1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї,
МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Н А К А З
17.07.2007 N 2572
Про Методичні рекомендації щодо оформлення та подання документації на здобуття та реалізацію проектів за кошти грантів Президента України для обдарованої молоді
Відповідно до Указу Президента України від 02.08.2000 N 945 "Про гранти Президента України для обдарованої молоді", наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від N 3513
"Про забезпечення реалізації Положення про гранти Президента України для обдарованої молоді", зареєстрованого Міністерством юстиції України 20.03.2006 N 287/12161, N 288/12162, N 289/12163, N 290/12164,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо оформлення та подання документації на здобуття та реалізацію проектів за кошти грантів Президента України для обдарованої молоді (додається).
2. Департаменту молодіжної політики (Захаренко К.В.), департаменту економіки та фінансів (Мироненко Р.А.), юридичному управлінню (Кононенко В.І.) забезпечити впровадження Методичних рекомендацій щодо оформлення та подання документації на здобуття та реалізацію проектів за кошти грантів Президента України для обдарованої молоді.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Пекарєва І.М.
Міністр В.П.Корж
Додаток
до наказу
Мінсім'ямолодьспорту
17.07.2007 N 2572
ЗАТВЕРДЖУЮ
Міністр України у справах
сім'ї, молоді та спорту
В.П.Корж
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо оформлення та подання документації на здобуття та реалізацію проектів за кошти грантів Президента України для обдарованої молоді
1. Методичні рекомендації розроблені з метою удосконалення підготовки, оформлення та подання документації щодо проектів за кошти грантів Президента України. Рекомендації стосуються: кошторисів витрат, звітів проектів, договору підряду між володарями грантів Президента України і фізичними особами та оцінювання реалізації проектів за кошти вищевказаних грантів.
2. Рекомендації до оформлення кошторису витрат на здобуття та реалізацію проекту.
Форма кошторису витрат затверджена наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 30.12.2005 N 3513, зареєстрована Міністерством юстиції України 20.03.2006 N 288/12162.
Кошторис витрат включає розрахунки необхідних коштів і видатки, необхідність яких зумовлена характером, специфікою проекту та ефективністю використання коштів.
Кожна стаття кошторису витрат проекту повинна бути обґрунтованою в описі проекту.
Витрати за статтями кошторису проекту розраховуються відповідно до Положення про порядок реалізації програм та проведення заходів з питань дітей, молоді, жінок та сім'ї, затвердженого наказом Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 01.11.2000 N 2111, зареєстрованого Міністерством юстиції України 21.02.2001 N 153/5344, договорів і діючих тарифів за місцем реалізації проекту.
Під час роботи Експертної ради та підготовки проекту Розпорядження Президента України щодо призначення грантів Президента України для обдарованої молоді на відповідний рік загальна сума проекту, вказана автором у кошторисі та реєстраційній картці, може бути змінена, якщо статті витрат кошторису проекту не обґрунтовані в описі проекту, зокрема:
- розрахунки здійснено на підставі завищених тарифів;
- включено статті видатків на проведення заходів, які не передбачено календарним планом реалізації проекту;
- включено видатки, які заборонено цими рекомендаціями.
Рекомендації щодо складання розрахунків по статтям витрат:
стаття "Оплата послуг залучених спеціалістів" включає оплату послуг фахівців, залучення до проекту яких обґрунтовано в описі проекту.
Видатки за статтею обраховуються відповідно до вимог Кодексу законів про працю України, постанов Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 N 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій бюджетної сфери" та від 03.04.93 N 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій".
Не здійснюється оплата послуг володарю гранту, бухгалтеру, секретарю, менеджеру та іншим фахівцям, які виконують організаційні функції.
Крім того, не здійснюється оплата послуг наукового керівника у проектах, зміст яких в реєстраційній картці визначено як "дослідження";
стаття "Відрядження" включає видатки на проживання, проїзд автора проекту і на харчування (добові) для залучених спеціалістів, учасників заходу, якщо це передбачено описом проекту.
Видатки за статтею розраховуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.99 N 663 "Про норми відшкодування витрат на відрядження в межах України та за кордон".
Для включення цієї статті до кошторису в описі проекту слід вказати напрямок, терміни, кількість відряджень, їх необхідність для реалізації проекту, кількість учасників відряджень.
Добові володарю гранту за кошти гранту Президента України не виплачуються.
