- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
КОМІТЕТ УКРАЇНИ З МОНОПОЛІЇ НА ВИРОБНИЦТВО ТА ОБІГ
СПИРТУ, АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ І ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ
Н А К А З
N 197 від 30.12.99
м.Київ
Про Положення про порядок претензійної та позовної роботи у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів
З метою поліпшення претензійної та позовної роботи, запобігання непродуктивних витрат і збитків та встановлення обгрунтованості претензійних і позовних вимог
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок претензійної та позовної роботи у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (додається).
2. Керівникам структурних підрозділів Комітету України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів забезпечити неухильне дотримання вимог Положення про порядок претензійної та позовної роботи у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
3. Начальнику юридичного відділу (Дедела Д.Ю.) забезпечити контроль за веденням претензійних та позовних проваджень у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
4. Начальнику Управління державної політики та юридичної роботи (Колєв Р.Г.) забезпечити контроль за претензійною та позовною роботою у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комітету В.Я.Гончарук
Затверджено
наказом Комітету України з
монополії на виробництво та
обіг спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів
від 30 грудня 1999 р. N 197
Положення про порядок ведення претензійної та позовної роботи у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів
1. Загальні положення
1.1. Це положення визначає порядок ведення претензійної та позовної роботи у Комітеті України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів і розроблено на підставі п. 1.5 рекомендацій Міністерства юстиції України "Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації" від 15.01.96
N 2.
1.2. Претензійно-позовна робота спрямована на:
- забезпечення виконання договірних зобов'язань у всіх сферах діяльності;
- економію та раціональне використання матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
- зниження непродуктивних витрат та усунення причин і умов, що їх спричиняють;
- забезпечення захисту і відновлення порушених майнових прав та інтересів Комітету України з монополії на виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі - Комітет), що охороняються законом;
- забезпечення відповідальності порушників договірних зобов'язань;
- ефективне використання чинного законодавства України та запобігання його порушенням.
1.3. До претензійно-позовної роботи відносяться:
- підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
- пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
- підготовка відповідей (відзивів) та заяв про перегляд рішень, ухвал, постанов суду в порядку нагляду;
- захист інтересів Комітету при розгляді майнових, переддоговірних та інших спорів в арбітражному та інших судах;
- здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зберігання та відправка претензійно-позовних матеріалів);
- забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;
- розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
- підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
1.4. Структурні підрозділи Комітету та юридична служба ведуть журнали обліку претензій та позовних заяв, пред'явлених Комітетом та до нього.
2. Порядок пред'явлення претензій Комітетом
2.1. Комітет з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником його прав та інтересів звертається до відповідача з письмовою претензією.
2.2. При наявності підстав та обгрунтованих вимог матеріали для пред'явлення претензії готує структурний підрозділ Комітету відповідно до покладених на нього повноважень.
2.3. У претензії зазначаються:
- повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства, якому вона пред'являється;
- номер і дата;
- обставини, на підставі яких пред'явлена претензія і докази, що їх підтверджують;
- посилання на відповідні нормативні акти;
- вимоги заявника;
- сума та розрахунок претензії, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
- платіжні реквізити заявника претензії;
- перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів;
- документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах або належним чином засвідчених копіях.
2.4. Претензія після правової оцінки юридичної служби підписується керівництвом Комітету та надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
2.5. Структурний підрозділ та юридична служба реєструють претензію в журналі обліку, здійснюють контроль за своєчасним надходженням відповідей на претензії.
У разі необхідності може бути надіслано нагадування про прискорення надання відповіді на претензію, яке підписується в тому ж порядку, що і сама претензія.
2.6. Претензія має бути розглянута відповідачем у місячний строк з дня її одержання, якщо інше не визначене законодавством.
2.7. Про фактичне виконання претензії структурний підрозділ та юридична служба здійснюють відповідний запис в журналі обліку претензій, пред'явлених Комітетом.
