1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.05.2007 N в-139/05
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Дочірнім підприємством "Івано-Франківський облавтодор".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Дочірнє підприємство "Івано-Франківський облавтодор".
Адреса: 76004, м. Івано-Франківськ, вул. Петрушевича, 1.
2. Головний розпорядник: Головне фінансове управління Івано-Франківської облдержадміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: заступник директора з економічних питань - Олійник В.Т.
4. Предмет закупівлі: Екскаватор "Борекс".
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 13.11.2006 р., закінчення - 25.12.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. План використання бюджетних коштів на 2006 рік - 2 арк.;
2. Звіт про заборгованість бюджетних установ за 2006 рік (ф. N 7д, N 7м) - 2 арк.;
3. Довідка про залишки коштів загального та спеціального фондів державного бюджету станом на 1 січня 2007 року - 1 арк.;
4. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за 2006 рік (ф. N 1-торги) - 1 арк.;
5. Річний план щодо організації та проведення процедур державних закупівель на 2006 рік - 5 арк.;
6. Наказ про створення тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель від 16.09.2005 N 161 - 1 арк.;
7. Положення про тендерний комітет щодо організації та проведення процедур державних закупівель ДП "Івано-Франківський облавтодор" від 16.09.2005 р. N 161 - 4 арк.;
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Рачкевичу В.С. СПК N 2256 від 07.10.2005 - 1 арк.;
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Олійнику В.Х. СПК N 2248 від 07.10.2005 - 1 арк.;
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Федоріву В.І. СПК N 2249 від 07.10.2005 - 1 арк.;
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Мельникович Л.Ю. СПК N 2260 від 07.10.2005 - 1 арк.;
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Клочку О.М. СПК N 2259 від 07.10.2005 - 1 арк.;
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Фединяку В.М. СПК N 2258 від 07.10.2005 - 1 арк.;
14. Розпорядження від 01.12.2006 N 684 Івано-Франківської ОДА "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 07.08.2006 N 452" - 1 арк.;
15. Розпорядження від 07.08.2006 N 452 Івано-Франківської ОДА "Про розподіл коштів спеціального фонду обласного бюджету" - 1 арк.;
16. Повідомлення про розміщення річного плану державних закупівель від 28.08.2006 р. - 1 арк.;
17. Сертифікат про розміщення повної інформації щодо державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет від 25.12.2006 - 1 арк.;
18. Протокол від 02.11.2006 р. N 30 щодо вибору процедури закупівлі дорожньо-будівельної техніки - 1 арк.;
19. Оголошення про запланові закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 13.11.2006 N 46 - 1 арк.;
20. Оголошення про запланові закупівлі в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 13.11.2006 N 31 - 1 арк.;
21. Тендерна документація на закупівлю товарів екскаватор "Борекс" об'ємом ковша до 0,6 м/куб. від 13.11.2006 р. б-н - 10 арк.;
22. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.12.2006 N 32 - 1 арк.;
23. Повідомлення від 08.12.2006 р. N 1413/07-в в ТОВ "Арніка" про акцепт тендерної пропозиції - 1 арк.;
24. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі б/н та дати - 1 арк.;
25. Тендерна пропозиція ТОВ "Арніка" від б/н та дати - 1 арк.;
26. Тендерна пропозиція ТОВ "Самшит" б/н та дати - 1 арк.;
27. Договір від 18.12.2006 N 200 з ТОВ "Арніка" на закупівлю екскаваторів - 1 арк.;
28. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 19.12.2006 N 21-зв - 1 арк.;
29. Видаткова накладна N РН-161 від 14.12.2006 - 1 арк.;
30. Платіжне доручення від 20.12.2006 N 51 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг Дочірнім підприємством "Івано-Франківський облавтодор".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" (надалі - Замовник) створено на підставі наказу від 16.09.2005 N 161 та затверджено в складі семи осіб, в тому числі - головою тендерного комітету було призначено головного інженера ДП - Рачкевича В.С.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана
посада в
ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Рачкевич В.С. наказ від
16.09.2005 N 161
Голова
тендерного
комітету
СПК N 2256 від
07.10.2005
2. Фединяк В.М. наказ від
26.06.2006 N 698
Заступник
голови
тендерного
комітету
СПК N 2258 від
07.10.2005
3. Олійник В.Т. наказ від
26.06.2006 N 698
Член
тендерного
комітету
СПК N 2248 від
07.10.2005
4. Федорів В.М. Член
тендерного
комітету
5. Клочко О.М. Член
тендерного
комітету
СПК N 2259 від
07.10.2005
6. Федорів В.І. Член
тендерного
комітету
СПК N 2249 від
07.10.2005
7. Мельникович Л.Ю. Секретар
тендерного
комітету
СПК N 2260 від
07.10.2005
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (далі - Закон) головний бухгалтер, член тендерного комітету - Федорів В.М. не мала сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Тендерний комітет діє на підставі Положення про тендерний комітет, затвердженого директором Дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" - М.В.Новосільським від 16.09.2005.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до розпорядження від 07.08.2006 N 452 Івано-Франківської ОДА "Про розподіл коштів спеціального фонду обласного бюджету" Дочірньому підприємству "Івано-Франківський облавтодор" на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування на 2006 рік за розподілом коштів було виділено 3000,0 тис. гривень.
