1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
30.10.2007 N 980
Про схвалення проекту Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг
Відповідно до статті 63 Закону України "Про телекомунікації" Національна комісія з питань регулювання зв'язку України
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити проект Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг.
2. Розмістити проект Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг на веб-сайті НКРЗ для обговорення.
В.о. Голови О.Філіпова
Проект
ОСНОВНІ ВИМОГИ
до договору про надання телекомунікаційних послуг
1. Загальні положення
1.1. Основні вимоги до договору про надання телекомунікаційних послуг (далі - Вимоги) розроблені відповідно до Закону України "Про телекомунікації", з урахуванням Законів України "Про захист прав споживачів", Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2005 р. N 720 (далі - Правила), інших нормативно-правових актів у сфері телекомунікацій .
Ці Вимоги є обов'язковими для застосування операторами, провайдерами телекомунікацій (далі - оператори, провайдери) і споживачів телекомунікаційних послуг при укладенні договорів про надання телекомунікаційних послуг, внесенні змін та доповнень до них.
1.2. В цих Вимогах термін "договір про надання телекомунікаційних послуг" (далі - договір) вживається в такому значенні:
правочин про надання та отримання телекомунікаційних послуг, укладений між споживачем і оператором, провайдером, за яким оператор, провайдер зобов'язується за завданням споживача надати (надавати) телекомунікаційні послуги, а споживач зобов'язується оплатити (оплачувати) ці послуги (якщо інше не встановлено договором).
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про телекомунікації", "Про захист прав споживачів", в Цивільному кодексі України, Господарському кодексі України, Правилах та інших нормативно-правових актах.
1.3. Договір про надання телекомунікаційних послуг укладається між споживачем та оператором, провайдером, який внесений до реєстру НКРЗ відповідно до Закону України "Про телекомунікації", та у випадках, визначених цим Законом та Законом України "Про радіочастотний ресурс України", має ліцензії (для провайдера - копії ліцензій) на відповідний вид діяльності у сфері телекомунікацій та/або на користування радіочастотним ресурсом України.
1.4. До укладення договору, незалежно від його форми (письмової чи усної), оператор, провайдер зобов'язаний довести до відома споживачів інформацію, визначену Правилами, іншими актами законодавства, умови отримання телекомунікаційних послуг, з урахуванням розділів 2, 3 цих Вимог та особливостей надання певного виду телекомунікаційних послуг, зокрема, щодо території зони дії місцевої телефонної мережі, в якій надаються послуги (для послуг фіксованого місцевого телефонного зв'язку), території покриття мережами оператора (для послуг рухомого (мобільного) зв'язку), тощо.
Зазначена інформація в доступній формі повинна розміщуватись у місцях продажу телекомунікаційних послуг та проведення розрахунків за них, на таксофонах (щодо послуг телефонного зв'язку за допомогою таксофонів), а також може доводитись до споживачів через веб-сайти, довідково-інформаційні, сервісні служби операторів, провайдерів, засоби масової інформації.
У разі надання послуг у пунктах колективного користування (Інтернет-кафе, переговорні пункти, тощо) та за допомогою таксофонів, оператор, провайдер інформує споживача про обов'язок щодо дотримання правил (порядку) користування кінцевим обладнанням та про відповідальність за порушення зазначених правил.
1.5. Відповідно до цих Вимог оператори, провайдери можуть затверджувати типові договори, встановлювати умови публічних договорів про надання певних видів телекомунікаційних послуг та оприлюднювати їх на своїх веб-сайтах і в місцях продажу послуг.
1.6. Питання, що виникають під час дії договору і не врегульовані ним, регулюються Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про телекомунікації", Правилами та іншими нормативно-правовими актами.
1.7. У разі надходження до НКРЗ чи ДІЗ скарги від споживачів, громадських організацій з захисту прав споживачів або органів влади, до компетенції яких входить захист прав споживачів, щодо неправомірних умов договору, НКРЗ може прийняти рішення про зобов'язання оператора, провайдера привести договір у відповідність до законодавства, вжити інших заходів відповідно до законодавства.
2. Вимоги до договору про надання
телекомунікаційних послуг
2.1. Договір про надання телекомунікаційних послуг укладається відповідно до законодавства цих Вимог та повинен містити істотні умови, визначені законодавством.
Якщо окремі умови договору збігаються з вимогами Правил чи інших нормативно-правових актів, вони можуть викладатись у вигляді посилань на відповідні положення нормативно-правових актів, з якими оператор, провайдер зобов'язаний ознайомити споживача на його вимогу.
Окремі положення договору можуть викладатися чи деталізуватися у додатках, які є його невід'ємною частиною.
Договір про надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг укладається лише в письмовій формі, шляхом оформлення єдиного документа, підписаного сторонами.
Умови договору про надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг повинні оприлюднюватись та передбачати надання послуг на умовах, однакових для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надано відповідні пільги. Оператор, провайдер, який надає загальнодоступні телекомунікаційні послуги, не має права відмовити споживачу в укладенні договору на надання цих послуг за наявності в нього технічної можливості їх надання.
