- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про забезпечення систематизації законодавства в органах прокуратури
У зв'язку з прийняттям нових законів і вдосконаленням чинного законодавства України та забезпеченням його належної систематизації в органах прокуратури
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок ведення систематизації законодавства в органах прокуратури, Класифікатор систематичної картотеки нормативних актів, Класифікатор судової практики та Класифікатор журнальних статей на правові теми.
2. Відділу систематизації законодавства та зв'язків із засобами масової інформації Генеральної прокуратури України, прокурорам Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, міським, районним, міжрайонним, а також іншим прирівняним до них прокурорам організувати роботу по систематизації законодавства відповідно до цієї Інструкції.
3. Прокурорам Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, іншим прирівняним до них прокурорам:
- надати відповідну допомогу та забезпечити контроль за станом систематизації законодавства в підпорядкованих прокуратурах;
- питання виконання цього наказу включати до планів перевірок міських, районних, міжрайонних та прирівняних до них прокуратур;
- при атестації працівників відображати знання ними чинного законодавства.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на відділ систематизації законодавства та зв'язків із засобами масової інформації Генеральної прокуратури України.
Наказ надіслати прокурорам Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, міським, районним, міжрайонним, а також іншим прирівняним до них прокурорам.
Інструкція
про порядок ведення систематизації законодавства в органах прокуратури
1. Загальні положення
1.1. Систематизація законодавства в органах прокуратури ведеться для забезпечення прокурорів та слідчих точною і повною інформацією про законодавство України. Користування систематичною картотекою судової практики та журнальних статей на правові теми сприяє глибокому вивченню питань, які виникають в процесі здійснення прокурорського нагляду та слідства.
1.2. Відділ систематизації законодавства та зв'язків із засобами масової інформації Генеральної прокуратури України, старші помічники прокурорів Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а також інших прирівняних до них прокурорів відповідно до своєї компетенції:
- ведуть систематичні картотеки нормативних актів, судової практики та журнальних статей на правові теми;
- підтримують нормативні акти в контрольному стані; - своєчасно інформують прокурорів та слідчих про нове законодавство, беруть участь в організації та проведенні занять по його вивченню;
- дають довідки, роз'яснення з чинного законодавства та практики його застосування, проводять іншу довідково-консультаційну роботу;
- надають допомогу підпорядкованим прокурорам у правильній організації систематизації законодавства і проводять контроль за дотриманням цієї Інструкції;
- організують стажування працівників, які виконують обов'язки по систематизації законодавства;
- вживають заходів щодо забезпечення органів прокуратури нормативним матеріалом та юридичною літературою;
- організують проведення учбово-методичних заходів з питань систематизації законодавства;
- забезпечують облік та збереження законів, інших правових актів та юридичної літератури.
1.3. Міські, районні, міжрайонні і прирівняні до них прокурори, помічники прокурорів:
- ведуть систематичні картотеки нормативних актів, судової практики та журнальних статей;
- підтримують нормативні акти у контрольному стані;
- організують вивчення нового законодавства;
- дають роз'яснення - по діючому законодавству, підбирають нормативні акти по окремих питаннях, які виникають у практиці діяльності прокуратури, надають іншу консультаційну допомогу по законодавству та практиці його застосування працівникам прокуратури;
- забезпечують облік і збереженя нормативного матеріалу та юридичної літератури.
2. Ведення систематичної картотеки нормативних актів, судової практики та журнальних статей
2.1. Систематична картотека нормативних актів ведеться відповідно до Класифікатора. Класифікатор - це перелік розділів та підрозділів, які в основному відповідають системі законодавства. Розділи та підрозділи мають числові позначення - індекси (розділи позначаються римськими числами, підрозділи - арабськими).
Зміни до Класифікатора вносяться Генеральною прокуратурою України.
2.2. Обліку в систематичній картотеці підлягають акти загальнонормативного характеру, прийняті Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами державної виконавчої влади; рішення і висновки Конституційного Суду України, постанови і керівні роз'яснення Пленуму Верховного Суду України, Пленуму Вищого арбітражного Суду України, а також накази, розпорядження, положення та інструкції Генерального прокурора України.
