1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
10.04.2007 N 121
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету телебачення і радіомовлення N 32 від 09.02.2012 )
Про затвердження Положення про порядок ведення договірної та претензійно-позовної роботи
З метою впорядкування ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Держкомтелерадіо
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Державного комітету телебачення і радіомовлення України, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів, які беруть участь у веденні договірної та претензійно-позовної роботи, забезпечити:
- виконання Положення про порядок ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Державного комітету телебачення і радіомовлення України;
- оформлення та ведення журналів обліку договорів, які укладаються Держкомтелерадіо.
3. Юридичному управлінню (Шатковський О.П.) забезпечити:
- здійснення контролю за додержанням структурними підрозділами встановленого порядку ведення договірної та претензійно-позовної роботи;
- оформлення та ведення журналів обліку претензій та позовних заяв.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Комітету Горобцова В.О.
Голова Комітету Е.Прутнік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Голови
Держкомтелерадіо
10.04.2007 N 121
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Державного комітету телебачення і радіомовлення України
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, рекомендацій Міністерства юстиції України від 15 січня 1996 року N 2 "Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації" та встановлює порядок підготовки проектів договорів, їх укладання та контролю за виконанням, а також ведення претензійної та позовної роботи в центральному апараті Державного комітету телебачення і радіомовлення України (далі - Держкомтелерадіо, Комітет).
2. Дія цього Положення поширюється на всі правовідносини, які виникають в результаті діяльності Держкомтелерадіо, яка визначена Положенням про Державний комітет телебачення і радіомовлення України, затвердженим Указом Президента України від 27 серпня 2003 року N 920.
3. Це Положення є обов'язковим для виконання посадовими особами та працівниками центрального апарату Держкомтелерадіо, які беруть участь у веденні договірної та претензійно-позовної роботи.
У кожному структурному підрозділі Комітету, який бере участь у веденні договірної та претензійно-позовної роботи, виконання цієї роботи покладається на конкретного працівника.
Недодержання встановленого порядку ведення договірної роботи, а також порядку пред'явлення і розгляду претензій та позовів є порушенням трудової дисципліни і тягне за собою відповідальність винних у цьому осіб згідно з чинним законодавством України.
Керівники структурних підрозділів Держкомтелерадіо зобов'язані не допускати фактів зволікань при розгляді претензій, безпідставних відмов у задоволенні обґрунтованих вимог заявників претензій, доведення до суду безопірних позовів та здійснювати заходи щодо усунення причин та умов, які породжують обґрунтовані претензії.
Здійснення контролю за додержанням структурними підрозділами встановленого порядку ведення договірної та претензійно-позовної роботи покладається на юридичне управління.
4. Договірна та претензійно-позовна робота повинна сприяти:
- виконанню зобов'язань для задоволення потреб Держкомтелерадіо та держави;
- забезпеченню виконання договірних зобов'язань в усіх сферах діяльності;
- економії та раціональному використанню матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
- зниженню непродуктивних витрат та усуненню причин і умов, що їх спричиняють;
- забезпеченню захисту і відновленню порушених майнових прав та інтересів Держкомтелерадіо, що охороняються законом.
5. До договірної та претензійно-позовної роботи належить:
- підготовка та розгляд проектів договорів, що надійшли від іншої сторони;
- погодження проектів договорів структурними підрозділами Держкомтелерадіо;
- реєстрація та зберігання укладених договорів;
- здійснення розрахунків та контролю за виконанням укладених договорів;
- підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
- пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
- підготовка відповідей (відзивів), заяв і скарг про перегляд судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, а також у зв'язку з винятковими та нововиявленими обставинами;
- захист інтересів Держкомтелерадіо при розгляді майнових, переддоговірних та інших спорів у судах;
- здійснення організаційно-технічних заходів з реєстрації, обліку, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів;
- забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;
- розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
- підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
II. Порядок укладання та здійснення контролю за виконанням договорів
1. Підготовка проекту договору
1.1. Договори, стороною в яких виступає Держкомтелерадіо, мають укладатися у письмовій формі.
