- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження щодо дотримання процедури державної закупівлі послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації, проведеної в 2007 році Сихівською районною адміністрацією Львівської міської ради.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради
Адреса: м. Львів, вул. Зубрівська, 9
2. Головний розпорядник коштів: не зазначено
3. Відповідальний за проведення торгів: Лозинський Іван Степанович
4. Предмет закупівлі: послуги з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок 12.03.2007, закінчення 30.04.2007
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82) - на 1 арк.
2. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 12.03.2007 N 11(48) - на 1 аркуші.
3. Протокол щодо вибору процедури закупівлі послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації від 19.01.2007 N 1/4 - 2 арк.
4. Тендерна документація від 20.02.2007 - 25 арк.
5. Протокол щодо перенесення дати розкриття тендерних пропозицій від 27.03.2007 N 2 - 2 арк.
6. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007 N 2/4 - 4 арк.
7. Повідомлення про результати проведеної процедури: від 10.04.2007 N 1/2 та 10.04.2007 N 1/3 - 2 арк.
8. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 10.04.2007 N 1/1 - 1 арк.
9. Протокол щодо визначення переможця від 10.04.2007 N 3/4 - 26 арк.
10. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів від 30.04.2007 N 1/4 - 5 арк.
11. Повідомлення про присвоєння кодів N MPU/PL-581/СОПвт від 21.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
12. Розпорядження від 10.08.2001 N 16 - 3 арк.
13. Положення про районний тендерний комітет з організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт, послуг за кошти районного бюджету від 10.08.2001 N 16 - 6 арк.
14. Розпорядження від 05.11.2002 N 772 "Про внесення змін та доповнень" - 2 арк.
15. Розпорядження від 12.02.2002 N 42 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 1 арк.
16. Розпорядження від 31.03.2003 N 166 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 1 арк.
17. Розпорядження від 20.11.2003 N 970 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 1 арк.
18. Розпорядження від 22.04.2004 N 292 "Про організацію та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок коштів районного бюджету" - 3 арк.
19. Розпорядження від 17.03.2005 N 188 "Про внесення змін до складу тендерного комітету апарату районної адміністрації" - 1 арк.
20. Розпорядження від 11.01.2007 N 13 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 2 арк.
21. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 20.04.2006 СПК N 312479 - 1 арк.
22. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 20.04.2006 СПК N 312478 - 1 арк.
23. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.02.2007 СПК N 391583 - 1 арк.
24. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 02.12.2005 СПК N 322363 - 1 арк.
25. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 25.03.2005 СПК N 245288 - 1 арк.
26. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.02.2007 СПК N 391551 - 1 арк.
27. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.02.2007 СПК N 391582 - 1 арк.
28. Річний план державних закупівель на 2007 рік - 2 арк.
29. Кошторис на 2007 рік - 2 арк.
30. Лист ЛКП ШРП Галицького району від 05.04.2007 N 44 та тендерна пропозиція з додатками - 33 арк.
31. Лист ЛКП ШРП Личаківського району від 03.04.2007 N 85 та тендерна пропозиція з додатками - 38 арк.
32. Лист ДП "Благоустрій-Сихів" від 03.04.2007 N 4 та тендерна пропозиція з додатками - 34 арк.
33. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 21.05.2007 N 21(92) - на 1 арк.
34. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 21.05.2007 N 21(58) - на 1 аркуші.
35. Повідомлення про присвоєння кодів N LUN/FX-рп133/СОП від 19.01.2007 щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
36. Договір на закупівлю послуг від 20.04 07 N 19/07 - 4 арк.
37. Звіт про результати здійснення процедур відкритих щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 21.05.2007 N 1/4 - 5 арк.
38. Лист Сихівської районної адміністрації від 16.06.2007 N 34/2-546 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Сихівською районною адміністрацією Львівської міської ради послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (надалі - Замовник) створено відповідно до розпорядження від 10.08.2001 р. N 16 з урахуванням змін внесених розпорядженням від 11.01.2007 N 13 у кількості 10 осіб. Головою тендерного комітету призначено голову Сихівської районної адміністрації Львівської міськради Лозинського І.С.
