1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.08.2007 N в-266/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника:
Назва: Українська дитяча спеціалізована лікарня "Охматдит".
Адреса: 01135, м. Київ, вул. Чорновола, 28/1. Тел: 236-39-71.
2. Відповідальний за проведення торгів: Корнійчук Неля Петрівна.
3. Предмет закупівлі: продукти харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівлі: державний бюджет.
6. Очікувана вартість закупівлі: 1 457 105,00 гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.03.2007, закінчення 07.05.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю за N 12045007, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю за N 3230949, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12 (49) на 1-му арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю N М-12-048-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12 (35) на 1-му арк.;
4. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007N 19 (90), оголошення N 19181807Р на 1-му арк.;
5. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 07.05.2007 N 19 (56), оголошення N 5630815 на 1-му арк.;
6. Тендерна документація на 24-х арк.;
7. Супроводжувальний лист від 23.05.2007 N 458 на 1-му арк.;
8. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 на 4-х арк.;
9. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 на 7-ми арк.;
10. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 07.05.2007 N 1 на 8-ми арк.;
11. Інформація щодо укладеного договору на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати Висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Українською дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" з придбання продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Розпорядчого акта про створення та затвердження тендерного комітету Української дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" (далі - Замовник) та положення про нього, на виконання ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон), на дослідження надано не було.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері державних закупівель, на виконання вимог ч. 7 ст. 12 Закону, на дослідження надано не було.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Українською дитячою спеціалізованою лікарнею "Охматдит" оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни щодо здійснення закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів)" опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83), оголошення N 12045007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12 (49), оголошення N 3230949;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 19.03.2007 N 12 (36), оголошення N М-12-048-07.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті yvww-zakupivli.com за кодом - FPR/M 209.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для подання тендерних пропозицій встановлено 02.04.2007 або скорочено до 21 календарного дня.
В п. 11 звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни викладена причина скорочення подання тендерних пропозицій до 21 календарного дня, а саме: "термін подання тендерних пропозицій скорочено до 21 дня а зв'язку з терміновістю та невідкладністю закупівлі".
3. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі продуктів харчування (продукція сільського господарства, продукція харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів), що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 27, 26-1, 34 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить: методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо; прізвища та посади однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону у додатку 5 тендерної документації шкала розрахунку кроку торгів не містить грошового або іншого виразу;
- у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону, відповідно до якої строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- у п. 18.6 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону, якою встановлено, що копія протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від учасника відповідного запиту;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація не містить обов'язкової інформації, а саме:
- посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону до підстав щодо відхилення тендерних пропозицій учасників не включено, зокрема:
- учасник не надав тендерного забезпечення у випадках, передбачених цим Законом;
- дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій ст. 26 цього Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в розділі 23 тендерної документації "Конфіденційність" не передбачена можливість надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладення договору Антимонопольному комітету України;
- у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів учасникам всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону до основних умов договору не включено істотних умов, а саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та вимог щодо договору про закупівлю, які не повинні відрізнятися від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної пропозиції у порядку, передбаченому цим Законом, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім випадків, коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3 учасників, а саме:
- ПП "Торгпродсервіс" з ціновою пропозицією - 1 655 367,50 грн.;
- Підприємство "Роман" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 385 650,00 грн., лот N 2 - 1 302 505,40 грн.;
- ПП Сак Ганна Іванівна з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 321 385,00 грн., лот N 2 - 1 373 434,00 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося з порушенням вимог статей 26, 27, 28, 18, 17-3 Закону, а саме:
У пункті 4.6 додатка 2 тендерної документації зазначено, що необхідно надати "витяг із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий учаснику на зазначені торги Тендерною палатою України". Проте, у додатку N 1 до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1 у переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозицій учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, наданих учасниками на торги, не значиться надання, витягу з Тематичного каталогу учасників торгів, що видає Тендерна палата України.
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни тендерним комітетом Замовника допущено до розкриття тендерні пропозиції учасників без надання витягу з Тематичного каталогу учасників торгів, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону Замовником не відмінено торги у відповідності до вимог ст. 27 Закону.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна плата України.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником надсилається Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протокол розкриття тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Як зазначено у супровідному листі від 23.05.2007 N 458, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1, Замовником було відправлено до Тендерної палати України 23.05.2007 або на 22 робочих дня пізніше, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону.
Сертифіката про розміщення протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій, в інформаційній системі в мережі Інтернет, на виконання ч. 6 ст. 17-3 Закону, на дослідження надано не було.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, які необхідно було відхилити, відповідно до вимог ст. 27 Закону.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.04.2007 N 1. Як зазначено у протоколі оцінки тендерних пропозицій до оцінки було допущено 3-х учасників.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 26, 2, 17-3, 2-1 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції.

................
Перейти до повного тексту