- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про першочергові заходи щодо подальшого реформування і розвитку житлово-комунального господарства України
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства з питань
житлово-комунального господарства
N 34 від 31.05.2007 )
Заслухавши та обговоривши доповідь Міністра з питань житлово-комунального господарства Попова О.П. з питання порядку денного установчого засідання колегії за участю представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, громадських організацій та об'єднань, керівників житлово-комунальних підприємств, а також підприємств, установ, організацій, які належать до сфери управління Міністерства, колегія Мінжитлокомунгоспу відзначає, що темпи реалізації державної програми реформування житлово-комунального господарства відповідно до Закону України
"Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки" не відповідають вимогам сьогодення.
В окремих регіонах відсутній системний підхід до реформування галузі. З 27 регіонів тільки у 15 затверджено програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства. Місцевими органами виконавчої влади не забезпечується прозорість встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги тощо. У переважній більшості регіонів не проводились громадські слухання, у засобах масової інформації нерегулярно висвітлюється стан житлово-комунального господарства та результати діяльності підприємств галузі.
За період реалізації реформи житлово-комунального господарства в Україні набули чинності 14 законів України та 43 постанови і розпорядження Уряду. Нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, прийнятими у сфері житлово-комунального господарства, врегульовано питання формування тарифів, норм споживання, якості та режимів надання житлово-комунальних послуг, а також питання договірних відносин суб'єктів господарювання у цій сфері.
Стримуючим фактором розвитку конкурентного середовища у сфері надання житлово-комунальних послуг залишається збитковість підприємств галузі, зумовлена тим, що чинні тарифи не відшкодовують повною мірою витрат на виробництво послуг.
Упродовж 2006 року підприємствами житлово-комунального господарства отримано збитки у сумі 2,6 млрд.грн. без урахування субвенції з державного бюджету на відшкодування різниці в тарифах минулих років, за I квартал цього року збитки склали майже 700 млн. гривень.
Значними є обсяги кредиторської та дебіторської заборгованості.
Заборгованість підприємств галузі за енергоносії складає 2,0 млрд.грн. за газ та 1,9 млрд.грн. за електроенергію.
Залишається невирішеним питання погашення боргів із заробітної плати. Так, у 2006 році заборгованість перед працівниками підприємств галузі склала 39,2 млн. гривень. З початку 2007 року цей показник зменшився на 2 млн.грн. (5,1%).
Необхідно продовжити роботу щодо створення стимулюючої до раціонального використання матеріальних та енергетичних ресурсів системи державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, забезпечення приведення тарифів на послуги з водо-, теплопостачання до рівня економічно обґрунтованих витрат (з урахуванням інвестиційної складової), удосконалення менеджменту на підприємствах комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства, зменшення непродуктивних витрат і втрат ресурсів та своєчасність розрахунків споживачів за надані послуги.
Погіршується технічний стан комунальної інфраструктури. Старіє житловий фонд. Значна його частина потребує теплової санації та реконструкції. Кількість ветхих та аварійних житлових будинків збільшилась за минулий рік на 4,4%. Майже кожен третій ліфт відпрацював встановлений термін експлуатації і потребує модернізації або заміни.
Не забезпечено належного рівня конкуренції на ринку послуг з утримання житлових будинків. У переважній більшості населених пунктів зберігається монополія комунальних ЖЕКів. Населення не має можливості обирати виконавця зазначених послуг через відсутність пропозицій.
Повільними темпами створюються об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), обмежене залучення приватних підприємств до утримання житлового фонду. Лише започатковано процес запровадження інституту управителів багатоквартирного будинку або керуючих житловим фондом компаній.
................Перейти до повного тексту