- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан реформування житлово-комунального господарства Харківської області
Розглянувши питання про стан реформування житлово-комунального господарства Харківської області, колегія зазначає.
У області проводиться робота щодо удосконалення управління об'єктами житлово-комунального господарства, демонополізації та створення конкурентного середовища на ринку послуг.
Із 27 районних Програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства 8 не приведено у відповідність до вимог вищезазначеного
Закону, що не дає можливості комплексно і системно вирішувати існуючі проблеми галузі, підвищувати якість послуг та доступність до них різних верств населення.
Погіршується технічний стан комунальної інфраструктури. Старіє житловий фонд - 0,8% житлових будинків комунальної власності перебувають у ветхому стані. Із 9093 ліфтів - 40,8% або 3709 ліфтів відпрацювали свій нормативний строк експлуатації. З технічних причин на даний час не працюють 516 ліфтів (5,7%), з яких 376 ліфтів простоюють більше року.
У ветхому та аварійному стані перебувають 26,8% водопровідних мереж області (у м. Харкові - 30%), при середньому в країні 33,9% та 44,3% каналізаційних мереж (у м. Харкові - 71%), при середньому в країні 31,8%.
З 2395,7 км теплових мереж 566,7 км, або 23,7% є аварійними.
Понад 90% рухомого складу міськелектротранспорту відпрацювало нормативний термін експлуатації і підлягає списанню.
Залишається нестабільним фінансовий стан підприємств галузі. Обсяги збитків підприємств житлово-комунального господарства Харківської області у 2006 році склали 230,6 млн.грн., що складає 8,7% від загальної суми збитків по Україні (2635,1 млн.грн.), у тому числі на підприємствах комунальної теплоенергетики - 152,2 млн.грн. (або 66,0%), водопровідно-каналізаційного господарства - 21,5 млн.грн. (або 9,3%) та підприємствах з утримання житлового фонду - 56,9 млн.грн. (або 24,7%).
За підсумками роботи у першому кварталі 2007 року підприємствами комунального господарства міста Харкова отримано прибуток у сумі 26 7 млн.грн., у тому числі: водопровідно-каналізаційного господарства - 14,7 млн.грн. та комунальної теплоенергетики - 12,0 млн.грн. На противагу їм підприємства міст обласного значення та більшості інших населених пунктів області, незважаючи на підвищення тарифів, працюють збитково.
Загальна сума прибутків підприємств з утримання житлового фонду області складає 422,8 тис.грн.
Значними є обсяги дебіторської та кредиторської заборгованостей, які станом на 01.06.2007 р. складають 850,3 млн.грн. та 873,3 млн.грн. відповідно.
Тарифи на послуги теплопостачання для бюджетних та комерційних споживачів переглянуті лише в 7 районах та 4 містах області, а у решті населених пунктів області не підвищені та не відповідають економічно обґрунтованим виробничим витратам.
Незважаючи на суттєве підвищення тарифів у кінці 2006 року підприємства з надання послуг тепло-, водопостачання та водовідведення у більшості населених пунктів області продовжують працювати збитково (крім м. Харкова), що є наслідком механічного підвищення тарифів без удосконалення організації роботи підприємств та використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів.
У житловому фонді повільними темпами здійснюється формування реального власника житла. Станом на 01.07.2007 р. в області діє лише 288 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), що складає 6,4% від загальної кількості багатоквартирних будинків (5 і більше поверхів). В Україні цей показник становить 8,2%, у Полтавській області - 10,3%, Луганській - 8,4%, Донецькій - 7,2%. У м. Харкові створено 192 об'єднання, що складає - 2,1% багатоквартирних будинків. У першому півріччі цього року кількість об'єднань в області зросла лише на 10 одиниць.
У переважній більшості міст (селищ) зберігається монополія комунальних ЖЕКів. Власники житлових будинків не завжди мають можливість обирати серед виконавців зазначених послуг найкращого через недостатність пропозицій на цьому ринку.
Станом на 01.07.2007 кількість приватних підприємств, залучених до обслуговування житлового фонду, становить 16 одиниць (Валківський район - 1; Дергачівський район - 4; Зміївський район - 1; Лозівський район - 1; Харківський район - 1; м. Ізюм - 1; м. Куп'янск - 1; м. Лозова - 6), які утримують 5,4% багатоповерхових будинків. Тоді як у Донецькій області цей показник становить - 16,9%; у Дніпропетровській - 14,9%; у Луганській - 14,7%.
Запроваджується управління комунальним житловим фондом через утворення служб єдиного замовника.
Ефективно працює служба єдиного замовника у місті Лозовій. Проводиться робота із створення таких служб у містах Чугуєві та Ізюмі.
Рішенням Харківської міської ради створено комунальне підприємство "Жилкомсервіс", яке з 01.01.2007 р. виконує функції єдиного замовника з управління будинком, спорудою або групою будинків у м. Харкові.
Проте, відбір підприємств з надання послуг з утримання житлових будинків та прибудинкової території визначено адміністративно, а не за конкурсом.
Не розроблені концептуальні підходи до розвитку теплового господарства області. Оптимальні схеми теплопостачання населених пунктів розроблені та затверджені лише у мм. Харкові, Вовчанську, Ізюмі, Куп'янську, селі Нова Водолага.
