- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про Статут Аудиторської палати України
З метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України Статуту Аудиторської палати України Аудиторська палата України
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Статут Аудиторської палати України в новій редакції.
2. Відмінити рішення АПУ від 07.05.2007 N 177 та від 21.12.2006 N 169/7 "Про Статут Аудиторської палати України".
3. Завідувачу секретаріату Аудиторської палати України Довгоруку П.Г. забезпечити державну реєстрацію Статуту Аудиторської палати України в установленому чинним законодавством України порядку.
4. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Голова Аудиторської палати України | С.О.Столярова |
Додаток 1
СТАТУТ
Аудиторської палати України
1. Загальні положення
1.1. Аудиторська палата України (далі - АПУ) є незалежним органом, створеним згідно з Законом України
"Про аудиторську діяльність" для забезпечення регулювання і вдосконалення аудиторської діяльності в Україні як системи незалежного фінансового контролю.
1.2. АПУ функціонує на засадах самоврядування і здійснює свою діяльність на підставі Закону України
"Про аудиторську діяльність", інших законодавчих актів та цього Статуту.
1.3. АПУ є юридичною особою, веде відповідний облік та звітність, має свою печатку, емблему та іншу атрибутику, рахунки в банках, наділена цивільною правоздатністю і дієздатністю, може набувати майнові та немайнові права, виступати засновником та учасником інших юридичних осіб, бути позивачем та відповідачем у суді, мати у власності рухоме та нерухоме майно, що необхідне їй для виконання статутних завдань та організації своєї діяльності.
1.4. АПУ набуває повноважень юридичної особи з дня реєстрації її у Міністерстві юстиції України на підставі заяви та цього Статуту.
1.5. АПУ є неприбутковою організацією. У своїй діяльності АПУ не переслідує комерційних цілей і не має на меті отримання прибутку.
1.6. Найменування:
українською мовою:
повне - Аудиторська палата України;
скорочене - АПУ;
російською мовою:
повне - Аудиторская палата Украины;
скорочене - АПУ;
англійською мовою:
повне - The Auditors' Chamber of Ukraine;
скорочене - The AChU.
1.8. Місцезнаходження АПУ - м. Київ.
2. Повноваження АПУ
2.2. Завданням АПУ є методологічне і нормативно-правове забезпечення аудиту в Україні, регулювання та контроль аудиторської діяльності.
2.3. Для виконання статутних завдань АПУ здійснює такі повноваження:
2.3.1. затверджує стандарти аудиту та визначає перелік послуг, які можуть надавати аудитори відповідно до стандартів аудиту;
2.3.2. здійснює контроль за дотриманням аудиторськими фірмами та аудиторами вимог Закону України
"Про аудиторську діяльність", стандартів аудиту, норм професійної етики аудиторів;
2.3.3. здійснює заходи із забезпечення незалежності аудиторів при проведенні ними аудиторських перевірок та організації контролю за якістю аудиторських послуг;
2.3.4. регулює взаємовідносини між аудиторами (аудиторськими фірмами) у процесі здійснення аудиторської діяльності та у разі необхідності застосовує до них стягнення;
2.3.5. розглядає скарги на діяльність окремих аудиторів (аудиторських фірм) з питань її компетенції;
2.3.6. визначає порядок застосування до аудиторів (аудиторських фірм) стягнень за неналежне виконання професійних обов'язків у вигляді попередження, зупинення чинності сертифіката на строк до одного року або анулювання сертифіката, виключення з
Реєстру;
2.3.7. здійснює організацію взаємодії між суб'єктами аудиторської діяльності, координацію їх взаємовідносин з державою в особі її органів;
2.3.8. бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів у сфері аудиторської діяльності відповідно до чинного законодавства України;
2.3.9. готує пропозиції з питань регулювання аудиторської діяльності в Україні та вносить їх до органів державної влади та місцевого самоврядування, суб'єктів законодавчої ініціативи, інших суб'єктів владних повноважень, аудиторського та наукового загалу;
2.3.10. сприяє виданню нормативних, методологічних та інших матеріалів з питань аудиторської діяльності;
2.3.11. розробляє та затверджує локальні нормативні акти АПУ;
2.3.12. затверджує порядок сертифікації аудиторів, порядок продовження терміну чинності сертифікатів аудиторам України та, за погодженням з Національним банком України, порядок сертифікації та порядок продовження терміну чинності сертифікатів аудиторам, які здійснюватимуть аудит банків;
2.3.13. здійснює сертифікацію осіб, які мають намір займатися аудиторською діяльністю, та продовження терміну чинності сертифікатів аудиторам України;
2.3.14. встановлює та затверджує розмір плати за проведення сертифікації осіб, які мають намір займатися аудиторською діяльністю, за продовження терміну чинності сертифікатів аудиторам України, за включення до
Реєстру аудиторських фірм та аудиторів;
2.3.15. затверджує програми підготовки аудиторів та, за погодженням з Національним банком України, програми підготовки аудиторів, які здійснюватимуть аудит банків;
2.3.16. здійснює програмне та методичне забезпечення удосконалення професійних знань аудиторів України;
2.3.17. затверджує програми науково-методологічної, інформаційно-методичної, експертної роботи і викладацької діяльності членів АПУ та кошториси програм;
2.3.18. затверджує Регламент АПУ;
2.3.19. створює на території України регіональні відділення АПУ, визначає їх повноваження і контролює їх діяльність;
2.3.21. бере участь у роботі національних та міжнародних організацій з питань аудиту;
2.3.22. здійснює організаційні заходи щодо скликання та проведення з'їзду аудиторів України;
2.4. Перелік повноважень АПУ, визначений пунктом 2.3 цього Статуту, не є вичерпним.
