- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедури державної закупівлі медичного обладнання, здійсненої в 2007 році Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Міністерство охорони здоров'я Автономної Республіки Крим
Адреса: 95005, АР Крим, м. Сімферополь, пр-т Кірова, 13
2. Головний розпорядник коштів: Міністерство охорони здоров'я АР Крим
3. Відповідальний за проведення торгів: Ісаєв Семен В'ячеславович
4. Предмет закупівлі: медичне обладнання
5. Процедура закупівлі: редукціон
6. Джерело фінансування закупівель: субвенція з державного бюджету України
7. Очікувана вартість закупівлі: 1590,0 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 21.05.2007, закінчення - 10.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Тендерна документація від 07.05.2007 - 32 арк.
2. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21(92) - на 1 арк.;
3. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 21.05.2007 N 21(58) - на 1 аркуші.
4. Витяг із міжнародного видання "International edition Ukrainian Public Procurements" від 21.05.2007 N 21(44) - на 1 арк.
5. Супроводжувальний лист від 12.07.2007 N 01/2197-8 - 3 арк.
6. Наказ "Про створення тендерного комітету" від 24.04.2007 N 155 - 1 арк.
7. Положення про тендерний комітет Міністерства охорони здоров'я АРК від 09.01.2003 - 6 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Устенко Л.І. від 02.03.2007 СПК N 381323 - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Іскаєва С.В. від 02.03.2007 СПК N 381330 - 1 арк.
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Нікітіна А.В. від 07.03.2007 СПК N 387322 - 1 арк.
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Удіч Л.В. від 07.03.2007 СПК N 387317 - 1 арк.
12. Кошторис на 2007 рік по КПКВ 150101 "Капітальні вкладення" - 1 арк.
13. Річний план діяльності тендерного комітету на 2007 рік від 25.04.2007 N 1 - 1 арк.
14. Повідомлення про присвоєння коду в інформаційній мережі Інтернет щодо розміщення річного плану державних закупівель від 25.04.2007 - 1 арк.
15. Протокол засідання тендерного комітету щодо проведення торгів на закупівлю медичного обладнання від 07.05.2007 N 3 - 2 арк.
16. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.06.2007 N 1/1р - 3 арк.
17. Протокол оцінки тендерних пропозицій на I етапі редукціону від 07.06.2007 N 5 - 2 арк.
18. Повідомлення про результати I етапу редукціону від 07.06.2007 N 01/1831-8 - 1 арк.
19. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.06.2007 N 1/2р - 4 арк.
20. Протокол оцінки тендерних пропозицій на II етапі редукціону від 15.06.2007 N 7 - 2 арк.
21. Повідомлення про результати торгів від 15.06.2007 N 01/1914-8 - 1 арк.
22. Повідомлення про результати торгів від 15.06.2007 N 01/1913-8 - 1 арк.
23. Договір поставки від 25.06.2007 N 04/06 - 5 арк.
24. Договір поставки від 25.06.2007 N 05/06 - 5 арк.
25. Договір поставки від 25.06.2007 N 06/06 - 5 арк.
26. Договір поруки по забезпеченню виконання договорів поставки N 04/06 від 25.06.2007, N 05/06 від 25.06.2007, N 06/06 від 25.06.2007 від 25.06.2007 б/н - 2 арк.
27. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 09.07.2007 N 28(99) про результати торгів - на 1 арк.;
28. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 09.07.2007 N 28(65) про результати торгів - на 1 аркуші.
29. Звіт про результати торгів від 10.07.2007 N 1 - 3 арк.
30. Повідомлення про присвоєння кодів в інформаційній мережі Інтернет про розміщення повної інформації щодо державних закупівель від 10.07.2007 - 1 арк.
31. Тендерна пропозиція РП "Крим-Медтехніка" від 05.06.2007 - 11 арк.
32. Тендерна пропозиція ТОВ "Докфарм" - 11 арк.
33. Тендерна пропозиція ПП "Парамед" - 11 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим медичного обладнання".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Процедуру закупівлі медичного обладнання проведено головним розпорядником коштів - Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим для розпорядників нижчого рівня - лікарень АР Крим (Республіканська дитяча клінічна лікарня, Ленінська центральна районна лікарня, Міський клінічний пологовий будинок N 2).
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) закупівля медичного обладнання здійснена Замовником в інтересах розпорядників коштів нижчого рівня, які є самостійними юридичними особами і мають власні розрахункові рахунки в органах Державного казначейства.
Відповідно до ст.
2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів - лікувальні установи в особі їх керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст.
