1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
03.08.2007 N в-46/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Харківська державна обласна телерадіокомпанія.
Адреса: 61506, м. Харків, пл. Незалежності, Держпром.
2. Відповідальний за проведення торгів: Багінець Анатолій Павлович, телефон (057) 705-09-61; факс 705-09-65.
3. Предмет закупівлі: продукти нафтопереробки рідкі (А-76, А-92 - 29,7 тонни, ДП - 3,53 тонни).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: державний бюджет.
6. Очікувана вартість закупівлі: 160 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 02.04.2007, закінчення - 04.06.2007.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Форма оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за державні кошти - на 1 арк.;
2. Тендерна документація на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких, затверджена головою тендерного комітету 21.03.2007, - на 21 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14(85), оголошення N 14034807 - на 1 арк.;
4. Оголошення про заплановану закупівлю опубліковано в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 02.04.2007 N 14(51), оголошення N 3357851 - на 1 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.04.2007 N 4 - на 2 арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 25.04.2007 N 4/1 - 2 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 N 26(97), оголошення N 26220907Р - на 1 арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 25.06.2007 N 26(63), оголошення N 6340515 - на 1 арк.;
9. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 N 23(94), оголошення N 23126807Р - на 1 арк.;
10. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 04.06.2007 N 23(60), оголошення N 6035048 - на 1 арк.;
11. Супровідний лист від 08.06.2007 N 18-Т щодо надання матеріалів - на 1 арк.;
12. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.06.2007 N 1 - на 3 арк.;
13. Договір від 08.05.2007 N 08-05-07-1 на суму 163 482,34 грн. - на 3 аркушах.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Харківською державною обласною телерадіокомпанією з придбання продуктів нафтопереробки рідких".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Харківською державною обласною телерадіокомпанією (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.04.2007 N 14(85), оголошення N 14034807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 02.04.2007 N 14(51), оголошення N 3357851.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом SHT/A1046.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена 25.04.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) та розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми оголошення про проведення процедур закупівель та інструкції щодо їх заповнення" від 20.06.2006 N 217-р, в оголошенні про проведення торгів не зазначено обов'язкову інформацію щодо бензину кількості А-76. Зазначено лише загальну кількість "бензин А-76, А-92 - 29,7 тонни".
2. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26-1, 26, 28, 29, 34, 36 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації, а саме: не зазначено прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону в розділі 12 "Тендерне забезпечення" тендерної документації Замовником не визначено розмір тендерного забезпечення виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону в п. 23.1 тендерної документації не зазначено, що інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій надається до укладення договору про закупівлю Антимонопольному комітету України;
- всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону у п. 18.5 тендерної документації зазначено, що строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання відповідного запиту, проте, Законом визначено, що після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону в тендерній документації не зазначено умов щодо відміни торгів, тоді як, в п. 7.5, 26.4 тендерної документації є посилання на рішення щодо відміни торгів;
- всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону у п. 28.2 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів, проте, згідно з Законом строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в основних умовах договору тендерної документації не визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від умов тендерної пропозиції учасника-переможця, крім випадків зменшення ціни тендерної пропозиції, у порядку, передбаченому Законом, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім випадків коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії;
- всупереч вимог ч. 1 ст. 36 Закону у п. 27.3 тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника до суду.
Згідно з даними тендерної документації, оцінка тендерних пропозицій здійснюватиметься на основі наступних критеріїв: ціна - 70 балів, можливість кредитування протягом 30 календарних днів - 15 балів, найближче розташування АЗС до юридичного місцезнаходження замовника - 9 балів, забезпечення талонами на пально-мастильні матеріали - 3 бали, мийки автотранспорту - 2 бали, послуги з технічного обслуговування автотранспорту, а саме: заміна масел та експлуатаційних рідин - 1 бал.
Шкала розрахунку кроку торгів:
крок 1 - 0,01 грн., крок 2 - 0,02 грн., крок 3 - 0,03 грн., крок 4 - 0,04 грн., крок 5 - 0,05 гривень.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
Враховуючи вказані вище положення Закону, Замовник зобов'язаний надіслати до Тендерної палати України протокол розкриття тендерних пропозицій до 03.05.2007, оскільки дата розкриття тендерних пропозицій визначена ним 25.04.2007.
Супровідним листом від 08.06.2007 N 18-Т надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.04.2007 N 4.
Отже, в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій в паперовому або електронному вигляді.
Відповідно до протоколу розкриття від 25.04.2007 N 4 на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ПП "Мета-Плюс" за ціною 164 808,93 грн.;
- ПП "УКР-С.В." за ціною 165 830,19 грн.;
- ФОП Демченко О.М. за ціною 163 482,34 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону до участі у торгах допущено учасників ПП "Мета-Плюс" та ПП "УКР-С.В.", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерних пропозицій.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол оцінки тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
Загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій (розкриття відбулось 25.04.2007).
Супровідним листом від 08.06.2007 N 18-Т надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 25.04.2007 N 4/1.

................
Перейти до повного тексту