1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА ЦЕНТРАЛЬНОЇ СПІЛКИ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ УКРАЇНИ
IV збори XIX скликання
П О С Т А Н О В А
24.01.2007
Про господарсько-фінансову діяльність споживчої кооперації у 2006 році та завдання щодо підвищення ефективності господарювання кооперативних організацій і підприємств
Разом з цим у багатогалузевому господарстві споживчої кооперації є ще багато невикористаних резервів і невирішених питань.
У звітному періоді недостатньо вживалося заходів для створення оптової ланки як ефективної системи товаропостачання роздрібної мережі. Незважаючи на відсутність достатніх фінансових ресурсів та кваліфікованих кадрів, оптова торгівля динамічно розвивається в Кримській та Рівненській споживспілках, започаткована у Житомирській і Волинській. Правління решти облспоживспілок не приділяють належної уваги відновленню кооперативного гурту, оптова торгівля здійснюється через окремі районні чи міжрайонні торговельні бази в обсягах, які не забезпечують рентабельності галузі.
Правління Івано-Франківської, Полтавської, Харківської та низки інших облспоживспілок недопрацьовують у питаннях створення мережі магазинів типу маркет. Не вирішують проблему закритих магазинів і закладів ресторанного господарства Одеська, Полтавська, Черкаська і Чернігівська облспоживспілки. Допускається невиправдане скорочення працюючих торговельних об'єктів.
Правліннями споживспілок мало приділяється уваги торгівлі непродовольчими товарами, їх частка в товарообороті є надто низькою, особливо в Івано-Франківській, Кіровоградській, Полтавській і Чернігівській облспоживспілках. Суттєвого поліпшення потребує організація торгівлі друкованою продукцією, будівельними матеріалами, господарчими товарами, ювелірними виробами і коштовностями.
Несповна використовуються наявні можливості для нарощування і реалізації продукції власного виробництва підприємствами ресторанного господарства в Закарпатській, Полтавській, Сумській, Чернігівській облспоживспілках. В обороті цих підприємств більше половини займають покупні товари. Повільно технічно переоснащуються галузі, лише четверта частина мережі відповідає сучасним вимогам.
Волинською, Миколаївською, Одеською, Херсонською, Чернівецькою облспоживспілками недооцінюється необхідність розвитку сфери послуг і виконання власних програм.
Волинська, Львівська, Одеська, Рівненська, Тернопільська, Черкаська облспоживспілки скоротили закупівлі м'яса та м'ясопродуктів. Низка облспоживспілок не передбачила у своїх програмах заходів для забезпечення конкурентоспроможності заготівель сільгосппродукції та суттєвої модернізації і переоснащення заготівельних підприємств, худобозабійних пунктів. Мало використовуються можливості реалізації сільгосппродукції бюджетним установам, не впроваджується маркетинг ринку збуту, не залучаються короткострокові кредити комерційних банків з відшкодуванням частини відсотків процентних ставок за рахунок бюджету.
Недостатньо використовується потенціал ринків споживчої кооперації. Більшість облспоживспілок допустила значне відставання з виконання програми розвитку ринків та перетворення їх у сучасні торговельно-сервісні комплекси.
Продовжується спад виробництва товарів народного споживання в натуральних показниках, зокрема хлібобулочних виробів, консервів, безалкогольних напоїв. Відсутність комплексного підходу, недостатні обсяги фінансування технічного переоснащення і модернізації не забезпечують виведення на конкурентоспроможний рівень виробничих підприємств, особливо в Дніпропетровській, Івано-Франківській, Луганській, Одеській, Харківській та інших облспоживспілках. На виробничих підприємствах не впроваджуються системи безпечності та управління якістю продукції, недостатній лабораторний контроль.
У минулому році зросли інвестиції у розвиток матеріальнотехнічної бази та введення в дію основних засобів майже на 30 відсотків. Правління Укоопспілки зобов'язувало правління облспоживспілок усі кошти від продажу основних засобів, амортизаційних відрахувань та не менше 50 відсотків чистого прибутку від операційної оренди спрямовувати в інвестування розвитку галузей кооперативного господарства. Проте це рішення не виконується, особливо в Івано-Франківській, Львівській, Одеській, Харківській облспоживспілках.
