- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ
Н А К А З
Про затвердження Положення про школу професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції Державної кримінально-виконавчої служби України
З метою підвищення професійної компетенції персоналу кримінально-виконавчої інспекції Державної кримінально-виконавчої служби України, рівня організації виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про школу професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції (далі - Положення), що додається.
2. Начальникам територіальних органів управління Департаменту:
забезпечити роботу шкіл професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції відповідно до Положення;
затвердити склад навчальних груп та їх керівників;
щороку до 10 вересня подавати до Департаменту звіт за наслідками роботи шкіл професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Департаменту Калашник Н.Г.
4. Наказ оголосити персоналу кримінально-виконавчої інспекції Державної кримінально-виконавчої служби України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
департаменту України
з питань виконання покарань
23.03.2007 N 55
ПОЛОЖЕННЯ
про школу професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції
I. Загальні положення
1.1. Навчання у школі професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції (далі - школа) є формою підвищення професійної компетенції цієї категорії персоналу і рівня організації виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі.
1.2. Заняття у школі починаються з 1 вересня, проводяться відповідно до тематичного плану (додаток до цього Положення) та розкладу занять, як правило, у перший четвер місяця. Допускається проведення занять у школі за рахунок часу, відведеного для занять із спеціальної підготовки в межах службової підготовки. Тематичний план та розклад занять затверджується заступником начальника територіального органу управління Державного департаменту України з питань виконання покарань (далі - Департамент) з соціально-виховної, психологічної роботи та діяльності кримінально-виконавчої інспекції.
1.3. В залежності від розташування міських, районних і міжрайонних відділів кримінально-виконавчої інспекції (далі - територіальні підрозділи кримінально-виконавчої інспекції), їх матеріально-технічного забезпечення (наявність відповідних приміщень, забезпеченість меблями тощо) визначаються навчальні групи для проведення занять у школі та призначаються їх керівники.
1.4. Склад навчальних груп та їх керівники затверджуються наказом начальника територіального органу управління Департаменту.
1.5. До проведення занять у школі залучаються юристи, практичні педагоги, психологи, фахівці центрів соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді, працівники суду, прокуратури, органів внутрішніх справ, науковці, фахівці з соціальної роботи, пенітенціарної психології та педагогіки.
II. Організація навчання у школі професійної майстерності
2.1. Загальне керівництво роботою школи здійснює заступник начальника територіального органу управління Департаменту з соціально-виховної, психологічної роботи та діяльності кримінально-виконавчої інспекції.
2.2. Безпосередня організація роботи школи покладається на начальника відділу (сектору) кримінально-виконавчої інспекції територіального органу управління Департаменту та на начальників територіальних підрозділів кримінально-виконавчої інспекції, призначених керівниками навчальних груп, які:
- забезпечують належні умови для роботи школи;
- здійснюють підготовку розкладу занять відповідно до тематичного плану;
- організовують проведення занять та їх відвідування персоналом кримінально-виконавчої інспекції;
- проводять особисто та залучають до проведення занять у школі найбільш підготовлених і досвідчених осіб з числа персоналу кримінально-виконавчої інспекції та затверджують плани-конспекти занять;
- залучають до занять у школі юристів, практичних педагогів, психологів, фахівців центрів соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді, науковців, фахівців з соціальної роботи, пенітенціарної психології та педагогіки;
- узагальнюють навчально-методичний матеріал;
- здійснюють підготовку експрес-інформації стосовно сучасних форм і методів роботи з особами, засудженими до покарань, не пов'язаних з позбавленням волі;
- організовують прийняття заліків у персоналу за результатами навчання;
- забезпечують розгляд питань організації роботи школи на нарадах територіального органу управління Департаменту.
