1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
30.11.2006 N 228
Про проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції розвитку системи нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні"
Заслухавши інформацію про проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції розвитку системи нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні", колегія
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції розвитку системи нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні".
2. Управлінню технічного регулювання в будівництві (Барзилович Д.В.) здійснити процедуру погодження проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції розвитку системи нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні" з відповідними центральними органами виконавчої влади та подання його на розгляд Кабінету Міністрів України.
Член колегії,
головуючий на засіданні

А.Орлов
Проект
СХВАЛЕНО
Розпорядження Кабінету
Міністрів України
від "___" _____ 2006 р. N___
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку системи нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні
1. Сучасний стан та проблеми нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні
На даний час в Україні в основному створена національна система нормативно-правового забезпечення будівництва, яка складається із законів України "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про планування і забудову територій", "Про стандартизацію та сертифікацію", "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності" та інших актів Кабінету Міністрів України, а також із понад 1300 нормативних документів державного рівня (державні будівельні норми, стандарти тощо).
Водночас, більша частина чинних нормативних документів (937) - це документи колишнього Радянського Союзу, які є технічно і технологічно застарілими і об'єктивно стримують впровадження нових технологій будівництва та застосування сучасних будівельних матеріалів і виробів.
Із цієї кількості більше двох третин підлягають першочерговому перегляду.
Відповідно до виділених обсягів фінансування за останні 14 років в Україні розроблено (переглянуто) та надано чинності 367 нормативним документам державного рівня - в середньому 26 документам у рік.
При збереженні таких темпів та обсягів розроблення державних норм та стандартів Україні знадобиться кілька десятиріч, аби привести нормативну базу до рівня технічно розвинутих країн. Крім того, законодавство в Україні передбачає, що стандарти та норми підлягають перегляду не рідше одного разу на п'ять років.
Попри відставання нормативно-правової бази від забезпечення вимог, які ставляться до продукції будівельного призначення інвесторами та її споживачами, має місце певна невизначеність та неврегульованість на законодавчому рівні базових питань нормативно-правового забезпечення будівельної діяльності, численні дублювання одних і тих же вимог актами різних рівнів.
Зазначені проблеми об'єктивно стримують розвиток будівельної галузі, створюють невиправдані ускладнення як для державних органів, так і для учасників будівельного ринку, у тому числі для інвесторів, тим самим знижуючи інвестиційний рейтинг галузі.
Виходячи з того, що розвиток багатоукладної економіки України з орієнтацією на послідовне інтегрування до світового ринку неможливий без перетворення будівництва в інвестиційно привабливу та інноваційно придатну галузь з потужним взаємообміном технологіями та матеріалами будівельних ринків різних країн, питання випереджаючого формування сучасної і системної нормативно-правової бази будівельної діяльності відноситься до загальнодержавних пріоритетів. Ця Концепція не стосується проблем правових відносин між учасниками містобудівної діяльності, питань власності на споруди, а також дозвільних процедур.
2. Мета і завдання
Метою Концепції є визначення засад, шляхів і механізмів реалізації державної політики у сфері нормативно-правового забезпечення будівництва.
У процесі реалізації Концепції повинні бути вирішені такі завдання:
- вдосконалити законодавче регулювання містобудівної діяльності;
- реструктуризувати Систему нормативно-правового забезпечення будівництва в Україні (далі - Система);
- нормативно забезпечити виконання функцій держави зі створення повноцінного життєвого середовища, умов безпеки для життя і здоров'я людини, збереження тварин, рослин, майна та охорони довкілля;
- забезпечити належну ідентифікацію та відповідність об'єктів будівництва, будівельних матеріалів і виробів їх призначенню;
- досягнути раціонального використання національних ресурсів;
- усунути невиправдані обмеження та технічні бар'єри на будівельному ринку.
Відповідно до поставленої мети основоположними засадами розвитку Системи повинні стати:
- прозорість та доступність Системи для всіх учасників будівельного ринку (інвесторів, замовників, проектувальників, підрядників, державних органів, безпосередніх споживачів);
- системність, узгодженість і термінологічна єдність нормативно-правових актів та нормативних документів різного рівня;
- пріоритетність механізмів технічного регулювання в процесі реалізації єдиної державної політики у сфері будівництва;
- комплексність системи нормативно-правового забезпечення, що включає нормативне регулювання життєвого циклу об'єктів від початку проектування до виведення із експлуатації та демонтажу (виведення із експлуатації);

................
Перейти до повного тексту