Інформація про членів тендерного комітету:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Лозинський І.С. |
Розпорядження від 11.01.2007 N 13 |
Голова тендерного комітету |
СПК N 391583 від 22.02.2007 р. |
2. |
Поручинський О.С. |
Розпорядження від 10.08.2001 N 16 |
Заступник голови тендерного |
СПК N 245288 від 25.03.2005 р. |
3. |
Тиха Н.Д. |
Розпорядження від 11.01.2007 N 13 |
Секретар тендерного комітету |
|
4. |
Костецький М.М. |
Розпорядження від 22.04.2004 N 292 |
Член тендерного комітету |
СПК N 312478 від 20.04.2006 |
5. |
Левицька Р.І. |
Розпорядження від 10.08.2001 N 16 |
Член тендерного комітету |
СПК N 312479 від 20.04.2006 р. |
6. |
Пилипчук Л.М. |
Розпорядження від 10.08.2001 N 16 |
Член тендерного комітету |
СПК N 322363 від 02.12.2005 |
7. |
Васік Г.І. |
Розпорядження від 11.01.2007 N 13 |
Секретар тендерного комітету |
|
8. |
Волошин Є.П. |
Розпорядження від 11.01.2007 N 13 |
Член тендерного комітету |
СПК N 391551 від 22.02.2007 |
9. |
Гельнер Ю.В. |
Розпорядження від 05.11.2002 N 772 |
Член тендерного комітету |
|
10. |
Стецьків А.С. |
Розпорядження від 11.01.2007 N 13 |
Член тендерного комітету |
|
На час проведення торгів свідоцтво про проходження навчання у сфері організації та здійснення процедур закупівлі за державні кошти мало шість членів тендерного комітету, таке навчання не проходили та не мали відповідної кваліфікації члени тендерного комітету - Васік Г.І., Гельнер Ю.В., Стецьків А.С., Тиха Н.Д.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) на час проведення торгів член тендерного комітету Гельнер Ю.В. не мав свідоцтва встановленого зразку про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель, а член тендерного комітету Поручинський О.С. не пройшов в установлений термін повторне підвищення кваліфікації з зазначених питань.
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону відсутнє рішення тендерного комітету щодо визначення функцій кожного члена тендерного комітету у встановленому порядку.
Таким чином, Замовником не приведено у відповідність до вимог
Закону загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету з питань організації та проведення торгів в сфері державних закупівель.
2. Фінансування закупівлі.
Відповідно до річного плану державних закупівель та кошторису на 2007 р. на придбання послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічне обслуговування дощової каналізації передбачено кошти в сумі 700,0 тис. гривень.
Замовником річний план закупівель на 2007 рік розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - ABD/S-pu2263/TUB від 01.03.2007.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 19.01.2007 N 1/4, для закупівлі послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації Замовник обрав закупівлю за процедурою відкриті торги зі зменшенням ціни.
4. Визначення предмета закупівлі.
Відповідно до Витягу з бюлетеня Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82), Замовником в оголошенні про торги предмет закупівлі визначено як послуги з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації.
В порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення" Замовником предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822, з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000
N 174, який передбачає поділ зазначеного предмета закупівлі на лоти за наступними кодами:
-
45.21.21 "Будівництво мостів і надземних дорожніх естакад. Ця підкатегорія включає: роботи з улаштування фундаментів та основ, опор, прогінних споруд, включаючи гідроізоляційні та облицювальні роботи мостів та надземних дорожніх естакад";
-
45.21.41.210 "Прокладання колекторів каналізаційних та дренажних";
-
45.23.11 "Улаштування дорожнього полотна для транспорту і пішоходів";
-
45.23.12 "Улаштування дорожніх покриттів для транспорту і пішоходів";
-
45.23.15 "Розмітка поверхні доріг, стоянок і аналогічних поверхонь".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 N 11(82) за номером 11010407;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 12.03.2007 N 11(48) за номером 3054348.
Відповідно до Повідомлення про присвоєння кодів N MPU/PL-581/СОПвт від 21.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com), оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" код ABD/S801 від 02.03.2007.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (далі - Закон) оголошення про торги не містить відомостей щодо реєстраційного рахунку, відкритого в органах Державного казначейства.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 вимог
Закону в оголошенні не зазначено місце надання послуги з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації.
Таким чином, в оголошенні про заплановану процедуру відсутня в повному обсязі інформація про предмет закупівлі, чим порушено принцип державних закупівель відповідно до вимог ст.
21 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, що не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація щодо закупівлі послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації до участі у процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни затверджена 20.02.2007 та підписана головою тендерного комітету Лозинським І.С.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 27.03.2007 N 2 Замовником кінцевий термін подання тендерних пропозицій визначено 06.04.2007.
В порушення вимог ч. 2 ст.
22 Закону Замовником не внесено зміни до тендерної документації у зв'язку з перенесенням дати розкриття тендерних пропозицій та письмово не повідомлено учасників про зазначені зміни.
В порушення вимог ч. ч. 5, 6 ст.
12 Закону рішення щодо перенесення дати розкриття тендерних пропозицій відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 27.03.2007 року N 2 прийнято менше ніж двома третинами членів тендерного комітету та не є легітимним.