1.2. Проект договору готується структурним підрозділом центрального апарату Держкомтелерадіо, до компетенції якого належать питання, що становлять предмет договору.
Проект договору може розроблятися будь-якою із сторін, що домовляються, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і відображати намір особи, яка її внесла, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.
1.3. Проект договору повинен бути завізований у тижневий термін:
керівником структурного підрозділу, який готує проект договору або, в разі одержання проекту договору від іншої сторони, структурним підрозділом, до повноважень якого належать питання, що становлять предмет договору (далі - структурний підрозділ, що супроводжує договір);
директором адміністративно-господарського департаменту;
директором фінансово-економічного департаменту та головним бухгалтером;
завідувачем сектора державних закупівель (якщо проводились процедури закупівлі);
керівниками інших департаментів, управлінь, відділів, секторів (у разі необхідності);
начальником юридичного управління.
У разі нагальної потреби укладання договору за дорученням керівництва Держкомтелерадіо строк візування може бути зменшений до трьох днів.
1.4. Проект договору, завізований керівниками вищезазначених підрозділів та заступником Голови Комітету згідно з розподілом обов'язків, подається на підпис Голові Держкомтелерадіо (або одному із його заступників в разі покладання на нього в установленому порядку таких повноважень).
1.5. Розрахунок вартості договору складається його виконавцем, а на етапі укладання договору із замовником підписується останнім на знак досягнутої згоди (про що, в разі необхідності, складається протокол узгодження договірної ціни).
1.6. Розбіжності, що виникають між сторонами під час укладання договору, розглядаються структурним підрозділом, який супроводжує договір, із залученням, в разі необхідності, відповідних структурних підрозділів Комітету та/або заступника Голови Комітету згідно з розподілом обов'язків.
1.7. У випадку наявності заперечень щодо умов проекту договору, сторона, яка одержала його, складає протокол розбіжностей, який підписується, про що робиться застереження в договорі, та не пізніше 20-денного строку надсилає іншій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з договором, підписаним в порядку, встановленому підпунктами 1.3, 1.4 пункту 1 розділу II цього Положення.
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей, зобов'язана розглянути його, вжити заходів до врегулювання розбіжностей з іншою стороною, включити до договору всі прийняті пропозиції.
1.8. Укладений договір реєструється структурним підрозділом, що супроводжує договір, в окремому журналі обліку договорів за зразком, наведеним у додатку 1 до цього Положення.
1.9. Структурний підрозділ, який супроводжує договір, здійснює контроль за його виконанням (в тому числі за термінами виконання), а фінансово-економічний департамент - за дотриманням фінансової дисципліни.
1.10. Договір повинен містити:
найменування сторін;
предмет договору (найменування товарів (робіт, послуг), характер товарів, що поставляються (виконуваної роботи, послуг, що надаються);
зазначені та додаткові вимоги за згодою сторін можуть бути відображені в додатках до договору;
строк дії договору;
строки і порядок поставки товарів (виконання робіт, надання послуг);
вартість товарів (робіт, послуг), порядок розрахунків;
відповідальність сторін;
порядок врегулювання спорів.
Крім умов, зазначених вище, договором можуть бути передбачені інші умови, погоджені сторонами, та такі, що не суперечать чинному законодавству.
2. Підстави для зміни або розірвання договору
2.1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом, та вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Сторона, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, надсилає пропозицію щодо цього іншій стороні, у терміни, зазначені у такому договорі.
Сторона, яка одержала пропозицію про зміну або розірвання договору, повинна відповісти на неї. Якщо сторони не досягли згоди щодо зміни або розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду чи суду.
У випадку виникнення необхідності внесення за згодою сторін змін до договору, проект таких змін готується структурним підрозділом, що супроводжує договір, в порядку, визначеному пунктом 2 розділу II цього Положення.
2.2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною, а також в інших випадках, встановлених договором або законом.
