1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
03.09.2007 N в-03/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених в 2007 році Жидачівською центральною районною лікарнею.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Жидачівська центральна районна лікарня.
Адреса: 81700, Львівська обл., м. Жидачів, вул. Я.Мудрого, 29.
2. Головний розпорядник: Жидачівська районна державна адміністрація.
3. Відповідальний за проведення торгів: Довбняк Федір Мартинович, 8(0323) 93-24-40.
4. Предмет закупівлі: препарати лікарські з вмістом інсуліну.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 170 837,00 грн.
8. Початок здійснення процедури закупівлі:
початок - 19.03.2007, закінчення - 21.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю препаратів лікарських з вмістом інсуліну б/д, б/н - 1 аркуш.
2. Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських з вмістом інсуліну від 07.03.2007 року б/н - 22 аркуша.
3. Наказ про затвердження складу тендерного комітету від 01.02.2002 року N 23-в; наказ про поновлення складу тендерного комітету від 13.01.2006 року - 3 аркуша.
4. Положення про тендерний комітет від 01.02.2002 року - 3 аркуша.
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 01.12.2006 року N 285451 - 1 аркуш.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 01.12.2006 року N 285457 - 1 аркуш.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 01.12.2006 року N 285442 - 1 аркуш.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 10.08.2006 року N 268478 - 1 аркуш.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.07.2005 року N 1760 - 1 аркуш.
10. Протокол від 09.03.2007 року N 1 про вибір процедури закупівлі - 2 аркуші.
11. Протокол від 04.04.2007 року N 1/3 щодо внесення змін до тендерної документації - 2 аркуші.
12. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 11.04.2007 року N 2 з додатком - 4 аркуші.
13. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.04.2007 року N 3 - 5 аркушів.
14. Річний план державних закупівель на 2007 рік; зміни до форми річного плану державних закупівель - 4 аркуші.
15. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет від 08.02.2007 року - 1 аркуш.
16. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення оголошення про заплановану закупівлю, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, оголошення про результати торгів, звіт про результати торгів в мережі Інтернет - 1 аркуш.
17. Тендерна пропозиція ЗАТ "Індар" - 2 аркуші.
18. Тендерне забезпечення ЗАТ "Індар" - 2 аркуші.
19. Платіжне доручення плати за тендерну документацію ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
19. Статут ЗАТ "Індар" - 12 аркушів.
20. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
21. Відомості про ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
22. Свідоцтво про державну реєстрацію ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
23. Довідка N 9118/06 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ЗАТ "Індар" - 2 аркуші.
24. Ліцензія державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
25. Лист ЗАТ "Індар" від 05.04.2007 року N 1028/114-14-310 - 1 аркуш.
26. Тендерна пропозиція ТОВ "Галфарм" - 3 аркуші.
27. Тендерне забезпечення ТОВ "Галфарм" - 1 аркуш.
28. Платіжне доручення плати за тендерну документацію - 1 аркуш.
29. Статут ТОВ "Галфарм" - 11 аркушів.
30. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
31. Ліцензія державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення ТОВ "Галфарм" - 1 аркуш.
32. Довідка про реквізити, керівництво, форму власності, юридичний статус та організаційно-правову форму ТОВ "Галфарм" - 2 аркуші.
33. Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "Галфарм" - 1 аркуш.
34. Довідка N 1934 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ТОВ "Галфарм" - 2 аркуші.
35. Тендерне забезпечення ТОВ "ЗІ" - 1 аркуш.
36. Платіжне доручення плати за тендерну документацію ТОВ "ЗІ" - 1 аркуш.
37. Тендерна пропозиція ТОВ "ЗІ" - 3 аркуші.
38. Статут ТОВ "ЗІ" - 11 аркушів.
39. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів ТОВ "ЗІ" - 1 аркуш.
40. Ліцензія державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення ТОВ "ЗІ" - 1 аркуш.
41. Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "ЗІ" - 1 аркуш.
42. Довідка N 3087 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ТОВ "ЗІ" - 2 аркуші.
43. Інформація щодо укладеного договору Жидачівської центральної районної лікарні - 1 аркуш.
44. Договір на поставку інсулінів від 18.04.2007 року N 261 складений з ТОВ "ЗІ" з додатком - 2 аркуші.
45. Договір на поставку інсулінів від 18.04.2007 року N 68 складений з ЗАТ "Індар" з додатком - 5 аркушів.
46. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів, щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 21.05.2007 року N 10 з додатком N 4 - 3 аркуші.
47. Накладні на отримання товару - 3 аркуші.
48. Реєстраційні посвідчення та сертифікати якості інсуліну ЗАТ "Індар" - 17 аркушів.
49. Платіжне доручення плати за тендерну документацію ЗАТ "Індар" - 1 аркуш.
50. Відомості про включення учасників переможців до тематичного каталогу - 3 аркуші.
51. Витяг оголошення про результати торгів N 21106007р у ІБ ТП N 21 (92) - 1 аркуш.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі лікарських препаратів з вмістом інсуліну Жидачівською центральною районною лікарнею".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Жидачівської центральної районної лікарні (далі - Замовник) створено відповідно до наказу від 01.02.2002 року N 23-в у кількості 6 осіб. Головою тендерного комітету призначено головного лікаря Довбняка Ф.М. Згідно з наказом від 13.01.2006 року N 11-в до складу тендерного комітету входять 5 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТК N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Довбняк Ф.М. Наказ від
01.02.2002 р.
