- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
( Рішення затверджено Наказом Міністерства вугільної
промисловості
N 604 від 18.12.2006 )
Перше питання
"Про заходи щодо підвищення тарифних ставок і окладів та усунення порушень, виявлених перевірками контролюючих органів на підприємствах Міністерства вугільної промисловості"
Незважаючи на те, що у жовтні середня заробітна плата зросла у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 22% у гірників очисного вибою та на 20% - у прохідників, встановлення тарифних ставок у вугільній промисловості на сьогодні не відповідає чинному законодавству. Зокрема, на початок листопада 72% шахтарів працювали за тарифними ставками, розрахованими, виходячи із мінімальної заробітної плати у розмірі 262 гривні та менше. Тоді як мінімальна заробітна плата складала: станом на 1 січня 2006 року - 350 грн. на місяць, на 1 липня 2006 року - 375 грн.
Така ситуація склалася через невідповідність розмірів фонду оплати праці, що нараховується, кінцевим результатам роботи, а також через порушення у застосуванні діючих галузевих документів з нормування та оплати праці. У багатьох випадках рівень заробітної плати формується в значній мірі за рахунок оплати за різними нарядами та актами. При цьому за так звані "важко контрольовані" роботи у жовтні 2006 року гірникам очисного вибою і прохідникам оплачено 10,8 млн. грн., що становить 53% від оплати за видобуте вугілля та пройдені метри виробок. На окремих шахтах рівень оплати зазначених робіт значно перевищує середньогалузевий рівень. Серед них: шахти ім. Стаханова ДП "Красноармійськвугілля" (директор Клімченко О.М.), 1/3 "Новогродівська" ДП "Селидіввугілля" (Глущенко С.В.), "Південнодонбаська" N 3 ДП "Донецька вугільна енергетична компанія" (Мозолєв А.О.).
Наприклад, на шахті 1/3 "Новогродівська" у прохідників сума оплати за ремонтні та такелажні роботи перевищує суму оплати за пройдені метри у 8 разів (відповідно 154,9 і 19,4 тис. грн.). При цьому три прохідницькі бригади чисельністю 182 чол. пройшли всього 40 м виробок з продуктивністю праці менше 2 сантиметрів на вихід, що значно нижче ніж в середньому по галузі.
Окремими підприємствами не проводиться робота щодо здешевлення собівартості видобутку вугілля за рахунок зменшення невиробничих витрат, зокрема - зниження вартості переробки рядового вугілля на збагачувальних фабриках, а також виявлення внутрішніх джерел для підвищення заробітної плати відповідно до законодавчо встановленого рівня. Причиною цього є незадовільна робота балансових комісій підприємств.
Недоліки в організації виробництва, праці та її оплаті компенсуються різного виду доплатами, що не відповідають реальним обсягам робіт. За 10 місяців 2006 року доплати до середнього заробітку або тарифної ставки та виплати премій за виконання особливо важливих завдань по шахтах становили відповідно 17,3 та 7,4 млн. гривень. Таким чином, за 10 місяців 2006 року перевитрати фонду оплати праці на шахтах галузі склали 31 млн. гривень.
Практично не застосовуються моральні фактори підвищення трудової активності працівників. Окрім підведення підсумків змагання до Дня шахтаря, ніяких інших заохочувальних заходів протягом року на переважній більшості підприємств не організовується.
Контролюючими органами з серпня 2006 року було проведено 17 ревізій та перевірок щодо обліку видобутку і реалізації вугілля, його переробки, використання бюджетних коштів, придбання основних засобів, збереження майна, витрат виробничого та невиробничого характеру, собівартості продукції, ведення бухгалтерського обліку відповідно до чинної нормативно-правової бази.
На 61 підприємстві встановлені фінансові порушення на загальну суму 170,5 млн. грн., з яких 23,4 млн. грн. - це втрати фінансових і матеріальних ресурсів. Так, в ДП "Львіввугілля" та ДП "Волиньвугілля" тільки при збагаченні вугілля допустили перевитрати відповідно на 20 млн. грн. та на 2 млн. гривень.