2.3. Начальник відділу (сектору) кримінально-виконавчої інспекції територіального органу управління Департаменту має право:
- вносити зміни до тематики занять у школі, враховуючи рівень підготовки персоналу та нагальні потреби діяльності кримінально-виконавчої інспекції;
- проводити перевірки рівня знань персоналу;
- за результатами навчання вносити пропозиції щодо заохочення персоналу та вжиття заходів реагування до осіб, які виявили низький рівень підготовки.
2.4. Персонал кримінально виконавчої інспекції зобов'язаний:
- відвідувати заняття у школі та вести конспекти;
- брати активну участь у семінарах і практичних заняттях;
- у разі відсутності на заняттях самостійно вивчати навчальний матеріал з обов'язковим відображенням його у конспекті;
- самостійно працювати над підвищенням свого професійного рівня;
- впроваджувати у практичну діяльність сучасні форми і методи роботи з особами, засудженими до покарань, не пов'язаних з позбавленням волі.
2.5. Особи з числа персоналу кримінально-виконавчої інспекції можуть вносити начальнику відділу (сектору) кримінально-виконавчої інспекції територіального органу управління Департаменту пропозиції щодо організації роботи школи та тематики занять.
2.6. Під час навчання у школі персонал забезпечується необхідним навчально-методичним матеріалом.
2.7. Відвідування занять відображається у планах роботи територіального підрозділу кримінально-виконавчої інспекції.
2.8. Облік відвідування занять у школі здійснюється у спеціальному журналі, який зберігається у керівника навчальної групи.
2.9. Навчально-методичний матеріал для проведення занять у школі (план-конспекти, реферати, опитувальні листи тощо), відомості за результатами заліків долучаються до відповідної справи, яка зберігається у відділі (секторі) кримінально-виконавчої інспекції територіального органу управління Департаменту. Журнал відвідування занять у школі та відомості за результатами заліків зберігаються протягом 3 років.
2.10. Раз на півроку (до 25 лютого та 25 серпня) за результатами навчання у школі персонал складає заліки. Заліки приймаються комісією у складі представника відділу (сектору) кримінально-виконавчої інспекції територіального органу управління Департаменту та відповідного керівника навчальної групи. При оцінюванні знань враховуються активність на практичних і семінарських заняттях, ефективність застосування набутих знань у практичній діяльності.
2.11. Контроль за організацією роботи школи здійснює заступник начальника територіального органу управління Департаменту з соціально-виховної, психологічної роботи та діяльності кримінально-виконавчої інспекції. Перевірки організації роботи школи здійснюються не рідше одного разу у півріччя.
Начальник управління кримінально-виконавчої інспекції Державного департаменту України з питань виконання покарань полковник внутрішньої служби | Ю.В.Олійник |
Додаток
до пункту 1.2 Положення
про школу професійної
майстерності персоналу
кримінально-виконавчої
інспекції
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
проведення занять у школі професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції
N з/п |
Найменування тем |
Всього годин |
З них: |
Лекція |
Семі- нарське заняття |
Пра- ктичне заняття |
Само- стійне заняття |
Правова компетентність (основи держави та права) |
1. |
Основи держави та права |
4 |
2 |
2 |
|
|
2. |
Основи Конституційного права України |
2 |
2 |
|
|
|
3. |
Правоохоронні та судові органи України |
2 |
2 |
|
|
|
4. |
Шляхи реформування кримінально- виконавчої системи України |
2 |
2 |
|
|
|
5. |
Правове регулювання проходження служби в Державній кримінально- виконавчій службі України |
4 |
2 |
2 |
|
|
6. |
Антикорупційне законодавство України |
4 |
2 |
2 |
|
|
(основи кримінального та кримінально-процесуального права) |
7. |
Основи кримінального права України |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
8. |
Основні положення кримінально- процесуального права України |
4 |
2 |
|
|
2 |
9. |
Основи адміністра- тивного права України |
4 |
2 |
2 |
|
|
Всього |
32 |
18 |
10 |
|
4 |
