- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
Про розгляд скарги
Відповідно до статті
3-
3 та частини 5 статті
37 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), пункту 9
Порядку розгляду скарг з питань державних закупівель, затвердженого рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 23 березня 2007 року, розглянувши скаргу приватного підприємця Талагаєва Ігоря Івановича (далі - Скаржник) (с. Орлине) б/д, б/н на дії відділу освіти Балаклавського району м. Севастополя (далі - Замовник) (м. Севастополь) при проведенні процедури закупівлі за державні кошти послуг з організації харчування, Комісія
ВСТАНОВИЛА:
Скарга приватного підприємця Талагаєва Ігоря Івановича містить наступні вимоги:
Відповідно до частини першої, частини другої статті
37 Закону перевірити факти, викладені у скарзі, призупинити процедуру торгів на двадцять робочих днів.
Зобов'язати Замовника торгів - Відділ освіти Балаклавського району м. Севастополя привести тендерну документацію на закупівлю послуг з організації харчування у відповідності до
Закону.
Щодо відповідності дій Замовника вимогам
Закону щодо підготовки та проведення торгів на закупівлю послуг з організації харчування:
1. В пункті 3 розділу "Оголошення торгів" тендерної документації Замовником зазначено, що даний тендер проводиться за процедурою - відкриті торги.
Отже, зауваження Скаржника, що Замовником не зазначено процедуру торгів, є безпідставними.
2. Замовник вказав суму тендерного забезпечення, що відповідає нормі ч. 1 ст.
23 Закону, якою передбачено, що Замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику. Вимога щодо надання тендерного забезпечення є обов'язковою.
3. В п. 23.4 тендерної документації Замовником складений перелік документів, які повинен надати учасник торгів для підтвердження права підприємства на преференційну поправку, що відповідає ст.
6 Закону.
4. При здійсненні процедури закупівлі товарів, робіт і послуг замовники та учасники торгів повинні керуватися чинним
Законом на момент проведення процедури закупівлі.
Отже, при проведенні даної процедури закупівлі послуг з організації харчування Замовник і учасники керуються редакцією Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III та відповідними нормативно-правовими актами чинного законодавства України у сфері державних закупівель.
5. В п. 9.2 тендерної документації та п. 2.1 додатка 2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання учасниками оригіналу довідки з податкової інспекції про відсутність заборгованості по обов'язковим платежам до бюджету станом на 09.03.2007 року або більш пізню дату, що відповідає ч. 1 ст.
15 Закону.
6. В п. 3.1 додатка 2 до тендерної документації зазначено, що довідка, яка повинна містити відомості про підприємство, повинна бути складена у довільній формі.
В той же час, в примітках додатка 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що документи, які не передбачені
Господарським кодексом для суб'єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції.
Отже, учасники - фізичні особи у вищезазначеній довідці викладають ту інформацію, яку можуть відобразити, а саме - реквізити.
7. Пунктом 6.2 тендерної документації зазначено, що учасники подають свої пропозиції стосовно предмета закупівлі в цілому, в той час як в п. 12.1 тендерної документації Замовник передбачає надання тендерного забезпечення.
Згідно ст.
1 Закону, частина предмета закупівлі (лот) - визначена Замовником (за обсягом, номенклатурою чи місцем поставки товару (виконання робіт, надання послуг) частина товарів, робіт чи послуг, на яку, в межах єдиної процедури закупівлі, учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції.
Отже, умови пунктів 6.2 та 12.1 тендерної документації суперечать одна одній.
8. В пункті 7.1 тендерної документації Замовником зазначено, що учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує надати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені. До розрахунку ціни входять усі види послуг, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Також Замовником зазначено, що не врахована учасником вартість окремих послуг не сплачується окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції.
Отже, Замовником викладений вищезазначений пункт тендерної документації у відповідності до ст.
21 Закону.
9. Скаржник скаржиться на те, що Замовник не вказав, в який саме конверт вкладати документ, який підтверджує надання тендерного забезпечення.
Відповідно до ч. 2 ст.
23 Закону учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить один відсоток очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт на п'ять відсотків у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
Надавши документ про тендерне забезпечення в будь-якій частині тендерної пропозиції учасник виконує вимоги тендерної документації відповідно до ст.
23 Закону.
10. Умова пункту 12.1 тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі - бюджетними установами та організаціями тендерного забезпечення у будь-якій прийнятій для них та Замовника формі викладена відповідно нормі ч. 4 ст.
23 Закону.
11. Частиною першою статті
21 Закону визначена змістовна структура тендерної документації, до складу якої, зокрема, входить інформація, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частина четверта цієї ж статті передбачає: у тендерній документації можуть визначатися взаємовідносини та розрахунки між Замовником, експертами, консультантами, учасниками, інформаційними системами в мережі Інтернет відповідно до цивільного законодавства. Тобто, тендерна документація, що готується Замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, може містити умови, якими встановлюються цивільно-правові зобов'язання для Замовника, експерта, консультанта, учасників тощо.
................Перейти до повного тексту