2.3. У разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо.
У разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються, про що робиться відмітка у журналі реєстрації договорів.
3. Порядок приймання товарів, виконаних робіт, наданих послуг
3.1. Приймання товарів здійснюється за накладною, а приймання робіт і послуг оформлюється двостороннім актом, який складається сторонами і є підставою для взаємних розрахунків.
Зі сторони Держкомтелерадіо акт візується структурним підрозділом, що супроводжує договір, та підписується Головою Держкомтелерадіо (або одним із його заступників в разі покладання на нього в установленому порядку таких повноважень).
В разі необхідності, наказом Голови Комітету для приймання товарів (робіт, послуг) може створюватись відповідна комісія.
3.2. Замовник у термін, встановлений договором, зобов'язаний направити виконавцю підписаний акт або мотивовану відмову від приймання товарів (робіт, послуг). У випадку мотивованої відмови замовника від приймання товарів (робіт, послуг) сторонами складається двосторонній акт з переліком необхідних доробок, які виконуватимуться за рахунок виконавця у відповідні строки.
3.3. У договорі слід передбачити, що якщо в процесі виконання договору виявиться неминучість отримання негативного результату або недоцільність подальшого його виконання, виконавець зобов'язаний призупинити його виконання, повідомивши негайно про це замовника. У цьому випадку сторони зобов'язані у 30-денний або інший, обумовлений в договорі термін, розглянути питання про доцільність продовження виконання договору.
3.4. У випадку призупинення чи припинення виконання договору з ініціативи замовника, понесені виконавцем фактичні витрати на момент призупинення чи припинення виконання договору відшкодовуються замовником, якщо інше не передбачено договором.
3.5. За невиконання чи неналежне виконання зобов'язань за договором сторони передбачають у договорі відповідальність як в межах діючого законодавства, так і додаткову відповідно до досягнутої згоди.
4. Розрахунки за договором
4.1. Розрахунки за виконані за договором зобов'язання здійснюються на підставі вартості, визначеної договором, з урахуванням виконання сторонами договірних зобов'язань та відповідно до строків платежів, передбачених договором (за умови поетапності виконання замовлення).
4.2. У договорі може бути передбачена одноразова оплата вартості зобов'язань за договором у встановлений сторонами термін.
4.3. Під час виконання договору виконавець повинен погоджувати із замовником випадки перевищення витрат у порівнянні з договірною ціною, що має оформлюватись протоколом узгодження договірної ціни, який підписується сторонами на знак досягнутої згоди та є невід'ємною частиною договору.
4.4. У випадку дострокового виконання договору може передбачатись його дострокове прийняття і оплата за ціною, визначеною у договорі.
5. Відповідальність за ведення договірної роботи
5.1. Відповідальність за ведення договірної роботи, перевірку відповідності виконуваних робіт умовам укладених договорів покладається на структурний підрозділ, що супроводжує договір.
5.2. Відповідальність за визначення та реалізацію фінансово-економічної політики з питань договірної діяльності, зокрема, за правильність визначення форм оплати, включення відповідних складових до цін на договірні роботи, контроль за надходженням до централізованих джерел фінансування запланованих коштів, своєчасність здійснення фінансових операцій покладається на фінансово-економічний департамент.
5.3. Відповідальність за відповідність договірних документів вимогам чинного законодавства та судовій практиці, покладається на юридичне управління.
III. Порядок підготовки, укладання та виконання окремих видів договорів
1. Порядок підготовки міжнародних договорів
1.1. Міжнародні договори України міжурядового та міжвідомчого характеру (далі - міжнародні договори) з відповідними державними органами іноземних держав і міжнародними організаціями, до компетенції яких входять питання, що регулюються договорами (далі - інша сторона), розробляються в Держкомтелерадіо в порядку, визначеному Законом України "Про міжнародні договори України", Положенням про порядок укладання, виконання та денонсації міжнародних договорів України міжвідомчого характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 1994 року N 422, та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання у цій сфері.