Обліку не підлягають:
- акти господарсько-розпорядчого характеру (про випуск та поставку продукції, будівництво конкретних споруд, виділення коштів та інше); акти персонального характеру (про нагороди, призначення, переміщення та ін.);
- акти про втрату чинності та про зміну раніше прийнятих актів;
- акти про зміну в адміністративно-територіальному поділі.
2.3. На нормативному акті, який підлягає обліку, проставляється чітко і розбірливо індекс (числове позначення розділу та підрозділу Класифікатора) у відповідності із основним питанням, яке регулюється актом.
Якщо статті та пункти акту мають норми, які відносяться до інших розділів та підрозділів Класифікатора, відповідні індекси проставляються проти цих статей, пунктів.
Приклад:
Основи законодавства України про культуру, прийняті 14 лютого 1992 року, за своїм змістом в цілому відносяться до розділу XIX (Освіта. Наука. Культура), підрозділу 10 (Культура. Заклади, підприємства, організації. Облік, збереження, використання культурних цінностей...) і підрозділу 11 того ж розділу (Кіно. Театри. Музика. Малярство. Література. Музеї. Пам'ятники).
У зв'язку з цим на верхньому полі першої сторінки цього законодавчого акту проставляються індекси XIX/10, XIX/11.
Крім цього, на полях проти статті 4 необхідно поставити індекс 1/17, проти ст. 23 - індекс X/3, проти ст. 25 - X/6, проти ст. 26 - X/8, а проти ст. 30 - XXII/2, тому що вказані статті торкаються питань застосування мови, фінансування, валюти, податків, а також зовнішньо-економічної діяльності.
2.4. Відповідно до проставленого індексу на акт заповнюється карта обліку за встановленою формою (див. додаток 1).
Картка має розмір 12,5 х 6,5 см.
У картці зазначається індекс акту (статті, пункту), заголовок, вид акту та орган, який його прийняв, дата, номер, джерело опублікування.
Картки обліку складаються і тиражуються:
- на закони України, укази і розпорядження Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, висновки і рішення Конституційного Суду України - відділом систематизації законодавства і зв'язків із засобами масової інформації Генеральної прокуратури;
- на акти законодавства Республіки Крим - прокуратурою Республіки Крим.
2.5. Картки розміщуються в картотеці відповідно до зазначених на них індексів по розділах і підрозділах Класифікатора у хронологічному порядку.
Розділи і підрозділи Класифікатора розділяються картками-роздільниками, які повинні бути на 1.5 см вище облікових і відрізняються за кольором (див. додаток 2). На картках роздільниках зазначається індекс і назва розділу та підрозділу. Індекси розділів зазначаються також на карткових ящиках.
2.6. Картотеки опублікованої судової практики і статей із юридичних журналів ведуться окремо від картотеки по законодавству відповідно до Класифікаторів судової практики та журнальних статей на правові теми.
В прокуратурах районів і міст та прирівняних до них прокуратурах облік за цими Класифікаторами ведеться відповідно до потреб практичної діяльності цих прокуратур.
3. Ведення контрольних примірників нормативних актів
3.1. У прокуратурі Республіки Крим, обласних, районних, міських, міжрайонних та інших прирівняних до них прокуратурах контрольними ведуться:
- звід законів України;
- кодекси;
- відомості Верховної Ради України;
- зібрання постанов Уряду України;
- накази, інструкції, розпорядження та положення Генерального прокурора України;
- постанови Пленуму Верховного Суду України;
- постанови Пленуму Вищого арбітражного суду України.
Розпорядженням прокурора Республіки Крим в прокуратурах можуть бути встановлені додаткові інші видання, які ведуться контрольними.
3.2. До контрольних примірників нормативних актів вносяться позначки про всі зміни, доповнення або визнання нормативних актів (статей, пунктів, абзаців) нечинними.
3.3. Контрольні позначки повинні точно відображати норму акту, яким вносяться зміни, та мати посилання на його вид, дату, номер, джерело, в якому він опублікований.