Планом використання бюджетних коштів на 2006 рік Дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" затверджено видатки за рахунок місцевого бюджету за КПКВ 170703 "Видатки на фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування" КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємствам" в загальній сумі 3000,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу від 02.11.2006 N 30 щодо вибору процедури закупівлі дорожньо-будівельної техніки було вирішено проводити у формі відкритих торгів, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
Відповідно до річного плану державних закупівель на 2006 рік (без номеру та дати) закупівлю дорожньо-будівельної техніки, а саме екскаваторів "Борекс" було заплановано здійснити у грудні 2006 року у формі відкритих торгів на загальну суму 1900,00 тис. гривень.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону, Замовником оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет річний план закупівель на 2006 рік (сертифікат від 28.08.2006 р.).
4. Визначення предмета закупівлі.
В порушення вимог п. 2 Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, Замовником при закупівлі екскаваторів не вірно визначено предмет закупівлі за кодом класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822.
Предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 може визначатися як "Навантажувачі одноковшові з поворотною верхньою частиною" за кодом 29.52.26.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про запланову закупівлю екскаваторів було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 13.11.2006 N 46 (65) за номером N 46053006.
Оголошення про запланові закупівлі в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, було розміщено Замовником від 13.11.2006 N 31 за номером N 1587331.
Всупереч п. 5 Інструкції щодо заповнення форми Оголошення про проведення відкритих, двоступеневих торгів та торгів із зменшенням ціни (редукціону) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 217-р, предмет закупівлі в оголошені про проведення процедури закупівлі не визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97.
Згідно з інформацією, викладеною в Оголошенні про заплановані закупівлі, строк подання тендерних пропозицій скорочено до 22 календарних днів та визначено кінцевий термін надання пропозицій 05.12.2006 р.
Відповідно до Звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 19.12.2006 N 21-зв термін подання тендерних пропозицій скорочено у зв'язку з нагальною потребою у закупівлі.
6. Тендерна документація.
Відповідно до тендерної документації Замовник проводить торги на закупівлю товарів - екскаваторів "Борекс" об'ємом ковша до 0,6 м/куб.
Замовником встановлено вартість тендерної документації у розмірі 2700,0 гривень.
Відповідно до п. 18.2 тендерної документації учасники торгів до моменту розкриття тендерних пропозицій повинні надати Замовнику документи, що підтверджують сплату вартості тендерної документації.
Проте підтверджуючої інформації щодо оплати наданої учасникам тендерної документації на дослідження надано не було.
Тендерне забезпечення відповідно до вимог тендерної документації становить 5% від вартості пропозиції.
У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з комерційної та технічної частин.
Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, передбаченим Додатком 2 до тендерної документації, - право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, відсутність заборгованості за податками та зборами, інформацію про загальні відомості підприємства, копія свідоцтва про державну реєстрацію.
Технічна частина повинна включати повну інформацію про характеристику товару, передбачену розділом 10 до тендерної документації, а також сертифікати походження екскаваторів, гарантійний термін не менше 12 місяців з моменту введення в експлуатацію та сервісне обслуговування протягом гарантійного періоду та інше.
Основні умови договору та Додатка 4 до тендерної документації, яким передбачено критерії здійснення оцінки тендерних пропозицій учасників, на дослідження не було надано, що не дає змоги встановити істотні умови договору та визначену методику оцінки.

................
Перейти до повного тексту