- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Головний розпорядник коштів: не зазначено.
Замовник торгів: Хмельницька міська лікарня.
Адреса: 29000, м. Хмельницький, пров. Проскурівський, 1, корпус N 3.
Предмет закупівлі: інсуліни.
Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедур закупівлі:
початок - 02.04.2007 р., закінчення - 28.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Витяг оголошення про проведення торгів від 02.04.2007 р. за N 14018907 опубліковане у інформаційному бюлетені ТПУ N 14(85) - 1 арк;
2. Витяг оголошення про проведення торгів від 02.04.2007 р. N 14(51), оголошення N 3306351, опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі - 1 арк.;
3. Тендерна документація - 26 арк.
4. Наказ про створення тендерного комітету від 06.09.2006 р. N 80/1; наказ про зміни складу постійного тендерного комітету від 24.05.2007 р. N 65/1 - 2 арк.;
5. Положення про тендерний комітет від 06.09.2006 р. - 4 арк.;
6. Свідоцтва про підвищення кваліфікації від 11.11.2006 р. N 387189; від 11.11.2006 р. N 387190; від 10.03.2007 р. N 339599; від 10.03.2007 р. N 339600; від 19.04.2007 р. N 4459474; від 19.04.2007 р. N 445946 - 6 арк.;
7. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2007 р. N 2 - 6 арк.;
8. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 30.04.2007 р. N 1 - 7 арк.;
9. Протокол про внесення змін до тендерної документації від 10.04.2007 р. б/н - 2 арк.;
10. Протокол про внесення змін до тендерної документації від 12.04.2007 р. б/н - 2 арк.;
11. Листи-акцепти про результати торгів від 04.05.2007 р. N 156-ЗАТ "Індар"; від 04.05.2007 р. N 155-ТОВ "Бізнес Центр Фармація"; від 04.05.2007 р. N 157-ТОВ "Галфарм"- 3 арк.;
12. Річний план від 22.02.2007 р. N 2 - 1 арк.;
13. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення оголошення про заплановану закупівлю, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, оголошення про результати торгів, звіт про результати торгів в мережі Інтернет від 30.05.2007 р. - 1 арк.;
14. Тендерна пропозиція ТОВ "ЗІ" б/д, б/н - 4 арк.;
15. Тендерна пропозиція ТОВ "Бізнес Центр Фармація" б/д, б/н - 5 арк.;
16. Тендерна пропозиція ТОВ "Галфарм" б/д, б/н - 4 арк.;
17. Тендерна пропозиція ТОВ "ЗАТ "Індар"; б/д, б/н - 6 арк.;
18. Тендерна пропозиція ТОВ "Укрфарм" б/д, б/н - 6 арк.;
19. Договір на поставку інсуліну від 16.05.2007 р. N 385-Т складений з ТОВ "ЗАТ "Індар" з специфікацією N 385-Т - 3 арк.;
20. Договір на поставку інсуліну від 16.05.2007 р. N 384-Т складений з ТОВ "Бізнес Центр Фармація" з специфікацією N 384-Т - 3 арк.;
21. Договір на поставку інсуліну від 16.05.2007 р. N 383-Т складений з ТОВ "Галфарм" з специфікацією N 383-Т - 2 арк.;
22. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів, щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 30.05.2007 р. N 169 з додатком N 1 - 4 арк.;
23. Інформація про наявність учасника в тематичному каталозі учасників процедур закупівель ТОВ "Бізнес Центр Фармація" - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі інсуліну Хмельницькою міською лікарнею.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Хмельницької міської лікарні (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 06.09.20067 р. N 80/1 у кількості 6 осіб та внесено зміни до складу тендерного комітету наказом від 24.05.2007 р. N 65/1. Головою тендерного комітету призначено заступника головного лікаря з медичних питань Лісничук Г.Д.
Інформація про членів тендерного комітету:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Лісничук Г.Д. |
Наказ від 19.03.2007 р. N 53 |
Голова тендерного комітету |
N 387189 від 11.11.2007 р. |
2. |
Тлеуова Н.В. |
|
Член тендерного комітету |
N 387190 від 11.11.2007 р. |
3. |
Розгонюк В.Л. |
|
Член тендерного комітету |
N 339599 від 10.03.2007 р. |
4. |
Бондар І.М. |
|
Член тендерного комітету |
N 339600 від 10.03.2007 р. |
5. |
Ковальчук С.С. |
|
Член тендерного комітету |
N 445946 від 19.04.2007 р. |
6. |
Бєлікова С.В. |
|
Член тендерного комітету |
N 445947 від 19.04.2007 р. |
В порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону та п. 3 Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету при ХМЛ щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт, послуг за державні кошти головою тендерного комітету не призначено заступника і відповідального секретаря тендерного комітету та не визначено їх функції.
Таким чином, Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель
Відповідно річного плану державних закупівель на 2007 р. придбання "інсуліну" очікувана вартість передбачено у сумі 1359,1 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Річний план закупівель розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет, але повідомлення щодо розміщення повної інформації про державні закупівлі в інформаційній системі мережі Інтернет, для дослідження не надано.
4. Визначення предмета закупівлі
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р.
N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.41.52 "гормони" в кількості 36 найменувань.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Згідно оголошення про заплановану закупівлю опублікованого в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 р. N 14 (85) за N 14018907, кінцевий термін подання тендерних пропозицій Замовником визначено 17.04.2007 р.