Інші видатки на харчування (кава-брейк, представницькі витрати тощо) за кошти гранту Президента України не здійснюються;
стаття "Оренда місць проведення заходу" включає видатки на оренду місць проведення заходу у проектах, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "діяльність установи", "проведення заходу";
стаття "Транспортні послуги" включає видатки на транспортні послуги у проектах, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "діяльність установи", "проведення заходу".
Для включення цієї статті до кошторису в описі проекту слід обґрунтувати необхідність використання транспорту, вказати терміни, маршрути перевезень, кількість поїздок;
стаття "Оренда обладнання, оргтехніки" передбачає видатки на оренду офісного та специфічного обладнання, оргтехніки, необхідних для реалізації проекту.
Орієнтовна вартість, тривалість оренди та перелік обладнання повинні бути обґрунтовані в описі проекту.
Оренда офісної оргтехніки на весь термін реалізації проекту дозволяється лише у проектах, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "діяльність установи", "дослідження";
стаття "Прокат костюмів, одягу" включає видатки на прокат костюмів, одягу у проектах, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "проведення заходу".
Орієнтовна кількість і вартість костюмів, тривалість прокату повинна бути обґрунтована в описі проекту;
стаття "Художнє оформлення місць проведення заходу" включає видатки на оформлення місць проведення заходу;
статті "Послуги зв'язку" передбачає видатки на користування міжміським, міським телефонним зв'язком, поштові витрати.
Витрати на користування мобільним зв'язком допускаються лише у випадках, коли окремі заходи за проектом здійснюються поза межами населених пунктів і в разі обґрунтування цього в описі проекту;
стаття "Поліграфічні послуги" включає видатки на виготовлення оголошень, плакатів, запрошень, анкет, буклетів, брошур, книг, дипломів, грамот, подяк.
Видання оголошень, плакатів, запрошень, анкет, буклетів, брошур та іншої дрібної поліграфічної продукції здійснюється з урахуванням кількості осіб, охоплених проектом.
Видання книг здійснюється за кошти гранту лише у випадку, коли зміст проекту визначено у реєстраційній картці проекту як "випуск продукту".
Видання грамот, дипломів, подяк та іншої друкованої продукції аналогічного змісту здійснюється відповідно до кількості переможців, призерів тощо, вказаних в описі проекту.
Поліграфічна продукція, а також написи на іншій продукції, випущеній за кошти гранту, видається державною мовою. Заголовки, написи, весь текст або його частини можуть бути за бажанням виконавця проекту продубльовані іншою мовою.
Поліграфічна та інша продукція, видана (виготовлена) за кошти гранту Президента України, до продажу не допускається і розповсюджується безкоштовно, про що вказується на титульній сторінці;
стаття "Інформаційні послуги" включає видатки на користування послугами Інтернету, друк статей у наукових виданнях і ЗМІ, виготовлення радіо-, відеороликів, випуск аудіо-, відеопродукції.
Для обґрунтування цієї статті в описі проекту слід вказати необхідність вказаних витрат для реалізації проекту, орієнтовні терміни та обсяги продукції, назви видань (ЗМІ), в яких її буде розміщено;
стаття "Канцелярські витрати" включає видатки на придбання канцтоварів.
Кількість та асортимент канцелярських товарів визначається відповідно до кількості залучених спеціалістів та учасників проекту, тривалості проекту.
Видатки на дрібні канцелярські товари тривалого користування, які безпосередньо не використовуються учасниками проекту (ножиці, діроколи, степлери, скріпки, гумки тощо) дозволяються у випадках, якщо зміст проекту у реєстраційній картці визначено як "діяльність установи" та "проведення заходу";
стаття "Призи, сувеніри" включає видатки на відзначення переможців конкурсів, якщо це передбачено описом проекту.
Видатки за статтею здійснюються відповідно до п. 9.4 Положення про порядок реалізації програм та проведення заходів з питань дітей, молоді, жінок та сім'ї, затвердженого наказом Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 01.11.2000 N 2111, зареєстрованого Міністерством юстиції України 21.02.2001 N 153/5344 (додаток 5);
стаття "Інші витрати" включає банківські послуги та інші видатки, які не зазначені у статтях кошторису витрат, але відповідають змісту проекту, що реалізується за кошти гранту.
