1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
03.09.2007 N в-07/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедури закупівлі ліжок функціональних та столу операційного за державні кошти, здійсненої в 2007 році Комунальним закладом охорони здоров'я "Київська обласна клінічна лікарня".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державна установа Комунальний заклад охорони здоров'я "Київська обласна клінічна лікарня".
1. Адреса: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 1.
2. Головний розпорядник коштів: Управління охорони здоров'я Київської обласної державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Заводій Людмила Дмитрівна.
4. Предмет закупівлі: ліжка функціональні та стіл операційний.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: обласний бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 400,0 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 28.05.2007 р., закінчення - 09.07.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення торгів від 28.05.2007 р. за N 22028507, опубліковане у інформаційному бюлетені ТПУ N 22 (93) - 1 арк.
2. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р. N 22 (59) - 1 арк.
3. Тендерна документація - 25 арк.
4. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 1 - 3 арк.
5. Протокол оцінки від 12.06.2007 N 1 - 3 арк.
6. Акцепт тендерної пропозиції від 12.06.2007 N 1 - 1 арк.
7. Повідомлення про результати торгів від 12.06.2007 N 2 - 1 арк.
8. Повідомлення про результати торгів від 12.06.2007 N 3 - 1 арк.
9. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 09.07.2007 р. N 28 (99) - 1 арк.
10. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 09.07.2007 р. N 28 (65) - 1 арк.
11. Тендерна пропозиція ТОВ "Виробнича компанія Діспомед" - 2 арк.
12. Тендерна пропозиція ПП "Донецька медтехніка" - 2 арк.
13. Тендерна пропозиція ТОВ "Допомога-1" - 2 арк.
14. Оголошення про результати торгів - 1 арк.
15. Договір від 22.06.2007 N 0377 - 3 арк.
16. Звіт про результати торгів від 09.07.2007 N 1 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі Комунальним закладом охорони здоров'я "Київська обласна клінічна лікарня" ліжок функціональних та столу операційного".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані торги державною установою Комунальний заклад охорони здоров'я "Київська обласна клінічна лікарня" (далі - Замовник) опубліковано в "Інформаційному бюлетені Тендерної палати України" 28.05.2007 N 22 (93) за номером 22028507.
Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - TLO/FO 1211.
Крім того, Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, 28.05.2007 N 22 (93) за N 22028507.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822.
Зазначений в оголошенні предмет закупівлі визначається за кодом класифікатора 33.10.20 - "меблі медичні".
Таким чином, предмет закупівлі, зазначений Замовником в оголошенні, не забезпечує повне і достовірне інформування учасників щодо характеру предмета закупівлі, його функціональних особливостей, чим порушено принцип державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону України "Про закупівлю товарів робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (надалі - Закон), в частині відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі та недискримінації учасників.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 12.06.2007 р.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету Заводій Л.Д. - 15.05.2007 р., отримана Тендерною палатою - 12.06.2007 р. при кінцевому терміні - 21.05.2007 р., що суперечить вимогам ч. 5 ст. 17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування тощо) в п. 7.1 та додатку N 3 Тендерна форма "Пропозиція" ціна за одиницю товару визначена з урахуванням ПДВ, чим порушено вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та вимоги постанови КМУ від 17.12.2003 р. N 1949 "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування меблів медичних, хірургічних, а ціна тендерної пропозиції передбачає врахування ПДВ.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону Тендерної документації та Додатка 2 "Кваліфікаційні вимоги" Тендерної документації при наданні тендерних пропозицій учасниками Замовником не вимагається від учасників документально підтверджена інформація про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в розділі 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в розділі тендерної документації "Основні умови договору" не враховані вимоги ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України та ст. 180 Господарського кодексу України в частині зазначення основних умов - терміну дії договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону у розділі 23 "Конфіденційність" Тендерної документації Замовником не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України як уповноваженому органу з питань координації закупівель.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію серед учасників, що свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2007 N 1 надано до Тендерної палати України 03.09.2007 при кінцевому терміні - 15.06.2007, тобто з порушенням строку надання на 82 календарних дня.
Відповідно до протоколу розкриття від 12.06.2007 N 2 тендерні пропозиції надано 3 учасниками (з урахуванням зменшення запропонованої ціни учасником), а саме:
- ТОВ "Допомога-1" вартість якого склала 402 350 грн., з урахуванням ПДВ;
- ПП "Донецька медтехніка" - 405 200 грн., з урахуванням ПДВ;
- ТОВ "Виробнича компанія Діспомед" - 399 800 грн., з урахуванням ПДВ.
Відповідно до додатка N 1 вищезазначеного протоколу розкриття всі учасники надали необхідні документи, що вимагалися Замовником для підтвердження кваліфікаційних вимог.
В порушення вимог ч. 1 ст. 7 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та в порушення ч. 4 ст. 7 Закону не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ "Виробнича компанія Діспомед" (директор - Фісталь Г.Е.) та ТОВ "Допомога-1", які є пов'язаними особами та перебувають під спільним контролем Фіскаль Г.Е.
В порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону Замовник не відмінив торги, так як оцінці підлягали тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників.
Таким чином, проведення торгів із залученням до участі пов'язаних осіб Замовником було створено неконкурентноспроможне коло учасників, яке не забезпечило умов для проведення прозорих державних закупівель.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником протокол оцінки від 12.06.2007 N 1 надано Тендерній палаті України - 03.09.2007, з порушенням встановленого терміну на 82 календарних дня.
Згідно з Протоколом оцінки тендерних пропозицій від 12.06.2007 р. N 1 до участі в торгах допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції.
За результатами оцінки переможцем торгів обрано ТОВ "Виробнича компанія Діспомед" з тендерною пропозицією 399,8 тис.грн.
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Замовником 12.06.2007 проінформовано про результати здійснення процедури відкритих торгів та про акцепт тендерної пропозиції учасників торгів: ТОВ "Допомога-1", ПП "Донецька медтехніка", ТОВ "Виробнича компанія Діспомед".

................
Перейти до повного тексту