1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
20.02.2007 N 6-8-326
Начальнику Держземінспекції
АР Крим,
начальникам Управлінь
з контролю за використанням
та охороною земель
в областях, містах Києві
та Севастополі
Щодо притягнення порушників земельного законодавства до відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки
Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки" (від 11 січня 2007 року N 578-V, який набрав чинності 3 лютого 2007 року з моменту його опублікування ("Урядовий кур'єр", N 21).
Даним Законом збільшені розміри штрафів, які накладаються на порушників земельного законодавства відповідно до статті 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), а також введена кримінальна відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво.
З моменту набрання чинності закону, передбачено два види відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки: адміністративна (стаття 53-1 КУпАП та кримінальна (стаття 197-1 Кримінального кодексу України. Зважаючи на вищезазначене, а також з метою формування єдиного підходу при притягненні порушників земельного законодавства до відповідальності за самовільне зайняття земельних ділянок, пропонуємо діяти у порядку, приведеному нижче, та керуватись наступним.
1. Оформлення правопорушення.
При виявленні факту самовільного зайняття земельної ділянки державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель Держземінспекції чи її територіального органу складає акт перевірки та протокол про адміністративне правопорушення, які у 3-х денний строк направляє для розгляду до відповідного органу (посадової особи) земельних ресурсів, уповноважених згідно з статтею 238-1 КУпАП розглядати справи про адміністративні правопорушення.
2. Кваліфікація порушення.
У частині другій статті 9 КУпАП визначено, що адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
У разі, якщо посадова особа органу земельних ресурсів, яка розглядає матеріали про самовільне зайняття земельної ділянки (матеріали справи про адміністративне правопорушення), встановить, що в діях порушника відсутні ознаки злочину, відповідальність за який передбачена статтею 197-1 Кримінального кодексу України, вона, за наявності ознак адміністративного правопорушення, притягує порушника земельного законодавства до адміністративної відповідальності за статтею 53-1 КУпАП.
Якщо посадова особа органу земельних ресурсів, яка розглядає матеріали про самовільне зайняття земельної ділянки (матеріали справи про адміністративне правопорушення), встановить, що в діях порушника наявні ознаки злочину, відповідальність за який передбачено статтею 197-1 Кримінального кодексу України, вона приймає рішення відповідно до статті 253 КУпАП про передачу матеріалів прокурору, органу досудового слідства чи дізнання. При цьому посадова особа, керуючись пунктом третім статті 284 КУпАП, виносить постанову про закриття справи у зв'язку із передачею матеріалів прокурору, органу досудового слідства чи дізнання.

................
Перейти до повного тексту