- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про недоліки в організації оплати праці на вугледобувних підприємствах у червні 2007 року
У червні 2007 року державні підприємства з видобутку вугілля допустили перевитрату фонду оплати праці на суму 9,2 млн.грн., з початку 2007 року ці перевитрати досягли 41,1 млн.грн.
Найбільші перевитрати допущено в ДП "Красноармійськвугілля" (колишній генеральний директор Мартем'янов О.П.) - 2421,6 тис.грн., у тому числі по шахті ім. Стаханова - 1849,9 тис.грн. По ДП "Донбасантрацит" (генеральний директор Порубай В.В.) перевитрата становить 1425,7 тис.грн., по шахті "Комсомольська" ДП "Антрацит" (генеральний директор Узлов Ю.В.) - 2009,5 тис.грн.
Всі вищезазначені державні підприємства не виконали план випуску товарної продукції у грошовому виразі і, як наслідок, мають перевитрату фонду оплати праці за рахунок умовно-постійних витрат, а також серйозних недоліків в організації оплати праці (довідка наведена у додатку).
1. Генеральним директорам державних підприємств з видобутку вугілля, директорам шахт:
1.1. Забезпечити до 1 вересня 2007 року перевірку положень про оплату праці, положень про преміювання, паспортів норм виробітку та розцінок, які діють на шахтах та підприємствах, на їх відповідність Галузевій угоді між Міністерством вугільної промисловості і всеукраїнськими профспілками та іншим документам з нормування та оплати праці, діючим в галузі, а також надати Фінансово-економічному департаменту інформацію щодо виявлених недоліків та прийнятих заходів щодо їх усунення.
1.2. Розробити та надати фінансово-економічному департаменту до 1 вересня ц.р. затверджені заходи щодо переведення понад 50% чисельності працівників з погодинною оплатою праці, які працюють на підземних роботах, на нормовані завдання. Внести відповідні зміни до положень про оплату праці та преміювання працівників за виконання нормованих завдань.
2. За серйозні недоліки в організації оплати праці генеральному директору ДП "Антрацит" Узлову Ю.В. оголосити догану.
3. Виконуючому обов'язки генерального директора ДП "Красноармійськвугілля" Надєєву О.П. притягнути до відповідальності директора шахти ім. Стаханова Клімченка А.М. за наявність недоліків при організації оплати праці на шахті.
4. Фінансово-економічному департаменту щомісячно забезпечувати перевірку нарахування заробітної плати та у разі необхідності готувати проекти розпорядчих документів.
5. Контрольно-ревізійному управлінню (Маяцький М.І.) при проведенні планових перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств проводити перевірку відповідності нарахування фонду оплати праці галузевим документам з нормування та оплати праці.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Ященка Ю.П.
Додаток
до наказу Міністерства
вугільної промисловості
України
13.08.2007 N 308
ДОВІДКА
щодо нарахування фонду оплати праці на вугледобувних підприємствах Мінвуглепрому у червні 2007 року
У червні 2007 року ряд державних підприємств з видобутку вугілля та шахт, які входять до їх складу, допустили перевитрату фонду оплати праці. Серед них ДП "Красноармійськвугілля" (колишній генеральний директор Мартем'янов О.П.) - 2421,6 тис.грн., у тому числі по шахті ім. Димитрова - 431,4 тис.грн., шахті "Родинська" - 151,8 тис.грн., шахті ім. Стаханова - 1849,9 тис.грн. По ДП "Донбасантрацит" (генеральний директор Порубай В.В.) перевитрата становить 1425,7 тис.грн., у тому числі по шахті ім. газети "Известия" - 544,2 тис.грн., шахті "Хрустальська" - 61,1 тис.грн., шахті "Княгинінська" - 226,5 тис.грн., шахті "Міусинська" - 392,4 тис.грн. По ДП "Сніжнеантрацит" (в.о. генерального директора Страшко І.А.) - 470,3 тис.грн., у тому числі по шахті "Зоря" - 305,2 тис.грн. По ДП "Антрацит" (генеральний директор Узлов Ю.В.) - 1299,9 тис.грн., у тому числі по шахті "Комсомольська" - 2009,5 тис.грн., шахті ім. 50-річчя Радянської України - 265,2 тис.грн., по інших підприємствах ДП економія складає 974,8 тис.грн. По ДП "Волиньвугілля" (генеральний директор Заболотній А.Г.) - 1172,3 тис.грн., у тому числі по шахті "Бужанська" - 273,4 тис.грн., шахті N 5 "Нововолинська" - 419,6 тис.грн. Всього за червень 2007 року перевитрати фонду оплати праці по Мінвуглепрому дорівнюють 9,2 млн.грн., з початку 2007 року вони досягли 41,1 млн.грн.
