1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.09.2007 N в-161/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти")
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Київпастранс";
Адреса: 04070, Україна, м. Київ, вул. Набережне шосе, 2.
2. Відповідальний за проведення торгів: Рабінович Михайло Вольфович, тел./факс (044) 454-00-96.
3. Предмет закупівлі: відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
6. Очікувана вартість: 13600,00 тис. гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення 25.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про проведення торгів від 07.03.2007 364/5 - на 1 арк.;
2. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) - оголошення про заплановану закупівлю N 12066007 - на 1 арк.;
3. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12(49), оголошення про заплановану закупівлю N 3202149 - на 1 арк.;
4. Витяг з міжнародного інформаційного бюлетеня, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12(35), оголошення N M-12-094-07 - на 1 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 10.04.2007 б/н - на 3 арк.;
6. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.06.2007 N 88 - на 4 арк.;
7. Тендерна документація щодо закупівлі робіт з відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу від б/д б/н - на 21 аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Комунальним підприємством "Київпастранс" процедури закупівлі робіт з відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством "Київпастранс" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення N 12066007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12(49), оголошення N 3202149;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International-Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12(35), оголошення N M-12-094-07.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом FPR/M 165.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі робіт з відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 1, 5, 18, 21, 26, 26-1, 27 та 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон).
Зокрема, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо шкали розрахунку кроку торгів.
Крім того, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону тендерною документацією не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
В порушення вимог ст. 1 Закону у п. 1.2 тендерної документації зазначено, що учасником процедури закупівлі є фізична особа, що проживає на території України, чи юридична особа (резидент або нерезидент), що підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію, що свідчить про встановлення не рівних умов до вітчизняних та іноземних учасників.
Також, в порушення вимог ст. 26-1 Закону в п. 26 тендерної документації Замовником зазначено, що інформація щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація надається виключно уповноваженому органу, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги, тоді як Законом передбачено, що така інформація надається виключно Антимонопольному комітету України, Комісії, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги.
В порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону у п. 25 тендерної документації встановлено не рівні умови до вітчизняних та іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6 Закону, що виключена.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону у п. 27 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть відхилені тендерні пропозиції учасників, зокрема у разі, якщо дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій статті 26 цього Закону; інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотної умови договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися".
Також, в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону в додатку N 4 тендерної документації до критеріїв оцінки не включено умови розрахунків.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 10.04.2007 б/н на закупівлю робіт з відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу, тендерні пропозиції надійшли від 2 учасників, а саме:
- Закритого акціонерного товариства "Київський завод електротранспорту", від 10.04.2007 N 1, з ціною тендерної пропозиції 18448,00 тис.грн.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансприлад", від 26.04.2007 N 2, з ціною тендерної пропозиції 19300,00 тис. гривень.
Відповідно до оголошення опублікованого в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення N 12065707 розкриття тендерних пропозицій повинно було відбутися 10.04.2007 о 16 год. 15 хв.
Відповідно до наданого Замовником протоколу розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні кошти від 10.04.2007 б/н, розкриття тендерних пропозицій відбулось 10.04.2007 об 16 год. 15 хв. у встановленому Замовником місці.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 28 Закону торги можуть визнаватися замовником такими, що не відбулися, у разі якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення закупівлі перестало відповідати державним потребам внаслідок настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дії непереборної сили); інших випадків за рішенням замовника.
Згідно з формою оголошення про проведення торгів від 07.03.2007 364/5 очікувана вартість закупівлі становить 13600,00 тисяч гривень.
Враховуючи вищезазначені ціни тендерних пропозицій учасників (18448,00 та 19300,00 тис.грн.), дослідженням встановлено, що ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену Замовником на фінансування закупівлі на 4848,00 тис. гривень.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст. 28 Закону, Замовником торги на придбання робіт з відновлення залізничних трамвайних локомотивів та рухомого складу не визнано такими, що не відбулися.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 18 Закону під час проведення відкритих торгів із зменшенням ціни тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники інформацію про яких, включено до тематичного каталогу учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
В порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону Замовником до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерні пропозиції вищезазначених учасників Замовником не були відхилені та враховуючи той факт, що на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного Замовником у тендерній документації, і як наслідок, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону торги не відмінено.

................
Перейти до повного тексту