В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Замовником не вимагається від учасників документального підтвердження інформації щодо відсутності рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону детальний опис предмета закупівлі - "послуги з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації", наданий в технічному завданні, не містить об'єктивних технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обсягу проведення робіт за їх видами, що є порушенням вимог п. 3.3.2.2 ДБН Д.1.1-1-2000 (із змінами), доведених наказом Держбуду від 27.08.2000
N 174, і вимог ст. 21 Закону в частині недотримання принципу відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі, що безпосередньо впливає на вартість тендерної пропозиції і вартість закупівлі, яка відповідно до Розділу 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" повинна бути чітко визначеною.
В порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в основних умовах, які обов'язково будуть включені до договору надання послуг, не передбачено зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 1 ст.
26-1 Закону у розділі 23 Тендерної документації "Конфіденційність," Замовником не передбачено виключного надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу у с сфері державних закупівель, до укладання договору.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, кваліфікаційних вимог до учасників, формування ціни тендерної пропозиції, що забезпечує об'єктивну і добросовісну конкуренцію серед учасників та свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
21 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, дискримінації учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником надіслано до Тендерної палати України в порядку здійснення громадського контролю протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних) пропозицій в паперовому вигляді 20.06.2007 року, при кінцевому строку її надання - 16.04.2007 року, або на 67 календарних днів пізніше встановленого Законом терміну.
Відповідно до Повідомлення про присвоєння кодів N MPU/PL-581/СОПвт від 21.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) Замовником оприлюднено протокол розкриття тендерних пропозицій код KHT/F-пр579/СОП від 06.04.2007.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007 N 2/4 пропозиції подано наступними учасниками:
- ЛКП ШРП Галицького району з ціною тендерної пропозиції - 612 000,00 грн.;
- ЛКП ШРП Личаківського району з ціною тендерної пропозиції - 608 000,00 грн.;
- ДП "Благоустрій-Сихів" з ціною тендерної пропозиції - 605 000,00 грн.
В порушення вимог п. 10.2 Тендерної документації учасники не надали на вимоги Замовника визначення вартості одиниці закупівлі та розрахунку ціни тендерної пропозиції (калькуляцій на виконання послуг) відповідно до видів надання послуг з поточного ремонту доріг, площ, тротуарів та інших інженерних споруд, технічного обслуговування дощової каналізації, передбачених "Технічним завданням", із зазначенням того, які елементи витрат вони включають.
Тендерною документацією Замовника не передбачено поділ предмета Закупівлі на лоти відповідно до вимог Державного класифікатора та не надана можливість учасникам надавати свої пропозиції за окремими частинами. Наслідком зазначеного є те, що учасники були не спроможні надати тендерні пропозиції на виконання послуг в повному обсязі за усіма видами, які бажав закупити Замовник згідно з "Технічним завданням", що додається до Тендерної документації.
В порушення вимог ст.
15 Закону учасниками не було подано ряд документів для підтвердження їх відповідності кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, а саме:
ЛКП ШРП Галицького району
- довідка довільної форми про те, що учасник має достатньо працівників відповідної кваліфікації;
- дозвіл або ліцензія на виконання певного виду робіт чи послуг;
- довідка довільної форми, яка містить відомості про підприємство;
- тендерне забезпечення (банківська гарантія або порука);
ЛКП ШРП Личаківського району
- дозвіл або ліцензія на провадження будівельної діяльності та виконання певного виду робіт чи послуг;
ДП "Благоустрій-Сихів"
- довідка довільної форми про те, що учасник має достатньо працівників відповідної кваліфікації;
- дозвіл або ліцензія на виконання певного виду робіт чи послуг.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст.
27 Закону тендерні пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам Замовника, не відхилено.
В порушення вимог ч. 4 ст.
7 та ч. 1 ст.
27 Закону Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих державних закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, а саме:
- згідно з Статутом ЛКП ШРП Галицького району (нова редакція), зареєстрованого Виконавчим комітетом Львівської міської ради 08.08.2005 за N 14151050001006440, засновником (власником) даного учасника є Львівська міська рада;
- згідно зі змінами до Статуту ЛКП ШРП Личаківського району, зареєстрованими Виконавчим комітетом Львівської міської ради 23.02.2007 за N 14151050002006458, засновником (власником) даного учасника є Львівська міська рада;
- згідно з Статутом ДП "Благоустрій-Сихів" (нова редакція), зареєстрованого Виконавчим комітетом Львівської міської ради 15.05.2006 за N 14151050001012216, засновником даного учасника є інший учасник - ЛКП ШРП Личаківського району.
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не було перевірено наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, та допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, що не відповідали кваліфікаційним вимогам.
В порушення вимог ч. 1 ст.
28 Закону Замовником не відмінено торги, оскільки всі учасники не відповідали кваліфікаційним вимогам та є пов'язаними особами;
................Перейти до повного тексту