2.8. Якщо претензія відповідачем відхилена повністю або частково без належних підстав, залишена без відповіді, претензійні матеріали з висновком та документами, що обгрунтовують безпідставність цього відхилення, передаються відповідними структурними підрозділами в юридичну службу для підготовки позову. Необхідна кількість екземплярів документів визначається в кожному окремому випадку залежно від числа відповідачів та ведення позовного провадження.
3. Порядок розгляду претензій
3.1. Керівництво Комітету при надходженні претензій розглядає їх та направляє на перевірку юридичній службі та відповідному структурному підрозділу для виконання.
3.2. При перевірці матеріалів претензії слід з'ясувати такі обставини:
- наявність всіх документів, що підтверджують обгрунтованість претензії;
- правильність складання розрахунку;
- наявність правових підстав для визнання чи відхилення претензії.
3.3. Якщо до претензії не додані всі документи, необхідні для її розгляду, вони витребуються у заявника із зазначенням строку їх подання, який не може бути менше п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу.
Якщо у встановлений строк відомості чи документи не одержані, претензія розглядається за наявними документами.
3.4. Після первинної правової оцінки претензійні матеріали у п'ятиденний строк передаються юридичною службою у відповідні підрозділи для надання висновку по суті претензійних вимог. Матеріали передаються під розписку через канцелярію.
3.5. Структурний підрозділ, який отримав претензійні матеріали, повинен у десятиденний строк перевірити їх та надати письмовий висновок щодо обгрунтованості претензійних вимог.
3.6. У разі необхідності структурний підрозділ проводить звірку розрахунків, службову перевірку та інші дії, що забезпечують врегулювання спору в претензійному порядку. Висновок повинен бути підтверджений відповідними документами.
3.7. Висновок з претензійними матеріалами в строк, передбачений п. 3.5, передається в юридичну службу.
3.8. Юридична служба з урахуванням висновку готує проект відповіді про відхилення або визнання (повне, часткове) претензії.
3.9. У проекті відповіді про відмову в задоволенні претензії повинні бути вказані мотиви, з яких претензія відхиляється з посиланням на відповідні нормативні акти. До нього додаються у необхідних випадках документи, що спростовують претензійні вимоги повністю або частково (копія платіжного доручення про перерахування заборгованості та ін.).
Проект відповіді повинен містити: найменування та адреси заявника і Комітету, дату і номер претензії, на яку дається відповідь.
3.10. При відмові в задоволенні претензії заявнику повертаються подані до неї оригінали документів.
3.11. У проекті відповіді про визнання претензії визначається строк і спосіб її задоволення (перерахування суми заборгованості тощо). Керівництву Комітету надається письмовий висновок структурного підрозділу, який перевіряв претензію, та необхідні документи, що підтверджують підстави задоволення претензійних вимог.
3.12. Відповідь на претензію підписується керівництвом Комітету після візування її керівником структурного підрозділу, головним бухгалтером та юридичною службою.
3.13. Бухгалтерія (фінансова служба) у встановлений строк надає юридичній службі копію платіжного доручення про перерахування заборгованості, а відповідний структурний підрозділ - копію документа про відправлення матеріальних цінностей в залежності від способу задоволення претензійних вимог.
3.14. Відповідь на претензію надсилається рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
3.15. Претензія з копією відповіді та доказами її відправлення (квитанція про рекомендований або цінний лист чи розписка про вручення) залишаються в юридичній службі.
3.16. Результати розгляду вносяться в журнал обліку претензій, пред'явлених Комітету.
3.17. Залишення претензії без відповіді не допускається.
4. Ведення позовної роботи у Комітеті
4.1. Позовна робота, включаючи підготовку матеріалів для пред'явлення позовів та відзивів на них, здійснюється юридичною службою.
4.2. Порядок пред'явлення позовів.
4.2.1. Позов пред'являється у випадках, визначених чинним законодавством України.
4.2.2. Юридична служба дає правову оцінку документів, переданих їй відповідним структурним підрозділом, щодо їх обгрунтованості та законності.
4.2.3. Юридична служба у процесі підготовки позовної заяви має право вимагати від структурних підрозділів додаткові матеріали, які підтверджують вимоги позивача.