Не врегульовані взаємовідносини між водо- та теплопостачальними організаціями м. Харкова щодо оплати за обсяг питної води, відпущеної в систему гарячого водопостачання.
Розглянувши стан розвитку і реформування житлово-комунального господарства Харківської області і враховуючи невідкладність та соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегія Мінжитлокомунгоспу
ВИРІШИЛА:
1. Головному управлінню житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської облдержадміністрації (А.І.Бесараб) спільно з органами місцевого самоврядування:
1.2. Здійснити моніторинг стану реформування житлово-комунального господарства області в розрізі районів,
термін: до 31.08.2007 року;
1.3. Запровадити аналіз, з виїздом на місце, стану реформування житлово-комунального господарства області відповідно до проведеного моніторингу та за результатами аналізу готувати зазначені питання для розгляду на засіданнях колегії Головного управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури,
термін: щоквартально;
1.4. Забезпечити організацію ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг шляхом:
- збільшення частки загальної площі, що обслуговується об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, до 23%;
- збільшення загальної площі багатоквартирного житлового фонду, що передана в управління керуючим компаніям, управителям, до 31%,
термін: протягом 2007-2008 років;
1.5. Забезпечити впровадження фінансових механізмів стимулювання застосування енергозберігаючих технологій і обладнання для скорочення питомих витрат енергетичних і матеріальних ресурсів,
термін: протягом 2007-2008 років;
1.6. Забезпечити виконання вимог законодавства щодо повного відшкодування суб'єктам господарювання економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних з виробництвом та наданням житлово-комунальних послуг,
термін: постійно;
1.7. Забезпечити узагальнення результатів аналізу, проведеного органами місцевого самоврядування області, та подання до Мінжитлокомунгоспу пропозицій щодо стабілізації фінансово-економічного стану підприємств,
термін: до 1 січня 2008 року;
1.8. Забезпечити контроль за станом розрахунків комерційних споживачів області за спожиті комунальні послуги,
термін: упродовж 2007-2008 років;
1.9. Забезпечити розповсюдження досвіду Харківської міської ради щодо заходів підтримки об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів та житлових кооперативів,
термін: упродовж 2007-2008 років;
1.10. Поширити в області досвід роботи Лозівської дирекції єдиного замовника (ДЄЗ),
термін: II півріччя 2007 року;
1.11. Активізувати роботу щодо залучення приватних підприємств до утримання та обслуговування житлового фонду та запровадження послуг з управління житловим фондом,
термін: постійно;
1.12. Взяти на контроль проведення робіт щодо реконструкції системи теплопостачання м. Первомайська з метою своєчасної підготовки та проведення опалювального сезону 2007-2008 рр.,
термін: жовтень 2007 року;
термін: постійно;
1.14. Розробити заходи щодо зменшення втрат і витрат питної води, приведення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води відповідно до галузевих норм.
термін: вересень 2007 року;
1.15. Забезпечити виконання вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004
N 265 "Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами" щодо розроблення та затвердження відповідних місцевих програм поводження з твердими побутовими відходами,
термін: грудень 2007 року;
1.16. Привести разом з Дергачівською райдержадміністрацією у відповідність до вимог Закону України
"Про поховання та похоронну справу" функціонування приватного кладовища товариства з обмеженою відповідальністю "Ритуал-сервіс" у Дергачівському районі та увести у штатний розпис структурного підрозділу облдержадміністрації посаду фахівця з питань поховання та похоронної справи,
термін: до 01.01.2008 року;
1.17. Звернути увагу на незадовільні обсяги з погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах галузі та визначити причини, які зумовлюють заборгованість із виплати заробітної плати по кожному підприємству галузі, розробити та реалізувати заходи щодо їх усунення, забезпечивши погашення заборгованості на економічно активних підприємствах,
термін: 1 жовтня 2007 року;
1.18. Забезпечити проведення консультацій з громадськістю з питань реалізації державної політики у галузі реформування і розвитку житлово-комунального господарства, вирішення місцевих питань у цій сфері шляхом організації громадських слухань, "круглих столів", конференцій, семінарів тощо,
термін: постійно.
2. Рекомендувати органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо:
2.1. Проведення інвентаризації комунального майна у сфері житлово-комунального господарства та створення реєстрів майнових комплексів, що перебувають у власності територіальних громад сіл, селищ, міст та спільній власності територіальних громад районів та області;
2.2. Розроблення і впровадження стратегічних планів та бізнес-планів розвитку підприємств водо-, теплопостачання та водовідведення;
2.3. Розроблення та затвердження регіональних програм розвитку та схем теплопостачання населених пунктів;
2.4. Проведення конкурсного відбору підприємств на надання житлово-комунальних послуг;
2.5. Запровадження послуг з управління житловим фондом;
2.6. Запровадження договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг для забезпечення гарантованого надання якісних послуг;
2.7. Стимулювання утворення об'єднань співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ);
2.8. Проведення поглибленого аналізу причин збиткової діяльності підприємств галузі після встановлення у 2006 році економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги;
................Перейти до повного тексту