- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, проведених у 2007 році Головним управлінням з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Головне управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 44.
2. Головний розпорядник: не вказано.
3. Відповідальний за проведення торгів: головний спеціаліст відділу з гуманітарних питань та мовної політики - Данилюк Наталія Михайлівна, т. 279-85-35.
4. Предмет закупівлі: транспортні послуги та утримання транспортних засобів.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти Державного бюджету України.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 19.03.2007 р., закінчення - 28.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Тендерна документація на закупівлю транспортних послуг та утримання транспортних засобів від 16.03.2007 - 24 арк.;
2. Лист до Тендерної палати України від 30.07.2007 N 051-1777 - 2 арк.;
3. Свідоцтво N 000546, видане Лисенку А.В. про те, що він з 24.04.2007 по 27.04.2007 пройшов курс навчання за темою "Державні закупівлі в Україні" в Науковому навчальному центрі з питань державних закупівель при Тендерній палаті України від 27.04.2007, реєстраційний N 546 - 1 арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 8548 - Власинку Ф.П. про те, що з 21.11.2006 по 24.11.2006 він підвищував кваліфікацію на курсах "Правові та практичні аспекти державних закупівель в Україні" від 24.11.2006 N 1568 - 1 арк.;
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 8547 Шаповал Н.В. про те, що з 21.11.2006 по 24.11.2006 він підвищував кваліфікацію на курсах "Правові та практичні аспекти державних закупівель в Україні" від 24.11.2006 N 1567 - 1 арк.;
6. Свідоцтво N 000545, видане Буріну О.М. про те, що він з 24.04.2007 по 27.04.2007 пройшов курс навчання за темою "Державні закупівлі в Україні" в Науковому навчальному центрі з питань державних закупівель при Тендерній палаті України від 27.04.2007, реєстраційний N 548 - 1 арк.;
7. Свідоцтво N 001455, видане Данилюк Н.М. про те, що він з 24.04.2007 по 27.04.2007 пройшов курс навчання за темою "Державні закупівлі в Україні" в Науковому навчальному центрі з питань державних закупівель при Тендерній палаті України від 27.04.2007, реєстраційний N 547 - 1 арк.;
8. Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету Головного управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації щодо організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти б/н, б/д - 7 арк.;
9. Наказ про затвердження нового складу тендерного комітету від 27.04.2007 N 47/C - 2 арк.;
10. Наказ Головного управління з питань внутрішньої політики від 25.06.2007 N 95 про призначення заступника голови тендерного комітету - 1 арк.;
11. Річний план державних закупівель, який підлягає оприлюдненню, б/д, б/н - 5 арк.;
12. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень - червень 2007 року від 21.06.2007 б/н - 3 арк.;
13. Кошторис на 2007 рік б/д, б/н - 2 арк.;
14. Договір про надання послуг з перевезення пасажирів наземним транспортом від 27.04.2007 N 18/2 - 3 арк.;
15. Додаткова угода N 1 до договору від 27.04.2007 N 18/2 про надання послуг з перевезення пасажирів наземним транспортом від 28.04.2007 - 1 арк.;
16. Розрахунок витрат на транспортні послуги із урахуванням підвищення тарифів з 01.04. до кошторису на 2007 рік б/д, б/н - 1 арк.;
17. Граничні тарифи на перевезення пасажирів та вантажів автомобілями КП "АТП Київської міської ради" б/д, б/н - 1 арк.;
18. Оголошення про проведення відкритих, двоступеневих торгів та торгів із зменшенням ціни (редукціону) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти від 16.06.2007 б/н - 2 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 29.05.2007 б/н - 5 арк.;
20. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22(93) - 1 арк.;
21. Оголошення про заплановані закупівлі в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) - 1 арк.,
22. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 28.05.2007 N 22(59) - 1 арк.,
23. Оголошення про заплановані закупівлі в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 19.03.2007 N 12(49) - 1 арк.,
24. Повідомлення про присвоєння кодів N NGJ/C-042/КТМвт від 29.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.,
