- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель лікарських препаратів для забезпечення населення (за рецептами), здійснених в 2007 р. Другою міською поліклінікою м. Сімферополь.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Друга міська поліклініка м. Сімферополь;
Адреса: 95034, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Лермонтова, буд. 3-а.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я Сімферопольської міської ради.
3. Відповідальний за проведення торгів: Крамаренко Олександра Іванівна, (0652) 60-11-31.
4. Предмет закупівлі: лікарські препарати для забезпечення населення (за рецептами).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 19.03.2007 р., закінчення - 30.04.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих двоступеневих торгів та торгів із зменшенням ціни (редукційну) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю лікарських препаратів для забезпечення населення (за рецептами) від 13.03.2007 р. б/н - 33 арк.
3. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 19.03.2007 р. N 12(83) - на 1 арк.;
4. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 19.03.2007 р. N 12(49) - на 1 арк.;
5. Протокол засідання тендерного комітету Другої міської поліклініки з приводу розглядання письма Тендерної Палати України б/д N 10 - на 1 арк.;
6. Наказ від 09.02.2007 р. N 29 "Про склад тендерного комітету" - на 1 арк.;
7. Положення "Про тендерний комітет", затверджене головним лікарем Петровою Л.А. - на 7 арк.;
8. Реєстр членів тендерного комітету Другої міської поліклініки м. Сімферополь б/д та б/н - на 1 арк.;
9. Річний план державних закупівель Другої міської поліклініки м. Сімферополь, який підлягає оприлюдненню б/д та б/н - на 1 арк.;
10. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 30.04.2007 р. N 18 (89) - на 1 арк.;
11. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 03.04.2007 р. N 3 - на 2 арк.;
12. Відомості щодо державної реєстрації замовника б/д та б/н - на 1 арк.;
13. Протокол засідання тендерного комітету Другої міської поліклініки з розгляду пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю послуг з забезпечення населення лікарськими препаратами (за рецептами) від 03.04.2007 р. N 4 - на 2 арк.;
14. Тендерна пропозиція Дочірнього підприємства "Центральна районна аптека N 221" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" від 30.03.2007 р. N 60 - на 1 арк.;
15. Тендерна пропозиція Дочірнього підприємства "Центральна районна аптека N 134" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" - на 2 арк.;
16. Тендерна пропозиція Дочірнього підприємства "Центральна районна аптека N 117" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" - на 2 арк.;
17. Повідомлення керівнику ДП Центральна районна аптека N 117 ТОВ РК "Крим-Фармація" про акцепт тендерної пропозиції - на 1 арк.;
18. Договір від 11.04.2007 р. - на 2 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 30.04.2007 р. N 10 - на 1 аркуші.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Другою міською поліклінікою м. Сімферополь закупівлі лікарських препаратів для забезпечення населення (за рецептами)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом від 09.02.2007 N 29 "Про склад тендерного комітету", головним лікарем Другої міської поліклініки м. Сімферополь (далі - Замовник) затверджено склад тендерного комітету у кількості 6 осіб. Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні про тендерний комітет. Головою тендерного комітету призначено заступника головного лікаря з лікувальної роботи Гордісова Андрія Анатолійовича.
Інформація про членів тендерного комітету:
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Гордісов А.А. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Голова тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
2. |
Крамаренко О.А. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Секретар тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
3. |
Стеблик Т.М. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
4. |
Рабірова М.М. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
5. |
Суднікова С.І. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
6. |
Романова Н.О. |
Наказ від 09.02.2007 N 29 |
Член тендерного комітету |
Свідоцтво відсутнє |
Слід зазначити, що на момент проведення торгів усі члени тендерного комітету ще не мали свідоцтв про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель. Згідно з реєстром членів тендерного комітету б/д і б/н, наданого Другою міською поліклінікою м. Сімферополь, навчання членів тендерного комітету заплановано на червень 2007 р.
На порушення ч. 4 ст.
12 Закону розпорядчий документ про призначення Головою тендерного комітету заступника голови відсутній.
2. Фінансування закупівель.
Затверджений кошторис Замовника на 2007 р. для дослідження не надано.
Відповідно до наданого Замовником на дослідження річного плану закупівель на 2007 р., який підлягає оприлюдненню, очікувана вартість предмета закупівлі (фінансування) затверджена в сумі 135 340 грн. Джерелом фінансування визначено Сімферопольській місцевий бюджет.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо організації проведення процедури закупівлі лікарських препаратів для забезпечення населення (за рецептами) на 2007 р. для дослідження не надано.
