- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедури державної закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я, проведеної в 2007 році управлінням соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області.
Адреса: 51931, м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської обл., вул. Москворецька, 19.
2. Відповідальний за проведення торгів: Посилаєва Олена Данилівна.
3. Предмет закупівлі: послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
6. Очікувана вартість закупівлі: 515,20 тис.грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення - 18.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.
2. Тендерна документація від 23.02.2007 б/н - 24 арк.
3. Протокол засідання тендерного комітету від 04.04.2007 N 8 - 1 арк.
4. Протокол розкриття від 20.04.2007 N 2 - 13 арк.
5. Протокол оцінки від 26.04.2007 N 10 - 3 арк.
6. Договір з ДП "Санаторій "Дніпровський" від 14.05.2007 N 1 - 4 арк.
7. Договір з ДП "Санаторій "Дніпровський" від 14.05.2007 N 2 - 4 арк.
8. Договір з ДП "Санаторій "Дніпровський" від 14.05.2007 N 3 - 4 арк.
9. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 18.06.2007 N 2 - 4 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі управлінням соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Процедуру закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я проведено головним розпорядником коштів - Управлінням соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області (надалі - Замовник) для розпорядників нижчого рівня - Управління праці та соціального захисту населення Баглійської районної ради, Управління праці та соціального захисту населення виконкому Дніпровської районної ради та Управління праці та соціального захисту населення виконкому Заводської районної ради.
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) закупівля послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я здійснена Замовником в інтересах розпорядників коштів нижчого рівня, які є самостійними юридичними особами і мають власні розрахункові рахунки в органах Державного казначейства.
Відповідно до ст.
2 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів - лікувальні установи в особі їх керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст.
22 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники коштів (в даному випадку Управління соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області) не наділені правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих Управлінням праці та соціального захисту населення райвиконкомів.
Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України 19.03.2007 N 12 (83) за номером 12023207 та у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель 19.03.2007 N 12 (49) за N 3192549.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - FPR/M 398.
Відповідно до оголошення про заплановані торги, Замовником предмет закупівлі визначено, як послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я. В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", в оголошенні про проведення торгів, Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822 (предмет закупівлі повинен визначатися за кодом - 85.11.14.200 "Послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я ").
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 10.04.2007. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 04.04.2007 N 8, термін подання тендерних пропозицій подовжено до 20.04.2007.
В порушення вимог ч. 4 ст.
22 Закону, в додатку N 1 "Відомості щодо торгів" і в Оголошенні торгів (тендера) тендерної документації Замовником не внесені зміни щодо кінцевої дати подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в Оголошенні торгів (тендера) про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не зазначено реєстраційний рахунок, відкритий в органах Державного казначейства.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру не містить в повному обсязі інформацію з питань державних закупівель.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я до участі у процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни затверджена 23.02.2007 та підписана головою тендерного комітету Посилаєвою О.Д.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону тендерна документація Замовника надіслана до Тендерної палати України з порушенням строку її надання, тобто на 16 календарних днів пізніше від кінцевої дати надання.
Відповідно до розділу 7 тендерної документації, при формуванні методики розрахунку ціни тендерної пропозиції, Замовником визначено, що ціна тендерної пропозиції визначається з урахуванням витрат учасника, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат. Таким чином, Замовником в порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону, при формуванні ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи повинна вона включати, не враховано витрати на харчування, проживання, лікування, екскурсії, перевезення тощо.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону тендерна документація Замовника, зокрема Технічні вимоги, не містять вимог щодо наявності інформації про оздоровчий заклад, відомостей про досвід роботи та кваліфікацію спеціалістів, що будуть безпосередньо залучені до виконання умов договору.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону при наданні тендерних пропозицій Замовником не вимагається від учасників документальне підтвердження інформації про відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в Основних умовах договору тендерної документації не передбачено можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою для договорів даного виду.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону тендерна документація не містить розмір кроку торгів.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.04.2007 N 2 надіслано Тендерній палаті України - 08.06.2007, з порушенням встановленого терміну на 40 календарних днів.
Відповідно до протоколу розкриття від 20.04.2007 N 2, тендерні пропозиції щодо закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я (з урахуванням зменшення ціни) надали наступні учасники:
- ДП Санаторій "Новомосковський" ЗАТ" "Укрпрофоздоровниця";
- ТОВ "Санаторій "Сонячний" загальною вартістю 180 562,2 грн., в тому числі за лотами: N 2 - 18 988,2 грн., N 3 - 127 743,0 грн., N 4 - 33 831,0 грн.;
- Медичний центр внутрішніх військ МВС України "Нові Санжари" вартістю 204 582,0 грн., в тому числі за лотами: N 2 - 21 252,0 грн., N 3 - 149 310,0 грн., N 4 - 34 020,0 грн.;
- ДП "Санаторій "Дніпровський" вартістю 190 320,09 грн., в тому числі за лотами: N 2 - 18 942,0 грн., N 3 - 127 908,09 грн., N 4 - 43 470,0 грн.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 20.04.2007 N 2 не зазначено вартість тендерної пропозиції:
- по лоту N 1, що надійшла від ТОВ "Санаторій "Сонячний" та ДП "Санаторій "Дніпровський";
- по лоту N 5, що надійшла від Медичний центр внутрішніх військ МВС України "Нові Санжари" та ДП "Санаторій "Дніпровський";
- по лоту N 6, що надійшла від ТОВ "Санаторій "Сонячний" та ДП "Санаторій "Дніпровський";
- по лоту N 7, що надійшла ДП "Санаторій "Дніпровський".
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 20.04.2007 N 2 Замовником не зазначено про відміну торгів за лотами NN 1, 5, 6, 7, 8 - оскільки подано менше 3-х тендерних пропозицій; за лотом N 4 - до оцінки допущено менше 3-х учасників.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 20.04.2007 N 2 (Додаток N 1) не зазначено, що в наданих учасниками ліцензіях МОЗ України відсутня інформація про лікування захворювань органів травлення.
В порушення вимог ч. 1 ст.
7 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та в порушення ч. 4 ст. 7 Закону не відхилив тендерні пропозиції учасників ДП Санаторій "Новомосковський" ЗАТ" "Укрпрофоздоровниця" та ДП "Санаторій "Дніпровський", які є пов'язаними особами та перебувають під спільним контролем Укрпрофоздоровниці.
Таким чином, в порушення вимог чинного законодавства Замовником розкриття тендерних пропозицій учасників проведено з численими порушеннями вимог
Закону, в протоколі розкриття тендерних пропозицій не зазначена вся необхідна інформація про надані тендерні пропозиції та про відміну торгів за окремими лотами, не відхилено тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником протокол оцінки від 26.04.2007 N 10 надіслано Тендерній палаті України - 08.06.2007, з порушенням встановленого терміну на 34 календарних днів.
................Перейти до повного тексту