1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Л И С Т
05.07.2007 N 5652-1-4/18
Члену Громадської колегії
Держпідприємництва України
Новікову С. Л.
Щодо реклами
Шановний Сергію Львовичу!
Перш за все, дозвольте подякувати Вам за високу оцінку діяльності працівників Держспоживстандарту України, надану у Вашому листі до народного депутата України Богатирьової Р.В.
Що ж до питань, піднятих у ньому, слід зазначити наступне.
По-перше, згідно з Законом України "Про рекламу" (стаття 22) забороняється реклама тютюнових виробів, алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, під якими випускаються ці вироби та напої, інших об'єктів права інтелектуальної власності за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів). Разом з тим слід визнати, що терміни "заходи рекламного характеру" та "спеціальні виставкові заходи" законодавством України не визначаються.
Беручи до уваги положення статті 34 Конституції України, за якою відносини, пов'язані із використанням та поширенням інформації (а реклама за ст. 1 Закону України "Про рекламу" є одним із видів інформації), можуть регулюватися лише законами, слід зазначити, що питання розповсюдження реклами за допомогою заходів рекламного характеру і спеціальних виставкових заходів можуть бути остаточно вирішені лише шляхом прийняття відповідних змін до Закону України "Про рекламу".
Водночас необхідно наголосити, що згідно зі ст. 21 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" ми у своїй діяльності беремо до уваги офіційне роз'яснення Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації від 1 жовтня 2003 року щодо застосування окремих положень Закону України "Про рекламу". Згідно з цим роз'ясненням спеціальними виставковими заходами слід вважати заходи, що мають на меті просування відповідного (алкогольних чи тютюнових виробів) товару на ринок, демонстрацію товару, вивчення кон'юнктури ринку, проводяться організовано у певному місці та у визначені строки, розраховані на зацікавлену та/або професійну аудиторію, відвідувачів.

................
Перейти до повного тексту