22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів (в даному випадку Міністерство охорони здоров'я АР Крим) не наділені правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих лікувальним установам.
Тендерний комітет Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим (далі - Замовник) створено відповідно до наказу від 24.04.2007 р. N 155 у кількості 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено першого заступника Міністра охорони здоров'я АР Крим Гавриленко С.В:
Інформація про членів тендерного комітету:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Гавриленко С.В. |
Наказ від 24.04.2007 N 155 |
Голова тендерного комітету |
|
2. |
Іскаєв С.В. |
|
Секретар тендерного комітету |
СПК N 381330 від 02.03.2007 |
3. |
Удич Л.В. |
|
Член тендерного комітету |
СПК N 387317 від 07.03.2007 |
4. |
Устенко Л.І. |
|
Член тендерного комітету |
СПК N 381323 від 02.03.2007 |
5. |
Нікітін А.В. |
|
Член тендерного комітету |
СПК N 387322 від 07.03.2007 |
На час проведення торгів свідоцтво про проходження навчання у сфері організації та здійснення процедур закупівлі за державні кошти мало чотири члена тендерного комітету, голова тендерного комітету - Гавриленко С.В. таке навчання не проходив та не мав відповідної кваліфікації.
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону та п. 2.9 Положення про тендерний комітет Міністерства охорони здоров'я АРК від 09.01.2003 року не призначено заступника голови тендерного комітету та рішенням тендерного комітету не визначено у встановленому порядку функцій кожного члена.
Таким чином, процедура закупівлі проведена Замовником в інтересах інших розпорядників коштів, що заборонено Законом, не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до річного плану державних закупівель на 2007 р. передбачено на придбання медичного обладнання кошти в сумі 1590,0 тисяч гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 07.05.2007 N 3 Замовником для закупівлі медичного обладнання обрана процедура закупівлі - редукціон.
4. Визначення предмета закупівлі
Замовником предмет закупівлі визначено, як медичне обладнання (Апарат штучної вентиляції легенів, клінічний кювет для новонароджених, кардіотокограф, апарат УЗД, аналізатор газів крові та електролітів), та передбачено до закупівлі за 5 лотами.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в "Інформаційному бюлетені Тендерної палати України" 21.05.2007 N 21(92) за номером 21022307 та у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, N 21(58) від 21.05.2007 за номером 4200258.
Крім того, Замовником опубліковано оголошення про заплановану закупівлю у міжнародному виданні "International edition Ukrainian Public Procurements" від 21.05.2007 N 21(44) за номером М-21-012-07.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" www.zakupivli.com - BR/GA0184.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій на I етапі редукціону визначено 07.06.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в Оголошенні торгів не зазначено реєстраційний рахунок, відкритий в органах Державного казначейства.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" www.zakupivli.com - BR/GA184 від 11.05.2007.
Замовником річний план закупівель на 2007 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" www.zakupivli.com - CHK/RU-pn5382/TIB від 25.04.2007.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію про замовника та предмет закупівлі, не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру.
6. Тендерна документація
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі медичного обладнання до участі у редукціоні затверджена 07.05.2007 та підписана головою тендерного комітету Гавриленко С.В., отримана Тендерною палатою - 15.05.2007 при кінцевому терміні її надання - 11.05.2007, що суперечить вимогам ч. 5 ст.
17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати України з метою здійснення громадського контролю протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
Замовником, в порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону при формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, навантаження, розвантаження, податки, тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та вимоги постанови Кабінету Міністрів України "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладання податком на додану вартість" від 17.12.2003
N 1949 в частині звільнення від оподаткування ПДВ медичного обладнання.
Відповідно до розділу 7 "Ціна пропозиції" та додатка N 3 до Тендерної документації - тендерна форма "Пропозиція", передбачено надавати учасниками свої пропозиції, з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог чинного законодавства.
Крім того, в п. 7.3 Тендерної документації зазначено, що "учасник вказує ціну за товари, які він пропонує надати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені".
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в частині надання інформації щодо якості медичного устаткування (Додаток 2 до Тендерної документації "Медико-технічні вимоги"), Замовником не вимагається за лотами N 4, 5 від учасників надання витягу з Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення щодо внесення їх до зазначеного реєстру, що вимагається постановою Кабінету Міністрів України "Про Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення" від 09.11.2004
N 1497, та засвідчує дотримання виробником стандартів і надає дозвіл та право до застосування їх в медичній практиці України.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону Технічне завдання за лотами NN 1, 3 не містить вимоги до медичного обладнання, що закуповується, в частині якісних характеристик, а саме: гарантійного терміну його експлуатації та сервісного обслуговування.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26-1 Закону у розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
В порушення вимог ст.