25. Платіжні доручення: від 15.06.2007 N 291; від 25.06.2007 N 311; від 11.07.2007 N 347; від 05.07.2007 N 337 - 2 арк.,
26. Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) по виду послуг Автопослуги: за період з 01.05.2007 по 15.05.2007 N 26/18-1 на суму без ПДВ 12 870,35 грн.; за період з 16.05.2007 по 31.05.2007 N 32/18-1 на суму без ПДВ 15 013,87 грн.; за період з 01.06.2007 по 15.06.2007 N 35/18-1 на суму без ПДВ 14 746,10 грн.; за період з 16.06.2007 по 30.06.2007 N 37/18-1 на суму без ПДВ 13 374,75 грн.; за період з 01.07.2007 по 15.07.2007 N 40/18-1 на суму без ПДВ 8119,38 грн. - 10 арк.,
27. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.04.2007 б/н - 3 арк.;
28. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 19.04.2007 б/н - 3 арк.;
29. Протокол засідання тендерного комітету Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 01.03.2007 N 1 - 1 арк.;
30. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції до КП "Автотранспортне підприємство Київської міської ради" від 19.04.2007 N 051-1A - 1 арк.;
31. Повідомлення про результати торгів КП "Буджитлопослуги" від 19.04.2007 N 051-3A - 1 арк.;
32. Повідомлення про результати торгів КП "Екологія" від 19.04.2007 N 051-2A - 1 арк.;
33. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 1 арк.;
34. Тендерна пропозиція КП "Автотранспортне підприємство Київської міської ради" від 28.01.2003 N 18 - 24 арк.;
35. Тендерна пропозиція КП "Буджитлопослуги" від 13.11.2001 N 00872 - 22 арк.;
36. Тендерна пропозиція КП "Екологія" від 30.01.2007 N 157 - 23 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедур закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів Головним управлінням з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Замовник) створено на підставі наказу від 27.04.2007 N 47/C та затверджено в складі п'яти осіб, в тому числі - головою тендерного комітету було призначено першого заступника начальника Головного управління - начальника управління у справах релігій - Лисенко А.В.
Тендерний комітет діє на підставі Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету в Головному управлінні з питань внутрішньої політики КМДА щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого першим заступником начальника Головного управління з питань внутрішньої політики КМДА Л.Бліндою, без визначення дати.
Інформація про членів тендерного комітету станом на 27.04.2007 р.:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Лисенко А.В. |
наказ від 24.04.2007 N 47/C |
Голова тендерного комітету |
від 27.04.2007 СПК N 000546 |
2. |
Данилюк Н.М. |
|
Секретар тендерного комітету |
від 27.04.2007 СПК N 001455 |
3. |
Бурін О.М. |
|
Член тендерного комітету |
від 27.04.2007 СПК N 000545 |
4. |
Власинко Ф.П. |
|
Член тендерного комітету |
від 24.11.2006 СПК N 1568 |
5. |
Шаповал Н.В. |
|
Член тендерного комітету |
від 24.11.2006 СПК N 1567 |
Слід зазначити, що Замовником не було надано на дослідження наказу про створення тендерного комітету, який діяв на початок проведення процедури закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів - 19.03.2007, що унеможливлює дослідити склад тендерного комітету, кваліфікацію його членів.
2. Фінансування закупівель
Кошторисом Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на 2007 р. затверджено видатки за рахунок загального фонду за КПКВ 010117
"Органи виконавчої влади в м. Києві" та КЕКВ 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" в загальній сумі 372,0 тис. гривень.
Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів б-н від 29.05.2007 р., очікувана вартість закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів становила 380,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 01.03.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів було вирішено проводити у формі відкритих торгів із зменшенням ціни.
Відповідно до вимог ч. 6 ст.
12 Закону рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
Проте, Протокол засідання тендерного комітету від 01.03.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів засвідчено підписом лише голови тендерного комітету Лисенко А.В.
Отже, в порушення вимог ч. 6 ст.
