1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
з питань державних закупівель
27.09.2006 N в-43/09
Щодо надання преференційної поправки підприємствам громадських організацій інвалідів та підприємствам, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік
Згідно статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) у зв'язку з надходженням численних запитів та звернень від замовників та учасників торгів щодо надання преференційної поправки підприємствам громадських організацій інвалідів та підприємствам, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, з метою підтримки вітчизняного ринку, сприяння забезпеченню виконання вимог Закону щодо захисту інтересів підприємств громадських організацій інвалідів, підприємств, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, при здійсненні процедур державних закупівель Тендерною палатою України надається висновок з питань державних закупівель.
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти дослідження:
1. Конституція України.
2. Цивільний кодекс України.
3. Господарський кодекс України.
4. Закон України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III.
5. Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року N 875-XII.
6. Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року N 755-IV.
7. Закон України "Про об'єднання громадян" від 16 червня 1992 року N 2460-XII.
8. Закон України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" від 6 жовтня 2005 року N 2961-IV.
9. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про порядок легалізації об'єднань громадян" від 26 лютого 1993 р. N 140.
10. Указ Президента України "Про заходи щодо створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної та трудової реабілітації інвалідів" від 27 грудня 2005 року N 1845/2005.
При дослідженні встановлено наступне:
У статті 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
З метою реалізації державної програми підтримки підприємств громадських організацій інвалідів, усунення обмежень життєдіяльності інвалідів, посилення соціального та правового захисту інвалідів, зміцнення їх матеріально-технічної бази згідно частини 2 статті 6 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" замовник торгів надає перевагу тендерній пропозиції, поданій підприємствами громадських організацій інвалідів, підприємствами, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік незалежно від суми очікуваної вартості закупівлі.
У цих випадках розмір преференційної поправки повинен становити 15 відсотків ціни тендерної пропозиції, навіть за умови участі у процедурі закупівлі лише вітчизняних виробників.
У разі, коли процедури державних закупівель проводяться по лотам, відповідно до норм статей 1, 6, 26 Закону преференційна поправка застосовується до ціни тендерної пропозиції учасників торгів по кожному лоту окремо.
Посилення соціального та правового захисту інвалідів, зміцнення їх матеріально-технічної бази є одним з пріоритетних напрямків реалізації державної політики України.
Так, згідно статті 3 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" основними завданнями законодавства України з питань реабілітації інвалідів, зокрема, є створення умов для усунення обмежень життєдіяльності інвалідів, відновлення і компенсації їх порушених або втрачених здатностей до побутової, професійної, суспільної діяльності, а також сприяння залученню громадських організацій інвалідів до реалізації державної політики у цій сфері.
Відповідно до норм Указу Президента України "Про заходи щодо створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної та трудової реабілітації інвалідів" від 27 грудня 2005 року N 1845/2005, з метою реалізації державної політики у сфері реабілітації інвалідів Кабінету Міністрів України доручено забезпечити впровадження прозорих та ефективних механізмів надання державної підтримки підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів.
Статтею 12 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" закріплено, що громадські організації інвалідів та спілки громадських організацій інвалідів створюються з метою здійснення заходів щодо соціального захисту, реабілітації інвалідів, залучення їх до суспільно корисної діяльності, занять фізичною культурою і спортом та мають право користуватися пільгами і преференціями, передбаченими законодавством.
Громадські організації інвалідів надають соціальні послуги, здійснюють громадський контроль за дотриманням прав інвалідів, представництво інтересів та захист прав інвалідів, створюють підприємства, які здійснюють комерційну і некомерційну господарську та іншу діяльність, не заборонену законодавством, - стаття 14 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Порядок створення, діяльності і ліквідації громадських організацій інвалідів, згідно статті 16 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", регулюється законодавством України про громадські організації, статутами цих організацій, зареєстрованими у встановленому порядку.
Слід зазначити, що норми Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закон України "Про об'єднання громадян" не передбачають будь-яких особливостей під час створення, реорганізації та ліквідації громадськими організаціями інвалідів підприємств громадських організацій інвалідів, а також не встановлюють мінімальну кількість інвалідів, необхідну для створення та початку роботи підприємств громадських організацій інвалідів.

................
Перейти до повного тексту