Соціальна та педагогіко-психологічна компетентність (основи пенітенціарної психології) |
1. |
Введення в курс. Поняття про пенітенціарну психологію |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
2. |
Особливості психологічної діяльності засуджених |
6 |
2 |
2 |
2 |
|
3. |
Психологія неповнолітніх |
4 |
2 |
|
2 |
|
4. |
Психологія осіб, віднесених до "групи ризику" |
4 |
2 |
2 |
|
|
5. |
Психологія працівників кримінально- виконавчої інспекції |
2 |
2 |
|
|
|
(основи пенітенціарної педагогіки) |
6. |
Поняття про пенітенціарну педагогіку як науку |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
7. |
Використання технологій педагогічної діяльності в роботі працівників кримінально- виконавчої інспекції |
4 |
2 |
|
2 |
|
(основи соціальної роботи) |
8. |
Поняття соціальної роботи. Етичні принципи та цінності соціальної роботи |
4 |
2 |
2 |
|
|
9. |
Система соціального обслуговування та соціальних служб в Україні |
4 |
2 |
|
|
2 |
Всього |
40 |
18 |
10 |
6 |
6 |
Фахова компетентність (загальна) |
1. |
Кримінально- виконавче законодавство України |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
2. |
Правовий статус осіб, які відбувають кримінальні покарання |
4 |
2 |
2 |
|
|
3. |
Правові підстави звільнення засуджених від відбування покарань |
2 |
2 |
|
|
|
4. |
Поняття злочинності та її основні характеристики |
4 |
2 |
2 |
|
|
5. |
Взаємовідносини персоналу органів і установ виконання покарань і засуджених |
4 |
2 |
|
|
2 |
6. |
Міжнародні правові акти з питань дотримання прав людини та поводження із засудженими |
4 |
2 |
2 |
|
|
7. |
Служба пробації та перспективи її створення в Україні |
2 |
2 |
|
|
|
(спеціальна) |
8. |
Виконання покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
9. |
Виконання покарання у виді громадських робіт |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
10. |
Виконання покарання у виді виправних робіт |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
11. |
Порядок здійснення контролю за поведінкою осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням, та звільнених від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
12. |
Порядок та умови відбування покарання у виді обмеження волі |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
13. |
Правові наслідки ухилення від відбування покарання осіб, які перебувають на обліку в підрозділах кримінально- виконавчої інспекції та не виконують покладених на них судом обов'язків |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
Всього |
62 |
26 |
20 |
|
16 |
Спеціалізована компетентність (професійна етика та естетика) |
1. |
Етика та естетика професійної діяльності працівників Державної кримінально- виконавчої служби України |
2 |
2 |
|
|
|
2. |
Службовий етикет. Культура поведінки працівників Державної кримінально- виконавчої служби України |
2 |
2 |
|
|
|
3. |
Роль мистецтва у формуванні морально- професійних якостей працівників Державної кримінально- виконавчої служби України |
2 |
2 |
|
|
|
Всього |
6 |
6 |
|
|
|
Контрольні заходи |
1. |
Поточний контроль |
2 |
|
|
|
|
2. |
Підбиття підсумків навчання |
4 |
|
|
|
|
Всього |
6 |
|
|
|
|
Загальна кількість годин |
140 |
68 |
40 |
6 |
26 |
Навчальні теми для проведення занять у школі професійної майстерності персоналу кримінально-виконавчої інспекції
Правова компетентність (32 години)
Тема 1. Основи держави та права (4 години)
Поняття держави та її ознаки. Поняття та види соціальних норм. Право, як особливий вид соціальних норм. Правова норма: поняття і види. Структура правової норми.
Підстави юридичної відповідальності. Види юридичної відповідальності. Поняття законності. Юридичні гаранти законності.
Тема 2. Основи Конституційного права України (2 години)
Конституція України - основний Закон держави Україна. Україна суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
Громадянство України.
Система прав і свобод людини і громадянина в Україні. Конституційні обов'язки громадянина України.
Територіальний устрій України.
Система органів державної влади України. Верховна Рада України, правовий статус народних депутатів.
