- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи будівельного комплексу та житлово-комунального господарства України за 2006 рік та основні завдання Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України на 2007 рік
Заслухавши та обговоривши доповідь Віце-прем'єр-міністра України, Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства Рибака В.В. за участю представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, керівників будівельних та житлово-комунальних підприємств, а також підприємств, установ, організацій, які належать до сфери управління Міністерства, колегія Мінбуду відзначає, що у звітному році продовжились позитивні тенденції щодо зростання обсягів освоєних капітальних вкладень та виробничої активності у будівництві. За минулий рік цей показник збільшився майже на 10 відсотків і склав понад 38 млрд. гривень.
Збільшили обсяги робіт будівельники 22 регіонів. Найбільшого зростання досягнуто у Волинській, Кіровоградській, Львівській та Чернівецькій областях (на 28,7 - 20,6%). У м. Києві, де виконано 27,2% загального обсягу будівельних робіт по Україні, приріст досяг 10,8%.
Однак викликає занепокоєння стан справ у регіонах, де обсяги будівництва скоротились. Насамперед це стосується Житомирської області, де скорочення склало 7,9%, Запорізької - 3,0%, Полтавської - 2,2%.
Повільними темпами зростають обсяги житлового будівництва.
У 2006 році введено в експлуатацію понад 8,6 млн.кв. метрів житла, що на 10,4 відсотка більше, ніж у 2005 році. У восьми областях обсяги житлового будівництва скоротилися. Найбільше скорочення обсягів введеного житла порівняно з 2005 роком відзначається у Чернігівській - на 18,1%; Тернопільській - на 16,7%.
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не вживають необхідних заходів щодо створення умов для стимулювання інвестиційної діяльності шляхом спрощення процедур одержання необхідних погоджень та дозволів. Низькою залишається якість будівництва. Не приділяється належної уваги забезпеченню регіонів та окремих населених пунктів оновленою проектно-планувальною документацією, насамперед генеральними планами. Не знаходять запровадження у практику місцеві правила забудови.
Повільно здійснюється робота над створенням законодавчого та нормативного підгрунтя для розгортання будівництва соціального житла та житла, доступного для широких верств населення. Органами місцевого самоврядування не розпочато роботу щодо забезпечення такого будівництва земельними ділянками відповідного рівня.
Практично не проводиться робота щодо заміни та теплової реабілітації застарілого житла.
Повільно розгортається формування потужних вітчизняних будівельних компаній, здатних у повному обсязі забезпечити інвестиційні наміри забудовників.
Не спостерігається відчутних зрушень у реформуванні житлово-комунального господарства.
Фінансовий стан галузі залишається складним. Упродовж 2006 року підприємствами житлово-комунального господарства отримано збитки у сумі 1,6 млрд.грн., що у 1,7 раза більше, ніж за відповідний період минулого року.
Негативні тенденції зростання збитків мають місце майже у всіх регіонах. Найбільш значні збитки - у Харківській (201,0 млн.грн.), Дніпропетровській (170,6 млн.грн.), Донецькій (158,6 млн.грн.), Луганській (116,3 млн.грн.) областях та м. Києві (462,0 млн. гривень).
Значною є заборгованість підприємств галузі за енергоносії, яка складає 2,0 млрд.грн. за газ та 1,9 млрд.грн. за електроенергію.
Заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах галузі становить 39,2 млн.гривень.
Погіршується технічний стан комунальної інфраструктури. Старіє житловий фонд. Значна його частина потребує теплової санації та реконструкції. Кількість ветхих та аварійних житлових будинків збільшилась за минулий рік на 4,4%. Майже кожен третій ліфт відпрацював встановлений термін експлуатації і потребує модернізації або заміни.
У ветхому та аварійному стані перебувають майже 38 відсотків водопровідних, 32 каналізаційних та 13 відсотків теплових мереж. В окремих містах втрачається більше половини питної води, поданої в мережу.
Рівень зношеності трамваїв та тролейбусів становить 81%. Нині в Автономній Республіці Крим, містах Вінниці, Житомирі, Рівному, Тернополі, Чернігові та інших практично увесь рухомий склад міського електричного транспорту відпрацював нормативний термін експлуатації.
Половина вулиць та доріг у населених пунктах вимагають термінового капітального або поточного ремонту покриття проїжджої частини. Понад 15 відсотків мостів та шляхопроводів перебувають в аварійному стані.
У регіонах проводиться недостатня робота щодо запровадження ринкових форм управління в житлово-комунальному господарстві та створення конкурентних засад на ринку житлово-комунальних послуг. Повільними темпами відбувається процес створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, залучення приватних підприємств до утримання житлового фонду.
Місцевими органами виконавчої влади не забезпечено прозорості встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. У переважній більшості регіонів не проводились громадські слухання, нерегулярно висвітлюється стан житлово-комунального господарства та результати діяльності підприємств галузі.
З метою забезпечення ефективної діяльності Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо формування та реалізації державної політики у сферах будівництва, архітектури, житлово-комунального господарства та міського електричного транспорту колегія Мінбуду
ВИРІШИЛА:
1. Вважати пріоритетними такі напрями діяльності Міністерства у 2007 році:
- стимулювання інвестиційної діяльності шляхом спрощення та зменшення кількості дозвільних та погоджувальних процедур, а також зменшення розміру відрахувань на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури;
- оновлення та розроблення регіональних схем планування територій, генеральних планів населених місць як основи вдосконалення адміністративно-територіального устрою держави та встановлення меж населених пунктів;
- створення умов для розгортання будівництва соціального житла та житла, доступного для широких верств населення, шляхом формування законодавчого, нормативного та організаційно-містобудівного підгрунтя;
- розгортання реконструкції та теплової реабілітації житлових будинків перших масових серій;
- забезпечення належної якості, стійкості, надійності та експлуатаційної безпеки будівель та споруд шляхом створення вертикалі архітектурно-будівельного контролю та проведення державної інвестиційної експертизи проектів за принципом організаційної єдності;
- формування нормативно-правового підгрунтя притоку нових технологій, матеріалів та виробів на будівельний ринок;
- створення умов для формування потужних вітчизняних будівельних компаній, оснащених сучасною матеріально-технічною базою, інженерно-технічними та робочими кадрами, здатними забезпечити реалізацію крупних інвестиційних проектів;
- забезпечення збереження пам'яток архітектури та містобудування, традиційного середовища та культурних ландшафтів;
- подальше удосконалення нормативно-правової бази у здійсненні державної політики з реформування житлово-комунального господарства шляхом прийняття
Житлового кодексу України та внесення змін до чинного законодавства;
- формування нормативно-правового підгрунтя щодо залучення інвестицій для підвищення ефективності та надійності функціонування житлово-комунального комплексу, забезпечення його сталого розвитку;
- запровадження нової моделі функціонування ринку послуг з управління та утримання багатоквартирного житла на засадах конкуренції та розподілу функцій замовника і виконавця житлово-комунальних послуг шляхом стимулювання створення та функціонування об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, удосконалення інституту управителів будинків, здійснення заходів щодо стимулювання залучення суб'єктів підприємницької діяльності та малих підприємств у сферу надання житлово-комунальних послуг;
- запровадження нової моделі функціонування ринку послуг централізованого тепло-, водопостачання та водовідведення на засадах конкуренції, змішаної власності та державного регулювання, у тому числі приватизації джерел теплової енергії, що перебувають у комунальній власності, або передачі в управління, оренду, концесію цілісних майнових комплексів водо-, теплопостачання та водовідведення;
................Перейти до повного тексту