1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.08.2007 N в-469/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерною палатою України проведено дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим.
Головний розпорядник коштів: Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим.
Замовник торгів: Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим.
Адреса: 95000, АРК, м. Сімферополь, пров. Совнаркомівський, 3.
Предмет закупівлі: послуги санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт.
Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
Джерело фінансування: бюджет АРК.
Очікувана вартість: 4000,00 тис.грн.
Відповідальний за проведення торгів: Проскуріна Олена Миколаївна, 8(0652) 27-40-57.
Період здійснення процедур закупівлі:
початок - 16.04.2007 р., закінчення - 04.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг із оголошення про проведення торгів від 16.04.2007 р. опубліковане у Інформаційному бюлетені ТПУ N 16(87) - 1 арк.;
2. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 16.04.2007 р. N 16(53) - 1 арк.;
3. Оголошення опубліковано у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16(39), оголошення N M-16-018-07.
4. Тендерна документація - 23 арк.
5. Наказ про зміни до складу тендерного комітету від 26.01.2007 р. N 34 - 1 арк.;
6. Положення про тендерний комітет від 15.05.2001 р. N 204 - 7 арк.;
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 16.02.2007 р. N 375456 - 1 арк.;
8. Тендерна пропозиція б/д, б/н ПП 2КР Київ" - 1 арк.;
9. Тендерна пропозиція б/д, б/н КРПТНЗ "Калинівське професійно-технічне аграрне училище" - 1 арк.;
10. Тендерна пропозиція б/д, б/н туристичної компанії "Спарта Крим" - 1 арк.;
11. Тендерна пропозиція б/д, б/н ДП ЛОЦ РВМ "Радість" - 1 арк.;
12. Тендерна пропозиція б/д, б/н ТОВ "Євразія" - 1 арк.;
13. Витяг з Тематичного каталогу ДП ЛОЦ РВМ "Радість" N 0000123 - 1 арк.; Протокол оцінки ТП від 08.05.2007 р. N 82 арк.;
14. Протокол розкриття ТП від 03.05.2007 р. N 7 - 2 арк.;
15. Протокол вибору процедури закупівлі від 19.03.2007 р. N 4 - 1 арк.;
16. Річний план закупівлі від 05.03.2007 р. N 1 - 1 арк.;
17. Звіт про результати торгів б/н, б/д - 2 арк.;
18. Повідомлення про розміщення в мережі Інтернет від 04.06.2007 р. - 1 арк.;
19. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції: від 11.05.2007 р. N 10-7/1257; 10-7/1258 - 5 арк.;
20. Калькуляції до договорів, складених з ТОВ "Євразія" та ДП ЛОЦ РВМ "Радість", - 3 арк.;
21. Договори: від 29.05.2007 р. N 3 складений з ДП ЛОЦ РВМ "Радість"; від 23.05.2007 р. N ДТ-0000207 складений з ТОВ "Євразія"; від 29.05.2007 р. N 2 складений з ПП "КР Київ"; від 29.05.2007 р. N 4 складений з КРПТУЗ "Калинівське аграрне училище" - 8 арк.;
22. Платіжні доручення: від 20.06.2007 р. N 2739; від 27.06.2007 р. N 2809; від 25.06.2007 р. N 2750; від 25.06.2007 р. N 2749; від 25.06.2007 р. N 2752; від 25.06.2007 р. N 2751; від 27.06.2007 р. N 2810; від 06.07.2007 р. N 2828; від 06.07.2007 р. N 2833; від 12.07.2007 р. N 2866; від 12.07.2007 р. N 28654 - 11 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі послуг санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 26.01.2007 р. N 34 у кількості 8 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника Міністра Туманову В.В.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТК N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Туманова В.В. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Голова
тендерного
комітету
2. Аксютін А.Ю. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Заступник голови
тендерного
комітету
3. Нечепурна І.В. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Секретар
тендерного
комітету
N 375456 від
16.02.2007 р.
4. Довгаль Є.С. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Член тендерного
комітету
5. Назарова Є.С. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Член тендерного
комітету
6. Пунтус Л.Я. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Член тендерного
комітету
7. Кобець Л.В. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Член тендерного
комітету
8. Санталова Є.О. Наказ від
26.01.2007 р.
N 34
Член тендерного
комітету
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону на момент проведення процедури закупівлі послуг санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт голова та члени тендерного комітету, крім Нечепурної І.В., не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель та не мають відповідного свідоцтва.
