- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ
НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Про затвердження Концепції інформатизації Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
1. Затвердити Концепцію інформатизації Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, що додається.
2. Виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України підготувати програму реалізації першого етапу запровадження інформаційно-аналітичної системи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на 2006-2007 роки.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Голова правління | Т.Степанкова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування
від нещасних випадків
на виробництві
та професійних захворювань
України
10.07.2006 N 35
КОНЦЕПЦІЯ
інформатизації Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
Загальні положення
Інформатизація - це сукупність взаємопов'язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, побудованих на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки, інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, спрямованих на реалізацію прав громадян і суспільства в задоволенні інформаційних потреб (Концепція Національної програми інформатизації, схвалена Законом України "Про Концепцію Національної програми інформатизації" від 4 лютого 1998 року
N 75/98-ВР).
З метою виконання вимог законодавства України та статутних завдань Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд), забезпечення його діяльності у відповідності з сучасними умовами розвитку суспільства, належного рівня інформаційного обміну з органами державного управління та іншими фондами страхування, програмою робіт (розділ VII, п. 43) Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на 2005 рік, затвердженою постановою правління Фонду від 25.04.2005
N 19, передбачено створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи (далі - Система).
Концепція інформатизації Фонду включає характеристику сучасного стану інформатизації, мету та основні завдання, принципи і напрями інформатизації, очікувані результати її реалізації.
1. Стан інформатизації Фонду
Загальна схема збирання і первинної обробки інформації
Організаційна структура Фонду має ієрархічний характер і складається з трьох рівнів:
- районний - відділ (РВФ), внутріміський відділ Фонду;
- регіональний - управління Фонду в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
- центральний - виконавча дирекція Фонду.
На районному рівні здійснюється:
- ведення реєстру страхувальників;
- облік виробничого травматизму і профзахворюваності;
- облік призначення страхових виплат;
- облік медичної та соціальної реабілітації потерпілих;
- складання звітності зі страхових виплат і надання медико-соціальних послуг;
- формування документації для здійснення страхових виплат;
- призначення, перерахунок, індексація і компенсація страхових виплат;
- збирання і первинна обробка звітів від звітуючих одиниць.
Зазначена інформація узагальнюється і передається на регіональний рівень на паперових або магнітних носіях (дискетах) за допомогою пошти, модемного зв'язку комутованими телефонними лініями.
Основна робота з контролю отриманої інформації, її узагальнення за різними критеріями і отримання вихідних документів для забезпечення потреб регіональних органів управління, агретування інформації, що надійшла з районного рівня та від звітуючих одиниць, та її автоматизована обробка виконується на регіональному рівні.
Для передачі інформації використовується мережа Інтернет на базі комутованих телефонних ліній.
У виконавчій дирекції Фонду інформація, що надходить з регіонального рівня, агрегується у цілому по Україні, а також у розрізі територій і галузей економіки.
Отриману інформацію виконавча дирекція Фонду використовує насамперед для виконання своїх основних функцій та повноважень, прийняття рішень, а також для аналітичної роботи, пов'язаної з розробкою законодавчих і нормативних актів з охорони праці, для здійснення наукових досліджень у сфері охорони та медицини праці, для навчання та підвищення рівня знань працівників, які вирішують питання охорони праці, для складання та реалізації національної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки умов праці та виробничого середовища тощо.
2. Технічні та програмні засоби збирання та обробки інформації
Впродовж 2001-2005 років у робочих органах Фонду впроваджувались засоби автоматизації для забезпечення обробки інформації за основними напрямами діяльності відділень в районах та містах обласного значення та управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Впровадження здійснювалось за окремими замовленнями управлінь Фонду в областях. Вибір програмного забезпечення та залучення компаній-розробників для подальшого супроводження здійснювались цими управліннями самостійно виходячи з конкретних умов та місцевих особливостей.