N 23-в
Голова
тендерного
комітету
N 285451 від
01.12.2006 р.
2. Кулик І.Р. Наказ від
13.01.2006 р.
N 11-в
Член тендерного
комітету
N 285457 від
01.12.2006 р.
3. Брик А.М. Наказ від
13.01.2006 р.
N 11-в
Член тендерного
комітету
N 285442 від
01.12.2006 р.
4. Олійник І.В. Наказ від
13.01.2006 р.
N 11-в
Член тендерного
комітету
N 1760 від
22.07.2005 р.
5. Данилейко Г.Д. Наказ від
13.01.2006 р.
N 11-в
Член тендерного
комітету
N 268478 від
10.08.2006 р.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону розпорядчий документ про призначення Головою тендерного комітету заступника голови та відповідального секретаря відсутній.
Таким чином Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель
Затверджений кошторис Замовника на 2007 рік для дослідження не надано.
Відповідно річного плану державних закупівель на 2007 р. придбання "лікарських препаратів з вмістом інсуліну" передбачено в сумі 170,837 тис. гривень.
В порушення вимог п. 3 Інструкції щодо форми Річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, загальна очікувана вартість предмета закупівлі не вказана прописом.
Річний план закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти Замовником оприлюднено в інформаційній системі мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом KCY/V-pn2155/ЗНМ від 08.02.2007 р.
3. Вибір процедури закупівлі
Придбання препаратів лікарських з вмістом інсуліну за процедурою "відкриті торги із зменшенням ціни" узгоджено Замовником відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету Жидачівської центральної районної лікарні від 09.03.2007 року N 1.
4. Визначення предмета закупівлі
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.41.52.500 "інсулін та його солі".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
В порушення вимог ст. 13 Закону Замовником в оголошені проведення торгів оприлюднено за процедурою "відкриті торги", яка на час здійснення процедури закупівлі не застосовувалась в сфері державних закупівель і не відповідала вибору процедури, визначеної тендерним комітетом відповідно до протоколу засідання.
Згідно з оголошенням про заплановану закупівлю від 19.03.2007 р., опублікованим в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 р. N 12(83) за N 12012607, та надана інформація щодо оприлюднення даної процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет за адресою: www.zakuptvli.com - FPR/M665.
Крім того, Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, 19.03.2007 N 12(49) за N 3181949.
В порушення вимог ст. 19 Закону в оголошенні про проведення торгів не зазначено реєстраційний рахунок, який відкритий Замовнику в органах Державного казначейства України.
В порушення вимог ст. 5 Закону в оголошенні Замовником зазначена інформація щодо застосування при проведенні торгів умов захисту вітчизняного ринку відповідно до вимог ст. 6 Закону, яка на час проведення торгів виключена і не діяла.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі надано з недотриманням вимог Закону, не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі препаратів лікарських з вмістом інсуліну від 07.03.2007 не затверджена і головою тендерного комітету Довбняком Ф.М. не підписана.
В порушення вимог ч. 5 та ч. 6 ст. 12 Закону рішення щодо розгляду Тендерної документації членами тендерного комітету не приймалося та протокольно не оформлено.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону Замовником в Тендерній документації та Додатку 2 до неї - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" не вимагається від учасників наявність ліцензії на провадження діяльності з постачання лікарських засобів, яка підлягає ліцензуванню, що є порушенням вимог ч. 10 ст. 9 Закону "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону кваліфікаційними вимогами до учасників Замовником не вимагається інформація про відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині формування методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не зазначено, які витрати вона повинна включати, крім вартості самих товарів, (витрати на транспортування, страхування, навантаження, податки тощо).
Замовником в розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" та у додатку N 3 - "Тендерна форма "Пропозиція", що додається до Тендерної документації також не враховано:
- вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та вимоги в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставок фармацевтичних засобів та виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні відповідно до реєстру лікарських засобів, доведеного постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 N 1949 "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість".
- вимоги ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення" в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами, яке проводяться відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 N 480.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону Тендерна документація не містить інформацію про характер і необхідні якісні характеристики інсулінів, в тому числі, не обумовлено вимоги щодо відповідності інсулінів міжнародним стандартам, що повинно підтверджуватися наявністю міжнародних сертифікатів GMP, терміну та умовам поставки і зберігання; наявності гарантії виробника щодо можливості здійснення поставки інсулінів відповідно до технічного завдання, у необхідній кількості.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону розділ 3 Тендерної документації - "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації - "Відомості щодо торгів" не містять прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у розділі 23 Тендерної документації - "Конфіденційність" Замовником не передбачено виключне право надання інформації про розгляд та оцінку тендерних пропозицій Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу у сфері державних закупівель до укладання договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, його якості, формування ціни тендерної пропозиції, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.04.2007 р. N 2 надіслано Тендерній палаті України - 27.06.2007 р., з порушенням встановленого терміну на 71 календарний день.
Тендерні пропозиції надали:
- від 05.04.2007 р. N 1029/1143АТ14-1310 "Індар" вартістю 199,484 тис.грн., без урахування ПДВ в ціні одиниці товару;
- б/н, б/д ТОВ "Галфарм" - 223,88547 тис.грн., без зазначення інформації про ПДВ в ціні товару;
- б/н, б/д ТОВ "ЗІ" - 217,159 тис.грн., без зазначення інформації про ПДВ в ціні товару.

................
Перейти до повного тексту