- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель путівок на оздоровлення дітей, здійснених в 2007 році Вишгородським районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Вишгородської районної державної адміністрації Київської області.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Вишгородський районний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Вишгородської районної державної адміністрації Київської області
Адреса: 07300, Київська обл., м. Вишгород, пл. Шевченка, 1, каб. 15 - 16.
2. Головний розпорядник: Вишгородська районна державна адміністрація.
3. Відповідальний за проведення торгів: Рудько Наталія Петрівна.
4. Предмет закупівлі: путівки на оздоровлення дітей.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: суми за дорученням.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 21.05.2007, закінчення - 06.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Тендерна документація від 28.03.2007 - 22 арк.
2. Оголошення на проведення торгів б/д та б/н - 1 арк.
3. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21 (92) - на 1 арк.
4. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 21.05.2007 N 21 (58) - на 1 арк.
5. Річний план оздоровлення дітей за позабюджетні кошти на червень 2007 року від 30.04.2007 - 1 арк.
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 16.12.2005 СПК N 4247 - 1 арк.
7. Відомості про тендерний комітет - 1 арк.
8. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.06.2007 N 2 - 2 арк.
9. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 06.06.2007 N 2 - 3 арк.
10. Договір від 12.06.2007 б/н - 1 арк.
11. Оголошення про результати проведення торгів від 26.06.2007 N 4 - 1 арк.
12. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від 06.06.2007 N 2 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Вишгородським районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Вишгородської районної державної адміністрації Київської області щодо закупівлі путівок на оздоровлення дітей".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Фінансування закупівель.
Відповідно до річного плану державних закупівель на 2007 р., затвердженого рішенням тендерного комітету від 30.04.2007, на придбання путівок для оздоровлення дітей Вишгородським районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Вишгородської районної державної адміністрації Київської області (надалі - Замовник) передбачено кошти в сумі 99,0 тис. гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) річний план державних закупівель на 2007 рік Замовником не оприлюднено в Інформаційній мережі системи Інтернет.
Таким чином, Замовником не забезпечено прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації в Інформаційній системі мережі Інтернет, чим порушено принцип прозорості процедур державних закупівельна всіх стадіях їх проведення, передбачених вимогами ст.
2-1 Закону.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в "Інформаційному бюлетені Тендерної палати України" 21.05.2007 N 21 (92) за номером 21029407.
Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель 21.05.2007 N 21 (58) за N 4207358.
Крім того, Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - BR/GA 0193.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 06.06.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в Оголошенні про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не зазначено місце надання послуг (регіон проведення оздоровлення дітей).
В порушеним вимог ч. 1 ст.
19 Закону в Оголошенні торгів не зазначено реєстраційний рахунок, відкритий в органах Державного казначейства.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію з питань державних закупівель, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
3. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю путівок для оздоровлення дітей затверджена головою тендерного комітету Рудько Н.П. - 28.03.2007, отримана Тендерною палатою - 15.05.2007 при кінцевому терміні її надання - 02.04.2007, що суперечить вимогам ч. 5 ст.
17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України
"Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України осіб віком до 18 років.
Зокрема, Замовником в Розділі 7 тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.1) зазначено, що "учасник вказує ціну за послуги, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені".
Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою учасникам запропоновано надавати свої пропозиції, ціна за одиницю товару та загальна вартість закупівлі визначені з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог зазначеного нормативного акту.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону тендерна документація Замовника не містить детального опису предмета закупівлі з викладенням об'єктивних та якісних його характеристик, а саме: відсутнє технічне завдання та вимоги до предмета закупівлі, визначеність путівок оздоровчих закладів за місцем розташування, термін перебування за путівкою в оздоровчому закладі; організації харчування; умови для побуту, дозвілля та розваг; досвід роботи та кваліфікацію спеціалістів, що будуть безпосередньо залучені до виконання умов договору і таке інше.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону в Додатку 2 до тендерної документації - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" Замовником не вимагається від учасників документального підтвердження інформація про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство та про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26-1 Закону в Розділі 18 тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації Антимонопольному комітету України щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в тендерній документації (Додаток 1 "Відомості щодо торгів") Замовника не зазначені прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не зазначає вимоги щодо характеру і необхідних якісних характеристик предмету закупівлі, не містить чітке формування ціни тендерної пропозиції, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної упередженої оцінки тендерних пропозицій.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником Протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.06.2007 N 2 надано до Тендерної палати України в порядку здійснення громадського контролю 20.07.2007, при кінцевому терміні - 11.06.2007, тобто з порушенням строку надання на 38 календарних днів.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.06.2007 N 2 на участь у торгах щодо закупівлі путівок на оздоровлення дітей надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді (на базі Центрального табору туристського активу учнів України) з вартістю перебування дитини за один день - 70,0 грн.;
- Ренійською міжгосподарчою дитячою оздоровчою установою "Аіст" з вартістю перебування дитини за один день - 50,0 грн.;
- База відпочинку "Каскад" з вартістю перебування дитини за один день - 63,0 грн.
