- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження процедур державних закупівель послуг дитячих та студентських літніх таборів, здійснених в 2007 р. Сакською райдержадміністрацією.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Сакська райдержадміністрація;
Адреса: 96500, АР Крим, м. Саки, вул. Леніна, 15.
Головний розпорядник: Сакська райдержадміністрація.
Відповідальний за проведення торгів: Курилова Лариса Павлівна.
2. Предмет закупівлі: послуги дитячих та студентських літніх таборів.
3. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
4. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
5. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 30.04.2007 р., закінчення - 11.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення на проведення торгів б/д та б/н - 1 арк.;
2. Тендерна документація б/д та б/н - 25 арк.;
3. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 30.04.2007 N 18(89) - 1 арк.;
4. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 30.04.2007 N 18(55) - 1 арк.;
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 21.05.2007 N 2 - 2 арк.;
6. Протокол засідання тендерного комітету по розгляду пропозицій і вибору переможця торгів від 21.05.2007 р. N 4 з додатками - 7 арк.;
7. Протокол засідання тендерного комітету від 10.05.2007 б/н - 1 аркуш.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Сакською райдержадміністрацією щодо закупівлі послуг дитячих та студентських літніх таборів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю Сакською райдержадміністрацією (надалі - Замовник) опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.04.2007 N 18(89), оголошення N 18038707;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 30.04.2007 N 18(55), оголошення N 3762855.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код KIC-STK/YA0825).
Відповідно до оголошення про заплановану закупівлю предмет закупівлі визначено як послуги дитячих та студентських літніх таборів.
На порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III (далі - Закон) Замовником в оголошенні про заплановані торги (тендер) не зазначено кількості путівок, що планується закупити.
Таким чином, в оголошенні про заплановану процедуру відсутня в повному обсязі інформація про предмет закупівлі, чим порушено принцип державних закупівель відповідно до вимог ст.
21 Закону в частині відкритості та прозорості проведення державних закупівель, що не забезпечує повного достовірного інформування учасників про заплановану процедуру та негативно впливає на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
2. Тендерна документація.
На порушення вимоги ч. 6 ст.
21 Закону Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо закупівлі послуг дитячих та студентських літніх таборів не затверджена тендерним комітетом Замовника.
На порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону розділ 3 Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
На порушення вимог ч. 1 ст.
21 Закону Замовником (в Розділі 7 "Ціна пропозиції" тендерної документації) при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України
"Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років. Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток N 3 до тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених нормативних актів.
На порушення вимог ч. 1 ст.
15 Закону в додатку N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" до Тендерної документації, Замовником не вимагається надання учасниками:
- документально підтвердженої інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство,
- документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
На порушення вимог ч. 2 ст.
21 Закону Тендерна документація не містить детального опису послуг, що закуповуються, з викладанням об'єктивних технічних та якісних характеристик:
- умови побуту та дозвілля (організація проживання (кількість чоловік в кімнаті), забезпечення гарячою та холодною водою, наявність медичного пункту, обладнаного морського пляжу, спортивних майданчиків, бібліотек, гурткової роботи та інше);
- відповідність харчування нормам, затвердженим наказом МОЗ України, Міністерства освіти і науки України від 01.01.2006 р. N 242/329;
- відомості про досвід роботи та кваліфікацію спеціалістів (медичного та педагогічного персоналу), що будуть безпосередньо залучені до виконання умов договору, та наявність медичного обладнання.
На порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону в Основних умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника, не зазначено можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою для договорів даного виду.
На порушення вимог ст.
26-1 Закону Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не передбачено надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету України.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивної і добросовісної конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст.
21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів і може призвести до непрозорої процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з наданим Замовником протоколом засідання тендерного комітету від 10.05.2007 б/н, дата розкриття тендерних пропозицій перенесена на 21.05.2007, про що повідомлено учасникам та внесено відповідні зміни в Тендерну документацію.
На порушення вимог ч. 5 ст.