При внесені контрольної позначки дозволяються такі скорочення:
акт втратив чинність - "в. ч.";
частково втратив чинність - "ч. в. ч.";
дію акту продовжено - "продов. на...(до)";
поширено - "пош.";
акт доповнено - "доп.";
змінено - "зм.";
викладено в новій редакції - "н. р.";
виключено пункт, статтю, абзац - "викл.".
Скорочуються також назви виду акту та джерел їх опублікування:
постанова - "пост.";
розпорядження - "розп.";
відомості Верховної Ради України - ВВР;
зібрання постанов Уряду України - ЗПУ.
3.4. Контрольні позначки до всього акту в цілому виконуються на верхньому полі першої сторінки, а при значній кількості відміток - на окремій вклейці. Контрольні позначки до статей, пунктів робляться на полях проти відповідних статей, пунктів.
У разі визнання акту (статей, пунктів) нечинним або викладення його в новій редакції текст акту (статей, пунктів) перекреслюється лінією по діагоналі.
При визнанні нечинною статті (пункта), акту, якою затверджуються як додатки положення, статути, інструкції, тексти таких додатків також повністю перекреслюються і під їх заголовками робиться контрольна позначка.
Текст акту (статті, пункту) не перекреслюється, якщо він визнається, що втратив чинність частково.
При доповнені, зміні редакції статей кодексів та інших нормативних актів, крім відповідних позначок на полях, в нормативні акти вклеюються тексти нової редакції статей або доповнень.
3.5. При отриманні нового видання кодексів, збірників або довідників контрольний примірник попереднього видання змінюється новим, в якому відповідні позначки робляться починаючи від дати, яка зазначена в передмові до видання (станом на яке число вміщені діючі акти).
Контрольний примірник попереднього видання зберігається для необхідних довідок.
У зв'язку з цим необхідно у Відомостях Верховної Ради за 1976 рік, N 46, ст. 420 цей Указ і Положення перекреслити навкіс, а на верхньому полі першої сторінки під назвою Указу зробити позначку: "В. ч. - пост. ВВР від 23.04.91, ВВР N 25, 1991, ст. 284". Так само треба зробити і у Відомостях Верховної Ради за 1981 рік, N 38, ст. 629, за 1990 рік, N 42, ст. 52 на законодавчих актах, якими вносились доповнення і зміни до Положення про релігійні об'єднання.
З огляду на це у Відомостях Верховної Ради за 1992 рік N 14 ст. 184 пункти "а", "к", "н" і "р" зазначеного закону перекреслити навкіс і на полях зробити чіткий напис: "нов. ред. - закон від 21.02.92, ВВР, N 21, 1992, ст. 299", а на полях після пункту "т" зробити відмітку: "доп. "ц", "ф", "х", "у" і "ч" закон від 21.02.92, ВВР, N 21, ст. 299". На відповідні місця вклеїти нові тексти.
На полях проти підпункту "б" пункту 2 і другому абзаці пункту 3 статті 7 зробити позначку "Зм. - закон від 21.02.92, ВВР, N 21, 1992, ст. 299" і внести відповідні зміни.
4. Облік і зберігання нормативник актів
4.1. Нормативні акти, офіційні та інші видання підлягають обліку і зберіганню. Нормативні акти та інші видання із грифом "для службового користування" та секретні підлягають обліку і зберіганню відповідно до встановленого в органах прокуратури порядку.
Офіційні та інші видання оправляються в зручні для користування комплекти по рокам.
4.2. Порядок користування нормативними актами визначається розпорядженням прокурора. При цьому контрольними примірниками нормативних актів користуються, як правило, в кімнаті в якій вони зберігаються.
4.3. Відповідальність за збереження нормативного матеріалу та юридичної літератури покладається на працівника, який виконує обов'язки по систематизації.
Фонд нормативних актів і юридичної літератури при звільненні працівника з цієї посади передається за актом.
