1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.01.2007 N в-34/01
Стосовно проведення Головним управлінням державної служби України процедури відкритих торгів на закупівлю робіт з проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Головне управління державної служби України.
Адреса: 01034, м. Київ-34, вул. Прорізна, 15.
Головний розпорядник коштів: Головне управління державної служби України.
Відповідальний за проведення торгів: Григор'єв Микола Іванович, тел.: 256-00-55.
Голова тендерного комітету: Борсук Микола Олександрович.
Предмети закупівлі: проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: Державний бюджет України.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 22.08.2005, закінчення - 15.11.2005.
Для даного дослідження використано копії наступних матеріалів:
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.11.2005 N 14 - 2 арк.
Договір укладений з МБП "Сервіс-Лада" від 08.11.2005 N 80/3 - на 7 арк.
Перелік організацій, які отримали тендерну документацію відкритих торгів на тему: "Проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби", - на 1 арк.
Запит ТОВ "Інтерном" від 05.09.2005 N 34 щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит ТОВ "КАМО LTD" від 30.08.2005 N 30 щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит АТЗТ БВФ "АІС Медесан" від 31.08.2005 N 87 щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит МБП "Сервіс-Лада" від 31.08.2005 N 7 щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит ЗАТ "Кентавр-Х" від 29.08.2005 N 168 щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит ТОВ "Будівельна компанія "Петрович і К" від 29.08.2005 б/н щодо надання тендерної документації - на 1 арк.
Запит ТОВ "Компанія Паритет" від б/н б/д щодо надання тендерної документації (вх. Головного управління державної служби України від 26.08.2005 N 9270) - на 1 арк.
Перелік організацій, які надали тендерну документацію відкритих торгів на тему: "Проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби", - на 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету по проведенню оцінки та порівняння тендерних пропозицій та відповідності учасників процедур державних закупівель встановленим кваліфікаційним вимогам по закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.10.2005 б/н - на 2 арк.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 26.09.2005 б/н - на 4 арк.
Тендерна документація на закупівлю за державні кошти робіт за темою "Проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби", затверджена 06.08.2005 - на 6 арк.
Тендерна пропозиція МБП "Сервіс-Лада" б/н б/д - на 56 арк.
Тендерна пропозиція ТОВ "Компанія Паритет" б/н б/д - на 52 арк.
Звіт про проведення торів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень-грудень 2005 року - на 2 арк.
Кошторис на 2005 рік, затверджений та погоджений 16.03.2005, - на 2 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д) за 2005 рік - на 3 арк.
Наказ від 24.01.2004 N 12 про затвердження складу тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 15.03.2004 N 43 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 23.03.2005 N 70 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 14.12.2005 N 317 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 230013 видано Балюку В.В. 04.03.2005 - на 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 294770 видано Яремчику І.М. 07.04.2005 - на 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 294765 видано Вернигорі Ж.В. 07.04.2005 - на 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Головним управлінням державної служби України робіт з проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказом Головного управління державної служби України (надалі за текстом - Замовник) від 24.01.2004 N 12 затверджено склад тендерного комітету у кількості 9 осіб.
Наказами від 15.03.2004 N 43, від 23.03.2005 N 70 вносились зміни до складу тендерного комітету.
Наданими на дослідження матеріалами встановлено, що на період здійснення процедури відкритих торгів секретарем тендерного комітету був Бойчук В.В., проте накази щодо його призначення на посаду до розгляду не надано.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" було зобов'язано керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій - розпорядників державних коштів забезпечувати підвищення кваліфікації на курсах спеціалістів, які відповідно до покладених на них функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів. При цьому зазначеною постановою встановлено, що заступниками голів та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
До розгляду надано свідоцтва про підвищення кваліфікації трьох членів тендерного комітету, які отримані 04.03.2005 та 07.04.2005.
Отже, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на момент проведення процедури закупівлі, заступник голови та секретар тендерного комітету Замовника не пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і не мали права працювати членами тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до погодженого 16.03.2005 кошторису на 2005 рік за КПК 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" за КЕКВ 2132 "Капітальний ремонт адміністративних об'єктів" затверджено видатки за загальним та спеціальним фондами в загальній сумі 1222,7 тис. гривень.
Проте, згідно з наданим на розгляд звітом про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д) за 2005 рік за КЕКВ 2132 "Капітальний ремонт адміністративних об'єктів" затверджено кошторисом 775,28 тис. грн., надійшло коштів в сумі 775,27 тис. грн., касові та фактичні видатки відповідали наданому фінансуванню.
Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами, за 2005 рік (форма N 4-1д, N 4-1м до розгляду не надано.
Очікувана вартість закупівлі за даною процедурою, відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів від 15.11.2005 N 14, складала 500,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі до розгляду не надано.
Згідно зі ст. ст. 13, 14 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (надалі - Закон) для закупівлі робіт з проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби, з очікуваною вартістю закупівель в сумі 500,00 тис. грн. (звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.11.2005 N 14), тендерним комітетом Замовника обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмету закупівлі
Відповідно до форми оголошення про проведення торгів тендерним комітетом Замовника визначено предмет закупівлі, як "проведення капітального ремонту адмінбудинку Головдержслужби, код згідно з державним класифікатором продукції 74.20.23".
Так, Замовником визначено предмет закупівлі за показником шостого знака Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822,за підкатегорією 74.20.23 "Послуги в галузі архітектури інші".
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що визначення предмета закупівлі товарів і послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97. При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Проте, відповідно до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти", визначення предмета закупівлі робіт за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (із змінами та доповненнями), на підставі загальної кошторисної вартості виконання робіт за весь період їх виконання.
Відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (зі змінами та доповненнями), для розрахунку ціни пропозиції претендента на будівництво об'єкта замовлення, замовник надає претендентові (підрядникові) відомість обсягів робіт, що пропонуються, проектно-кошторисну документацію.
Отже, Замовником невірно визначено предмет закупівлі, чим порушено вимоги наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.11.2005 N 14, оголошення про заплановану закупівлю було опубліковане у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 22.08.2005 N 34.
Кінцевий строк приймання тендерних пропозицій 26.09.2005 до 10:00; розкриття - 26.09.2005 о 17:00 (форма оголошення про проведення торгів та звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.11.2005 N 14).
Частиною 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 15 календарних днів - у разі проведення процедури торгів з обмеженою участю). Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Так, строк для подання тендерних пропозицій передбачено здійснити 26.09.2005, або через 21 календарний день після опублікування оголошення.
У звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 15.11.2005 N 14 не обґрунтовано причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону.
Даний факт міг свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками. Замовником отримано запити щодо надання тендерної документації від восьми організацій, зокрема, тендерні пропозиції надано лише двома учасниками.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 130 "Про затвердження форм оголошення стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" тендерним комітетом Замовника в формі оголошення про проведення торгів не зазначено інформацію щодо місця і строку виконання робіт, розміру та способу надання тендерного забезпечення.
Відповідно до вимог ст. 41 Закону Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації, передбаченої цим Законом щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме розмістити:
- оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації;
- звіт про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього;

................
Перейти до повного тексту