- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО
СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ
ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
Л И С Т
Начальникам управлінь
виконавчої дирекції Фонду
в АР Крим, областях, містах
Києві та Севастополі
Методичні рекомендації щодо практичного застосування пункту 1.8 Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей) (інформаційний лист N 3)
Відповідно до рішення правління Фонду доводимо до відома методичні рекомендації щодо практичного застосування пункту 1.8 Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2005 р.
N 83 (далі - Порядок).
Пунктом 1.8
Порядку передбачено, що особова справа застрахованої особи формується за її бажанням у робочих органах виконавчої дирекції Фонду (далі - робочі органи) за місцезнаходженням підприємства або за місцем проживання застрахованої особи.
Якщо застрахована особа подає заяву про призначення страхових виплат за місцем проживання, а ушкодження її здоров'я пов'язане з підприємством, яке знаходиться на обліку в іншому робочому органі, і при цьому відсутні окремі документи застрахованої особи, визначені
Порядком, робочий орган, який формує справу, негайно має звернутися в письмовій формі до іншого робочого органу, в якому знаходиться на обліку підприємство, про сприяння в отриманні необхідних документів. Відповідальність за правильність і своєчасність оформлення документів у справі покладається на зазначені робочі органи.
Робочий орган, до якого звернулася застрахована особа (члени її сім'ї), призначає та проводить страхові виплати (одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності потерпілого; щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого (щомісячну страхову виплату); одноразову допомогу в разі смерті потерпілого; щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого).
Якщо особова справа застрахованої особи (членів її сім'ї) (далі - особова справа) формується робочим органом за місцем проживання застрахованої особи (членів її сім'ї), а не за місцем державної реєстрації підприємства, яке винне в ушкодженні здоров'я, то робочий орган, де це підприємство зареєстроване як страхувальник (або де знаходилось підприємство до його ліквідації), одержує та надсилає разом з актом прийняття-передачі (додаток 4) рекомендованим листом з повідомленням робочому органу за місцем проживання застрахованої особи такі документи:
- Акт про нещасний випадок за формою
Н-1 (якщо стався нещасний випадок, а не професійне захворювання);
- Акт розслідування нещасного випадку за формою
Н-5 (якщо такий складався);
- Акт розслідування професійного захворювання за формою П
-4 (якщо таке встановлено);
- Протокол засідання комісії з питань охорони праці підприємства або комісії з питань вирішення спорів при робочих органах виконавчої дирекції Фонду про відсоток зменшення розміру одноразової допомоги потерпілому на виробництві (у разі встановлення комісією з розслідування нещасного випадку, що ушкодження здоров'я настало не лише з причин, що залежать від роботодавця, а і внаслідок порушення застрахованою особою нормативних актів про охорону праці);
- Довідку про середню заробітну плату (доход) застрахованої особи (робочі органи відповідно до вимог пункту 26 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р.
N 1266, повинні перевірити обґрунтування видачі довідок про середню заробітну плату, достовірність зазначених у них відомостей на підприємствах, в установах чи організаціях або шляхом звірення бази даних персоніфікованого обліку застрахованих осіб Пенсійного фонду з базою даних Державної податкової адміністрації);
- Копію трудової книжки або витяг з неї, засвідчені страхувальником або підписом працівника робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі оригіналу (якщо застрахована (заінтересована) особа сама не подала її до відділення за місцем проживання);
- Копію трудового договору (контракту), укладеного відповідно до статті
24 Кодексу законів про працю, завірену страхувальником або працівником відділення на підставі оригіналу (якщо застрахована (заінтересована) особа сама не подала її до відділення за місцем проживання), якщо такий укладався;
- Рішення суду про встановлення факту нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (якщо було засідання суду з цього питання);
- Рішення суду про встановлення розміру страхової виплати (якщо було засідання суду з цього питання);
- У разі необхідності відомості про припинення діяльності підприємства, установи, організації в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення), ліквідації (знаходження у стадії ліквідації), відсутність відповідної професії та інше.
Робочий орган несе відповідальність за достовірність вищезазначених документів.
У разі, коли робочий орган після формування особової справи та призначення страхової виплати за місцем реєстрації підприємства, передає особову справу за заявою застрахованої особи (членів її сім'ї) до робочого органу за місцем проживання цієї особи, передача здійснюється у такому порядку:
1. Відділення виконавчої дирекції Фонду передають особові справи за актом (додаток 1) до управління виконавчої дирекції Фонду, яке має здійснити їх передачу за місцем проживання.
2. Особові справи повинні бути укомплектовані документами відповідно до вимог:
- Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право застрахованого або членів його сім'ї на страхову виплату, затвердженої постановою правління Фонду від 20.04.2001 р.
N 10;
- Порядку призначення та здійснення страхових виплат потерпілим (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду від 31.01.2002 р.
N 7;
- Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2005 р.
N 83.
................Перейти до повного тексту