4.2.4. Якщо переданих документів виявляється недостатньо чи вони будуть неправильно оформлені, юридична служба зобов'язана у письмовому висновку встановити строк для усунення недоліків.
У разі, коли структурний підрозділ не передав необхідні документи, Голова Комітету має право накласти стягнення на винних осіб у відповідності з чинним законодавством.
4.2.5. Позовна заява повинна містити найменування та адреси арбітражного суду, сторін, ціну позову (якщо позов підлягає грошовій оцінці), зміст позовних вимог, виклад обставин, на яких грунтуються вимоги, та документи, що їх підтверджують, розрахунок сум позову та законодавство, на підставі якого подається позов, відомості про вжиття заходів доарбітражного врегулювання спору.
4.2.6. До позовної заяви додаються всі необхідні докази, що підтверджують вимоги позивача, в т. ч. платіжне доручення про сплату державного мита у встановленому порядку і розмірі, та докази про те, що копія позовної заяви надіслана відповідачу.
4.2.7. Позовна заява подається до арбітражного суду в письмовій формі і підписується керівництвом Комітету та реєструється в журналі обліку позовних заяв, пред'явлених підприємством.
4.2.8. Позовна заява надсилається арбітражному суду (копія відповідачеві) рекомендованим або цінним листом.
4.2.9. Після одержання ухвали арбітражного суду про порушення провадження у справі за резолюцією керівництва Комітету юридична служба з відповідним структурним підрозділом виконує вимоги цієї ухвали у строки, визначені арбітражним судом.
4.2.10. Рішення, ухвала, постанова арбітражного суду аналізується відповідним структурним підрозділом та юридичною службою. За результатами цього аналізу керівнику підприємства або його заступнику вносяться пропозиції:
- подання до арбітражного суду заяви про перегляд рішення, ухвали, постанови в порядку нагляду;
- про відшкодування збитків за рахунок винних осіб.
4.2.11. Заява про перевірку рішення, ухвали, постанови повинна містити:
- найменування арбітражного суду, що прийняв рішення, ухвалу, постанову;
- номер справи та дату прийняття рішення, ухвали, постанови;
- найменування сторін;
- ціну позову;
- вимоги заявника;
- підстави, з яких порушено питання про перевірку рішення, ухвали, постанови в порядку нагляду з посиланням на законодавство і матеріали справи.
4.2.12. Заява про перевірку рішення, ухвали, постанови в порядку нагляду підписується керівництвом Комітету.
4.2.13. Заява про перевірку рішення, ухвали, постанови в порядку нагляду подається не пізніше двох місяців з дня їх прийняття.
4.2.14. Заява про перевірку рішення, ухвали, постанови подається до арбітражного суду, який розглянув справу. Копія заяви надсилається другій стороні (сторонам).
4.2.15. Сторона після одержання копії, поданої до арбітражного суду, заяви про перевірку рішення, ухвали, постанови в порядку нагляду або протесту прокурора, надсилає відзив до арбітражного суду, що здійснює перевірку, іншим сторонам чи прокурору, який приніс протест. Відзив підписується керівництвом Комітету.
4.3. Порядок підготовки Комітетом відзивів на пред'явлені до нього позови.
4.3.1. Позовні заяви, одержані Комітетом, реєструються канцелярією і в той же день передаються для резолюції керівництву Комітету, потім - в юридичну службу для виконання.
4.3.2. Юридична служба реєструє позовні заяви в журналі обліку, вивчає вимоги, викладені в позовній заяві, аналізує їх.
4.3.3. При необхідності юридична служба передає позовну заяву у відповідний структурний підрозділ, який у десятиденний строк зобов'язаний надати висновок та необхідні документи по суті позовних вимог.
4.3.4. На основі одержаних документів юридична служба готує мотивований відзив, який підписує керівництво Комітету, та надсилає його не пізніше 3-х днів з дня одержання ухвали про порушення справи:
а) арбітражному суду - разом з усіма документами, що підтверджують заперечення проти позову;
................Перейти до повного тексту