Президент України. Компетенція Кабінету Міністрів України. Місцеві органи державної виконавчої влади. Органи місцевого самоврядування.
Тема 3. Правоохоронні та судові органи України (2 години)
Система судових органів України. Організація, призначення та основні функції суду. Організація, призначення та основні функції прокуратури.
Система правоохоронних органів України. Організація, призначення та основні функції Служби безпеки України, органів внутрішніх справ.
Організація, призначення та основні функції Державного департаменту України з питань виконання покарань.
Тема 4. Шляхи реформування кримінально-виконавчої системи України (2 години)
Передумови реформування пенітенціарної системи України. Основні напрямки реформування кримінально-виконавчої системи України на сучасному етапі. Історичний аспект міжнародного співробітництва в галузі виконання покарань. Правове регулювання виконання покарань в окремих країнах.
Тема 5. Правове регулювання проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі України (4 годин)
Законодавча основа та умови проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі України. Правовий та соціальний статус осіб рядового і начальницького складу. Державне страхування осіб рядового і начальницького складу. Пільги, гарантії, компенсації особам рядового і начальницького складу. Пенсійне забезпечення.
Права та обов'язки осіб рядового і начальницького складу. Начальники та підлеглі, старші та молодші за спеціальним званням. Взаємовідносини між особами рядового і начальницького складу. Правила носіння форми одягу. Порядок віддання та виконання наказів. Ввічливість і поведінка осіб рядового і начальницького складу.
Заохочення та стягнення, що застосовуються до осіб рядового і молодшого начальницького складу, порядок їх застосування і накладення. Пропозиції, заяви та скарги.
Ради зборів рядового і молодшого начальницького складу підрозділу та їх роль вихованні особового складу, зміцненню дисципліни і порядку.
Наставництво та його роль у вихованні і підвищенні професійного рівня особового складу.
Порядок проведення атестування працівників Державної кримінально-виконавчої служби України.
Тема 6. Антикорупційне законодавство України (4 години)
Закон України
"Про боротьбу з корупцією". Поняття корупційних правопорушень та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією. Відповідальність за вчинення корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією. Корупційні злочини.
Тема 7. Основи кримінального права України (6 годин)
Поняття та завдання кримінального права України.
Кримінальний кодекс України та його загальна характеристика. Поняття злочину, ознаки злочину. Класифікація злочинів, їх відмінність від інших правопорушень.
Кримінальне покарання та його види. Кримінальна відповідальність та її підстави. Обставини, що виключають злочинність діяння. Необхідна оборона, крайня необхідність. Кримінальна відповідальність неповнолітніх.
Злочини проти життя і здоров'я особи. Злочини у сфері службової діяльності.
Тема 8. Основні положення кримінально-процесуального права України (4 години)
Кримінально-процесуальний кодекс України. Поняття та завдання кримінального процесу. Стадії кримінального процесу. Основні принципи кримінального процесу. Поняття, класифікація та функції учасників кримінально-процесуальної діяльності. Приводи і підстави до порушення кримінальної справи. Застосування запобіжних заходів. Виконання вироку.
Тема 9. Основи адміністративного права України (4 години)
Кодекс України про адміністративні правопорушення. Поняття та ознаки адміністративного правопорушення. Види адміністративних стягнень. Порядок притягнення до адміністративної відповідальності.
Органи (посадові особи), що уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення. Адміністративне затримання.
Соціальна та педагогіко-психологічна компетентність (40 годин)
Тема 1. Введення в курс. Поняття про пенітенціарну психологію (6 годин)
Теоретичні та методологічні засади пенітенціарної психології: поняття психології, галузі психології. Основні категорії психології. Психіка та її складові. Сутність та структура особистості. Поняття про самоактуалізацію особистості. Спрямованість особистості.
Історія розвитку пенітенціарної психології. Етапи становлення пенітенціарної психології як галузі наукових знань. Зв'язок пенітенціарної психології з іншими науками. Предмет, завдання пенітенціарної психології.