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність та правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів, передбачених Додатком 2 тендерної документації, та не зроблено у протоколі розкриття тендерних пропозицій від 06.06.2007 N 2 запис про ступінь їх відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам Тендерної документації.
Тендерні пропозиції зазначених учасників надані за один день перебування дитини, без визначення терміну перебування за путівкою та загальної вартості путівки і вартості тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону прийняті Замовником до оцінки тендерні пропозиції учасників не відповідали вимогам п. 7.2 Тендерної документації, відповідно до якої ціна тендерної пропозиції повинна надаватися за кожну одиницю товару (путівку) із урахуванням зазначеної їх кількості та остаточної підсумкової ціни тендерної пропозиції, що є основними умовами договору, які обов'язково повинні бути включені до договору при його укладанні та що також вимагалось п. 1 "Основні умови договору", які є додатком до тендерної документації Замовника.
Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації Замовника, є непрозорими, так як не зазначать ціну одиниці товару, кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору, які обов'язково повинні бути зазначенні при його укладанні.
В порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону тендерні пропозиції учасників, які не відповідали вимогам Тендерної документації Замовником не відхилені та в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону торги не відмінено.
Замовником в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону при розкритті тендерних пропозицій не було запропоновано учасникам зменшувати ціну тендерних пропозицій на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів або зменшити її в добровільному порядку, про що не засвідчено в протоколі розкриття тендерних пропозицій та не зазначено кінцеву ціну учасників після проведення відповідних торгів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
7 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та в порушення ч. 4 ст. 7 Закону не відхилив тендерні пропозиції учасників РМДОУ "Аіст" та Бази відпочинку "Каскад", які є пов'язаними особами, так як База відпочинку "Каскад" є засновником РМДОУ "Аіст".
Таким чином, проведення торгів із залученням до участі пов'язаних осіб Замовником було створено неконкурентоспроможне коло учасників, яке не забезпечило умов для проведення прозорих державних закупівель, подані тендерні пропозиції учасників суперечать вимогам Тендерної документації, є непрозорими, так як не зазначать ціну одиниці товару, кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними умовами договору, за результатами торгів не досягнуто максимальної економії та ефективного використання державних коштів і не запропоновано учасникам зменшувати ціну, за визначеною шкалою розрахунку розміру кроку торгів або в добровільному порядку, що свідчить про формальний підхід Замовника до закупівлі та порушення принципів державних закупівель, передбачених ст.
2-1 Закону.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником Протокол оцінки від 06.06.2007 N 2 надано Тендерній палаті України в порядку здійснення громадського контролю - 20.07.2007, при кінцевому терміні - 11.06.2007, тобто з порушенням на 38 календарних днів.
За результатами оцінки переможцем торгів обрано РМДОУ "Аіст" з тендерною пропозицією вартості перебування в оздоровчому закладі однієї дитини в день 50,0 гривень.
Згідно з Протоколом оцінки тендерних пропозицій від 06.06.2007 N 2 до участі в торгах допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції.
В порушення вимог ч. 8 ст.
26 Закону Замовником під час оцінки тендерних пропозицій учасників не визначено питому вагу критеріїв, за якими здійснювалась оцінка: "ціна" та "умови розрахунку".
В порушення вимог ч. 7 ст.
26 Закону переможця торгів визначено всупереч методиці оцінки, без зазначення кількості балів за кожним її критерієм оцінки.
Відповідно до п. 6 Звіту "Інформація щодо оцінки тендерних пропозицій": найнижча ціна тендерної пропозиції, яка оцінювалася, склала (з ПДВ) - 50,0 грн.; найвища ціна тендерної пропозиції (з ПДВ) - 70 грн.
Таким чином, оцінка та визначення переможця торгів проведена без урахування вимог п. 5.1.9 Закону України
"Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок ПДВ на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України дітей та фізичних осіб віком до 18 років, в чому вбачається можливе нанесення збитків державі в сумі 16,5 тис.грн., які безпідставно сплачені у вартості закупівлі Ренійському міжгосподарчому дитячому оздоровчому табору "Аіст", що не забезпечує дотримання принципу державних закупівель - максимальної економії і ефективного використання державних коштів та є порушенням вимог ст.
2-1 Закону.
6. Інформування про результати торгів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
29-1 Закону Замовником не опубліковано оголошення про результати торгів, яке повинно надаватись протягом 10 календарних днів після укладення договору, в інформаційному бюлетені Тендерної палати України та у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель.
В порушення вимог ч. 1 ст.
4-1 Закону Замовником не оприлюднено оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в інформаційній системі мережі Інтернет, чим не забезпечено проведення прозорих державних закупівель.
Таким чином, повідомлення учасникам про результати торгів через інформаційні засоби у сфері державних закупівель та інформаційній мережі системі Інтернет Замовником не проводились, чим порушено вимоги ст.
2-1 Закону в частині забезпечення проведення прозорих та відкритих процедур державних закупівель на всіх стадіях їх проведення.
................Перейти до повного тексту