1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


АСОЦІАЦІЯ МИТНИХ БРОКЕРІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
29.11.2002 N 15/86
Першому заступнику Голови
Державної митної
служби України
Єгорову О.Б.
Шановний Олександре Борисовичу!
По результатах обговорення учасниками семінару від 23.11.02 р. положень і вимог Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів і транспортних засобів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - Порядок), затвердженого наказом Держмитслужби України від 14.10.02 р. N 561, та деяких "зразків" поточної роботи митних органів на місцях, направляємо питання і пропозиції від учасників семінару.
У зв'язку з тим, що технологія митного оформлення товарів згідно з вимогами наказу Держмитслужби від 14.10.02 р. N 561 є свого роду кардинальною зміною в процедурі митного оформлення, неможливо виключити той факт, що на початковій стадії її застосування можливе серйозне зниження швидкості (оперативності) оформлення вантажів (практика роботи має достатню кількість прикладів).
Це, в свою чергу, може стати перешкодою в стягненні податків і зборів митними органами, хоча грудень для більшості суб'єктів ЗЕД - місяць завершення контрактів, "підведення підсумків", коли, в певній мірі, відбувається активізація зовнішньоекономічної діяльності.
У зв'язку з вищевикладеним, уведення нового Порядку з 1-го грудня вбачається не зовсім доцільним.
Найбільш сприятливим для введення будь-яких змін, як показує практичний досвід, є початок року (перші два тижні), період "спаду" ЗЕД, час узгодження проектів і підписання нових контрактів, час найменшої кількості митних оформлень.
Але запропонований Порядок, згідно з п. 1.1, розроблений відповідно до норм діючого Митного кодексу України, а з 01.01.03 р. набирає чинності новий Митний кодекс України. Отже виходить, що дія зазначеного Порядку поширюється тільки на грудень 2002 року, що також не зовсім зрозуміло.
Неможливо однозначно стверджувати, що даний Порядок відповідає і концепції спрощення процедур митного контролю і оформлення (якщо брати до уваги положення ст. 40 нового Митного кодексу України, відповідно до яких "митний контроль передбачає проведення митними органами мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи").
Це пояснюється:
1) збільшенням кількості осіб , що беруть участь у митному оформленні (10-12 чоловік), кожний з яких зобов'язаний у повному обсязі вивчити запропонований пакет документів;
2) появою нових форм документів, що повинні заповнюватися кожним з перерахованих вище учасників митного оформлення, що так само збільшить час проходження пакета документів по "етапах" (аркуш контролю, завдання на проведення митного огляду, аркуш узгодження виправлень і т. д.).
Далі по окремим розділам Порядку.
П. 2.1.
Хто і яким чином встановлює "потрібну кількість" копій документів? Скільки часу декларанта займе продедура підготовки таких копій відповідно до Порядку? Якою повинна бути кількість Аркушів контролю й інших документів? Якщо оформляється 10, 20... і більше ВМД? Скільки часу буде потрібно інспектору (кожному, на кожному етапі) для оформлення n-ї кількості "аркушей"?
Абз. 4. У випадку довгострокової дії документів. Реєстр документів після 1-го оформлення залишається в справах митниці (абз. 2, етап 7, стадія 3 ).
Як при оформленні наступних партій товарів декларант може посилатися на NN з цього реєстру?
Також пропонуємо внести такі зміни та доповнення:
Підпункт а) позначити зірочкою. Пояснення винести в наступній редакції: "Якщо підприємство - декларант знаходиться на обліку в митниці оформлення, то зазначений в п. а) документ не подається, а його завірена копія знаходиться в обліковій справі митниці".
Абз. 5 викласти в одній із наступних редакцій:
"У разі потреби на вимогу посадової особи митного органу надається переклад цих документів на державну або російську мову, який підписується керівником (або уповноваженою особою) суб'єкта ЗЕД і засвідчується печаткою підприємства, або особою, яка має диплом перекладача з іноземної мови";
"Усі ці документи повинні бути перекладені на державну або російську мову і підписані керівником (або уповноваженою особою) суб'єкта ЗЕД і засвідчені печаткою підприємства, або особою, яка має диплом перекладача з іноземної мови".
Причина:
Закладена в Порядку норма дозволяє посадовим особам митниці вимагати такий переклад на любому з етапів під час проведення митного оформлення, а потрібний при цьому порядок їх оформлення може істотно затримати час митного оформлення. Запропонований другий варіант редакції зобов'яже декларанта робити такі переклади і не втрачати час під час митного оформлення.
П. 2.5.
Цей пункт свідчить про відсутність у наказі зворотного зв'язку з декларантом. Відповідно до вимог вказаного пункту "декларант обов'язково повинен бути при прийнятті ВМД до оформлення (етап 1, стадія 1) і проведенні митного огляду (етап 6, стадія 2). В інших випадках декларант може бути викликаний тільки з дозволу начальника ОП або уповноваженої ним особи". Хто визначає порядок "виклику" декларанта уповноваженими співробітниками митниці, у разі потреби його присутності або повернення йому документів? Яким чином цей виклик може бути здійснений? Де повинен знаходитися декларант під час етапів, які не передбачають його присутності (під дверима митниці?!)? Яким чином буде здійснюватись, у разі необхідності, виїзд інспектора митниці для проведення митного огляду - транспортним засобом митниці чи декларанта? В останньому випадку такий транспортний засіб повинен весь час заходитися в "постійній готовності" біля митниці? (З огляду на той факт, наприклад, що в ТВВ КРМ оформлюється в день не менш як 200 ВМД, де планується розміщення для чекання не менш як 200 представників учасників ЗЕД?)

................
Перейти до повного тексту