Банківські послуги сплачуються у розмірі, визначеному постановою Правління Національного банку України від 12.08.2003 N 333 "Про затвердження переліків і тарифів операцій (послуг), що здійснюються Національним банком України, його територіальними управліннями та структурними одиницями за операціями (послугами), пов'язаними з діяльністю клієнтів і банків - кореспондентів Національного банку України" та наказу Державного казначейства України від 28.02.2006 N 68 "Про залучення банків України до касового обслуговування з метою оплати готівкою чеків органів Державного казначейства України у 2006-2008 роках".
До цієї статті витрат допускається включати витрати на специфічні витратні матеріали згідно з тематикою проекту, інші малоцінні предмети;
стаття "Податки" включає суму податку з доходів фізичних осіб у розмірі, визначеному згідно з Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 N 889.
3. Рекомендації щодо оформлення фінансового звіту.
Форма фінансового звіту затверджена наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 30.12.2005 N 3513 зареєстрована Міністерством юстиції України 20.03.2006 N 290/12164.
Фінансова звітність складається відповідно до результатів використання коштів і повинна містити перелік підтвердних документів, що уточнюються з урахуванням тематики та змісту конкретного проекту:
N Статті витрат за кошторисом Підтвердні документи*
1 Оплата послуг залучених
спеціалістів
- договір на оплату послуг
залучених спеціалістів,
- акт наданих послуг,
- погодинний розпорядок роботи,
- звіт про виконання замовлених
послуг
2 Відрядження: харчування
проживання проїзд
- список учасників на
харчування, меню,
- посвідчення на відрядження
(при наявності),
- оригінали проїзних документів,
- карта поселення
3 Оренда місць проведення
заходу
- договір оренди місць
проведення заходу,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг
4 Транспортні послуги - договір про надання
транспортних послуг,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- маршрутний лист (при
наявності),
- документи, що підтверджують
право власності надавача
послуг на транспортні засоби,
- технічна характеристика
орендованого транспорту
5 Оренда обладнання,
оргтехніки
- договір оренди обладнання,
оргтехніки,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- документи, що підтверджують
право власності орендарів на
обладнання, оргтехніку
6 Прокат костюмів, одягу - договір на прокат костюмів,
одягу,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- документи, що підтверджують
право власності надавача
прокату на костюми та одяг
7 Витрати на обслуговування і
експлуатацію обладнання
- договір на обслуговування
обладнання чи придбання
витратних матеріалів,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- документи, що підтверджують
право власності надавача
послуг на обслуговування
обладнання
8 Художнє оформлення місць
проведення заходу
- договір на надання послуг
художнього оформлення місць
проведення заходу,
- свідоцтво установи про
право здійснення художнього
оформлення місць проведення
заходу,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг
9 Послуги зв'язку: телефонний
зв'язок поштові послуги
- договір на надання послуг
зв'язку,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- квитанція, рахунок, фіскальні
чеки
10 Поліграфічні послуги - договір на надання
поліграфічних послуг,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
свідоцтво установи про право
надання поліграфічних послуг,
- технічне завдання,
- макет,
- відомість на розповсюдження
поліграфічної продукції,
- акт на списання
11 Інформаційні послуги - договір на надання
інформаційних послуг,
- калькуляція, специфікація,
- акт наданих послуг,
- аудіо-, відеозапис на
електронних носіях, ефірна
довідка,
- акт на списання
12 Канцелярські витрати - рахунок на канцелярські
товари,
- накладна на канцелярські
товари,
- акт на списання,
- список учасників, яким
надано канцтовари
13 Призи, сувеніри - рахунок на призи, сувеніри,
- накладна на призи, сувеніри,
- акт на списання,
- відомість на отримання
призів, сувенірів
14 Інші витрати (банківські
послуги, інші витрати за
аналогією решти статей
кошторису)
Договори, рахунки, калькуляції,
специфікації, накладні, акти
наданих послуг, інші підтвердні
документи
15 Податок Квитанція про сплату податку
До фінансового, а також творчого звітів для проектів, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "діяльність установи", додаються також: засновницькі документи (статут, розпорядження органу місцевої влади або місцевого самоврядування про затвердження штатного розпису, призначення керівника установи; довідка до включення до ЄДРПОУ (для юридичних осіб)), договір про співпрацю з управлінням/відділом у справах сім'ї та молоді; штатний розпис; графік роботи. Для проектів, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "дослідження", додаються також копії наукових публікацій.