На даний час в робочих органах Фонду впроваджено наступні програмні засоби:
- АС "Членство та внески", що забезпечує облік страхувальників і страхових внесків, передачу даних реєстру страхувальників з відділень до управлінь і з управлінь у виконавчу дирекцію Фонду - в 20 областях;
- Програмний комплекс "Облік нещасних випадків та професійних захворювань". Знаходиться на етапі відпрацювання в 4 областях;
- Система "Collage "Облік та здійснення страхових виплат, медико-соціальних послуг" - впроваджена в 15 областях. Крім цього, в 1 області працює модуль обліку страхувальників і страхових внесків;
- Система "Облік страхувальників та страхових внесків" "Стерлінг Групп Україна" - впроваджена в 5 областях;
- Програмне забезпечення "АС ФОНД" (самостійна розробка) впроваджене в одній області. Це автоматизоване робоче місце спеціаліста по збору внесків та реєстрації страхувальників;
- Програмне забезпечення "АСУ монтаж" - облік нещасних випадків, впроваджено в 1 області.
У виконавчій дирекції Фонду впроваджено:
- АРМ "Реєстр страхувальників" для прийняття з управлінь відомостей до реєстру страхувальників;
- АРМ "Звітність" для прийняття з управлінь відомостей про надходження внесків, прийому звітності та формування зведених даних.
У 2005 році в усіх відділеннях було впроваджено АРМ "Реєстрація" для забезпечення інформаційної взаємодії на районному рівні в режимі "Єдиного вікна" згідно з Угодою про загальні засади співробітництва між Держкомпідприємництвом і Фондом.
Програмне забезпечення, впроваджене в робочих органах Фонду, має різних розробників, які використовують різні системи управління базами даних (Firebird, Visual FoxPro, Access), структура баз даних не уніфікована.
Локальні мережі на сьогодні функціонують тільки на регіональному та центральному рівнях та побудовані на базі одного сервера у зв'язку з недостатнім рівнем оснащення робочих органів Фонду обчислювальною технікою. Використання одного сервера створює серйозні проблеми в забезпеченні ефективного функціонування локальних мереж регіонального рівня, оскільки на цьому сервері доводиться одночасно розміщувати службу управління мережею, системні сервіси, системи керування базами даних і самі бази, а також використовувати їх як файлові системи загального призначення. Вимоги до конфігурації цих сервісів різні, що призводить до неефективної роботи встановлених серверних систем.
Локальна мережа виконавчої дирекції Фонду створювалася безсистемно і потребує заміни.
Аналіз існуючих інформаційних систем та технічних засобів дозволяє зробити наступні висновки:
- відсутня інтеграція центрального та регіональних комплексів, окремих функціональних підсистем всередині зазначених комплексів;
- існуюча інформаційна система складається із окремих комплексів (центрального, обласного та районного рівнів), які працюють автономно, обмін даними здійснюється через електронну пошту;
- навіть окремо взяті центральний, обласний та районний комплекси не представляють собою цілісну систему, а складаються із відносно відокремлених АРМів (автоматизованих робочих місць);
- існуючі системи баз даних (БД) підтримуються у локальному режимі (немережеві рішення). Дані розпорошені. Доступ до них в основному можливий лише для працівників підрозділу, якому безпосередньо належить БД. Для інших підрозділів він ускладнений і можливий лише у формі звітів, узгодження структури яких потребує тривалих організаційних процедур;
- єдина інтегрована база даних (БД) відсутня як для системи в цілому, так і для обласних та районних підсистем;
- діюча система не відповідає вимогам, що ставляться до телекомунікаційної системи, яка повинна забезпечувати обмін даними і управління ресурсами в корпоративній мережі Фонду;
- недостатня оснащеність комп'ютерними засобами на районному та регіональному рівнях не дає змоги провести радикальні зміни в технологіях збирання, обробки та аналізу інформації.
3. Мета та основні завдання інформатизації Фонду
Головною метою інформатизації є досягнення якісно нового рівня забезпечення інформацією правління Фонду, виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів, органів державного нагляду за сферою загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
Інструментом досягнення головної мети є система програмних, організаційних і технічних засобів, що забезпечують автоматизацію процесів збирання, обробки, накопичення, зберігання та аналізу інформації з умовною назвою Інформаційно-аналітична система (ІАС).
