 5 арк.
4. Договір від 06.07.2007 N 1 - 2 арк.
5. Договір від 06.07.2007 N 2 - 2 арк.
6. Договір від 06.07.2007 N 3 - 2 арк.
7. Договір від 06.07.2007 N 4 - 2 арк.
8. Договір від 06.07.2007 N 5 - 2 арк.
9. Договір від 06.07.2007 N 6 - 2 арк.
10. Договір від 06.07.2007 N 7 - 2 арк.
11. Договір від 06.07.2007 N 8 - 2 арк.
12. Договір від 06.07.2007 N 9 - 2 арк.
13. Договір від 06.07.2007 N 10 - 2 арк.
14. Тендерна документація Управління у справах сім'ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку від 19.03.2007 б/н - 24 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі Управлінням у справах сім'ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації послуг з оздоровлення та відпочинку".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю Управлінням у справах сім'ї та молоді Львівської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 р. N 14(85), оголошення N 14021807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 02.04.2007 р. N 14(51), оголошення N 3309251;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код SHT/A1154).
В порушення вимог ч. 3 ст. 8 Закону щодо проведення процедури закупівлі, яка перевищує суму, еквівалентну 300 тисячам євро, оголошення про заплановані торги не розміщено Замовником англійською мовою у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 02.04.2007 р.
Згідно оголошення про заплановані торги Замовником предмет закупівлі визначено як "послуги з оздоровлення та відпочинку".
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р "Про затвердження форм оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" в оголошенні про проведення торгів Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в опублікованих Замовником оголошеннях про заплановану закупівлю не зазначено кількість путівок, що плануються до закупівлі, або кількість дітей, яка підлягає оздоровленню, та не зазначено лоти за місцем надання послуг (регіонами оздоровлення дітей) чи обсягами закупівлі.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру складене з порушенням вимог Закону та не містить в повному обсязі всієї інформації з питань державних закупівель, а також не забезпечене інформування потенційних учасників у міжнародному інформаційному просторі, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників та не забезпечує дотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях державних закупівель.
2. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку затверджена Головою тендерного комітету Деркачем В.І. 19.03.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в Додатку 1 "Відомості щодо торгів" тендерної документації Замовника не зазначені прізвища, посади та адреси посадових осіб або інших працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в зазначенні основних умов, які обов'язково повинні бути включені до договору про закупівлю, - додаток до тендерної документації "Основні умови договору", відсутні вимоги щодо зазначення в договорі при його укладанні кількості предмета закупівлі та строку дії договору, що є згідно ст. 180 Господарського кодексу України та ст. 638 Цивільного кодексу України основною умовою договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих послуг (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України дітей та фізичних осіб віком до 18 років.
Так, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (пп. 7.1, 7.3) зазначено, що "учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені".
В Додатку 3 до тендерної документації - Тендерна форма "Пропозиція", за якою Замовник пропонує учасникам надавати свої цінові тендерні пропозиції, загальну суму закупівлі запропоновано надавати з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акта.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в частині детального опису предмета закупівлі в Технічних вимогах щодо закупівлі послуг з оздоровлення та відпочинку Замовник не вимагає від учасників надання Сертифіката акредитації МОЗ України щодо категорійності санаторно-оздоровчих закладів та Сертифіката відповідності щодо спроможності їх надавати послуги на відповідному рівні, що є порушенням розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 642-р "Про оздоровлення та відпочинок дітей" та наказу Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 30.08.2002 N 498, яким затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому числі і послуг з оздоровлення та відпочинку дітей.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано можливість виключного надання інформації Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору.
Таким чином, Замовником чітко не визначено вимоги та інформація щодо характеру і необхідних якісних характеристик предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не забезпечує дотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надано в порядку громадського контролю протокол розкриття тендерних пропозицій з порушенням строку подання на 106 робочих днів, який закінчився 16.05.2007.
