- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
Щодо виконання Антимонопольним комітетом України покладених на нього функцій
За результатами розгляду численних звернень на адресу Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель щодо виконання Антимонопольним комітетом України покладених на нього функцій, згідно статті
3-1 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), Міжвідомча комісія з питань державних закупівель (далі - Комісія), В С Т А Н О В И Л А:
Відповідно до норм чинного законодавства спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг є Антимонопольний комітет України, який забезпечує реалізацію основної мети Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) щодо створення конкурентного середовища у сфері закупівель.
Основні функції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері державних закупівель визначені статтею
3-1 Закону.
1. Відповідно до Положення про Департамент з питань державних закупівель, затвердженого наказом Голови Антимонопольного комітету України від 25.05.2007 р., основними завданнями департаменту є виконання організаційної, технічної, аналітичної, інформаційно-довідкової та іншої роботи щодо забезпечення діяльності Антимонопольного комітету України та Комісії.
Організаційно - методичне забезпечення діяльності Міжвідомчої Комісії з питань державних закупівель, згідно частини 8 статті
3-
3 Закону, здійснюється Антимонопольним комітетом України, зокрема, департаментом державних закупівель Антимонопольного комітету України в особі його директора Федоренка О.О.
Зокрема, відповідно до листа Генеральної прокуратури України від 01.10.2007 р. N 07/2/1/159вих., в ході здійснення перевірки Комісії було встановлено численні порушення законодавства у сфері державних закупівель, які є "різноманітними, мають системний характер та зумовлені як об'єктивними, так і суб'єктивними причинами".
Як свідчить даний лист, під час проведення Генеральною прокуратурою України перевірки були встановлені наступні порушення:
- затягування Комісією розгляду скарг з порушенням встановлених
Законом строків, іноді їх розгляд триває 3-4 місяці, що призводить до невиправданого затягування процедур закупівель;
- не визначено порядку проходження документів, не ведеться номенклатура справ та облік роботи, відсутній Регламент роботи Комісії тощо.
Під час аналізу ситуації у системі державних закупівель на аналогічні недоліки в роботі Комісії та її неефективності посилається в своєму листі до Президента України від 18.10.2007 р. N 582 Служба безпеки України та зазначає, що Комісія внаслідок численних порушень
Закону та інших нормативних актів не забезпечила виконання покладених на неї завдань у сфері державних закупівель.
Аналізуючи роботу вищезазначеного департаменту, від якого власне і залежить безперебійне функціонування Комісії та виконання нею належним чином свої функцій, завдань та обов'язків згідно вимог
Закону, хочеться звернути увагу на його працівників, які досить часто нехтують своїми службовими обов'язками та порушують норми чинного законодавства.
Зокрема, йдеться про наявність фактів протиправних дій, систематичного зловживання службовим становищем, як працівників Департаменту державних закупівель так і його керівника, який також виконував обов'язки секретаря Комісії і наявність підпису якого була обов'язковою на всіх рішеннях та висновках Комісії, що є порушенням та не відповідає нормам діючого законодавства.
Неодноразово спостерігалися неетичні вчинки з боку працівників даного Департаменту, які є професійно некомпетентними та дозволяють собі некоректну та неприпустиму поведінку, як по відношенню до замовників, учасників, так і до членів Комісії.
Крім того, неодноразово звернення замовників, учасників та Тендерної палати України до Комісії залишаються без реагування, в тому числі і звернення народних депутатів України. Мало місце коли відповідь на звернення замовників та учасників процедур закупівель щодо до тих чи інших питань надсилалася із значною затримкою, або взагалі не надсилалася і замовники змушені були звертатися повторно, що призводило лише до зайвого витрачання часу. В результаті чого замовники досить часто порушують норми
Закону приймаючи незаконні рішення щодо проблем, які зазвичай потребують негайного реагування найчастіше серед яких: нагальна потреба в постачанні продуктів харчування в дошкільні заклади, закупівля одягу для дітей-сиріт, життєво необхідних медичних препаратів та устаткування, тощо.
Також зустрічаються непоодинокі випадки відправлення рішень, висновків неналежному адресату, що в свою чергу призводить до порушення прав, свобод та інтересів суб'єктів у сфері державних закупівель, несвоєчасно повідомляються члени Комісії про проведення засідань, система та порядок розгляду Комісією питань, які виносяться на порядок денний, є недосконалою та хаотичною тощо.
Разом з тим, незважаючи на те, що Комісія здійснює свою діяльність уже майже рік, на сьогоднішній день відсутній офіційний Інтернет-сайт, вимога щодо наявності якого передбачена статтею 3-3
Закону, який би забезпечував прозорість та відкритість роботи останньої та сприяв удосконаленню системи забезпечення громадськості інформацією з питань здійснення державних закупівель.
Численні порушення свідчать про те, що робота Департаменту державних закупівель Антимонопольного комітету України, під керівництвом Фероденка О.О. є неефективною, а бездіяльність його працівників свідчить про свідоме невиконання своїх обов'язків та зухвале нехтування вимог
Закону.
2. Законом покладено на Антимонопольний комітет функцію стосовно розробки нормативно-правових актів щодо функціонування системи державних закупівель, виключно у випадках, передбачених
Законом.
Проте, незважаючи на вимоги законодавства та гострої потреби в чітко встановлених форм документів, інших підзаконних нормативних актів, які використовуються замовниками - розпорядниками державних коштів та учасниками під час здійснення державних закупівель, Антимонопольним комітетом дані документи було приведено у відповідності до чинного законодавства із значним затягуванням часу. Наслідком такого затягування стала наявність прогалин в законодавстві України щодо державних закупівель та відсутність необхідної для здійснення розпорядникам державних закупівель, інформації.
За цей період суб'єкти господарювання у сфері державних закупівель не мали можливості здійснювати процедури закупівлі у відповідності із внесеними змінами до
Закону, що набули чинності 11.03.2007 р.
................Перейти до повного тексту