Відділ систематизації законодавства
та зв'язків із засобами масової
інформації
Додаток 1
Зразок заповнення картки
--------------------------------------------------
| |
| XXIII/3 |
| Про прикордонні війська України |
| |
| |
|------------------------------------------------|
| Закон України від 4.11.91 |ВВР, |
| |1992, N 2 |
| |ст. 7 |
--------------------------------------------------
Додаток 2
Зразок заповнення картки-роздільника розділу
-------------------------------------------------
|I. Конституційний лад. Територіальний |
|устрій. Державні символи. |
| |
| |
| |
| |
| |
-------------------------------------------------
Зразок заповнення картки-роздільника підрозділу
-------------------------------------------------
| 1/2 Виконавча влада. Президент. Адміністрація |
| Президента. Рада Національної безпеки. |
| Кабінет Міністрів. |
| Введення в дію указів і розпоряджень |
| Президента. |
| |
| |
-------------------------------------------------
Затверджений
Наказом Генерального прокурора
України
від 8 лютого 1993 р. N 5
Класифікатор систематичної картотеки нормативних актів
Р о з д і л и
I. Конституційний лад. Територіальний устрій. Державні символи.
II. Державна оборона.
III. Органи правосуддя. Юстиція. Адвокатура. Юридична допомога.
IV. Прокуратура.
V. Кримінальне законодавство.
V-А. Виправно-трудове законодавство.
VI. Кримінально-процесуальне законодавство.
VII. Цивільне і сімейне законодавство.
VIII. Цивільне процесуальне законодавство.
IX. Загальні питання народного господарства. Підприємництво. Господарські товариства. Приватизація державних підприємств. Обмеження монополізму.
X. Бюджетна система. Фінанси. Кредит. Банки.
XI. Будівництво. Капітальний ремонт.
XII. Промисловість. Електрифікація. Атомна енергетика.
XIII. Сільське господарство. Землекористування і землеустрій. Правовий режим територій, що зазнали радіоактивного забруднення. Водне, рибне і лісове Господарство. Надра. Охорона навколишнього середовища.
XIV. Заготівля і закупки сільськогосподарської продукції.
XV. Транспорт. Шляхове господарство. Зв'язок.
XVI. Торгівля. Громадське харчування.
XVII. Законодавство про працю.
XVIII. Житлове і комунальне господарство. Побутове обслуговування населення.
XIX. Освіта. Наука. Культура.
XX. Охорона здоров'я. Фізична культура і спорт.
XXI. Соціальне страхування. Соціальне забезпечення.
XXII. Зовнішньоекономічна діяльність.
XXIII. Державна безпека. Охорона громадського порядку. Боротьба із злочинністю.
XXIV. Законодавство про адміністративні правопорушення.
XXV. Міжнародні відносини. Угоди держав Співдружності.
І. Конституційний лад. Територіальний устрій. Державні символи
1. Конституція України. Законодавча влада. Постійні комісії. Законодавчий процес. Референдум.
2. Виконавча влада. Президент. Адміністрація Президента. Рада Національної безпеки. Кабінет Міністрів. Введення в дію указів і розпоряджень Президента.
3. Центральні органи державної виконавчої влади. Міністерства, державні комітети, комітети, інспекції, управління, комісії, державні фонди. Національні комітети та агентства.
4. Місцеві органи державної виконавчої влади.
5. Виборча система. Депутати.
6. Законодавча ініціатива. Видання, опублікування законів, набрання ними чинності.
7. Місцеве та регіональне самоврядування.
8. Громадянство. Реєстрація і перепис населення. Переселення.
9. Міжнаціональні відносини. Зміна національності. Біженці.
10. Державні нагороди. Державні премії. Почесні грамоти. Комісії по державних нагородах.
11. Ювілеї. Свята. Порядок увічнення пам'яті видатних людей та подій.
12. Політичні партії та інші об'єднання громадян. Свобода інформації.
13. Індивідуальні й колективні письмові звернення громадян.
14. Архівна справа. Діловодство.
15. Свобода совісті та релігійні організації.
16. Територіальний устрій. Республіка Крим. Найменування і перейменування населених пунктів. Державний герб, прапор, гімн.
17. Законодавство про мови.
II. Державна оборона
1. Оборона України. Збройні сили. Загальний військовий обов'язок і військова служба. Призов та демобілізація. Військовий облік.
2. Підготовка громадян до військової служби. Проходження військової служби. Присяга. Військові статути. Служба в запасі.
3. Відповідальність військовослужбовців (дисциплінарна, матеріальна).
4. Військові звання, знаки розрізнення, спеціальні відзнаки. Форма одягу.
5. Соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей. Пільги, пенсійне забезпечення та допомога.
6. Цивільна оборона.
7. Воєнний стан. Мобілізація. Воєнні повинності.
8. Альтернативна (невійськова) служба.
9. Військово-навчальні заклади.
III. Органи правосуддя. Юстиція. Адвокатура
1. Конституційний суд України. Рішення Конституційного суду. Висновки Конституційного суду.
2. Верховний суд України, обласні, районні суди, Верховний суд Республіки Крим. Військові трибунали. Постанови Пленуму Верховного Суду України.
3. Вищий арбітражний суд України, обласні арбітражні суди, арбітражний суд Республіки Крим. Кваліфікаційна атестація. Кваліфікаційна колегія. Постанови і керівні роз'яснення Пленуму Вищого арбітражного суду України.
4. Заохочення і відповідальність суддів. Присяга суддів.
5. Органи юстиції.
6. Нотаріат.
7. Адвокатура. Надання правової допомоги населенню.
8. Юрисконсульти. Правова робота в народному господарстві.
IV. Прокуратура
1. Загальні питання. Закон про прокуратуру.
2. Система, структура, організація і штат органів прокуратури. Класні чини, формений одяг працівників прокуратури. Посвідчення прокурорів і слідчих.
3. Матеріальне і соціальне забезпечення працівників органів прокуратури. Надбавки за класні чини і вислугу років. Обов'язкове державне страхування. Право носіння зброї.
4. Заохочення і відповідальність прокурорів і слідчих.
5. Планування роботи, контроль виконання, систематизація законодавства. Діловодство, облік і звітність в органах прокуратури.
6. Накази, розпорядження, положення та інструкції Генерального прокурора України (загальні питання) за основними напрямками діяльності.
6-А. Загальний нагляд. Нагляд за додержанням законів на транспорті, природоохоронного законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення. Нагляд за додержанням законів про неповнолітніх.
6-Б. Попереднє слідство.
6-В. Нагляд за додержанням законів органами дізнання і попереднього слідства.
6-Г. Підтримання державного обвинувачення в суді.
6-Д. Участь у розгляді в судах кримінальних, цивільних справ і господарських спорів у арбітражних судах.
6-Е. Нагляд за додержанням законів про національну безпеку, державний кордон та митну справу.
6-Є. Нагляд за додержанням законів у місцях застосування заходів примусового характеру.
6-Ж. Нагляд за додержанням законів у Збройних Силах України та оборонній промисловості.
6-З. З інших питань діяльності.
7. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення органів прокуратури. Науково-навчальні та інші установи прокуратури.
V. Кримінальне законодавство
1. Загальні питання кримінального законодавства. Злочинність. Організована злочинність.
2. Покарання. Заходи медичного та виховного характеру.
3. Звільнення від покарання. Реабілітація.
4. Злочини проти держави.
5. Злочини проти державної і колективної власності.
6. Злочини проти життя, здоров'я, волі і гідності особи.
7. Злочини проти політичних і трудових прав громадян.
8. Злочини проти індивідуальної власності громадян.
9. Господарські злочини.
10. Службові злочини.
11. Злочини проти правосуддя.
12. Злочини проти порядку управління.
13. Злочини проти громадської безпеки, громадського порядку та народного здоров'я.
14. Військові злочини.
15. Злочини неповнолітніх.
V-А. Виправно-трудове законодавство
1. Загальні питання.
2. Виправно-трудові установи (виправно-трудові колонії, тюрми, виховно-трудові колонії).
2-А. Колонії-поселення.
3. Лікувально-трудові та виховно-трудові профілакторії.
4. Виконання покарання у вигляді виправних робіт.
VI. Кримінально-процесуальне законодавство
1. Загальні питання.
2. Підсудність.
3. Учасники процесу, їх права та обов'язки.
4. Докази.
5. Запобіжні заходи.
6. Порушення кримінальної справи, дізнання і попереднє слідство.
7. Провадження в суді першої інстанції.
8. Провадження в касаційній інстанції.
9. Провадження в наглядовій інстанції.
