- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Київський метрополітен"
Адреса: 03055, м. Київ, пр-т Перемоги, 35, тел. 238-57-77, факс 238-54-38
2. Відповідальний за проведення торгів: Олійник Микола Анатолійович
3. Предмет закупівлі: ліфти електричні
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет
6. Очікувана вартість закупівлі: 2 000 000,00 гривень
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 12.03.2007, закінчення 28.05.2007
Для розгляду та дослідження використано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення N 11090507, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82) на 1-му арк.;
2. Оголошення N 3117348, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48) на 1-му арк.;
3. Оголошення N М-11-073-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 12.03.2007 N 11(34) на 1-му арк.;
4. Тендерна документація на 24-х арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій на 1-му арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 13.04.2007 N 62 на 5-ти арк.;
7. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни на 4-х арк.;
8. Форма оголошення про результати проведення торгів на 1-му арк.;
9. Договір від 24.05.2007 N 18-ДБМ на 5-ти арк.;
10. Договір від 24.05.2007 N 19-ДБМ на 5-ти арк.;
11. Повідомлення про присвоєння кодів від 24.05.2007 на 1-му арк.;
12. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 22206607р, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22(93) на 1-му арк.;
13. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 5933496, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 28.05.2007 N 22(59) на 1-му арк.;
14. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N М-22-194-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 28.05.2007 N 22(45) на 1-му арк.;
15. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель від 06.06.2007 на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі комунальним підприємством "Київський метрополітен" з придбання ліфтів електричних".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю ліфтів електричних опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 12(82), оголошення N 11090507;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48), оголошення N 3117348;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 12.03.2007 N 11(34), оголошення N М-11-073-07.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com, код ABD/S 323.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дату розкриття визначено 02.04.2007.
2. Тендерна документація.
- в порушення вимог ч. 6 ст.
21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
На дослідження надано тендерну документацію на закупівлю ліфтів електричних, затверджену головою тендерного комітету від 21.02.2007 Гребенко С.П. Відповідно до вимог ч. 6 ст.
21 Закону тендерна документація затверджується тендерним комітетом замовника до подання оголошення про заплановану закупівлю.
Тендерною документацією передбачено подання тендерних пропозицій на частини закупівлі, а саме:
- лот N 1 - на придбання 7 ліфтів;
- лот N 2 - на придбання 6 ліфтів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст.
23 Закону в разі, якщо тендерні пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
- в порушення вимог ч. 2 ст.
23 Закону в п. 12.2 тендерної документації зазначено, що розмір тендерного забезпечення складає п'ять відсотків від суми тендерної пропозиції учасника;
- в порушення вимог ч. 2 ст.
23 Закону в тендерній документації не визначена сума тендерного забезпечення по кожному лоту;
- в порушення вимог ч. 1 ст.
5 Закону в п. 22 тендерної документації встановлено нерівні умови до вітчизняних та іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6 Закону, що виключена;
- в порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону до підстав щодо відхилення тендерних пропозицій учасників не включено, зокрема:
- учасник не надав тендерного забезпечення;
- дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій ст. 26 цього
Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону тендерна документація не містить шкали розрахунку кроку торгів;
- в порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в тендерній документації передбачено здійснення попередньої оплати, яке зазначено в додатку 4 "методика оцінки" у пункті 2 "умови та порядок розрахунків". Так, найбільша кількість балів (30) надається учаснику, який в тендерній пропозиції передбачає оплату по факту поставки, та найменша (10) - учаснику, в якого передбачено здійснення передоплати в розмірі 30 відсотків суми поставки.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2007. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3 учасників, а саме:
- ТОВ "Промкомплекс" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 116 548,00 грн., лот N 2 - 1 146 468,00 грн.;
- ТОВ "СРБУ Ліфт-Промекс" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 236 000,00 грн., лот N 2 - 1 256 900,00 грн.;
- ЗАТ "ОТІС" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 116 548,00 грн., лот N 2 - 1 146 468,00 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося з порушенням вимог статей
27,
28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону форма протоколу розкриття від 10.04.2007 N 33 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 216-р "Про затвердження форми протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення", а саме:
- відсутній пункт 5 "торги відмінено";
- відсутній пункт 6 "визнати торги такими, що не відбулися";
- відсутній пункт 7 "під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу";
- відсутній пункт 9.2 "зауваження учасників процедури закупівлі".
Очікувана вартість закупівлі за двома лотами зазначена Замовником в сумі 2 000 000,00 грн., в протоколі розкриття найнижча ціна тендерної пропозиції - 3 263 016,00 грн. Таким чином, згідно з вимогами ч. 2 ст.
28 Закону, якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі, торги можуть визнаватися такими, що не відбулися.
Як зазначено у протоколі розкриття, Замовником згідно вимог ст.
27 Закону було відхилено тендерну пропозицію, надану одним з учасників - ЗАТ "ОТІС", яка не відповідала вимогам тендерної документації, а саме:
- не надано тендерного забезпечення.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 02.04.2007 оприлюднено 02.04.2007 на сайті www.zakupivli.com, код KHT/F-пр1259/ВИВ.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 13.04.2007 N 62. Як зазначено у протоколі оцінки тендерних пропозицій, до оцінки було допущено 2-х учасників.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей
26,
28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;
................Перейти до повного тексту