1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.08.2007 N в-267/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Київський метрополітен"
Адреса: 03055, м. Київ, пр-т Перемоги, 35, тел. 238-57-77, факс 238-54-38
2. Відповідальний за проведення торгів: Олійник Микола Анатолійович
3. Предмет закупівлі: ліфти електричні
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
5. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет
6. Очікувана вартість закупівлі: 2 000 000,00 гривень
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 12.03.2007, закінчення 28.05.2007
Для розгляду та дослідження використано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення N 11090507, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82) на 1-му арк.;
2. Оголошення N 3117348, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48) на 1-му арк.;
3. Оголошення N М-11-073-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 12.03.2007 N 11(34) на 1-му арк.;
4. Тендерна документація на 24-х арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій на 1-му арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 13.04.2007 N 62 на 5-ти арк.;
7. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни на 4-х арк.;
8. Форма оголошення про результати проведення торгів на 1-му арк.;
9. Договір від 24.05.2007 N 18-ДБМ на 5-ти арк.;
10. Договір від 24.05.2007 N 19-ДБМ на 5-ти арк.;
11. Повідомлення про присвоєння кодів від 24.05.2007 на 1-му арк.;
12. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 22206607р, опубліковане в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 N 22(93) на 1-му арк.;
13. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 5933496, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 28.05.2007 N 22(59) на 1-му арк.;
14. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N М-22-194-07, опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 28.05.2007 N 22(45) на 1-му арк.;
15. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель від 06.06.2007 на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі комунальним підприємством "Київський метрополітен" з придбання ліфтів електричних".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю ліфтів електричних опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 12(82), оголошення N 11090507;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48), оголошення N 3117348;
- у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public Procurements" від 12.03.2007 N 11(34), оголошення N М-11-073-07.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com, код ABD/S 323.
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дату розкриття визначено 02.04.2007.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі ліфтів електричних, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 5, 23, 21, 27, 34 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
На дослідження надано тендерну документацію на закупівлю ліфтів електричних, затверджену головою тендерного комітету від 21.02.2007 Гребенко С.П. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація затверджується тендерним комітетом замовника до подання оголошення про заплановану закупівлю.
Тендерною документацією передбачено подання тендерних пропозицій на частини закупівлі, а саме:
- лот N 1 - на придбання 7 ліфтів;
- лот N 2 - на придбання 6 ліфтів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 23 Закону в разі, якщо тендерні пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
- в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону в п. 12.2 тендерної документації зазначено, що розмір тендерного забезпечення складає п'ять відсотків від суми тендерної пропозиції учасника;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону в тендерній документації не визначена сума тендерного забезпечення по кожному лоту;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону в п. 22 тендерної документації встановлено нерівні умови до вітчизняних та іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6 Закону, що виключена;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону до підстав щодо відхилення тендерних пропозицій учасників не включено, зокрема:
- учасник не надав тендерного забезпечення;
- дії учасника призвели до виникнення обставин, зазначених у частині дев'ятій ст. 26 цього Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить шкали розрахунку кроку торгів;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в тендерній документації передбачено здійснення попередньої оплати, яке зазначено в додатку 4 "методика оцінки" у пункті 2 "умови та порядок розрахунків". Так, найбільша кількість балів (30) надається учаснику, який в тендерній пропозиції передбачає оплату по факту поставки, та найменша (10) - учаснику, в якого передбачено здійснення передоплати в розмірі 30 відсотків суми поставки.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2007. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від 3 учасників, а саме:
- ТОВ "Промкомплекс" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 116 548,00 грн., лот N 2 - 1 146 468,00 грн.;
- ТОВ "СРБУ Ліфт-Промекс" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 236 000,00 грн., лот N 2 - 1 256 900,00 грн.;
- ЗАТ "ОТІС" з ціновою пропозицією:
лот N 1 - 2 116 548,00 грн., лот N 2 - 1 146 468,00 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося з порушенням вимог статей 27, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону форма протоколу розкриття від 10.04.2007 N 33 не відповідає формі протоколу розкриття, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 216-р "Про затвердження форми протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх заповнення", а саме:
- відсутній пункт 5 "торги відмінено";
- відсутній пункт 6 "визнати торги такими, що не відбулися";
- відсутній пункт 7 "під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу";
- відсутній пункт 9.2 "зауваження учасників процедури закупівлі".
Очікувана вартість закупівлі за двома лотами зазначена Замовником в сумі 2 000 000,00 грн., в протоколі розкриття найнижча ціна тендерної пропозиції - 3 263 016,00 грн. Таким чином, згідно з вимогами ч. 2 ст. 28 Закону, якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі, торги можуть визнаватися такими, що не відбулися.
Як зазначено у протоколі розкриття, Замовником згідно вимог ст. 27 Закону було відхилено тендерну пропозицію, надану одним з учасників - ЗАТ "ОТІС", яка не відповідала вимогам тендерної документації, а саме:
- не надано тендерного забезпечення.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 02.04.2007 оприлюднено 02.04.2007 на сайті www.zakupivli.com, код KHT/F-пр1259/ВИВ.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 13.04.2007 N 62. Як зазначено у протоколі оцінки тендерних пропозицій, до оцінки було допущено 2-х учасників.
Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог статей 26, 28 Закону, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції;

................
Перейти до повного тексту