10. Відновлення справ у зв'язку з нововиявленими обставинами.
11. Провадження у справах неповнолітніх. Протокольна форма досудової підготовки матеріалів.
12. Провадження по застосуванню примусових заходів медичного характеру.
13. Цивільний позов у кримінальній справі.
VII. Цивільне та сімейне законодавство
1. Загальні питання.
2. Право власності. Державна власність.
3. Колективна власність.
4. Індивідуальна (особиста і приватна трудова) власність. Право власності на окремі види майна.
5. Зобов'язальне право. Загальні положення (виникнення, виконання, забезпечення виконання зобов'язань, відповідальність за порушення зобов'язань, припинення зобов'язань).
6. Купівля-продаж.
7. Постановка.
8. Оренда. Найом жилого приміщення.
9. Підряд.
10. Інші види зобов'язань (перевозка, доручення, комісія, спільна діяльність і т. д.).
11. Зобов'язання, які виникають внаслідок заподіяння шкоди.
12. Авторське право. Право на відкриття. Винахідницьке право.
13. Спадкове право.
14. Законодавство про шлюб та сім'ю (шлюб, зобов'язання батьків по вихованню дітей, розірвання шлюбу, аліменти, усиновлення (удочеріння), опіка, піклування та інше).
15. Акти громадянського стану. Зміна прізвищ, імен та по батькові.
16. Застосування законів про шлюб зарубіжних держав, міжнародних договорів та угод.
VIII. Цивільне процесуальне законодавство
1. Загальні положення.
2. Підвідомчість. Підсудність.
3. Учасники процесу. Представництво. Участь прокурора в процесі.
4. Докази.
5. Провадження справ у суді першої інстанції. Забезпечення позову.
6. Провадження у справах, які виникають із адміністративно-правових відносин.
7. Окреме провадження.
8. Провадження справ у касаційній і наглядовій інстанції.
9. Виконання судових рішень.
IX. Загальні питання народного господарства. Підприємництво. Господарські товариства. Приватизація державних підприємств. Обмеження монополізму.
1. Акти, які регулюють комплексні питання народного господарства. Роздержавлення. Демонополізація. Державне замовлення.
2. Підприємництво. Державна реєстрація підприємництва. Обмеження підприємницької діяльності. Діяльність іноземних підприємств.
3. Господарські товариства. Державна реєстрація товариства. Припинення діяльності товариства. Порядок перетворення державних підприємств на господарські товариства.
4. Приватизація майна державних підприємств. Порядок і спосіб приватизації. Соціальні питання приватизації. Об'єкти, які не підлягають приватизації. Державні органи приватизації. Контрольні комісії з питань приватизації. Мала приватизація.
5. Оренда майна державних підприємств і організацій.
6. Товарна біржа, створення, порядок реєстрації. Біржові операції, торгівля. Припинення діяльності товарної біржі.
7. Ціни та ціноутворення. Тарифи.
8. Захист прав споживачів. Державні стандарти. Якість і безпека продукції.
9. Інвестиційна діяльність. Державне регулювання інвестиційної діяльності. Державна експертиза інвестицій. Іноземні інвестиції.
10. Міра і вага. Пробірна справа.
11. Облік і звітність.
12. Бухгалтерські звіти. Ревізії. Інвентарізації. Аудиторська діяльність.
13. Обмеження монополізму, недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності. Державний контроль за дотриманням антимонопольного законодавства.
X. Бюджетна система. Фінанси. Кредит. Банки
1. Загальні питання.
2. Державний бюджет. Республіканський, місцеві бюджети. Позабюджетні кошти.
3. Фінансування та кредитування народного госпорадства. Витрати на соціальний захист населення. Фонди.
4. Фінансова дисципліна. Державна податкова служба.
5. Цінні папери (акції, облігації, казначейські зобов'язання, ощадні сертифікати, векселі). Приватизаційні папери. Фондова біржа. Державний контроль за випуском і обігом цінних паперів.
6. Грошовий обіг. Іноземна валюта. Коштовні метали та каміння.
7. Банки. Банківські операції. Кредит. Ощадна справа. Ломбарди.
8. Податки. Акциз та інші збори. Державне мито.
