1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
02.10.2006 N 25-16/593
Щодо окремих питань проведення перевірок
Головне контрольно-ревізійне управління України розглянуло <...> звернення <...> щодо застосування підзаконних нормативних актів та повідомляє.
Головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в підконтрольних установах.
Згідно зі ст. 147 та 150 Конституції України тлумачення законів України належить до повноважень Конституційного Суду України.
Відповідно до ст. 47 Закону України "Про судоустрій України" надання роз'яснень судам з питань застосування законодавства відноситься до компетенції Верховного Суду України.
Роз'яснення чинного законодавства державним органам, підприємствам, установам і організаціям відповідно до підпункту 14 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 30.12.97 N 1396/97 (у редакції Указу Президента України від 27.12.2002 N 1233/2002), дає Міністерство юстиції України.
ГоловКРУ не надано право тлумачення чинного законодавства та надання роз'яснень щодо його застосування, а тому в межах компетенції висловлюємо свою точку зору на поставлені <...> запитання.
Щодо отримання кредиту бюджетною організацією, то відповідно до ст. 21 Бюджетного кодексу України бюджетна установа не має права здійснювати запозичення у будь-якій формі або надавати за рахунок бюджетних коштів позички юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених Законом про Державний бюджет України.
Що стосується перевірки будівельної організації, яка виграла тендер, то відповідно до ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" органам ДКРС на підконтрольних об'єктах надано право перевіряти грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей.
Для повноти виконання контрольного заходу п. 12 ст. 10 Закону передбачено право проведення у суб'єктів господарювання, які мали правові відносини з підконтрольною установою, зустрічних звірок з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювались між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підконтрольної установи.
Виходячи з вищенаведеного, при використанні підконтрольним об'єктом державних фінансових ресурсів або матеріальних цінностей на проведення ремонтно-будівельних робіт органи ДКРС перевіряють усі документи, що підтверджують фактичні обсяги та вартість виконаних робіт, у тому числі проводять зустрічні звірки у підрядній організації.
Відносно надання платних послуг, то п. 12 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні і комунальні заклади охорони здоров'я, регулюють (встановлюють) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Щодо питання ревізії використання державного та комунального майна, то відповідно до статті 2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (далі - Закон) підприємства і організації, які використовують (використовували в періоді, який ревізується) державне майно, вважаються підконтрольними установами, однак ревізії, на наш погляд, підлягає період, впродовж якого використовувалось державне майно і в частині його використання а не вся фінансово-господарська діяльність.

................
Перейти до повного тексту