Тема 2. Особливості психічної діяльності засуджених (6 годин)
Особливості пізнавальних та емоційно-вольових психічних процесів засуджених: відчуття, сприймання, пам'ять, мислення, увага, уява, почуття, емоції, воля.
Поняття про темперамент. Історія розвитку вчення про темперамент. Психологічна характеристика типів темпераменту.
Поняття про характер. Провідні риси характеру. Акцентуйовані риси характеру. Вчинок і формування характеру.
Тема 3. Психологія неповнолітніх (4 години)
Загальна характеристика підліткового віку. Соціальна ситуація особистісного зростання підлітка.
Поняття девіантної поведінки. Теорії девіації. Причини девіантної поведінки молоді.
Види девіантної поведінки. Поняття деліквентної поведінки. Поняття про адиктивну поведінку, її групи та шляхи формування. Стадії формування залежності від наркотичних та психотропних речовин у підлітків. Психопатологічний тип девіантної поведінки, його види.
Тема 4. Психологія осіб, віднесених до "групи ризику" (4 години)
Поняття "групи ризику". Характеристика проблемних груп населення: девіанти, деприванти, маргінали, антисоціальні особистості, особи алкогольної та наркотичної залежності, особи без визначеного місця проживання, злиденні.
Особливості роботи працівника КВІ з "групою ризику".
Тема 5. Психологія працівників кримінально-виконавчої інспекції (2 години)
Професійний портрет працівника кримінально-виконавчої інспекції. Знання, вміння та особистісні якості як запорука придатності працівника кримінально-виконавчої інспекції до виконання посадових обов'язків.
Поняття професійної деформації. Превентивні та профілактичні заходи щодо негативного впливу професійної деформації на працівника кримінально-виконавчої інспекції.
Тема 6. Поняття про пенітенціарну педагогіку як науку (6 годин)
Поняття пенітенціарної педагогіки. Її місце в системі наук. Предмет, об'єкт та завдання пенітенціарної педагогіки. Основні категорії пенітенціарної педагогіки.
Поняття про педагогіку співробітництва.
Педагогічна спадщина А.С.Макаренка як одного з фундаторів вітчизняної пенітенціарної педагогіки.
Тема 7. Використання технологій педагогічної діяльності в роботі працівників кримінально-виконавчої інспекції (4 години)
Форми, методи та прийоми ресоціалізації засуджених. Класифікація методів перевиховання.
Поняття інтерактивних технологій.
Технології створення перспективних ліній (за А.С.Макаренком).
Тема 8. Поняття соціальної роботи. Етичні принципи та цінності соціальної роботи (4 години)
Соціальна робота і соціальна політика. Основи професійної етики та деонтології. Основні цінності соціальної роботи та можливості для їх практичного застосування. Принцип співпраці з клієнтом. Професійні межі.
Тема 9. Система соціального обслуговування та соціальних служб в Україні (4 години)
Класифікація системи соціальної підтримки. Функції та складові системи соціального обслуговування.
Стаціонарні установи соціального обслуговування в Україні.
Характеристика системи соціальних служб для молоді та дітей в Україні.
Характеристика Державної служби зайнятості.
Оцінка та перспективи надання соціальних послуг.
Фахова компетентність (62 години)
Тема 1. Кримінально-виконавче законодавство України (6 годин)
Мета, завдання та принципи кримінально-виконавчого законодавства України.
Порядок і умови виконання покарання у виді позбавлення волі.
Порядок і умови виконання покарання у виді арешту.
Порядок і умови виконання покарання у виді обмеження волі.
Порядок і умови виконання покарання у виді довічного позбавлення волі.
Підстави звільнення від відбування покарання.
Допомога особам, які звільнені від відбування покарання, контроль і нагляд за ними.
Нагляд і контроль за виконанням кримінальних покарань. Участь громадськості у виправленні ті ресоціалізації засуджених.
................Перейти до повного тексту