1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.09.2007 N в-169/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Київпастранс";
Адреса: 04070, Україна, м. Київ, вул. Набережне шосе, 2.
2. Відповідальний за проведення торгів: Асадчий Володимир Георгійович, тел. (044) 272-64-64, факс 272-62-72.
3. Предмет закупівлі: роботи з відновлювання та ремонту залізниць.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
6. Очікувана вартість: 12 000,00 тис. гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення 25.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про проведення торгів від 07.03.2007 б/н - на 1 арк.;
2. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12 (83) - оголошення про заплановану закупівлю N 12065707 - на 1 арк.;
3. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12(49), оголошення про заплановану закупівлю N 3201549 - на 1 арк.;
4. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 26.04.2007 б/н - на 3 арк.;
5. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.06.2007 N 113 - на 4 арк.;
6. Тендерна документація на закупівлю робіт з відновлювання та ремонту залізниць від б/д б/н - на 18 аркушах.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Комунальним підприємством в "Київпастранс" процедури закупівлі робіт з відновлювання та ремонту залізниць".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємство "Київпастранс" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12 (83), оголошення N 12065707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12 (49), оголошення N 3201549.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом FPR/M 745.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі робіт з відновлювання та ремонту залізниць, що надана на дослідження, складена з порушенням вимог статей 1, 5, 18, 21, 26, 26-1, 27 та 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон).
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація повинна містити шкалу розрахунку кроку торгів.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо шкали розрахунку кроку торгів.
Крім того, в порушення вимог ст. 1 Закону у п. 1.2 тендерної документації Замовником зазначено, що учасником процедури закупівлі є фізична особа, що проживає на території України, чи юридична особа (резидент або нерезидент), що підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію, що свідчить про встановлення не рівних умов до вітчизняних та іноземних учасників.
Слід зазначити, що в порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону у п. 25 тендерної документації Замовником встановлено не рівні умови до вітчизняних та іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6 Закону, що виключена.
В порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону у тендерній документації Замовником не зазначено вимог щодо обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
Також, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону у п. 27 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників, а саме: у разі, якщо тендерні пропозиції подані пов'язаними особами; дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій статті 26 цього Закону; інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотної умови договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися".
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону в додатку N 4 тендерної документації до критеріїв оцінки не включено строк виконання та умови розрахунків.
В порушення вимог ст. 26-1 Закону в п. 23 тендерної документації зазначено, що інформація щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація надається виключно уповноваженому органу, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги, тоді як Законом передбачено, що така Інформація надається виключно Антимонопольному комітету України, Комісії, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 26.04.2007 б/н на закупівлю робіт з відновлювання та ремонту залізниць, тендерні пропозиції надійшли від 2 учасників, а саме:
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Бісан - ЛТД", від 26.04.2007 N 1, з ціною тендерної пропозиції 13 100 000,00 грн.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна - енергосервіс ЛТД", від 26.04.2007 N 2, з ціною тендерної пропозиції 12 000 000,00 грн.
Відповідно до оголошення опублікованого в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення N 12065707 розкриття тендерних пропозицій повинно було відбутися 10.04.2007 о 14 год. 30 хв.
Відповідно до наданих Замовником протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 26.04.2007 б/н та змін до тендерної документації, розкриття тендерних пропозицій відбулось 26.04.2007 о 16 год. 20 хв. у встановленому Замовником місці.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 18 Закону під час проведення відкритих торгів із зменшенням ціни тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, інформацію про яких включено до тематичного каталогу учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону Замовником до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 7 Закону Замовник зобов'язаний відхилити тендерні пропозиції у разі, якщо вони подані учасниками процедури закупівлі, які є пов'язаними особами.
Проте, в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону тендерним комітетом Замовника на участь у торгах прийнято тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, а саме: засновниками ТОВ "Бісан - ЛТД" та ТОВ "Україна - енергосервіс ЛТД" виступають Гутиря Олександр Миколайович та Гутиря Володимир Олександрович.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7 Закону.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерні пропозиції вищезазначених учасників Замовником не були відхилені і, як наслідок, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону - торги не відмінено.
Крім того, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Частиною п'ятою статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" встановлено: з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерну документацію, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол оцінки та звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дати їх затвердження.

................
Перейти до повного тексту