2.2. Забороняється включати до договору положення, що передбачають:
передачу у власність споживачу обмежених телекомунікаційних ресурсів (радіочастотного, номерного, тощо), використання яких здійснюється на підставі відповідних дозволів;
стягнення зі споживача окремої плати за роботи і послуги, які не є самостійними і призначені для забезпечення належної якості телекомунікаційних послуг, ліквідації пошкоджень або аварій на телекомунікаційній мережі, що виникли не з вини споживача;
отримання та/або сплату споживачем послуг, які не є предметом договору або які він не замовляв;
стягнення зі споживача плати за отримання від оператора, провайдера рахунків за надані послуги та розшифровок нарахованої до оплати суми за той розрахунковий період, до якого споживач має претензії;
стягнення зі споживача плати за доступ до служб екстреного виклику або скорочення переліку таких послуг;
обмеження споживача у з'єднанні з будь-яким іншим абонентом телекомунікаційної мережі загального користування, службою або послугою, що надається у телекомунікаційній мережі загального користування іншим оператором, провайдером;
тарифікацію технологічних операцій, пов'язаних з отриманням телекомунікаційних послуг (набір номера, встановлення з'єднання, відбій, та інші);
надання споживачем відомостей про себе, які не потрібні для укладання договору, надання послуг та розрахунків за них;
встановлення показників якості основних і додаткових послуг, що гірші за визначені нормативно-правовими актами та нормативними документами у сфері телекомунікацій;
ускладнення порядку пред'явлення претензій та скарг з боку споживача;
стримування конкуренції на ринках телекомунікаційних послуг;
умови, які ставлять сторони договору у нерівне становище, обмежують права споживача;
інші норми, що суперечать законодавству.
3. У договорі повинно бути зазначено:
3.1. Дата та місце укладення договору.
3.2. Реквізити сторін договору.
3.2.1. Для юридичних осіб - їх повне найменування, юридична та поштова адреса, код за ЄДРПОУ та банківські реквізити.
Для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, місце постійної реєстрації (місце проживання), ідентифікаційний номер.
3.2.2. Дата та номер, за яким оператора, провайдера включено до реєстру НКРЗ. При наданні провайдером послуг також вказується повна назва, місцезнаходження оператора, на основі договору з яким надаються послуги, дані щодо реєстрації зазначеного оператора, дата укладення та строк дії договору між оператором та провайдером.
3.3. Предмет договору.
3.3.1. Предметом договору є надання певних видів та обсягів телекомунікаційних послуг визначеної якості.
3.3.2. Зазначається перелік та обсяги замовлених телекомунікаційних послуг, у тому числі, основних і додаткових, надання яких є предметом договору та, на вимогу споживача, послуг, доступ до яких обмежується.
У випадку, якщо надання послуги, яка є предметом договору, здійснюється на підставі ліцензії, найменування виду послуги повинно відповідати формулюванню, передбаченому законодавством та відповідною ліцензією.
3.3.3. Показники якості та/чи інші технічні параметри надання телекомунікаційних послуг з зазначенням відповідних нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері телекомунікацій.
3.3.4. Вказуються інші відомості, обумовлені особливістю надання певного виду телекомунікаційних послуг, в тому числі:
напрямок зв'язку, кількість каналів та їхні технічні характеристики (для послуг з надання в оренду каналів зв'язку);
обраний абонентом пакет телерадіопрограм, до якого забезпечується доступ (для послуг у телемережах для потреб телебачення і радіомовлення).
3.4. Організаційні та технічні умови надання телекомунікаційних послуг. В договорі зазначаються:
3.4.1. Номер телефону чи інша інформація щодо ідентифікації кінцевого обладнання споживача, зокрема, щодо адреси в IP-мережі, підстави, терміни і порядок зміни оператором, провайдером номеру телефону та/або інших ідентифікаторів кінцевого обладнання споживача.
3.4.2. Спосіб підключення кінцевого обладнання, зокрема, для послуг місцевого фіксованого телефонного зв'язку щодо основного телефону (підключений до індивідуальної лінії, за спареною схемою; паралельний, вечірній телефон, односторонньої дії тощо).
3.4.3. Часова схема надання послуг (7 днів у тиждень, 24 години на добу, 365 днів у році).
3.4.4. Наявність/відсутність згоди споживача на опублікування у призначених для оприлюднення телефонних довідниках, у тому числі електронних версіях та базах даних інформаційно-довідкових служб, інформації про його прізвище, ім'я та по батькові, найменування юридичної особи, адрес та номер телефону абонента.
3.4.5. Порядок замовлення та обліку наданих телекомунікаційних послуг.
3.4.6. Основні технічні характеристики мережі, обладнання оператора, провайдера (швидкість та обсяги передачі інформації тощо), (для послуг широкосмугового доступу та Інтернет).
3.4.7. Умови застосування споживачем власних засобів обліку обсягів отриманих телекомунікаційних послуг (на вимогу споживача).
3.4.8. Умови і порядок припинення надання, скорочення переліку телекомунікаційних послуг, а також відключення кінцевого обладнання споживача від телекомунікаційної мережі у випадках, передбачених законодавством.
3.4.9. Строки усунення пошкоджень телекомунікаційних мереж відповідно до нормативно-правових актів, нормативних документами у сфері телекомунікацій, а за їх відсутності - визначені сторонами договору.
3.4.10. Умови, порядок та строки зупинення надання послуг (окремих їх видів) та відновлення їх надання, зокрема:

................
Перейти до повного тексту