В порушення вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III (далі - Закон), в частині заборони здійснення процедури закупівлі одним замовником в інтересах інших, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим взяло на себе функції Замовника із закупівлі послуг санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт для інтернатів та професійно-технічних училищ, які є юридичними особами і розпорядниками коштів.
Відповідно до ст. 2 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів - установи освіти в особі їх керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст. 22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів (в даному випадку Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим) не наділені правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих установам освіти.
Таким чином, голова та члени тендерного комітету не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівлі, процедуру закупівлі послуг санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт здійснено головним розпорядником в інтересах розпорядників коштів нижчого рівня, який не наділений правом витрачати бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих установам освіти.
2. Фінансування закупівель
Кошторис доходів і видатків утримання установ на 2007 рік Замовником для дослідження не наданий.
Відповідно до річного плану державних закупівель від 25.12.2006 р. б/н на 2007 р. придбання лікарських препаратів передбачено в сумі 4000,0 тис.грн.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету щодо організації та проведення торгів від 19.03.2007 р. для закупівлі послуг санаторіїв та оздоровчих закладів для дітей-сиріт, Замовником обрана процедура відкритих торгів із зменшенням ціни.
Замовником річний план закупівель на 2007 рік затверджено протоколом від 05.03.2007 р. N 1.
Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану в інформаційній системі мережі Інтернет Замовником на дослідження не надано, що може свідчити про порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону.
4. Визначення предмета закупівлі
В порушення розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р, Замовником в оголошенні про проведення торгів не визначено предмет закупівлі відповідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016-97, затвердженим наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначено за кодом 85.11.14.200 "Послуги санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
У відповідності з ч. 2 ст. 8 Закону оголошення про заплановану закупівлю Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим (надалі - Замовник) опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.04.2007 р. N 87, оголошення N 16018007;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 16.04.2007 р. N 16(53), оголошення N 3518953;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 16.04.2007 р. N 16(39), оголошення N M-16-018-07.
В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах - мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - за кодом KHT/F-715 - 06.04.2007 р., яке по даті опублікування не співпадає з оголошенням про заплановану закупівлю, опублікованому в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України - 16.04.2007 р., що не забезпечує прозорість здійснення державних закупівель та оприлюднення інформації про проведення процедури закупівлі.
В порушення ч. 1 ст. 19 Закону Замовником в оголошенні про заплановану закупівлю не зазначено кількість путівок, що планується придбати, та не зазначено реєстраційний рахунок, який відкритий в органах державного казначейства.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі не містить повну інформацію щодо предмета закупівлі, не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація
Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету Кардинал І.П. - 17.04.2007 р., отримана Тендерною палатою - 24.04.2007 р. при кінцевому терміні - 20.04.2007 р., що суперечить вимогам ч. 5 ст. 17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону тендерна документація Замовника, зокрема Технічне завдання, не містить вимоги щодо:
- санаторно-курортного лікування по видах спеціалізації (профілях) установи, опис лікувально-оздоровчих та технічних можливостей Учасника в залежності від спеціалізації;
- термін перебування дітей в оздоровчому закладі;
- забезпечення холодною та гарячою водою (подача цілодобово, за графіком, періодичність подачі води протягом доби);
- умови побуту та дозвілля (організація проживання, кількість чоловік в кімнаті);
- наявність медичного пункту, обладнаного пляжу, спортивних майданчиків, бібліотек, гурткової роботи;
- відповідність харчування нормам, затвердженим наказом МОЗ України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 р. N 242/329 "Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах";
- документального підтвердження плану розміщення оздоровчого закладу;
- надання копії паспорта на відкриття і функціонування оздоровчого закладу.
Крім того, Замовником визначено, що закупівля послуг санаторіїв та оздоровчих закладів буде здійснена за 5 лотами. Проте в Додатку до тендерної документації "Специфікація" не зазначена назва лотів та профіль оздоровлення дітей, чим порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону.
Замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих послуг, не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування податком на додану вартість путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України осіб віком до 18 років. В п. 7.1 розділу 7 "Ціна пропозиції", п. 13.5 "Оформлення та підпис пропозицій" та Додатку N 3 Тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, ціна на послуги визначена з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог зазначеного нормативного акта.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в розділі 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в п. 23.1 тендерної документації Замовником не вимагається підтвердження інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій, яка надається виключно Антимонопольному комітету України до укладання договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію серед учасників, що свідчить про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону, в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.05.2007 р. N 7 надіслано Тендерній палаті України - 15.07.2007 р., з порушенням встановленого терміну на 45 робочих днів.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 03.05.2007 р. N 7, пропозиції подано 5-ти учасниками:
- ДП ЛОЦ РВМ "Радість", цінова пропозиція якого становила 51,10 грн. за 1 ліжко-день;
- Туристична компанія "Спарта Крим", цінова пропозиція якого становила 85,00 грн. за 1 ліжко-день;
- ТОВ "Євразія", цінова пропозиція якого становила 80,00 грн. за 1 ліжко-день;
- ПП "КР Київ", цінова пропозиція якого становила 68,50 грн. за 1 ліжко-день;
- КРПТУЗ "Калинівське аграрне училище", цінова пропозиція якого становила 65,00 грн. за 1 ліжко-день.
В порушення вимог чинного законодавства в частині звільнення від оподаткування ПДВ послуг з оздоровлення фізичних осіб віком до 18 років, ціна та сума тендерної пропозиції учасників визначена з урахуванням ПДВ.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, в протоколі розкриття від 03.05.2007 р. N 7 не зазначена кількість путівок, що закуповується (п. 2 Протоколу).
Відповідно до вимог п. 1.3 Тендерної документації Замовником визначено, що учасниками торгів є фізичні чи юридичні особи, інформація про яких включена до Тематичного каталогу учасників та згідно п. 4.6 Додатка N 2 до Тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозицій учасників кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" передбачалося надання такої інформації від учасників щодо їх включення до Тематичного каталогу не пізніше, ніж за 10 календарних днів до дати розкриття тендерних пропозицій. Проте, крім ДП ЛОЦ РВМ "Радість" інші учасники не надали вищезазначений документ.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону, в частині невідповідності учасника кваліфікаційним вимогам, Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників: Туристична компанія "Спарта Крим", ТОВ "Євразія", ПП "КР Київ", КРПТУЗ "Калинівське аграрне училище", в зв'язку з ненаданням ними витягів з Тематичного каталогу учасників державних закупівель. Крім того, Туристичною компанією "Спарта Крим" згідно вимог п. 7.4 Тендерної документації та Додатка до протоколу розкриття від 03.05.2007 р. N 7 не надано дозвіл на здійснення відповідної діяльності.
Відповідно до Додатка до протоколу розкриття від 03.05.2007 р. N 7 при розкритті тендерних пропозицій учасників Замовником перевірялася наявність документів для підтвердження кваліфікаційних вимог учасників, які не передбачалися в тендерній документації, а надання такої інформації не вимагалося від учасників, а саме: інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації (кількість, кваліфікація, досвіт роботи), копія дозволу на заняття відповідною діяльністю, довідка про загальний товарно-грошовий обіг, довідка з банку про відсутність непогашеного кредиту, відомості про об'єм найбільших замовлень за останні 3 роки, сертифікат якості, гігієнічні висновки районної санітарно-епідеміологічної станції, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону.
Замовником в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону при розкритті тендерних пропозицій не було запропоновано учасникам зменшити ціну тендерної пропозиції за визначеною шкалою розрахунку розміру кроку торгів та не запропоновано учасникам зменшити ціну в добровільному порядку, чим не забезпечено основний принцип державних закупівель щодо економного та ефективного використання бюджетних коштів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 7 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та в порушення ч. 4 ст. 7 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника - Кримського Республіканського професійно-технічного навчального закладу "Калинівське аграрне училище", яке є пов'язаною особою, а саме: Замовник - Міністерство освіти і науки АРК здійснює контроль над учасником торгів (КРПТУЗ "Калинівське аграрне училище) та є його засновником.
Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - за кодом ДКО/Q5060 - 06.05.2007 р.
Таким чином, Замовником при проведенні закупівлі за процедурою "відкриті торги із зменшенням ціни" не запропоновано учасникам зменшити ціну тендерної пропозиції за визначеною шкалою розрахунку розміру кроку торгів чи в добровільному порядку, не відхилено тендерну пропозицію учасника, який є пов'язаною особою, та інших учасників, які не відповідають кваліфікаційним вимогам, що суперечить меті Закону та основним принципам проведення процедури закупівлі в частині забезпечення прозорості проведення торгів та максимальної економії і ефективності використання коштів.

................
Перейти до повного тексту