Це свідчить про низький рівень роботи контрольно-ревізійних відділів на місцях. Незважаючи на накази Мінвуглепрому, не створені КРО в ДП "Торезантрацит", ДП "Сніжнеантрацит" та ДП "Шахтарськантрацит".
Виходячи з необхідності підвищення тарифних ставок та посадових окладів працівникам галузі до рівня, гарантованого державою, а також усунення недоліків у фінансово-господарській діяльності підприємств галузі, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Генеральним директорам державних підприємств з видобутку вугілля, директорам шахт, щодо яких Міністерство здійснює корпоративне управління:
1.1. Розробити та надати Мінвуглепрому для затвердження заходи щодо вишукування коштів для відшкодування додаткових витрат, пов'язаних із впровадженням тарифних ставок і посадових окладів, у т. ч. за рахунок:
- збільшення очисних вибоїв і ефективного їх використання;
- зростання обсягів виробництва готової товарної продукції, робіт та послуг і поліпшення їх якості;
- економного використання трудових, матеріальних та фінансових ресурсів, зниження витрат на виробництво продукції та непродуктивних витрат.
термін - до 25 грудня 2006 року
1.2. Розробити та подати на затвердження Міністру графіки переведення працівників шахт на нові тарифні ставки та посадові оклади. Передбачити у графіках підвищення тарифних ставок гірникам очисного вибою та прохідникам, виходячи із мінімальної заробітної плати у розмірі 400 грн. на місяць, з 1 січня 2007 року. При наявності коштів впровадити цей рівень тарифних ставок гірникам очисного вибою та прохідникам з грудня 2006 року. Для інших працівників ввести цей рівень тарифних ставок у II кварталі 2007 року, за умови виконання запланованих обсягів робіт.
1.3. Вжити невідкладних заходів щодо удосконалення організації праці та заробітної плати, для цього:
- переглянути положення про оплату праці, що діють на підприємствах, та виключити з них всі умови оплати праці, що суперечать нормативним документам, у тому числі доплати не по основній роботі;
- ліквідувати зайві ланки управління, удосконалити структуру чисельності працівників.
1.4. Всю роботу з удосконалення нормування та оплати праці здійснити із залученням усіх відповідних служб за участю профспілкових організацій.
1.5. Відновити у повному обсязі роботу балансових комісій та комісій з розгляду непродуктивних витрат.
1.6. Розробити та запровадити заходи щодо підвищення рівня використання гірничошахтної техніки.
1.7. Вжити заходів щодо усунення порушень, виявлених у фінансово-господарській діяльності, та впровадити систему заходів по збереженню бюджетних ресурсів та державного майна.
1.8. Розробити та здійснити заходи із суттєвого зменшення зольності вугілля, що видобувається.
термін - до 1 січня 2007 року
2. Першому заступнику Міністра Зюкову Ю.Є., директору Фінансово-економічного департаменту Хлапьонову Л.Ю.:
2.1. Забезпечити постійний контроль за виконанням наданих підприємствами заходів щодо вишукування коштів для відшкодування додаткових витрат, пов'язаних із впровадженням нового рівня тарифних ставок і посадових окладів.
термін - протягом 2007 року
2.2. Підготувати наказ щодо затвердження графіків переведення працівників державних підприємств з видобутку вугілля, у тому числі шахт, які входять до їх складу, та шахт, які підпорядковані безпосередньо Мінвуглепрому, на оплату праці за тарифними ставками, розрахованими, виходячи із мінімальної заробітної плати у розмірі 400 грн.
термін - до 1 січня 2007 року
2.3. Розглянути заходи, надані державними підприємствами з видобутку вугілля та самостійними шахтами, щодо зменшення у 2007 році непродуктивних витрат та підготувати інформацію з цього питання.
термін - до 1 лютого 2007 року
2.4. Розробити нормативні документи:
- "Типова структура управління, штатних розписів та нормативи чисельності працівників апарату управління підприємств з видобутку вугілля",
- "Єдині нормативи чисельності почасово оплачуваних робітників для вугільних шахт",
- "Норми часу на ремонт гірничо-шахтового обладнання в умовах вугільних шахт",
................Перейти до повного тексту