Основними завданнями інформатизації Фонду є:
- модернізація програмно-технічної бази;
- забезпечення виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів сучасними програмними і технічними засобами для ефективного виконання покладених на них завдань у необхідному обсязі;
- забезпечення ефективного функціонування і розвитку локальних мереж центрального, регіонального та районного рівнів;
- застосування сучасних інформаційних технологій для автоматизації процесів збирання, обробки та аналізу інформації на основі максимального використання стандартних програмних засобів (операційних систем, офісних програмних засобів, реляційних систем керування базами даних тощо);
- перехід від технології електронної обробки інформації, яка базується на використанні комплексів електронної обробки інформації, що створюються, як правило, за принципом: один напрям роботи - один комплекс, на основі застарілих технологій та програмних засобів і використання локальних довідників, до технологій, що базуються на використанні баз даних та реалізації динамічної системи SQL-запитів для отримання необхідної інформації в різних розрізах, для забезпечення аналітичної роботи;
- стандартизація технології автоматизованої обробки звітності;
- побудова корпоративної мережі виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів, що базується на локальних обчислювальних мережах центрального, регіонального та районного рівнів, удосконаленні діючої системи обміну інформацією на основі використання сучасних телекомунікаційних технологій, програмних і технічних телекомунікаційних засобів;
- розробка системи захисту інформації, що включає комплекс організаційних, технічних і програмних засобів, що реалізують розмежування прав доступу до інформації, створення окремих підмереж, фіксацію доступу до баз даних з конфіденційною інформацією та інше;
- створення інформаційних фондів виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів і надання можливості доступу до них споживачам інформації у рамках наданих їм повноважень, вдосконалення та розвиток системи розповсюдження інформації про діяльність Фонду.
4. Склад і основні напрями удосконалення та розвитку ІАС виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів
Інформаційно-аналітичну систему Фонду можна поділити на чотири взаємоузгоджені між собою рівні:
інформаційний - інформаційні технології верхнього рівня, що реалізують можливості ефективного виконання виконавчою дирекцією Фонду та її робочими органами покладених на них завдань щодо збирання, обробки та аналізу інформації;
інструментальний - програмні засоби та технології (стандартні і нестандартні), призначені для реалізації збирання, обробки та аналізу інформації: програмні пакети, офісні програмні пакети, системи керування базами даних (СКБД), мови програмування та засоби розроблення прикладного програмного забезпечення, технології тощо;
системний - системне програмне забезпечення, що складається із операційних систем, спеціальних програмних засобів моніторингу стану обчислювальних мереж та апаратних засобів і управління їх функціонуванням;
технічний - апаратні засоби (сервери, робочі станції, телекомунікаційне обладнання тощо) і вбудоване програмне забезпечення контролю та настроювання функціонування окремих пристроїв.
Конкретна реалізація кожного із зазначених рівнів ієрархії впливатиме на можливості реалізації тих чи інших функцій інших рівнів, тому в розробці проектних рішень щодо вдосконалення та розвитку ІАС важливим є найбільш повне врахування вимог кожного із рівнів.
ІАС Фонду також може бути представлена у вигляді двох основних функціональних підсистем, які можна розглядати як:
- технічні та програмні засоби і технології збирання, автоматизованої обробки та аналізу інформації;
- технічні та програмні засоби і технології побудови та забезпечення ефективного функціонування глобальної корпоративної мережі виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів, що включає як складові частини локальні обчислювальні мережі, телекомунікаційну підсистему обміну інформацією між різними рівнями її обробки, підсистему захисту даних, підсистему зберігання даних і забезпечення доступу до них на різних рівнях їх обробки.
Такий поділ є умовним, оскільки перелічені системи взаємодіють між собою і чіткої межі, що відділяє одну підсистему від іншої, немає. Проте такий підхід дає змогу зосередити увагу на ключових проблемах функціонування і розвитку ІАС виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів.
Реалізація ІАС планується шляхом:
- розроблення відповідних проектних документів (технічне завдання, технічний проект);
- проведення пілотних проектів та аналізу їх результатів;
- запровадження та підтримки в дієздатному стані програмно-технічних засобів виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів;
- створення відповідної нормативно-правової бази;
................Перейти до повного тексту