Для проектів, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "проведення заходу", додаються також списки учасників, копії відомостей про вручення призів, сувенірів, канцелярських товарів.
Для проектів, зміст яких у реєстраційній картці визначено як "випуск продукту", додаються також списки розповсюдження виготовленої продукції.
4. Рекомендації щодо укладання договору підряду між володарями грантів Президента України для обдарованої молоді і фізичними особами.
Загальні положення
Зазначені рекомендації розроблені з метою надання практичної допомоги володарям грантів Президента України для обдарованої молоді при укладанні договору підряду між ними і фізичними особами відповідно до Цивільного кодексу України (глава 61), Законів України "Про податок з доходів фізичних осіб", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування", Указу Президента України від 02.08.2000 N 945 "Про гранти Президента України для обдарованої молоді, Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 18.12.2000 N 339, зареєстрованої Міністерством юстиції України 16.01.2001 за N 30/5221, Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду (затверджена постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 N 16, Інструкції про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України (затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.10.2001 N 16-6 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 29.11.2001 N 998/6189), наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 30.12.2005 N 3513 "Про забезпечення реалізації Положення про гранти Президента України для обдарованої молоді" (зареєстрований Міністерством юстиції України 20.03.2006 за N 287/12161).
Умови укладання договору підряду
Сторонами договору підряду є фізична особа (далі - підрядник) і володар гранту (далі - замовник). Підрядник зобов'язується виконати на свій ризик певну роботу за завданням замовника з його або своїх матеріалів, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу (ст. 837 ЦКУ.
У разі укладання договору підряду, тобто угоди між підрядником і замовником на виконання першим певної роботи, не виникають трудові відносини, на які поширюється трудове законодавство (глава 61 Цивільного кодексу України).
Предметом договору підряду є індивідуалізований результат праці підрядника, який набирає тієї чи іншої матеріальної форми (надані послуги або виконана робота).
Підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором, та відповідає за якість наданих ним матеріалу і устаткування (ст. 839 ЦКУ).
Якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу (стаття 840 ЦКУ). Підрядник зобов'язаний надати замовнику звіт про використання матеріалу та повернути його залишок. Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків.
У договорі підряду визначається ціна роботи (відшкодування витрат підряднику та плата за виконану ним роботу) або способи її визначення (стаття 843 ЦКУ.
Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі, який складається підрядником і набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Зміни до нього можуть вноситися лише за погодженням сторін.
У разі перевищення кошторису усі пов'язані з цим витрати несе підрядник, якщо інше не встановлено законом. Якщо виникла необхідність проведення додаткових робіт і у зв'язку з цим істотного перевищення визначеного приблизного кошторису, підрядник зобов'язаний своєчасно попередити про це замовника. Замовник, який не погодився на перевищення кошторису, має право відмовитися від договору підряду. У цьому разі підрядник може вимагати від замовника оплати виконаної частини роботи.
Податок з доходів фізичних осіб
Оподаткуванню підлягає будь-який дохід, одержаний платником податку (підрядником) або нарахований на його користь у вигляді виплат чи винагород за цивільно-правовими договорами від замовника протягом відповідного звітного податкового періоду.
Підрядник, що отримує доходи, нараховані замовником, зобов'язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.
Відповідно до Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", ставка оподаткування встановлюється на рівні 15 відсотків від об'єкта оподаткування.
Відповідно до статті 18 згаданого Закону річна декларація про майновий стан і доходи (податкова декларація) (далі - декларація) подається і заповнюється підрядником самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою цим підрядником здійснювати таке заповнення. Підрядник до 1 березня року, наступного за звітним, має право звернутися із запитом до відповідного податкового органу з проханням заповнити річну податкову декларацію, а податковий орган зобов'язаний надати безоплатні послуги із такого заповнення.
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування
Замовники не відносяться до платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, оскільки їх діяльність пов'язана з проведенням наукового дослідження і вони не набувають статусу суб'єкта підприємницької діяльності та не займаються діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу (стаття 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", лист Пенсійного фонду України від 02.08.2002 N 4680/К11).
Страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття
Згідно з Законами України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) зокрема є підрядники, які виконують роботи (послуги) згідно з договором підряду, якщо вони беруть участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на добровільних засадах.

................
Перейти до повного тексту