1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
03.09.2007 N в-02/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель послуг з перевезення міським автотранспортом, здійснених в 2007 році Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради.
Адреса: 93200, Луганська обл., м. Первомайськ, вул. Ільїча, 1.
Головний розпорядник: Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради.
Відповідальний за проведення торгів: Сєнна Тетяна Іванівна, тел. 8 (06425) 4-65-72.
2. Предмет закупівлі: послуги з перевезення міським автотранспортом.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги.
4. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету, очікувана вартість закупівлі 1020,0 тис.грн.
5. Період здійснення процедури закупівлі:
Початок - 22.01.2007, закінчення - 26.03.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ від 09.01.2006 N 6 про зміну складу тендерного комітету - 2 арк.
2. Наказ від 29.12.2006 N 156 про зміну складу тендерного комітету - 2 арк.
3. Положення про тендерний комітет б/д та б/н - 3 арк.
4. Свідоцтва про підвищення кваліфікації - 3 арк.
5. Протокол засідання тендерного комітету від 03.01.2007 N 2 - 2 арк.
6. Річний план діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затверджений протоколом засідання тендерного комітету від 03.01.2007 N 2 - 2 арк.
7. Кошторис на 2007 рік по КПКВ державного бюджету 170102 "Пільги на пільговий проїзд міським громадським транспортом окремим категоріям громадян", затверджений міським головою 30.01.2007 - 1 арк.
8. План асигнувань із загального фонду бюджету на 2007 рік, затверджений міським головою 30.01.2007 - 1 арк.
9. Оголошення про торги б/д та б/н - 2 арк.
10. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 22.01.2007 N 4(75) - 1 арк.
11. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 22.01.2007 N 4(41) - 1 арк.
12. Протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження тендерної документації від 19.01.2007 2 - 1 арк.
13. Тендерна документація від 19.01.2007 б/н - 21 арк.
14. Реєстр видачі тендерної документації на закупівлю послуг з перевезення міським автотранспортом в 2007 р. - 1 арк.
15. Реєстр отримання тендерних пропозицій на закупівлю послуг з пільгового перевезення міським та приміським автотранспортом в 2007 р. - 1 арк.
16. Повідомлення про присвоєння кодів N PIL/AJ-рп1953/ЄЛО від 23.01.2007 щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
17. Повідомлення про присвоєння кодів N DOC/YU-3172/ЄЛОвт від 26.03.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
18. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 12.02.2007 N 3 - 2 арк.
19. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю від 13.02.2007 N 5 - 3 арк.
20. Тендерна пропозиція ПП Щеглова А.А. - 9 арк.
21. Тендерна пропозиція ПП Шрамко М.І. - 14 арк.
22. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції б/д та б/н учаснику торгів ПП Щеглов А.А. - 1 арк.
23. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д та б/н - 2 арк.
24. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 26.03.2007 N 13(84) - 1 арк.
25. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 26.03.2007 N 13(50) - 1 арк.
26. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.03.2007 N 1-3 арк.
27. Договір про відшкодування витрат по перевезенню автотранспортом пільгової категорії населення на міських та приміських маршрутах від 20.02.2007 N 40 - 2 арк.
28. Додаткова угода від 18.04.2007 N 1 до договору від 20.02.2007 N 40 - 1 арк.
Завдання сформульовано наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради щодо закупівлі послуг з перевезення міським автотранспортом".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради (далі - Замовник) створено відповідно до наказу від від 09.01.2006 N 6 з урахуванням змін, внесених наказом 29.12.2006 N 156, у кількості 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника начальника Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Первомайської міської ради Сєнну Т.І.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого акта
включення до
складу тендерного
комітету
Посада в ТК N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Сєнна Т.І. Наказ від
09.01.2006 N 6
Голова
тендерного
комітету
Від 25.11.2006
N 009418
2. Юрченко
З.А.
Наказ від
09.01.2006 N 6
Член тендерного
комітету
Від
16.12.2006
019601
3. Гетьман
Г.А.
Наказ від
09.01.2006 N 6
Член тендерного
комітету
Від 16.12.2006
N 019475
4. Бакаєва
Н.В.
Наказ від
29.12.2006 N 129
Член тендерного
комітету
5. Писаренко
О.Ю.
Наказ від
29.12.2006 N 129
Член тендерного
комітету
Основні засади роботи тендерного комітету та функції його членів визначені в Положенні про тендерний комітет Замовника б/д та б/н.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (надалі - Закон) Голова тендерного комітету не призначив заступника та відповідального секретаря.
Таким чином, Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівлі.
Згідно з річним планом діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель від 03.01.2007 Замовником планувалась очікувана вартість закупівлі послуг з перевезення міським автотранспортом за рахунок бюджетних коштів по КЕКВ "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям) у сумі 1100,00 тис.грн. Проте, згідно з кошторисом Замовника на 2007 рік від 30.01.2007 по КПКВ державного бюджету 170102 "Пільги на пільговий проїзд міським громадським транспортом окремим категоріям громадян" видатки за КЕКВ 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" затверджено у сумі 794,94 тис.грн., що менше передбаченого річним планом на 305,06 тис. гривень.
Згідно з повідомленням про присвоєння кодів N PIL/AJ-рп1953/ЄЛО від 23.01.2007 щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" Замовником річний план закупівель на 2007 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет.
3. Вибір процедури закупівлі.
