1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
Н А К А З
26.09.2005 N 285
Про підвищення ефективності здійснення державного контролю за використанням та охороною земель
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах N 319 від 26.10.2005 )
З метою виконання Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", дотримання вимог Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 р. N 1958, та забезпечення організації якісного, дієвого та оперативного державного контролю за використанням і охороною земель, дотриманням землевласниками та землекористувачами вимог чинного земельного законодавства, веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Невідкладні заходи щодо підвищення ефективності здійснення державного контролю за використанням і охороною земель (додаток 1).
2. Затвердити Типове положення про Управління з контролю за використанням та охороною земель в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (додаток 2).
3. Затвердити граничну чисельність працівників Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів, Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель та її територіальних органів (додаток 3).
4. Держземінспекції:
4.1. Забезпечити організацію діяльності територіальних органів Держземінспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за використанням і охороною земель.
4.2. Подати до 20 жовтня поточного року пропозиції Голові Комітету щодо кандидатур для призначення керівників територіальних органів Держземінспекції.
5. Голові Рескомзему АР Крим, начальникам обласних, Київського та Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів:
5.1. Ліквідувати відділи організації інспекторської діяльності та здійснити комплекс необхідних організаційних заходів щодо вивільнення працівників інспекторського складу у відповідності до вимог трудового законодавства.
( Підпункт 5.1 пункту 5 в редакції Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 319 від 26.10.2005 )
5.2. Забезпечити передачу на баланс відповідних територіальних органів Держземінспекції майна, комп'ютерної та офісної техніки, автотранспортних засобів, які використовувались інспекційними підрозділами (державними інспекторами), а також поточних справ та справ постійного зберігання.
5.3. Надати допомогу відповідним територіальним органам Держземінспекції у вирішенні питання забезпечення площами для розміщення.
5.4. Розробити, з урахуванням установленої граничної чисельності працівників, та до 20 жовтня поточного року подати Управлінню бухгалтерського обліку та звітності (Челомбітько Л.А.) для затвердження Головою Держкомзему структуру, штатний розпис Рескомзему АР Крим та головних управлінь.
6. Наказ Держкомзему України від 17.01.2003 N 7 (зі змінами, внесеними наказами від 12.03.2003 N 60, від 08.05.2003 N 124, від 24.06.2003 N 169, від 10.09.2003 N 229, від 30.12.2003 N 329, від 13.07.2004 N 227, від 25.08.2004 N 279, від 21.09.2004 N 303, від 01.11.2004 N 356, від 01.03.2005 N 54 і від 29.04.2005 N 114) скасувати.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комітету М.Я.Сидоренко
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України по земельних
ресурсах
26.09.2005 N 285
НЕВІДКЛАДНІ ЗАХОДИ
щодо підвищення ефективності здійснення державного контролю за використанням і охороною земель
N
з/п
Зміст заходу Відповідальні за
виконання
Строк
виконання
I. Організаційні заходи
1. Створити
територіальні органи
Держземінспекції в
Автономній
Республіці Крим,
областях, містах
Києві та Севастополі
Держземінспекція
Кальніченко А.Г.
Челомбітько Л.А.
Хаменко І.Т.
Голова
Рескомзему АР
Крим, начальники
обласних,
Київського та
Севастопольського
міських головних
управлінь земельних
ресурсів
вересень -
жовтень
II. Нормативно-правове забезпечення
2. Підготувати та
подати на погодження
зацікавлених
міністерств проект
постанови Кабінету
Міністрів України
"Про внесення змін
до постанови
Кабінету Міністрів
України від
24.02.2003 N 200"
(щодо уточнення
повноважень
територіальних
органів Держкомзему
України)
Кальніченко А.Г.
Хаменко А.Г.
Держземінспекція
жовтень
3. Розглянути питання
щодо необхідності
внесення змін до
Положення про
Державний комітет по
земельних ресурсах,
яке затверджене
Указом Президента
України від
14.08.2000N 970/2000
(із
змінами)
Кальніченко А.Г.
Держземінспекція
жовтень
4. Забезпечити
погодження з
зацікавленими
міністерствами та
подати на розгляд до
Кабінету Міністрів
України проект
Закону України "Про
внесення змін до
Кодексу України про
адміністративні
правопорушення"
(щодо посилення
відповідальності за
порушення вимог
земельного
законодавства)
Кальніченко А.Г.