Всі вищезазначені шахти не виконали план випуску товарної продукції у грошовому виразі, крім того, вибірковою перевіркою стану нормування та оплати праці на шахтах "Комсомольська" ДП "Антрацит" та ім. Стаханова ДП "Красноармійськвугілля" встановлені серйозні недоліки в організації оплати праці.
Зокрема, по шахті "Комсомольська" в очисних вибоях та вибоях підготовчих виробок застосовується договірна система оплати праці. На початку кожного місяця генеральний директор ДП "Антрацит" Узлов Ю.В. затверджує кожній бригаді договір, в якому встановлюється заробітна плата робітника та обсяг виробництва (видобуток вугілля або проведення гірничої виробки).
При такій системі оплати праці, яка не передбачена Галузевою угодою між Міністерством вугільної промисловості України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості, значно знижується роль нормування праці. Це має наслідком економічно необґрунтоване нарахування заробітної плати по окремих бригадах, що призводить до перевитрати фонду оплати праці. Зокрема, у червні по шахті "Комсомольська" так звана доплата до договірної заробітної плати становила 1487,1 тис.грн., що дорівнює 43,8% фонду оплати праці на вугледобувних та підготовчих дільницях.
Разом з перевитратою фонду оплати праці за рахунок умовно-постійних витрат при невиконанні плану товарної продукції застосування договірної системи оплати праці, без достатнього економічного обгрунтування, обумовило по шахті "Комсомольська" у червні 2007 року перевитрату фонду оплати праці у сумі 2009,5 тис.грн.
По шахті ім. Стаханова ГП "Красноармійськвугілля" при виконанні плану вуглевидобутку на 67,3% та проведення гірничих виробок на 47,9% виплачена премія у сумі 914,9 тис.грн., або 10,9% від загального фонду оплати праці по шахті. Це стало наслідком недотримання затвердженого по шахті Положення про преміювання.
Зокрема, на 3-ю південну лаву центрального уклону пласта
I гор. 1136 м, обладнану механізованим комплексом 1КД-90, на
1
пласт потужністю 1,3 м встановлено нормативне навантаження 403 т
на добу, планове навантаження 721 т, і, як наслідок, освоєння
нормативу складає 179%. За дозволом директора з виробництва
ДП "Красноармійськвугілля" Надєєва О.П. виплачена премія ГРОВ у
розмірі 90%, іншим робітникам дільниць - 70%, інженерно-технічним
працівникам - 90%. При цьому затверджені Галузевою угодою
нормативи, за досягнення яких виплачуються ці розміри премій, не
освоюються. По цій дільниці сума необгрунтовано нарахованої премії
становить 66,4 тис.грн.
Крім того, по шахті видаються накази (у червні видано 3 накази), якими прохідницьким бригадам, при встановленому плані проведення виробок, даються завдання щодо ремонту гірничих виробок та інших робіт в них. За їх виконання наказами встановлюється розмір преміювання 50% (затвердженим Положенням про преміювання передбачено преміювати ці роботи у розмірі 30%). Сума необгрунтовано нарахованої премії дорівнює 25,7 тис.грн. Відволікання прохідників у червні 2007 року на виконання сторонніх робіт по шахті становить 77% від загальної чисельності прохідників. При цьому план проведення гірничих виробок виконано на 47,9%, пройдено 144 м.
