1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
18.10.2007 N в-40/10
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель послуг з оздоровлення людини (оздоровлення дітей), здійснених у 2007 році Відділом освіти Дрогобицької районної державної адміністрації.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Відділ освіти Дрогобицької районної державної адміністрації;
Адреса: 82100, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. 22 Січня, 41.
Головний розпорядник: Відділ освіти Дрогобицької районної державної адміністрації.
Відповідальний за проведення торгів: Прима Степан Йосипович.
2. Предмет закупівлі: послуги з охорони оздоровлення людини (оздоровлення дітей).
3. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: кошти районного бюджету.
5. Очікувана вартість закупівлі: 200,0 тис.грн.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 04.06.2007, закінчення - 23.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення на проведення торгів від 14.05.2007 N 992 - 1 арк.
2. Тендерна документація від 14.05.2007 б/н - 21 арк.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 19.06.2007 N 19 - 3 арк.
4. Протокол оцінки тендерних (цінових) пропозицій та вибору переможця на закупівлю послуг з охорони оздоровлення людини (оздоровлення дітей загальноосвітніх навчальних закладів Дрогобицького районну Львівської області) від 19.06.2007 N 20 - 2 арк.
5. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 27.06.2007 N 7 - 2 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Відділом освіти Дрогобицької районної державної адміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю Відділом освіти Дрогобицької районної державної адміністрації (надалі - Замовник) опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 N 23(94), оголошення N 23031107;
- у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 04.06.2007 N 23(60), оголошення N 4580860.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код KIC-MPU/PL0382).
В порушення п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р Замовником в оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет закупівлі не визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
Відповідно до Класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 85.11.14.200 "послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів".
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не зазначено кількість путівок, які планується закупити, місце надання послуг (регіон проведення оздоровлення дітей).
Таким чином, в оголошенні про заплановану процедуру відсутня в повному обсязі інформація про предмет закупівлі, чим порушено принцип державних закупівель відповідно до вимог ст. 2-1 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, що не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація
Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо закупівлі послуг з оздоровлення людини (оздоровлення дітей) затверджена 14.05.2007 р. та підписана головою Тендерного комітету Примою С.Й.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником (в Розділі 7 "Ціни пропозиції" тендерної документації) при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років. Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток 3 до тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених нормативних актів.
Крім того, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником в Розділі 7 "Ціни пропозиції" та в Тендерній формі "Пропозиція" - Додаток 3 до тендерної документації при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не враховано ціну пропозиції в розрахунку на одну путівку та кількість путівок, які планується закупити. Вищезазначене суперечить вимогам п. 7.3 тендерної документації, згідно з яким вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в технічному завданні до тендерної документації не зазначено кількість путівок, оздоровчих змін, місце, де мають бути надані послуги з оздоровлення, що закуповується Замовником, не визначено лоти за місцем розташування оздоровчих закладів чи обсягами закупівлі.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в частині детального опису предмета закупівлі в Технічних вимогах щодо закупівлі послуг санаторно-курортних та оздоровчих закладів для дітей-сиріт Замовник не вимагає від учасників надання документально підтвердженої інформації про відповідність послуг, які вони надають, встановленим вимогам, а саме: не вимагається надання Сертифіката акредитації МОЗ України щодо категорійності санаторно-оздоровчих закладів та Сертифіката відповідності спроможності оздоровчого закладу надавати послуги у відповідності до встановлених вимог, що є порушенням розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 642-р "Про оздоровлення та відпочинок дітей" та наказу Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 30.08.2002 N 498, яким затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому числі і послуг з оздоровлення та відпочинку дітей, відсутня визначеність санаторних закладів за профілем санаторного лікування.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації Антимонопольному комітету України щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в Основних умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника, відсутня істотна умова договору щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
В порушення ч. 1 ст. 21 Закону та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 180 Господарського кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, відсутня інформація щодо визначення строку дії договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію серед учасників, що свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовник надіслав до Тендерної палати України Протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.06.2007 N 19 - 10.07.2007, тобто на 18 календарних днів пізніше встановленого Законом терміну (22.06.2007).
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 19.06.2007 N 19 пропозиції подано 3 учасниками:
- Колективне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Зірниця", ціна пропозиції якого становила 55,00 грн. за 1 дитино/день;
- Приватний підприємець Петраш Олег Іванович, ціна пропозиції якого становила 58,00 грн. за 1 дитино/день;
- Приватний підприємець Глинська Анна Іванівна, ціна пропозиції якого становила 60,00 грн. за 1 дитино/день.
Тендерні пропозиції зазначених учасників надані за один день перебування дитини, без визначення терміну перебування за путівкою та загальної вартості путівки і вартості тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону прийняті Замовником до оцінки тендерні пропозиції учасників не відповідали вимогам додатку N 3 Тендерної документації, відповідно до якого тендерні пропозиції учасників повинні зазначати остаточну підсумкову ціну тендерної пропозиції.
Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації Замовника, є непрозорими, так як не зазначають кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору, які обов'язково повинні бути зазначені при його укладанні.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону прийняті Замовником до оцінки тендерні пропозиції учасників не відповідали вимогам п. 4.6 додатка 2 Тендерної документації, відповідно до якого вимагалося надання Інформації про включення учасника до Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, а саме жодний з учасників не включений до Тематичного каталогу учасників процедур закупівель.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, відомості про яких відсутні в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що не відповідає вимогам п. 4.6 додатка N 2 Тендерної документації, та в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону не відмінив торги, учасники яких не відповідали кваліфікаційним вимогам.
В порушення розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 N 138-р) протокол розкриття тендерних пропозицій складено за формою, що на дату проведення розкриття була не чинною, а саме Замовником не враховано зміни, внесені розпорядженням Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 N 138-р.
Таким чином, Замовником допущено до процедури оцінки пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам, та не відмінено торги всупереч вимог Закону.
4. Оцінка тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовник надіслав до Тендерної палати України з метою здійснення громадського контролю Протокол оцінки тендерних пропозицій від 19.06.2007 N 20 - 10.07.2007 - на 18 календарних днів пізніше встановленого Законом терміну, який закінчився 22.06.2007.
Згідно з Протоколом оцінки від 19.06.2007 N 20 переможцем обрано Колективне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Зірниця" з ціною пропозиції - 55,00 грн. за 1 дитино/день.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником не складено додаток до протоколу оцінки щодо правильності оформлення тендерних (цінових) пропозицій учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 року N 323 "Про організацію і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі, так як учасники процедури закупівлі, в тому числі і переможець - Колективне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Зірниця", беруть участь у даному тендері, як посередники і пропонують послуги інших оздоровчих закладів.

................
Перейти до повного тексту