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 03.01.2007 N 2 предмет закупівлі визначений як "послуги з перевезення пільгових категорій населення", що не відповідає предмету закупівлі, зазначеному в оголошенні та Річному плані щодо організації та проведення процедур державних закупівель Управлінням праці та соціального захисту населення Первомайського міськвиконкому Луганської області від 03.01.2007, який зазначає предмет закупівлі - "послуги з перевезення міським автотранспортом"
Таким чином, прийняте рішення тендерним комітетом щодо проведення закупівлі послуг з перевезення пільгових категорій населення не відповідає процедурі закупівлі, зазначеній в Річному плані.
4. Визначення предмета закупівлі.
Відповідно до Витягу з бюлетеня Тендерної палати України від 22.01.2007 N 4(75) Замовником в оголошенні про торги предмет закупівлі визначено як послуги з перевезення міським автотранспортом.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822.
Поділ предмета закупівлі на частини (лоти) Замовником не передбачено.
Крім того, слід зазначити, що в технічному завданні до Тендерної документації предмет закупівлі визначено як перевезення міським автотранспортом пільгових категорій населення в 2007 році, інформація про що відсутня в оголошенні про торги.
Таким чином, інформація в оголошенні про предмет закупівлі не відповідає предмету, визначеному в рішенні тендерного комітету, зазначеному в технічному завданні та Річному плані, чим не забезпечено принцип державних закупівель в частині відкритості та прозорості проведення торгів відповідно до вимог ст. 21 Закону, повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру закупівлі, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 22.01.2007 N 4(75) за номером 04073207;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 22.01.2007 N 4(41)за номером 2188041.
Відповідно до Повідомлення про присвоєння кодів N DOC/YU-3172/ЄЛОвт від 26.03.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" код DS/PQ318 від 12.01.2007, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 4-1 Закону в частині відповідності висвітлення інформації про проведення торгів строкам здійснення процедури закупівлі.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація щодо закупівлі послуг з перевезення міським автотранспортом затверджена 19.01.2007 та підписана головою тендерного комітету Сєнною Т.І.
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження тендерної документації від 19.01.2007 N 2 не підписано членами комітету.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині переліку критеріїв та методики їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції - Додаток 4 до Тендерної документації "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", Замовником визначено єдиний критерій оцінки - ціна, а найкращою ту пропозицію, ціна якої є найнижчою, що є порушенням вимог п. 12, 13 вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)", відповідно до яких міським державним адміністраціям та виконавчим органам міських рад на виконання вимог ст. 4 Закону України "Про ціни та ціноутворення" надано виключне право та повноваження щодо встановлення (регулювання) тарифів на перевезення пасажирів в міському пасажирському транспорті, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
Таким чином, надання соціально значущих послуг із перевезення пасажирів транспортом загального користування проводиться за визначеними уповноваженими органами тарифами на перевезення пасажирів і критерій ціни щодо визначення найкращої тендерної пропозиції таких перевезень, застосований Замовником, свідчить про формальний підхід щодо оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону в частині визначення кваліфікації учасників Замовником до критеріїв оцінки тендерних пропозицій не віднесено необхідний рівень професійної кваліфікації водіїв, наявність в учасника необхідної кількості транспортних засобів відповідної якості та технічного стану, що вимагає на організаційних та експлуатаційних засадах автомобільного транспорту Закон України "Про автомобільний транспорт".
В порушення вимог зазначеного в Додатку N 2 до Тендерної документації - "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" Замовником не вимагається надання учасниками ліцензії (дозволу) на право надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування та документального підтвердження про наявність необхідної техніки та кваліфікованих працівників, що будуть залучені до надання послуг, що закуповуються.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в частині опису предмета закупівлі, що вимагається Замовником, Тендерна документація не містить детального опису послуг, які закуповуються, а саме: в порушення вимог ст. 36 Закону України "Про автомобільний транспорт" в частині пільгового перевезення пасажирським автомобільним транспортом загального користування осіб, які відповідно до законодавства користуються такими правами, не визначено види та обсяги пільгових перевезень, що встановлюються державним замовленням, не зазначено кількість та вид транспорту, яким необхідно здійснювати перевезення, розклад руху, обсяг пасажироперевезень.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону та ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, ст. 180 Господарського кодексу України в основних умовах, які обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не зазначена інформація щодо визначення строку дії договору, порядку компенсації перевізникам збитків від пільгових перевезень, що є істотною і основною умовою для договорів зазначеного типу.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, не визначає порядок компенсації перевізникам збитків від пільгових перевезень, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.02.2007 N 5 пропозиції подано двома учасниками:
- ПП Щеглов А.А., ціна тендерної пропозиції якого становила 1,50 грн. за 1 людину на маршруті м. Первомайськ - с. Мар'ївка;
- ПП Шрамко М.І., ціна тендерної пропозиції якого становила 1,00 грн. за 1 людину на маршрутах м. Первомайськ, 2,00 грн. за 1 людину на маршруті м. Первомайськ - м. Золоте, 2,50 грн. за 1 людину на маршруті м. Первомайськ - м. Гірське, 4,00 грн. за 1 людину на маршруті м. Первомайськ - с. Тошківка, 4,25 грн. за 1 людину на маршруті м. Первомайськ - с. Нижнє.
В порушення вимог тендерної документації учасники не надали ряд документів щодо відповідності кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, а саме:

................
Перейти до повного тексту