9. Державне страхування.
XI. Будівництво. Капітальний ремонт
1. Загальні питання. Основи містобудування.
2. Договір підряду, титули, списки та ліміти.
3. Проекти і кошториси. Норми та розцінки. Експертиза проектів.
4. Будівельний контроль та авторський нагляд.
5. Будівельні організації.
6. Будівельні матеріали.
7. Монтажні роботи.
8. Промислове і непромислове будівництво.
9. Житлове будівництво. Кооперативне та індивідуальне будівництво. Самовільне будівництво.
10. Знесення (перенесення) будинків і будівель.
11. Порядок здачі та прийому будівель.
12. Капітальний ремонт.
13. Архітектура. Планіровка та забудівля міст.
XII. Промисловість та електрифікація. Атомна енергетика
1. Загальні питання.
2. Окремі галузі промисловості.
3. Основні та оборотні засоби. Обладнання та матеріали. Амортизація.
4. Місцева промисловість. Переробка сировини.
5. Електрифікація. Газифікація. Атомна енергетика.
6. Товари народного споживання.
XIII. Сільське господарство. Землекористування і землеустрій. Водне, рибне і лісове господарство. Надра, охорона навколишнього середовища
1. Загальні питання. Органи управління сільським господарством.
2. Механізація та електрифікація сільського господарства.
3. Сільські спеціалісти. Оплата праці.
4. Радгоспи.
5. Колективне сільськогосподарське підприємство. Державна реєстрація. Господарська, фінансова і зовнішньоекономічна діяльність підприємства. Контроль за діяльністю підприємства.
6. Селянське (фермерське) господарство. Державна реєстрація. Кадрове і наукове забезпечення господарства.
7. Рільництво. Насінництво. Потрави посівів.
8. Овочівництво. Садівництво. Виноградарство. Шовківництво. Тютюнництво.
9. Скотарство. Птахівництво. Бджолярство. Сінокіс. Корма.
10. Агрономія. Агрохімічна служба.
11. Зоотехніка. Ветеринарна медицина.
12. Земельне законодавство. Загальні положення. Правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення.
12-А. Використання земель.
12-Б. Охорона земель.
12-В. Відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам і втрат сільськогосподарського й лісогосподарського виробництва.
12-Г. Контроль за використанням і охороною земель та їх моніторінг.
12-Д. Державний земельний кадастр.
12-Е. Землеустрій.
12-Ж. Вирішення земельних спорів.
12-З. Відповідальність за порушення земельного законодавства.
13. Використання і охорона надр.
14. Водне законодавство. Водокористування, водосховища, іригація, меліорація, канали та інше. Охорона вод і відповідальність за порушення водного законодавства.
15. Рибне господарство. Риболовецькі колективні сільськогосподарські підприємства.
16. Законодавство про ліси. Лісопосадка. Лісозаготівля та лісосплав. Продаж деревини. Такса, ціни, попенна плата.
16-А. Охорона лісів. Лісопорушення.
17. Мисливство. Мисливське господарство. Відповідальність за порушення правил мисливства.
18. Охорона і використання рослинного і тваринного світу (заповідники, заказники, питомники та інше). Природно-заповідний фонд.
XIV. Заготівля і закупка сільськогосподарської продукції
1. Загальні питання. Державні заготівельні органи.
2. Договір контрактації (Державне замовлення). Зустрічна продажа. Закупівельні ціни та розрахунки із здавачами сільськогосподарської продукції.
3. Заготівля і закупки окремих видів сільськогосподарської продукції і сировини (загальні питання).
3-А. Зернові та масличні культури.
3-Б. Овочі. Картопля. Фрукти. Цукор.
3-В. Продукція скотарства.
3-Г. Пухо-хутрова сировина та інше.
3-Д. Закупка лишків сільськогосподарської продукції у господарств.
4. Прийом, зберігання, використання заготовленої продукції.
5. Державні продовольчі резерви.
XXV. Транспорт. Шляхове господарство. Зв'язок
1. Загальні питання відносно всіх видів транспорту. Спецтранспорт.
2. Залізничний транспорт та його органи управління. Під'їзні шляхи.
................Перейти до повного тексту