Оголошення опубліковано у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 02.04.2007 р. N 14(51), оголошення N 3306351.
В порушення вимог ч. 1 ст.
19 Закону в оголошенні про проведення торгів не зазначено рахунок, який відкрито Замовнику в органах Державного казначейства України.
Оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - за кодом SHT/A 1162 від 23.03.2007 р.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру закупівлі надано з недотриманням вимог
Закону, що негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація
Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету Лісничук Г.Д. - 21.03.2007 р., отримана Тендерною палатою - 28.03.2007 р. при кінцевому терміні її надання - 26.02.2007 р., що суперечить вимогам ч. 5 ст.
17-3 Закону в частині направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом трьох робочих днів з дати затвердження.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником в частині формування ціни тендерної пропозиції (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки, тощо), не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та постанови Кабінету Міністрів від 17.12.2003 р.
N 1949 щодо звільнення від оподаткування лікарських препаратів, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні.
Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до тендерної документації, за якою передбачено учасникам надавати свої пропозиції, зазначає ціну одиниці лікарських препаратів з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання Замовником вимог вищенаведеного чинного законодавства.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону, аналогічно, при формуванні ціни тендерної пропозиції, в порушення п. 7.3 тендерної документації - "Ціни пропозиції", яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання державного регулювання цін на фармацевтичні препарати, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у відповідності до переліку лікарських засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р.
N 480 "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню" на виконання вимог ст.
9 Закону
"Про ціни та ціноутворення" та постанови Кабінету Міністрів від 25.12.96 р.
N 1548.
В порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону в частині посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил розділ тендерної документації "Технічне завдання" (загальні вимоги до лікарських препаратів (інсулінів) не містить детального опису товарів, що закуповуються з викладанням об'єктивних технічних та якісних характеристик:
- не зазначає міжнародну непатентовану назву лікарських засобів, фармакотерапевтичну групу (код АТХ);
- не містить концентрації, дозування, виробника кожного з препаратів та їх кількість;
- країну виробника товарів іноземного виробництва, копію Сертифіката фармацевтичного продукту СРР, що підтверджує реєстрацію лікарських засобів у країні виробника і відповідає встановленому формату.
- гарантії виробника продукції щодо спроможності забезпечити життєво необхідні препарати (інсуліни) відповідно до специфікації, у необхідній кількості та згідно графіком, затвердженим замовником.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону Замовником не вимагається інформація щодо відсутності рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
В порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону в розділі 3 тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додатку N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не зазначено прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст.
261 Закону в п. 23.1 тендерної документації Замовником не вимагається підтвердження інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій, яка надається виключно Антимонопольному комітету України.
В порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону та п. 9 ст.
9 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" в розділі 9 "Документи, що підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним вимогам" тендерної документації та додатку N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" Замовником не вимагаються ліцензії МОЗ України, які надають право учасникам займатися реалізацією лікарських засобів.
Таким чином, Замовником чітко не визначені медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, інформація про характер і необхідні технічні та якісні його характеристики, не визначено чітке формування ціни тендерної пропозиції.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2007 р. б/н надіслано Тендерній палаті України - 22.05.2007 р., з порушенням встановленого терміну на 18 робочих днів.
В порушення вимог ч. 2 ст.
22 Закону про зміни до тендерної документації щодо зміни кількості найменувань предмета закупівлі, тендерного забезпечення тендерних пропозицій учасників тортів письмово не повідомлено.
Тендерні пропозиції за 36 найменуваннями інсуліну, що вимагались Замовником, надали наступні учасники:
- ТОВ "Бізнес Центр Фармація" за лотами NN 1-4, 9-15, 21-24, 29-36 на загальну суму 927,9 тис.грн.;
- ТОВ "Укрфарм" за лотами NN 1-8, 10, 12-19, 21-28, 30 на загальну суму 1206,1 тис.грн.;
- ЗАТ "Індар" за лотами NN 1-8, 10, 12-19, 21-28, 30 на загальну суму 1188,5 тис.грн.;
- ТОВ "ЗІ" за лотами N 1-36 на загальну суму 1430,8 тис.грн.;
- ТОВ "Галфарм" за лотами N 1-36 на загальну суму 1567,2 тис.грн.
В порушення вимог чинного законодавства в частині звільнення від оподаткування ПДВ лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні, ціна за одиницю товару та сума тендерної пропозиції учасника визначена з урахуванням ПДВ.
Відповідно до вимог п. 1.3 тендерної документації Замовником зазначено, що учасниками торгів є фізичні чи юридичні особи інформація про яких включена до Тематичного каталогу учасників та згідно п. 3.6 додатка N 2 до тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозицій учасників кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" надання такої інформації щодо включення учасників до Тематичного каталогу вимагалася від них не пізніше, ніж за 10 календарних днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог тендерної документації та вимог ч. 1 ст.
16-1 Закону в частині підвищення стабільності ринку державних закупівель витяги 4 учасників про включення їх до Тематичного каталогу відсутні (крім ТОВ "Бізнес Центр Фармація" - витяг N 0000401) та в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону і п. 24.1 тендерної документації такі тендерні пропозиції учасників, що не відповідали вимогам Закону та тендерної документації, Замовником не відхилені і допущені до оцінки.
................Перейти до повного тексту