Відповідно до наданого річного плану закупівель, який підлягає оприлюдненню, Замовником на 2007 р. обрана процедура закупівлі - відкриті торги.
Річний план закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти Замовником оприлюднено в інформаційній системі мережі Інтернет, але повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет до дослідження не надано.
4. Визначення предмету закупівлі.
На порушення вимог п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р "Про затвердження форм Оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", в оголошенні про проведення торгів, Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до коду Державного класифікатора продукції і послуг
ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97
N 822, за кодом 24.42.1 "Препарати лікарські".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
У відповідності до вимог ч. 2 ст.
8 Закону оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковані:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 р. N 12(83), оголошення N 12016807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 р. N 12(49), оголошення N 3186149.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код FPR/M405).
Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни дата розкриття визначена 03.04.2007 р.
На порушення вимог ч. 3 ст.
19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій до 15 календарних днів, чим послаблено конкуренцію між учасниками, оскільки в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів причини скорочення строку не викладено.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо закупівлі лікарських препаратів для забезпечення населення (за рецептами) розроблена Замовником та затверджена Головою тендерного комітету Гордісовим Андрієм Анатолійовичем 13.03.2007.
На порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником в розділ 7 тендерної документації "Ціни пропозиції" при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика розрахунку тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не враховано:
- вимоги п. 5.1.7 Закону України
"Про податок на додану вартість" та вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 р.
N 1949 в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні. Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до Тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання Замовником вимог вищенаведеного чинного законодавства.
- вимоги ст.
9 Закону України
"Про ціни і ціноутворення" та постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96
N 1548, які проводяться відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р.
N 480, в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, зареєстровані та допущені до застосування в Україні.
На порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону Медико-технічні вимоги, що є частиною тендерної документації Замовника, не містять:
- фармакотерапевтичної групи (код АТХ) медикаментів;
- вимог щодо надання учасниками лабораторних аналізів кожної партії медикаментів.
На порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону Замовник в Додатку 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника" та Розділі 9 тендерної документації не вимагає від учасників надання інформації щодо відсутності рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство.
На порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Розділ 3 "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" тендерної документації та додаток N 1 "Відомості щодо торгів" до тендерної документації не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 03.04.2007 N 3 пропозиції подано трьома учасниками, а саме:
- Дочірнім підприємством "Центральна районна аптека N 221" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" з тендерною пропозицією - 135 338,70 грн.;
- Дочірнім підприємством "Центральна районна аптека N 134" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" з тендерною пропозицією - 135 308,30 грн.;
- Дочірнім підприємством "Центральна районна аптека N 117" ТОВ "Республіканська компанія "Крим-Фармація" з тендерною пропозицією - 135 271,80 грн.
Наданий Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій складений з порушенням вимог розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" від 20.06.2006
N 216-р, а саме:
- не зазначено час розкриття тендерних пропозицій;
- не зазначено телефон та факс відповідального за проведення торгів;
- відсутні наступні пункти форми протоколу розкриття: "Торги відмінено", "Визнати торги такими, що не відбулися", "Під час проведення процедур торгів тендерним комітетом було отримано принаймні одну скаргу", "Інша інформація".
Згідно з п. 1.3 Розділу 1 "Загальна частина" та п. 4.6 Додатка N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника" до тендерної документації, Замовник вимагав від учасників надання витягу із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданого на зазначені торги Тендерною палатою України. Проте жодного з учасників не включено до Тематичного каталогу учасників процедур закупівель.
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не було перевірено наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, та допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, що не відповідали кваліфікаційним вимогам та мали бути відхилені відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону.
На порушення вимог ч. 4 ст.
7 та ч. 1 ст.
27 Закону Замовником не відхилено та допущено до подальшої оцінки тендерні пропозиції, що подані учасниками процедури закупівлі, які є пов'язаними особами, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону є підставою для відміни торгів.
На порушення вимог ч. 3 ст.
26 Закону Замовником в протоколі розкриття тендерних пропозицій не зафіксовано процедуру зменшення запропонованих учасниками цін тендерних пропозицій на відповідні, визначені шкалою (Додаток N 5 тендерної документації), розміри кроку торгів.
................Перейти до повного тексту