Правліннями кооперативних організацій ще мало вживається заходів для ефективної роботи галузей діяльності. У Волинській, Житомирській, Луганській, Сумській, Черкаській облспоживспілках працює збитково кожне шосте-сьоме підприємство. У Дніпропетровській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Одеській і Хмельницькій облспоживспілках не завершено реорганізацію госпрозрахункових відособлених підрозділів, які вже виконали свою роль, в інші підприємства.
У 12 облспоживспілках збільшений рівень витрат, пов'язаних з реалізацією товарів, у п'яти - у заготівлях. Найбільший він - у торгівлі у Волинській, Закарпатській, Одеській, Миколаївській, Хмельницькій, Черкаській і Чернігівській облспоживспілках. Унаслідок відсутності належної роботи з товарними ресурсами торговельні підприємства зазнають чималих витрат, пов'язаних із зберіганням, підсортуванням товарів і тари. Значні витрати через уповільнену оборотність товарів у Волинській, Житомирській, Рівненській, Хмельницькій і Чернівецькій облспоживспілках.
Ще великою залишається прострочена дебіторська заборгованість, особливо в Кіровоградській, Сумській і Херсонській облспоживспілках. Незважаючи на заборону відпуску товарно-матеріальних цінностей, виконання робіт та надання послуг позасистемним підприємствам без попередньої оплати їх вартості, у Луганській, Черкаській, Чернівецькій облспоживспілках не зупинене відволікання коштів з обороту.
Суттєві недоліки мають місце у роботі з кадрами. Гострою залишається проблема залучення молоді до роботи у споживчій кооперації, висування її на керівні посади у споживчих товариствах і спілках. Не домоглися стабілізації чисельності працівників і допущено відчутне їх скорочення у Волинській, Дніпропетровській, Закарпатській, Одеській, Сумській облспоживспілках.
У низці облспоживспілок ще низька середня заробітна плата. Водночас у багатьох кооперативних організаціях темпи зростання заробітної плати значно випереджають зростання продуктивності праці.
Недостатньо ведеться робота з формування резерву та якісного оновлення керівного складу кадрів у Вінницькій, Миколаївській, Тернопільській, Хмельницькій облспоживспілках, де до резерву зараховані особи передпенсіиного та пенсійного віку.
Не призупинено зменшення чисельності членів споживчих товариств. Відчутне скорочення допущене у Житомирській, Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській, Хмельницькій облспоживспілках. Недостатня робота проводиться з залучення у пайовики через відсутність або неукомплектованість у значній частині споживчих товариств посад інструкторів з організаційно-кооперативної роботи.
У більшості районних споживспілок і споживчих товариств виконання цієї роботи покладено за сумісництвом на інших працівників. Аналогічна практика виконання обов'язків має місце в апараті Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської і Чернігівської облспоживспілок.
Збори Ради Укоопспілки
ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:
вважати головним завданням правлінь споживспілок і споживчих товариств усіх рівнів наполегливе і послідовне втілення у життя рішень XIX з'їзду споживчої кооперації України, зміцнення соціальної бази та економічного потенціалу системи, захист інтересів і прав членів споживчих товариств.
У торгівлі, громадському харчуванні та сфері послуг
Прискорити роботу з відновлення і становлення обласного кооперативного гурту як ефективної системи товаропостачання роздрібної торговельної мережі. Формування грамотної асортиментної і цінової політики вважати визначальною умовою належного товаропостачання магазинів і рентабельної роботи галузі.
Продовжити роботу зі створення мережі торговельних закладів типу маркет з широким асортиментом товарів, комп'ютеризацією всіх товарно-облікових операцій, створенням максимальних зручностей для покупців і умов праці для персоналу, у тому числі запровадженням в них дисконтних карток. Пріоритетним вважати відкриття маркетів у районних центрах і містах.
Активізувати діяльність з приведення мережі магазинів і закладів ресторанного господарства до конкурентоспроможного стану. Завершити обстеження всієї діючої торговельної мережі, визначитися по кожному об'єкту, конкретизувати види і обсяги робіт, намітити джерела і терміни виконання.

................
Перейти до повного тексту