17-3 Закону Замовник повідомив Тендерну палату України про вищезазначені зміни в понад встановлений Законом термін.
На порушення вимог ст. 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.05.2003
N 851-IV Замовником до Тендерної палати України надіслані в електронному вигляді протокол від 10.05.2007 б/н та протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.05.2007 N 2, які не відповідають вимогам, встановленим до електронних документів, а саме відсутні електронні підписи членів тендерного комітету (авторів).
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 21.05.2007 р. N 2 пропозиції подано трьома учасниками:
- ВАТ "Пансіонат з лікуванням для батьків з дітьми "Береговий", цінова пропозиція якого становила 136 500 грн.;
- КП Штормовської сільської ради "Золотий берег", цінова пропозиція якого становила 127 400 грн.;
- КП "Сакська районна міжгосподарська база відпочинку "Штормове", цінова пропозиція якого становила 138 320,00 грн.
В додатку N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам" до Тендерної документації, Замовником вимагалося від учасників надання копії акредитаційного сертифіката МОЗ України, витягу із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель та довідка, складена в довільній формі, що містить відомості про підприємство. Крім того, Медико-технічними вимогами до тендерної документації від учасників вимагалося надання копії паспорта на відкриття і функціонування оздоровчого закладу. Проте, відповідно до протоколу розкриття від 21.05.2007 р. N 2, жоден з учасників не надав вищезазначені документи.
На порушення вимог ч. 1 ст. 27
Закону в частині невідповідності учасника кваліфікаційним вимогам, Замовником не відхилено тендерні пропозиції усіх учасників в зв'язку з ненаданням ними копії акредитаційного сертифіката МОЗ, витягу з Тематичного каталогу учасників процедур закупівель, довідки довільної форми, що містить відомості про підприємство та паспорта на відкриття і функціонування оздоровчого закладу, а також ненаданням КП Штормовської сільської ради "Золотий берег" та КП "Сакська районна міжгосподарська база відпочинку "Штормове" копії ліцензії МОЗ на відповідну діяльність.
На порушення вимог ч. 4 ст. 7 та ч. 1 ст. 27
Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію КП "Сакська районна міжгосподарська база відпочинку "Штормове", яка є пов'язаною особою, а саме: засновником даного учасника є Сакська райдержадміністрація (Замовник торгів).
Таким чином, в порушення вимог ч. 3 ст. 26
Закону Замовником під час розкриття тендерних пропозицій не було перевірено наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, та допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, що не відповідали кваліфікаційним вимогам.
На порушення вимог ч. 1 ст. 28
Закону Замовником не відмінено торги, оскільки всі учасники не відповідали кваліфікаційним вимогам.
На порушення вимог ч. 3 ст. 26
Закону Замовником після розкриття тендерних пропозицій не було запропоновано присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою розміри кроку торгів.
Таким чином, Замовником допущено до процедури оцінки пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним вимогам, та не відмінено торги всупереч вимог
Закону.
4. Оцінка тендерних пропозицій.
На порушення вимог ст. 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.05.2003
N 851-IV Замовником до Тендерної палати України надіслано в електронному вигляді протокол засідання тендерного комітету по розгляду пропозицій і вибору переможця торгів від 21.05.2007 р. N 4, який не відповідає вимогам, встановленим до електронних документів, а саме відсутні електронні підписи членів тендерного комітету (авторів).
На порушення вимог ч. 7 ст. 26
Закону оцінка тендерних пропозицій проведена не за критеріями та методикою оцінки, визначеними в додатку N 4 до Тендерної документації Замовника, а саме застосовано критерій "Ціна", а не "вартість (ціна одного ліжко-дня)", а також застосовано не передбачений критерій "умови мешкання, відпочинку і оздоровлення".
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету по розгляду пропозицій і вибору переможця торгів від 21.05.2007 р. N 4, переможцем обрано Комунальне підприємство Штормовської сільської ради "Золотий берег" з найменшою ціновою пропозицією 127400 грн.
................Перейти до повного тексту