1.2. Проект міжнародного договору готується відділом міжнародних зв'язків та європейської інтеграції департаменту інформаційної політики з урахуванням пропозицій, наданих відповідними структурними підрозділами Комітету, а юридичне управління опрацьовує проект його тексту на відповідність вимогам законодавства.
2. Укладання договорів на виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт
2.1. Після визначення виконавця науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт згідно з Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" структурний підрозділ, що супроводжує договір, забезпечує укладання договору відповідно до розділу II цього Положення.
2.2. Проект договору про виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт готується структурним підрозділом, що супроводжує договір, відповідно до Тематики науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, схваленої рішенням Колегії Комітету та затвердженої наказом Голови Комітету.
2.3. Після візування проекту договору в порядку, визначеному підпунктом 1.2 пункту 1 розділу II цього Положення, структурний підрозділ, що супроводжує договір, подає його разом з Технічним завданням на науково-дослідну та дослідно-конструкторську роботу на підпис Голові Комітету (або одному із його заступників в разі покладання на нього в установленому порядку таких повноважень).
3. Укладання трудового договору (контракту) з керівником державного підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління Держкомтелерадіо
3.1. Наймання на роботу керівника підприємства, установи, організації, що є у державній власності та належить до сфери управління Держкомтелерадіо (далі - підприємство), здійснюється шляхом укладання з ним контракту відповідно до Закону України "Про управління об'єктами державної власності", Положення про порядок укладання контракту з керівником підприємства, що є у державній власності, при найманні на роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1993 року N 203, постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1995 року N 597 "Про Типову форму контракту з керівником підприємства, що є у загальнодержавній власності" та інших нормативно-правових, що регулюють питання у цій сфері.
3.2. Контракт з керівником підприємства укладається, переукладається або продовжується у разі:
а) закінчення терміну дії контракту;
б) звільнення попереднього та призначення наступного керівника підприємства;
в) перетворення державного підприємства у відкрите акціонерне товариство або іншу форму господарювання.
3.3. Проект контракту з керівником підприємства готується відділом кадрової роботи та державної служби та подається на підпис Голові Комітету (або одному із його заступників в разі покладання на нього в установленому порядку таких повноважень) після проходження візування в порядку, визначеному підпунктом 1.2 пункту 1 розділу II цього Положення.
IV. Реєстрація та зберігання претензійних і позовних матеріалів в Держкомтелерадіо
1. Претензійні та позовні матеріали, в т.ч. процесуальні документи (ухвали, повістки, накази, постанови тощо), одержані Держкомтелерадіо поштою або наручно (від уповноваженої особи), реєструються у загальному відділі адміністративно-господарського департаменту (далі - загальний відділ) як вхідна кореспонденція у день одержання або в перший робочий день, у разі надходження їх у неробочий час, і в той же день передаються на розгляд Голові Комітету або його заступнику, а копії - юридичному управлінню.
2. Працівник загального відділу, який приймає кореспонденцію, що надійшла, повинен до претензійних та позовних матеріалів додати конверт (за яким можна встановити адресу відправника, час відправлення документу тощо), що може бути єдиним доказом своєчасної чи несвоєчасної їх відправки.
3. При реєстрації претензій чи позовних заяв перевіряється наявність усіх додатків, зазначених у супровідному листі. При відсутності або невідповідності зазначених додатків працівниками загального відділу складається про це відповідний акт.
4. Загальний відділ після реєстрації претензії чи позовної заяви і резолюції Голови Комітету або його заступника в той же день передає ці документи в юридичне управління, яке здійснює їх первинну правову оцінку та формує справу.
Ведення журналів обліку претензій та позовних заяв, пред'явлених Держкомтелерадіо та до нього, хід їх розгляду та виконання, за зразками, наведеними в додатках 2, 3, 4, 5 до цього Положення, здійснюється юридичним управлінням від руки або в електронному вигляді.

................
Перейти до повного тексту