Відповідно до наданого на дослідження протоколу розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 б/н пропозиції надали в установлений термін 11 учасників:
- Спеціалізований санаторно-оздоровчий комплекс "Веселка", цінова тендерної пропозиції якого становила 327,6 тис.грн. (52,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 350 осіб;
- Оздоровчий табір для дітей і підлітків "Дружба", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 315,0 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 21 день на 250 осіб;
- Оздоровчий комплекс санаторного типу для дітей "Сонячний промінь", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 396,9 тис.грн. (63,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 350 осіб;
- ПП "Дитячий оздоровчий табір "Романтик", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 388,8 тис.грн. (54,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 400 осіб;
- Спортивно-оздоровча база "Казка", цінова пропозиція якого становила 351,0 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 325 осіб;
- ТОВ "Хартрон-Віоліс", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 198,0 тис.грн. (55,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 200 осіб в Дитячому таборі "Мрія";
- Дитячий оздоровчий центр "Дніпро" ДОТ "Дружний", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 820,71 тис.грн. (55,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 829 осіб;
- ДП ЗАТ "Львівтурист" Лікувально-оздоровчий комплекс "Джерела карпат", цінова пропозиція якого становила 250,56 тис.грн. (58,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 240 осіб;
- ЗАТ "Львівтурист", цінова пропозиція якого становила 151,2 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 140 осіб в Туристсько-лікувальному комплексі "Арніка", власником якого він є;
- Дитячий оздоровчий санаторний табір "Світанок", цінова пропозиція якого становила з урахуванням зменшення ціни 633,99 тис.грн. (60,38 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 21 день на 500 осіб;
- Дитячий оздоровчий табір "Карпати" ВАТ "Дрогобицький завод автомобільних кранів", цінова пропозиція якого становила 626,4 тис.грн. (58,0 грн. за 1 л/день) при тривалості зміни 18 днів на 600 осіб.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 року N 323 "Про організацію і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі, так як учасник процедури закупівлі, якого визначено одним з переможців, - ТОВ "Хартрон-Віоліс" бере участь у даному тендері як посередник і пропонує послуги іншого оздоровчого закладу.
В порушення вимог ч. 1, 4 ст. 7 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників - ДП ЗАТ "Львівтурист" Лікувально-оздоровчий комплекс "Джерела карпат" та Туристсько-лікувальному комплексі "Арніка", власником якого також є ЗАТ "Львівтурист", які є пов'язаними особами.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти протокол розкриття від 11.05.2007 б/н складено не у відповідності до встановленої форми, а саме: відсутній визначений формою пункт - "Інша інформація" та підпункт "Зауваження учасників процедури закупівлі", не зазначено обсяг послуг (кількості путівок), що планується закупити, або кількості дітей, для яких передбачались послуги з оздоровлення.
Таким чином, організацію і відпочинок дітей проведено з ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі та проведено їх з участю посередників. Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, що суперечать основним принципам проведення процедур закупівлі, передбачених ст. 2-1 Закону в частині забезпечення прозорості проведення торгів, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
4. Оцінка тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надано Тендерній палаті України в порядку здійснення громадського контролю протокол оцінки тендерних пропозицій з порушенням строку подання в 100 робочих днів, який закінчився 24.05.2007.
Відповідно до Протоколу оцінки тендерних пропозицій від 21.05.2007 б/н до оцінки допущено всіх учасників.
За критеріями "Ціна" та "Умови розрахунків" переможцями обрано:
- за лотом N 1: ДП ЗАТ "Львівтурист" Лікувально-оздоровчий комплекс "Джерела карпат", тендерна пропозиція якого становила 250,56 тис.грн. (58,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 240 осіб); Дитячий оздоровчий табір "Карпати" ВАТ "Дрогобицький завод автомобільних кранів", тендерна пропозиція якого становила 626,4 тис.грн. (58,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 600 осіб); Туристсько-лікувальний комплекс "Арніка" ЗАТ "Львівтурист", тендерна пропозиція якого становила 151,2 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 140 осіб); Оздоровчий табір для дітей і підлітків "Дружба", тендерна пропозиція якого становила 315,0 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 21 день на 250 осіб); Спортивно-оздоровча база "Казка", тендерна пропозиція якого становила 351,0 тис.грн. (60,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 325 осіб); Дитячий оздоровчий санаторний табір "Світанок", тендерна пропозиція якого становила 633,99 тис.грн. (60,38 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 21 день на 500 осіб);
- за лотом N 2: Спеціалізований санаторно-оздоровчий комплекс "Веселка", тендерна пропозиції якого становила 327,6 тис.грн. (52,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 350 осіб); ПП "Дитячий оздоровчий табір "Романтик", тендерна пропозиція якого становила 388,8 тис.грн. (54,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 400 осіб); Дитячий оздоровчий центр "Дніпро" ДОТ "Дружний", тендерна пропозиція якого становила 820,71 тис.грн. (55,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 829 осіб); ТОВ "Хартрон-Віоліс" Дитячий табір "Мрія", тендерна пропозиція якого становила 198,0 тис.грн. (55,0 грн. за 1 л/день, при тривалості зміни 18 днів на 200 осіб).
5. Укладання договору
В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону Замовником надано в порядку громадського контролю інформацію щодо укладених договорів з порушенням строку подання, який закінчився 05.06.2007, в 92 робочих дні.
За результатами проведеної процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Замовником укладено договори з:
- Туристсько-лікувальним комплексом "Арніка" ЗАТ "Львівтурист" від 29.05.2007 N 1 на суму 178,2 тис.грн.;
- ПП "Дитячий оздоровчий табір "Романтик" від 29.05.2007 N 2 на суму 388,8 тис.грн.;
- Дитячий оздоровчий табір "Карпати" ВАТ "Дрогобицький завод автомобільних кранів" від 29.05.2007 N 3 на суму 626,4 тис.грн.;

................
Перейти до повного тексту