По дільниці N 6 - 1-а північна лава центрального уклону
пласта I гор. 1136 м - при невиконанні плану видобутку вугілля
3
(план 29 435 т, фактично у лаві монтувалося гірничо-шахтне
обладнання, тому видобуток вугілля відсутній) бригаді ГРОВ
безпідставно нарахована премія за виконання інших робіт з
підготовки лави на суму 6999 грн. (із розрахунку 50-70% від суми
виконаних робіт, що суперечить Положенню про преміювання,
затвердженому Галузевою угодою між Мінвуглепромом та
профспілками).
Мають місце окремі випадки необгрунтованого включення
попроцесних норм до паспортів комплексних норм виробітку та
розцінки. Так, у паспорті на виїмку вугілля у 419-й південній лаві
пласта I гор. 986 м на процесі "встановлення рудстійок під секції
3
мехкріплення" прийнята норма виробітку 78,7 штуки на зміну замість
388 штук, що можна встановити хронометражними дослідженнями. Тому
перевищення витрат по цій лаві визначити точно неможливо,
орієнтовно вони становлять 28,1 тис.грн. на місяць.
Одним з чинників наявності перевитрат фонду оплати праці є погіршення структури чисельності працівників на шахтах, зокрема співвідношення робітників-відрядників (ГРОВ, прохідників, гірників з ремонту виробок) до чисельності робітників на підземних роботах (наведено у додатку).
Наведений аналіз показує, що за останній рік структура чисельності працівників на шахтах погіршилася, зокрема чисельність робітників-відрядників зменшилася на 1634 чол. Значне зменшення спостерігається на шахті "Краснолиманська" - на 299 чол., або 2,1%, в ДП "Артемвугілля" - на 99 чол., або на 1,5%, в ДП "Свердловантрацит" - на 48 чол., або на 1,3%, в ДП "Ровенькиантрацит" - на 402 чол., або на 1,3%, в ДП "Донецька вугільна енергетична компанія" - на 89 чол., або на 1,0% до загальної чисельності робітників на підземних роботах.
Пропозиції:
1. По підприємствах ДП "Антрацит", у тому числі по шахті "Комсомольська", у двомісячний термін привести систему оплати праці по вуглевидобувних та прохідницьких бригадах у відповідність до вимог Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості.
По підприємствах ДП "Красноармійськвугілля", у тому числі по шахті ім. Стаханова, у двомісячний термін привести Положення про преміювання у відповідність до вимог Галузевої угоди між Міністерством вугільної промисловості України і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості.
2. Організувати проведення по всіх вугледобувних підприємствах перевірку Положень про оплату праці, Положень про преміювання, паспортів норм виробітку та розцінки, які діють на шахтах та підприємствах, на їх відповідність Галузевій угоді між Міністерством вугільної промисловості і всеукраїнськими профспілками та іншим документам з нормування та оплати праці, діючим в галузі.
4. Розробити на вугледобувних підприємствах заходи щодо переведення понад 50% чисельності працівників з погодинною оплатою праці, які працюють на підземних роботах, на нормовані завдання. Внести відповідні зміни до Положень про оплату праці та преміювання працівників за виконання нормованих завдань.
5. Контрольно-ревізійному управлінню Мінвуглепрому при проведенні планових перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств проводити перевірку відповідності нарахування фонду оплати праці галузевим документам з нормування та оплати праці.
