1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.09.2007 N в-194/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель, здійснених в 2007 році управлінням освіти Донецької міської ради.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління освіти Донецької міської ради; Адреса: 83050, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, 98.
Головний розпорядник: не зазначено.
Відповідальний за проведення торгів: Лактіонов Валентин Олександрович; тел.: (062) 338-13-19, 338-47-27.
2. Предмет закупівлі: послуги дитячих та студентських таборів (путівки).
3. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
5. Очікувана вартість закупівлі: 600,0 тис.грн.
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 16.04.2007, закінчення - 18.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д і б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація управління освіти Донецької міської ради від 19.03.2007 б/н - 19 арк.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 N 28 - 11 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 18.05.2007 б/н - 5 арк.
5. Договір від 29.05.07 б/н з ТВО "Донецькбудтранс" - 3 арк.
6. Договір від 29.05.07 б/н з КП "ДОТСТ "Красная гвоздика" - 3 арк.
7. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 11.06.2007 N 28 - 2 аркушах.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Управлінням освіти Донецької міської ради щодо закупівлі послуг дитячих та студентських таборів (путівки).
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
У відповідності з ч. 2 ст. 8 Закону оголошення про заплановану закупівлю управлінням освіти Донецької міської ради (надалі - Замовник) опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 N 87, оголошення N 16018507;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 16.04.2007 N 16(53), оголошення N 3519453;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код KHT/F0170).
В порушення вимоги ч. 1 ст. 19 Закону Замовником в оголошенні про заплановані відкриті торги зі зменшенням ціни не зазначено кількість путівок, що плануються до закупівлі, або кількість дітей, яка підлягає оздоровленню, та конкретно не зазначено місце розташування оздоровчого закладу в регіонах України.
Таким чином, оголошення Замовника про заплановану закупівлю не містить і усю необхідну інформацію.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо закупівлі послуг дитячих та студентських таборів (путівки) розроблена Замовником та затверджена Головою тендерного комітету 19.03.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації (Додаток 1 "Відомості щодо торгів") Замовника не зазначені прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни - методики розрахунку тендерної пропозиції із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих послуг (витрати на транспортування, страхування, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування вартості санаторно-курортного лікування та відпочинку на території України фізичних осіб віком до 18 років.
Так, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. п. 7.1, 7.3) зазначено, що "учасник вказує ціну за послуги, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені. Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені".
Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток 3 до тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, аналогічно зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених нормативних актів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону та в порушення ст. 180 Господарського кодексу України в Основних умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника, не встановлено вимог щодо зазначення строку дії договору.
В порушення Вимог ч. 1 ст. 21 Закону в Основних умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника, відсутня істотна умова договору щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано можливість виключного надання інформації Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в розділі 10 тендерної документації - "Документи, що підтверджують відповідність послуг вимогам тендерної документації" та в Технічному завданні Замовник не вимагає від учасників надання документально підтвердженої інформації про відповідність послуг, які вони надають, встановленим вимогам, а саме: не вимагається надання Сертифіката Акредитації МОЗ України щодо категорійності табору та Сертифіката відповідності щодо спроможності табору надавати послуги на відповідному рівні, що є порушенням розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 642-р "Про оздоровлення та відпочинок дітей" та наказу Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від 30.08.2002 N 498, яким затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому числі і послуг з оздоровлення та відпочинку.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону тендерна документація Замовника, зокрема Технічне завдання, не містить детальний опис послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а саме:
- в якому саме регіоні України планується відпочинок дітей,
- терміну перебування однієї дитини за путівкою у таборі,
- організації харчування,
- умов щодо побуту та дозвілля,
- санітарно-гігієнічних умов,
- відомостей про досвід роботи та кваліфікацію спеціалістів, що будуть безпосередньо залучені до виконання умов договору.
Таким чином, Замовником чітко не визначено вимоги та інформація щодо характеру і необхідних якісних характеристик предмету закупівлі, не визначено чітке формування ціни тендерної пропозиції, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26 Закону Замовником здійснено розкриття тендерних (цінових) пропозицій з порушенням терміну (вказаного в наданій Тендерній палаті України тендерній документації та оголошенні про заплановані торги) в 3 робочих дні. Зміни до тендерної документації чи протокол засідання тендерного комітету щодо перенесення дати розкриття тендерних пропозицій на дослідження не надано.
Відповідно до наданого Замовником протоколу розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 N 28, закупівля проводилась за трьома лотами, що суперечить тендерній документації Замовника, де Технічним завданням передбачено всього два лоти, що також свідчить про внесення Замовником змін до тендерної документації.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону Замовником внесені зміни до тендерної документації та збільшено кількість лотів до 3-х по предмету закупівлі послуг дитячих та студентських таборів (путівок), про що учасників письмово не повідомлено.
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій від 11.05.2007 N 28 пропозиції надали за всіма трьома лотами 3 учасники, а саме:
- КП "Дитячий оздоровчий табір санаторного типу "Красная гвоздика" з тендерною пропозицією - 200,0 тис.грн. (за лотом N 1); 197,8 тис.грн. (за лотом N 2); 172,69 тис.грн. (за лотом N 3);
- ВАТ "Ясинуватський машинобудівний завод" з тендерною пропозицією - 197,88 тис.грн. (за лотом N 1); 197,1 тис.грн. (за лотом N 2); 172,7 тис.грн. (за лотом N 3);
- ТОВ "Донецькбудтранс" з тендерною пропозицією - 197,78 тис.грн. (за лотом N 1); 197,0 тис.грн. (за лотом N 2); 190,93 тис.грн. (за лотом N 3).
Наданий Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій не відповідає формі, установленій розпорядженням Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" від 20.06.2006 N 216-р, зі змінами, а саме, в п. 3 Перелік тендерних (цінових) пропозицій, запропонованих учасниками процедури закупівлі, відсутня інформація про кінцеву ціну, запропоновану учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не відхилено та допущено до подальшої оцінки тендерну пропозицію ВАТ "Ясинуватський машинобудівний завод", без надання витягу з Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, який вимагався Замовником відповідно до п. 4.6 Додатка 2 тендерної документації та в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону торги не відмінено як такі, на участь в яких було подано менше трьох тендерних пропозицій.

................
Перейти до повного тексту