180 Господарського кодексу України та ч. 1 ст.
21 Закону в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не передбачена вимога щодо визначення строку дії договору.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не зазначає вимоги щодо характеру і необхідних якісних характеристик предмета закупівлі, не містить чітке формування ціни тендерної пропозиції, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної упередженої оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником надіслано Тендерній палаті України з метою здійснення громадського контролю Протокол розкриття тендерних пропозицій I етапу редукціону від 07.06.2007 N 1/1р та Протокол розкриття тендерних пропозицій II етапу редукціону від 15.06.2007 N 1/2р надіслані Тендерній палаті України - 20.07.2007, з порушенням встановленого терміну відповідно на 18 та 29 календарних днів.
Згідно з Протоколом розкриття тендерних пропозицій від 07.06.2007 N 1/1р (I етап) тендерні пропозиції подано 3 учасниками:
- ТОВ "Докфарм";
- ПП "Парамед";
- РП "Крим-медтехніка";
- ПГОІ "Проміньфарма", тендерна пропозиція якого була відхилена відповідно до п. 18.4 Тендерної документації, оскільки учасник не оплатив тендерну документацію.
Протокол розкриття тендерних пропозицій I етапу редукціону розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com за кодом код WY/DN-прр5439/ТІВ від 15.06.2007.
Другий етап "редукціону" Замовником призначено на 15.06.2007.
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій (II етап) від 15.06.2007 N 1/2р пропозиції надано 3 учасниками (з урахуванням зменшення ціни):
- ТОВ "Докфарм", тендерна пропозиція якого становила 1590,0 тис.грн. (з урахуванням ПДВ), в тому числі: по лоту N 1 - 950,0 тис.грн.; по лоту N 2 - 280,0 тис.грн.; по лоту N 3 - 30,0 тис.грн.; полоту N 4 - 150,0 тис.грн.; по лоту N 5 - 180,0 тис.грн.;
- ПП "Парамед", тендерна пропозиція якого становила 1655,0 тис.грн. (з урахуванням ПДВ), в тому числі: по лоту N 1 - 960,0 тис.грн.; по лоту N 2 - 290,0 тис.грн.; по лоту N 3 - 35,0 тис.грн.; полоту N 4 - 160,0 тис.грн.; по лоту N 5 - 210,0 тис.грн.;
- Республіканське підприємство "Крим-медтехніка", тендерна пропозиція якого становила 1959,0 тис.грн. (з урахуванням ПДВ), в тому числі: по лоту N 1 - 1100,0 тис.грн.; по лоту N 2 - 360,0 тис.грн.; по лоту N 3 - 51,0 тис.грн.; полоту N 4 - 190,0 тис.грн.; по лоту N 5 - 258,0 тис.грн.
Таким чином прийняті до розгляду та оцінки тендерні пропозиції учасників, визначені з урахуванням ПДВ, що засвідчує про порушення вимог чинного законодавства при здійсненні закупівлі медичного обладнання, операції з продажу яких звільняються від обкладання податком на додану вартість.
В порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність та правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів, передбачених додатком 2 Тендерної документації, та допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, що не відповідали вимогам Замовника.
Зокрема, не відповідали вимогам п. 1.1 Тендерної документації всі тендерні пропозиції учасників в частинні надання копії Статуту або іншого установчого документа щодо підтвердження здійснення учасниками своєї господарської діяльності згідно їх положень.
Крім того, в порушення вимог п. 2.3 Тендерної документації не надана інформація РП "Крим-медтехніка" по розрахункових рахунках, відкритих у АКБ "Чорноморський банк розвитку та реконструкції м. Сімферополя", - N 26009000131302, 26009000131302, 26009000131302 та ПП "Парамед" по розрахункових рахунках, відкритих у Київському регіональному управлінні "ПриватБанк", - N 26062166976001, 260051669976002, 26003166976015, 26000166976063 про відсутність непогашеного кредиту, що вимагалося Замовником.
В порушення вимог додатка до Тендерної документації "Медико-технічні вимоги" по лоту N 1 "Загальні вимоги" (п. 5) учасниками не пред'явлені реєстраційні посвідчення на медичне обладнання, як це вимагалося Замовником, що надає дозвіл і право на використання його в медичній практиці.
................Перейти до повного тексту