Заступник директора Фінансово-економічного департаменту | І.Марушкевич |
Додаток
до Довідки щодо нарахування
фонду оплати праці
на вугледобувних
підприємствах Мінвуглепрому
у червні 2007 року
ПИТОМА ВАГА
робітників-підрядників в чисельності робітників на підземних роботах
|
Червень 2006 р. |
Грудень 2006 р. |
Червень 2007 р. |
Чисельність, чол. |
Питома вага, % |
Чисельність, чол. |
Питома вага, % |
Чисельність, чол. |
Питома вага, % |
Відрядників |
На підземних роботах |
Відрядників |
На підземних роботах |
Відрядників |
На підземних роботах |
Вугільна промисловість |
65 277 |
154 582 |
42,2 |
63 884 |
148 896 |
42,9 |
63 103 |
147 478 |
42,8 |
Мінвуглепром |
48 041 |
114 618 |
41,9 |
47 439 |
110 343 |
43,0 |
46 407 |
109 982 |
42,2 |
Донецька область, всього |
35 473 |
78 578 |
45,1 |
34 461 |
75 193 |
45,8 |
33 721 |
73 512 |
45,9 |
Донецька область, МВП |
29 213 |
65 485 |
44,6 |
28 486 |
62 163 |
45,8 |
27 580 |
60 656 |
45,5 |
ДП "Донецьквугілля" |
3969 |
8242 |
48,2 |
3739 |
7628 |
49,0 |
3880 |
8224 |
47,2 |
ДП "Макіїввугілля" |
3696 |
9135 |
40,5 |
3304 |
7635 |
43,3 |
3485 |
7674 |
45,4 |
ДП "Селидіввугілля" |
2158 |
5031 |
42,9 |
2279 |
5187 |
43,9 |
2150 |
4979 |
43,2 |
ДП "Красноармійськвугілля" |
1482 |
3860 |
38,4 |
1654 |
4125 |
40,1 |
1571 |
4074 |
38,6 |
ДП "Добропіллявугілля" |
3073 |
8185 |
37,5 |
3011 |
7658 |
39,3 |
2977 |
7624 |
39,0 |
ДП "Артемвугілля" |
2223 |
4019 |
55,3 |
2201 |
4030 |
54,6 |
2124 |
3945 |
53,8 |
ДП "Дзержинськвугілля" |
1573 |
2787 |
56,4 |
1566 |
2758 |
56,8 |
1587 |
2837 |
55,9 |
ДП "Орджонікідзевугілля" |
1653 |
3403 |
48,6 |
1627 |
3273 |
49,7 |
1618 |
3367 |
48,1 |
ДП "Шахтарськантрацит" |
1165 |
2697 |
43,2 |
1198 |
2705 |
44,3 |
1199 |
2845 |
42,1 |
ДП "Торезантрацит" |
822 |
1892 |
43,4 |
870 |
1927 |
45,1 |
941 |
1980 |
47,5 |
ДП "Сніжнеантрацит" |
693 |
1864 |
37,2 |
735 |
1832 |
40,1 |
819 |
1815 |
45,1 |
ш. ім. Засядька |
1830 |
4273 |
42,8 |
1569 |
4177 |
37,6 |
1670 |
4036 |
41,4 |
ш. "Красноармійська-Західна" |
2145 |
4444 |
48,3 |
2100 |
4422 |
47,5 |
2278 |
4679 |
48,7 |
ш. "Комсомолець Донбасу" |
1499 |
3050 |
49,1 |
1567 |
3179 |
49,3 |
1492 |
2930 |
50,9 |
ш. "Куйбишевська" |
139 |
401 |
34,7 |
176 |
454 |
38,8 |
138 |
410 |
33,7 |
ш. "Новодзержинська" |
169 |
408 |
41,4 |
153 |
411 |
37,2 |
151 |
398 |
37,9 |
ш/у "Донбас" |
1676 |
3208 |
52,2 |
1517 |
2732 |
55,5 |
1337 |
2573 |
52,0 |
ш. "Глибока" |
0 |
0 |
0,0 |
123 |
402 |
30,6 |
39 |
217 |
18,0 |
ш/у "Південнодонбаське" N 1" |
1798 |
3711 |
48,5 |
1746 |
3581 |
48,8 |
1300 |
2485 |
52,3 |
ш. N 17-17-біс |
74 |
194 |
38,1 |