12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон), Протокол засідання тендерного комітету від 01.03.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів не засвідчений підписами усіх членів тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
Згідно з Річним планом державних закупівель на 2007 р., затвердженим від 27.02.2007 головою тендерного комітету Лисенком А.В., було заплановано здійснити закупівлю транспортних послуг та утримання транспортних засобів у формі відкритих торгів у березні 2007 року на суму 300,0 тис. гривень.
При цьому, в порушення вимог Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 218-р, Замовником Річний план державних закупівель на 2007 рік складено не за встановленою формою, а саме: відсутні розділи щодо коду згідно з
КЕКВ і КПКВ; коду згідно з
Державним класифікатором продукції та послуг 016-97; відповідальний підрозділ, який планується залучити до підготовки тендерної документації; термін дії договору тощо.
Підтверджуючих документів щодо оприлюднення в інформаційній системі в мережі Інтернет річного плану державних закупівель на 2007 рік на дослідження надано не було.
В порушення вимог ч. 1 ст.
4-1 Закону Річний план закупівель на 2007 рік не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет.
4. Визначення предмета закупівлі
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника як "транспортні послуги та утримання транспортних засобів".
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкції щодо їх заповнення" предмет закупівлі в оголошенні про проведення процедури закупівлі невірно визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю транспортних послуг та утримання транспортних засобів було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) за N 12070407 та у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 19.03.2007 N 12(49) за N 3220549.
Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів із закупівлі транспортних послуг та утримання транспортних засобів в інформаційній системі в мережі Інтернет від 07.03.2007 за кодом FPR/M-074.
При цьому, в порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в оголошенні не зазначено реєстраційний рахунок Замовника, який відкритий в органах Державного казначейства України.
Крім того, оголошення містить посилання на ст.
6 Закону, щодо захисту вітчизняного ринку, дія якої виключена з Закону.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю транспортних послуг та утримання транспортних засобів затверджена від 16.03.2007 головою тендерного комітету - Лисенком А.В.
В порушення ч. 6 ст.
21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з комерційної та технічної частин.
Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам - право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, відсутність заборгованості за податками та зборами, інформацію про загальні відомості підприємства, копію свідоцтва про державну реєстрацію, копію довідки ЄДРПОУ тощо. Технічна частина повинна включати повну інформацію про характеристику послуг, кошторис, калькуляцію та інші документи.
Тендерне забезпечення відповідно до вимог тендерної документації становило 18 600,0 гривень у формі оригіналу банківської гарантії.
Відповідно до додатка "Технічне завдання" до тендерної документації, Замовником планувалося здійснити закупівлю послуг з оренди автомобіля "Opel Omega 2,2" "або еквівалент" з водієм для обслуговування начальника Головного управління з питань внутрішньої політики, автомобіля "Opel Vektra 2,6" та VW Passat 1,8 T "або еквівалент" для обслуговування перших заступників начальника Головного управління з питань внутрішньої політики.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі наступних критеріїв - ціни - 70 балів, умови розрахунків - 10 балів, строк виконання - 20 балів та застосовано можливість присутнім учасникам зменшувати запропоновані в комерційній частині їх тендерної пропозиції ціни за шкалою розрахунку кроку торгів.
В порушення вимог ч. 1 ст.
18 Закону р. 9 тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Також, в порушення вимог ст.
34 Закону в додатку до тендерної документації "Основні умови договору" до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення ч. 1 ст.
24 Закону та вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 215-р "Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" Реєстр отриманих тендерних пропозицій від учасників торгів відсутній.
Згідно з Протоколом розкриття тендерних пропозицій від 18.04.2007 N б-н, пропозиції учасників торгів надійшли з відповідними ціновими пропозиціями:
- КП "Автотранспортне підприємство Київської міської ради" - Опель Омега 2.2 за 1 год. - 24,18 грн., за 1 км - 0,94 грн.; Опель Вектра 2.6 за 1 год. 30,32 грн., за 1 км - 1,0 грн.; Фольксваген Пасат 1.8 за 1 год. - 20,89 грн., за 1 км - 0,82 грн.;
................Перейти до повного тексту