- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: Звернення Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті Україні щодо дотримання тендерним комітетом Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) процедур державних закупівель та ефективності використання замовником державних коштів на всіх стадіях закупівель.
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Головне управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації).
Адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 44.
2. Відповідальний за проведення торгів: Сапуга Геннадій Миколайович.
3. Предмет закупівлі: послуги з оренди пасажирських автомобілів з водієм.
4. Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
5. Джерело фінансування: бюджет м. Києва
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок 19.12.2005, закінчення 28.12.2005
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ від 27.12.2002 N 62 "Про створення тендерного комітету Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської державної адміністрації" - на 2 арк.;
2. Наказ від 01.09.2004 N 103 "Про внесення змін до складу тендерного комітету Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) - на 2 арк.;
3. Свідоцтва про підвищення кваліфікації СПК NN 116152-116151 від 05.11.2004, N 2678 від 04.11.2005, N 189635 від 28.05.2004 - на 4 арк.;
4. Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету Головного управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської державної адміністрації, затверджено б/д, б/н, - на 7 арк.;
5. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д,
N 2м) зведений станом на 01.01.2007 - на 2 арк.;
6. Запрошення до участі у торгах (тендері) від 19.12.2005 N 051-1/44 на адресу Першої автоколони ВАТ АК "Київводоканал" - на 1 арк.;
7. Запрошення до участі у торгах (тендері) від 19.12.2005 N 051-1/45 на адресу КП "Автотранспортне підприємство Київської міськради" - на 1 арк.;
8. Запрошення до участі у торгах (тендері) від 19.12.2005 N 051-1/46 на адресу Об'єднаного підприємства транспортного забезпечення Державного управління справами - на 1 арк.;
9. Тендерна документація на закупівлю послуг з оренди пасажирських автомобілів з водієм, затверджена головою тендерного комітету Замовника від 16.01.2006 - на 11 арк.;
10. Пропозиції ОПТЗ ДУС, б/д, б/н, - на 1 арк.;
11. Пропозиції КПАТМ КМР, б/д, б/н, - на 1 арк.;
12. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 28.12.2005 - на 2 арк.;
13. Акцепт тендерної пропозиції від 15.02.2005 N 051-1/40 на адресу КП "Автотранспортне підприємство Київської міськради" - на 1 арк.;
14. Повідомлення про результати торгів від 18.02.2005 N 051-1/41 на адресу Першої автоколони ВАТ АК "Київводоканал" - на 1 арк.;
15. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.12.2005 N 11 - на 2 арк.;
16. Договір про надання легкових автомобілів для службових поїздок від 01.01.2006 N 18 - на 3 арк.;
17. Платіжне доручення від 26.01.2006 N 8 - на 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Головним управлінням з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) послуг з оренди пасажирських автомобілів з водієм".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
На виконання вимог ч. 1, 3 ст.
12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) та згідно з наказом від 27.12.2002 N 62, в Головному управлінні з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Замовник) створено тендерний комітет.
Враховуючи зміни, внесені наказом від 01.09.2004 N 103, на момент проведення процедур закупівлі до складу тендерного комітету Замовника входило 7 осіб.
Відповідно до вимог ч. 2 ст.
12 Закону розроблено "Положення про тендерний комітет та його головні функції щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та затверджено першим заступником Головного управління з питань внутрішньої політики КМДА (дата затвердження не вказана).
Згідно вимог ч. 7 ст.
12 Закону України члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету мали отримати відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Як засвідчили надані для дослідження свідоцтва, підвищення кваліфікації пройшли:
- голова тендерного комітету Захарченко П.П., СПК N 116152 від 05.11.2004;
- секретар тендерного комітету Сапуга Г.М., СПК N 189635 від 28.05.2004;
- член тендерного комітету Сікорський Т.Г., СПК N 2678 від 04.11.2005;
- член тендерного комітету Корнієнко І.В., СПК N 116151 від 05.11.2004;
- член тендерного комітету Черевко О.Г., СПК N 233952 від 29.05.2003.
В порушення вимог ч. 7 ст.
12 Закону на момент проведення процедур цінових пропозицій члени тендерного комітету Лисенко А.В. та Лех Н.І. не пройшли навчання або підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель. При цьому Лех Н.І. входила до складу тендерного комітету з 01.09.2004 (наказ від 01.09.2004 N 103), а Лисенко А.В. перебував на посаді голови тендерного комітету з 27.12.2002 (наказ від 27.12.2002 N 62), та членом тендерного комітету з 01.09.2004 (наказ від 01.09.2004 N 103).
Крім того, член тендерного комітету Черевко О.Г., маючи сертифікат від 29.05.2003, не пройшов повторне навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель, чим також недотримано вимог ч. 7 ст.
12 Закону.
Крім того, в порушення вимог ч. 4 ст.
12 Закону головою тендерного комітету Замовника не призначено заступника (заступників) голови.
2. Фінансування закупівель.
Дослідженням встановлено, що до річного плану державних закупівель на 2006 рік не включено проведену в грудні 2005 року процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань) з придбання послуг з оренди пасажирських автомобілів з водієм на січень - лютий 2006 року.
Водночас зміни до річного плану на 2006 рік для дослідження не надано, що може свідчить про можливе порушення вимог ч. 1 ст.
4-1 Закону щодо забезпечення прозорості здійснення державних закупівель.
За даними Звіту про виконання загального фонду кошторису установи (форма
N 2м за 2006 рік за КПКВ 010117 видатки по
КЕКВ 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" затверджено на загальну суму 401,9 тис.грн., надійшло - 392,5 тис.грн., касові видатки склали 392,5 тис. гривень.
Дослідити правильність взяття зобов'язань на оплату транспортних послуг, зокрема оплату орендованого транспорту, не надається можливим внаслідок не надання Замовником кошторису на 2006 рік за КПКВ 010117 та обгрунтованих розрахунків за відповідним кодом економічної класифікації.
Відповідно до Звіту про результати здійснення процедури від 28.12.2005 N 11 очікувана вартість закупівлі за процедурою складала 68,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівель.
Відповідно до вимог ч. 1 ст.
32 Закону Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо товарів і послуг, для яких існує постійно діючий ринок, та за умови, що вартість їх закупівлі не перевищує 100,0 тис. гривень.
Тендерним комітетом Замовника для закупівлі послуг з оренди пасажирських автомобілів з водієм з очікуваною вартістю 68,0 тис.грн. обрано процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань).
Водночас протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо організації проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) з придбання послуг з оренди пасажирських автомобілів з водієм для дослідження не надано, в чому може вбачаться можливе порушення вимог ч. 6 ст.
12 Закону щодо його складання.
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі - послуги з оренди пасажирських автомобілів з водієм, визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст.
1 Закону.
5. Інформування учасників про проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань).
Відповідно до вимог ч. 2 ст.
32 Закону, Замовником направлено три запрошення до участі у торгах (тендері) від 19.12.2006 на адресу наступних підприємств, а саме: Першій автоколоні ВАТ АК "Київводоканал" (N 051-1/44), КП "Автотранспортне підприємство Київської міськради (N 051-1/45), Об'єднаному підприємству транспортного забезпечення Державного управління справами (N 051-1/46).
За даними перелічених вище запрошень строк надання послуг - упродовж січня - лютого 2006 року.
Крім того, в запрошеннях зазначено, що тендерна документація надсилається разом із запрошенням до участі у торгах, а до тендеру допускаються пропозиції, сформульовані відповідно до вимог цієї тендерної документації та інструкції для учасників торгів.
................Перейти до повного тексту