1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
18.06.2007 N 218
Про розгляд результатів роботи вугледобувних підприємств за травень 2007 року та фінансових планів на червень 2007 року
З метою забезпечення сталої роботи вугледобувних підприємств у червні-грудні 2007 року
НАКАЗУЮ:
1. Взяти до уваги Підсумки розгляду виконання фінансових планів вугледобувних підприємств за травень та очікуваних показників фінансових планів на червень 2007 року, що додаються.
2. Керівникам фінансово-економічних служб вугледобувних підприємств, що належать до сфери управління Мінвуглепрому:
2.1. Терміново опрацювати, затвердити керівником та надати до Фінансово-економічного департаменту Мінвуглепрому до 18 червня 2007 року на погодження конкретні заходи з удосконалення поточного та перспективного планування доходів і управління витратами підприємств.
2.2. При плануванні доходів та витрат не допускати перевищення дефіциту фінансового плану більше 5%. При цьому, за такими статтями витрат як "заробітна плата", "оплата електроенергії", "податки" видатки мають бути передбачені на рівні 100%.
2.3. Оптимізувати показники фінансових планів на червень і липень поточного року у відповідності до пропозицій (п. 2.2) та до 20 червня 2007 року надати до Мінвуглепрому на погодження.
3. Попередити всіх керівників державних підприємств, що надання на балансову комісію Мінвуглепрому фінансових планів з дефіцитом більше 5% буде розглядатися як прояв непрофесійності та невідповідності займаній посаді генерального директора та керівників фінансово-економічної служби вугледобувного підприємства.
4. Звернути увагу працівників фінансово-економічних служб державних підприємств, що вони несуть особисту відповідальність за фактичне невиконання фінансових планів як за доходами, так і витратами.
5. Попередити директорів з економіки державних підприємств: "Макіїввугілля" (Бєленков І.М.); "Красноармійськвугілля" (Косенко О.М.); "Селидіввугілля" (Фролов М.Ф.); "Добропіллявугілля" (Гапонов А.І.); "Шахтарськантрацит" (Новашева О.І.); "Луганськвугілля" (Халаджи С.М.); "Свердловантрацит" (Мазур Р.М.), стосовно недостатнього рівня контролю за витрачанням коштів, що призвело до значних перевитрат фінансового плану у травні поточного року.
6. Фінансово-економічному департаменту (Хлапьонов Л.Ю.):
6.1. Надати державним підприємствам методичну допомогу у розбудові системи планування доходів та управління витратами, а також в оптимізації фінансових планів на червень та липень поточного року;
6.2. Узагальнити надані вугледобувними підприємствами матеріали та внести відповідні пропозиції.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ященка Ю.П.
Міністр С.Тулуб
Додаток
до наказу Мінвуглепрому
18.06.2007 N 218
ПІДСУМКИ РОЗГЛЯДУ
виконання фінансових планів вугледобувних підприємств за травень та очікуваних показників фінансових планів на червень 2007 року
У травні поточного року, в цілому по вугледобувних підприємствах, виконання фінансового плану за доходами склало 1161,86 млн. гривень. З цих надходжень 770,6 млн.грн. складають кошти від реалізації товарної продукції, 253,2 млн.грн. - державна підтримка на собівартість вугільної продукції та 110,7 млн.грн. - залучені кредити на поповнення обігових коштів.
Загальна сума видатків склала в цілому 1194,02 млн. гривень. При цьому значною кількістю державних вугледобувних підприємств (19) допущене перевищення видатків над доходами, яке в цілому склало 45,5 млн.грн., що відповідно збільшило кредиторську заборгованість цих підприємств.
Якщо в цілому по вугледобувних підприємствах перевищення дефіциту фінансового плану складає 2,7%, то в ДП "Макіїввугілля" цей показник дорівнює 7,7%, ДП "Шахтарськантрацит" - майже 16,0%, ДП "Свердловантрацит" - 6,2%. Значне перевищення видатків над доходами допущене також наступними ДП: "Красноармійськвугілля", "Селидіввугілля", "Добропіллявугілля", "Сніжнеантрацит", "Луганськвугілля".
З іншого боку, окремі підприємства, при неповних розрахунках за електричну енергію, із податкових зобов'язань, низькому рівні фінансування матеріально-технічного забезпечення значну частину доходу не використали. Це такі ДП, як "Донецька вугільна енергетична компанія" - не використано 3,7 млн.грн., "Артемвугілля" - 2,2 млн.грн., "Первомайськвугілля" - 0,4 млн.грн., "Антрацит" - 2,4 млн.грн., "Ровенькиантрацит" - 2,9 млн.грн., "Волиньвугілля" - 2,0 млн. гривень.
Все це говорить про відсутність на більшості ДП відпрацьованої системи управління витратами, вкрай низький рівень фінансового контролю та фінансової дисципліни.
Головною причиною дефіциту рахунку поточних операцій є невиконання запланованих обсягів реалізації товарної вугільної продукції. В цілому по державних вугледобувних підприємствах передбачені фінпланом травня обсяги реалізації ТВП недовиконані на 184,9 тис. тонн, або на 7,7%.
Найгірший рівень виконання плану реалізації ТВП забезпечили керівники наступних ДП: "Донецька вугільна енергетична компанія" - 88%, "Красноармійськвугілля" - 70%, "Добропіллявугілля" - 70,2%, "Шахтарськантрацит" - 71,8%, "Сніжнеантрацит" - 57,4%, "Ровенькиантрацит" - 81,3%.
Це свідчить про нездатність перших керівників зазначених підприємств організувати трудові колективи на виконання прийнятої ними керівниками виробничої програми.
При цьому професійний рівень керівників фінансово-економічних служб є недостатнім для якісного опрацювання та обґрунтування фінансових планів підприємств.
На окремих підприємствах вади фінансово-економічного планування та низький рівень відповідальності за виконання фінансових планів мають прояв у порушенні пріоритетності витрат та порушенні економічно оптимальних пропорцій між видами витрат.
Так, ДВАТ "Шахтоуправління "Донбас" в травні зовсім не розрахувалось за спожиту електроенергію. В той же час питома вага витрат на матеріали досягла майже 18% від загальних витрат, послуги виробничого характеру - 21,4%, інші витрати - 14,3%. Через несвоєчасну виплату заробітної плати та неповних розрахунках за електроенергію питома вага витрат на матеріали та послуги виробничого характеру в ДП "Селидіввугілля" склали разом 24%, ДП "Добропіллявугілля" - 18,5%, ДП "Орджонікідзевугілля" - 15%. Відносно велику питому вагу у зазначених витратах за рахунок пріоритетних витрат (заробітна плата, електроенергія, податки) допустили керівники фінансово-економічних служб ДП "Артемвугілля", ДП "Донбасантрацит", ДП "Ровенькиантрацит", ДП "Свердловантрацит".

................
Перейти до повного тексту