1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
11.09.2007 N 02/583рш
Про розгляд скарги
Відповідно до статті 3-3 та частини 5 статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), на підставі скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "МІК" (Скаржник) (м. Запоріжжя) від 20.06.2007 N б/н на дії Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (Замовник) (м. Київ) при проведенні процедури закупівлі за державні кошти одягу спеціального (8 лотів) Комісія
ВСТАНОВИЛА:
Скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "МІК" містить наступні вимоги:
"1. Прийняти скаргу до розгляду та зупинити оскаржувану процедуру закупівлі МНС України спеціального та верхнього одягу.
2. Визнати такою, що не відповідає чинному законодавству, Тендерну документацію на проведення процедури закупівлі спеціального та верхнього одягу.
3. Відмінити торги із закупівлі МНС України спеціального та верхнього одягу.
4. Витребувати у МНС України оригінали усіх документів, у т.ч. укладені договори про закупівлю, що стосуються проведених торгів".
За результатами розгляду скарги було встановлено наступне.
Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України N 19(90) від 17.05.2007 було опубліковано оголошення N 19039507 про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю одягу спеціального (8 лотів).
Скаржник стверджує, що після оплати та отримання тендерної документації, зміст якої не відповідав її назві, оскільки у назві зазначено, що це тендерна документація на закупівлю лише спеціального одягу, а у подальшому тексті йдеться й про закупівлю верхнього одягу.
Скаржник скаржиться на те, що зміст окремих положень тендерної документації не відповідає Закону, а саме:
1. Вимога пункту 12 Додатка N 3 щодо обов'язкового надання у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам Замовника відомостей учасника торгів про досвід роботи щодо поставки аналогічних товарів, на думку Скаржника, така вимога Замовника є дискримінаційною й такою, що не відповідає чинному законодавству.
Відповідно до статті 15 Закону кваліфікаційними вимогами до учасників можуть бути:
наявність дозволу або ліцензії на провадження відповідної діяльності (у випадках, передбачених законодавством);
наявність обладнання, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
сплата податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством;
провадження учасниками господарської діяльності відповідно до положень їх статутів;
відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
Також частиною 3 статті 15 зазначено, що Замовник не повинен встановлювати дискримінаційних вимог для учасників.
Крім того, на думку Скаржника, вимога Замовника щодо подання витягу із тематичного каталогу (надалі - Каталог) учасників процедур закупівель є така, що суперечить чинному законодавству.
Відповідно до частини першої розділу II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 01.12.2006 N 424-V, абзаци тридцять другий - тридцять п'ятий підпункту 17 пункту 1 розділу I Закону України від 01.12.2006 N 424-V щодо доповнення частини десятої статті 17-3 Закону абзацами четвертим - сьомим набирають чинності з 1 вересня 2007 року.
Тобто, положення Закону, які передбачають видання Тендерною палатою України тематичного каталогу учасників процедур закупівель та відхилення Замовниками тендерних пропозицій учасників, інформація про яких відсутня у Каталозі, набрали чинності лише 1 вересня 2007 року.
До дня набрання чинності положень Закону, що стосується Каталогу, вимоги замовників та інших осіб щодо обов'язкового надання учасниками у складі їх тендерних, кваліфікаційних або цінових пропозицій інформації про відсутність їх у реєстрі недобросовісних учасників є безпідставними та такими, що порушують принципи державних закупівель в частині недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та об'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

................
Перейти до повного тексту