74 |
181 |
40,9 |
72 |
176 |
40,9 |
ш. ім. 60-річчя Рад. України |
56 |
214 |
26,2 |
37 |
129 |
28,7 |
0 |
34 |
0,0 |
ш. ім. Горького |
201 |
460 |
43,7 |
155 |
378 |
41,0 |
106 |
305 |
34,8 |
ш. "Краснолиманська" |
1867 |
3799 |
49,1 |
1833 |
3786 |
48,4 |
1568 |
3338 |
47,0 |
ш. ім. Гагаріна |
234 |
456 |
51,3 |
270 |
500 |
54,0 |
324 |
585 |
55,4 |
ш. "Нова" |
118 |
362 |
32,6 |
0 |
86 |
0,0 |
0 |
78 |
0,0 |
ш. ім. XVII партз'їзду |
59 |
213 |
27,7 |
61 |
239 |
25,5 |
60 |
187 |
32,1 |
ш. "Олександр-Захід" |
17 |
85 |
20,0 |
15 |
78 |
19,2 |
13 |
75 |
17,3 |
ш. "Жданівська" |
786 |
1326 |
59,3 |
739 |
1252 |
59,0 |
701 |
1211 |
57,9 |
ш. "Тернопільська" |
109 |
205 |
53,2 |
101 |
199 |
50,8 |
97 |
233 |
41,6 |
ш. "Вінницька" |
4 |
53 |
7,5 |
4 |
28 |
14,3 |
2 |
19 |
10,5 |
ш. ім. 60-річчя ВЖСР |
103 |
302 |
34,1 |
12 |
34 |
35,3 |
0 |
0 |
0,0 |
ш. "Постниківська" |
82 |
299 |
27,4 |
25 |
187 |
13,4 |
22 |
179 |
12,3 |
Луганська область, всього |
20 699 |
52 702 |
39,3 |
20 487 |
51 200 |
40,0 |
20 427 |
51 762 |
39,5 |
Луганська область, МВП |
15 995 |
41 701 |
38,4 |
16 132 |
40 940 |
39,4 |
16 043 |
42 015 |
38,2 |
ДП "Луганськвугілля" |
2964 |
7390 |
40,1 |
3164 |
7484 |
42,3 |
3165 |
7851 |
40,3 |
ДП "Первомайськвугілля" |
1537 |
3709 |
41,4 |
1495 |
3605 |
41,5 |
1443 |
3633 |
39,7 |
ДП "Лисичанськвугілля" |
1028 |
2487 |
41,3 |
1082 |
2625 |
41,2 |
1175 |
2910 |
40,4 |
ДП "Донбасантрацит" |
1380 |
4163 |
33,1 |
1375 |
4029 |
34,1 |
1455 |
4185 |
34,8 |
ДП "Антрацит" |
1215 |
3096 |
39,2 |
1335 |
3199 |
41,7 |
1508 |
3466 |
43,5 |
ДП "Ровенькиантрацит" |
4619 |
10 817 |
42,7 |
4369 |
10 260 |
42,6 |
4217 |
10 154 |
41,5 |
ДП "Свердловантрацит" |
2228 |
6950 |
32,1 |
2190 |
6902 |
31,7 |
2180 |
7058 |
30,9 |
ВАТ "Краснодонвугілля" |
4704 |
11 001 |
42,8 |
4355 |
10 260 |
42,4 |
4384 |
9747 |
45,0 |
ш. "Білоріченська" |
474 |
1453 |
32,6 |
632 |
1392 |
45,4 |
435 |
1360 |
32,0 |
ш. "Слов'яносербська" |
75 |
248 |
30,2 |
19 |
129 |
14,7 |
19 |
109 |
17,4 |
ш. "Голубовська" |
109 |
335 |
32,5 |
107 |
322 |
33,2 |
101 |
314 |
32,2 |
ш. "Перевальська" |
230 |
650 |
35,4 |
219 |
579 |
37,8 |
199 |
553 |
36,0 |
ш. ім. Кірова |
136 |
403 |
33,7 |
145 |
414 |
35,0 |
146 |
422 |
34,6 |
ВАТ "Павлоградвугілля" |
6272 |
15 870 |
39,5 |
6115 |
15 263 |
40,1 |
6171 |
14 893 |
41,4 |
ДП "Львіввугілля" |
1818 |
4753 |
38,2 |
1856 |
4663 |
39,8 |
1805 |
4740 |
38,1 |
ДП "Волиньвугілля" |
805 |
2142 |
37,6 |
770 |
2053 |
37,5 |
783 |
2073 |
37,8 |
ш. "Надія" |
210 |
537 |
39,1 |
195 |
524 |
37,2 |
196 |
498 |
39,4 |
................Перейти до повного тексту