2.5. АПУ щорічно отримує від аудиторських фірм та аудиторів звіти про виконані ними роботи за формою, затвердженою АПУ, здійснює їх аналіз та подає до Кабінету Міністрів України узагальнену інформацію про стан аудиторської діяльності в Україні.
2.6. АПУ для реалізації повноважень організовує:
2.6.1. за погодженням з Міжнародною федерацією бухгалтерів переклад на державну мову, експертизу, редагування та видання стандартів аудиту та етики Міжнародної федерації бухгалтерів;
2.6.2. переклад матеріалів з питань бухгалтерського обліку та аудиту, що надходять до АПУ від Міжнародної федерації бухгалтерів, Європейської федерації бухгалтерів малого та середнього бізнесу, інших міжнародних організацій та міжнародних науково-практичних конференцій;
2.6.3. розробку, затвердження та оприлюднення програм підготовки аудиторів, програм кваліфікаційних іспитів для отримання сертифікату аудитора, програм сертифікації аудиторів в Україні, програм постійного обов'язкового підвищення кваліфікації аудиторів в Україні, програм удосконалення професійних знань аудиторів, тестів та ситуаційних завдань, науково-методичних роз'яснень з питань аудиту, форм річної звітності аудиторів про виконані ними роботи та інших документів з питань організації та діяльності аудиторів та аудиторських фірм;
2.6.4. розробку, впровадження та супроводження програмного забезпечення для ведення
Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, бази даних сертифікованих аудиторів України, прийняття, перевірки, аналізу та узагальнення звітів аудиторських фірм та аудиторів про виконані ними роботи.
2.7. АПУ забезпечує розробку, затвердження, видання та впровадження в практику аудиторської діяльності стандартів аудиту.
2.8. АПУ вирішує питання методичного та фінансового забезпечення, організації та проведення контролю якості аудиторських послуг, дотримання аудиторськими фірмами та аудиторами вимог чинного законодавства, стандартів аудиту, норм професійної етики та рішень АПУ, а також заходів по забезпеченню незалежності аудиторів.
2.9. АПУ надає, у окремо визначеному АПУ порядку, суб'єктам аудиторської діяльності офіційну інформацію щодо дотримання ними професійних стандартів.
2.10. Для виконання своїх функцій, здійснення контролю якості аудиторських послуг, дотримання аудиторськими фірмами та аудиторами вимог чинного законодавства, стандартів аудиту, норм професійної етики, заходів по забезпеченню незалежності аудиторів, забезпечення якості документів або прийнятих АПУ рішень, АПУ може створювати експертні ради, комісії, робочі групи із числа членів АПУ та залучених фахівців, які не є членами АПУ.
2.11. За виконання робіт, перелік яких затверджує АПУ, фахівцям відшкодовуються витрати згідно з кошторисом та/або виплачується винагорода в розмірах, затверджених АПУ, в межах чинного законодавства.
2.12. Для забезпечення прозорості фінансової сторони своєї діяльності АПУ оприлюднює на власному сайті річний кошторис та звіти про його виконання не рідше одного разу на рік.
3. Порядок формування АПУ
3.1. АПУ формується на паритетних засадах шляхом делегування до її складу аудиторів та представників державних органів.
3.2. Загальна кількість членів АПУ становить двадцять осіб.
3.3. Від державних органів делегують по одному представнику Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Міністерство економіки України, Державна податкова адміністрація України, Національний банк України, Державний комітет статистики України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку України, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Рахункова палата України та Головне контрольно-ревізійне управління України.
3.4. До складу АПУ від аудиторів делегуються в кількості десяти осіб висококваліфіковані аудитори з безперервним стажем аудиторської діяльності не менше п'яти років, представники фахових навчальних закладів та наукових організацій.
3.5. Право аудиторів обирати представників до складу АПУ і бути обраними реалізується через рішення, які приймаються на з'їзді аудиторів України.
3.6. Порядок делегування представників до АПУ визначається відповідно з'їздом аудиторів України, колегією державних органів або іншим вищим керівним органом.
3.8. Повноваження члена АПУ можуть бути припинені достроково за рішенням органу, який його делегував.
4. Члени АПУ, їх права та обов'язки
4.1. Члени АПУ набувають відповідних повноважень з дня їх делегування до АПУ в порядку і на умовах, визначених Законом України
"Про аудиторську діяльність" та цим Статутом.
4.2. Повноваження члена АПУ не можуть передаватися іншим особам.
4.3. Термін повноважень члена АПУ становить п'ять років. Одна і та ж особа не може бути делегована до АПУ більше двох термінів підряд.
4.4. Члени АПУ мають право:
- вносити питання на порядок денний засідань АПУ, пропозиції та проекти рішень для розгляду на засіданнях АПУ;
- приймати участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданнях АПУ;
- брати участь у прийнятті рішень АПУ шляхом голосування;
- одержувати від Голови АПУ та працівників Секретаріату АПУ інформацію про діяльність АПУ, в тому числі про витрачання коштів за кошторисом;
- користуватися матеріально-технічною базою АПУ для виконання своїх функціональних обов'язків члена АПУ;
- здійснювати науково-методологічні розробки з аудиту за програмою АПУ;
- брати участь у підготовці та сертифікації аудиторів, розробці інформаційно-методичних матеріалів, експертизі проектів нормативно-правових актів;
................Перейти до повного тексту