Держземінспекція
вересень -
жовтень
5. Розробити та
направити на
погодження з
зацікавленими
міністерствами
проект Закону
України "Про
внесення змін до
Кримінального
кодексу України"
(щодо встановлення
кримінальної
відповідальності за
самовільне зайняття
земельної ділянки)
Держземінспекція
Кальніченко А.Г.
жовтень
6. Розробити проект
Закону України "Про
внесення змін до
Закону України "Про
державний контроль
за використанням та
охороною земель"
(щодо надання
інспекційним органам
більш дієвих
повноважень)
Держземінспекція
Кальніченко А.Г.
жовтень
7. Розробити проект
Закону України "Про
внесення змін до
деяких законодавчих
актів України" (щодо
усунення дублювання
повноважень органів
виконавчої влади та
органів місцевого
самоврядування з
питань здійснення
державного,
самоврядного та
громадського
контролю за
використанням і
охороною земель)
Держземінспекція
Кальніченко А.Г.
листопад
8. Розробити та подати
на погодження
зацікавлених
міністерств проект
постанови Кабінету
Міністрів України
"Про внесення змін
до постанови
Кабінету Міністрів
України від
25.12.2002 N 1958"
Держземінспекція
Кальніченко А.Г.
грудень
9. Розробити та подати
на погодження
зацікавлених
міністерств проект
постанови Кабінету
Міністрів України
"Про затвердження
Переліку та опису
форменого одягу і
знаків розрізнення
державних
інспекторів з
контролю за
використанням та
охороною земель"
Держземінспекція листопад
10. Розглянути питання
щодо необхідності
розробки методик
визначення розміру
шкоди, заподіяної
порушенням вимог
земельного
законодавства:
- Методики
визначення розміру
шкоди, заподіяної
внаслідок
самовільного
зайняття земельних
ділянок;
- Методики
визначення розміру
шкоди, заподіяної
внаслідок
нецільового
використання
земельних ділянок;
- Методики
визначення розміру
шкоди внаслідок
порушення
поверхневого
(родючого) шару
ґрунту без
спеціального дозволу
чи внаслідок
невиконання умов,
визначених у дозволі
Кальніченко А.Г.
Альбощий Ю.М.
Держземінспекція
жовтень
III. Матеріально-технічні та фінансові заходи
11. Забезпечити внесення
відповідних змін до
мережі розпорядників
бюджетних коштів у
зв'язку із
створенням
територіальних
органів
Держземінспекції
Челомбітько Л.А.
Держземінспекція
жовтень
12. Забезпечити
створення та
функціонування
комп'ютерної бази
даних обліку
порушень вимог
земельного
законодавства, стану
усунення виявлених
порушень та їх
негативних наслідків
Держземінспекція грудень
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України по земельних
ресурсах
26.09.2005 N 285
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про Управління з контролю за використанням та охороною земель в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
1. Управління з контролю за використанням та охороною земель в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління) є територіальним органом Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель (далі - Держземінспекція України), яка діє у складі Державного комітету України по земельних ресурсах (далі - Держкомзем України) як урядовий орган державного управління.
Управління підзвітне та підконтрольне Держземінспекції України і входить до єдиної системи органів Держкомзему України, які здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Земельним кодексом України та іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Держкомзему України та Держземінспекції України, а також цим Положенням.
Основними завданнями Управлінь є:
участь у межах своєї компетенції в реалізації державної політики у сфері земельних відносин;
організація і здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розроблення та подання до Держземінспекції України пропозицій щодо його вдосконалення.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує і здійснює державний контроль за:
дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства України;
дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, в тому числі на землі водного і лісового фонду;
використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
дотриманням законодавства у процесі укладання цивільно-правових угод, надання у користування, передачі у власність, вилучення (викупу) земельних ділянок;
веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;
розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
виконанням комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, їх псування, забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, недопущення заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що ведуть до погіршення стану земель;
дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
дотриманням порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної і землевпорядної документації;
дотриманням строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю;
2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
3) видає та анулює спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених в установленому законом порядку;
4) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель;
5) подає пропозиції Держземінспекції України щодо анулювання ліцензій на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт;
6) бере у разі потреби участь у роботі комісій з приймання меліорованих, рекультивованих та інших земель, а також у визначенні земельних ділянок для розміщення об'єктів будівництва та у вирішенні інших питань, пов'язаних з вилученням (викупом) земель;
7) вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:
приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства;
припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
8) надає методичну допомогу і рекомендації органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, власникам та користувачам земельних ділянок з питань використання і охорони земель;
9) вивчає і впроваджує у практику досягнення вітчизняної та зарубіжної науки і техніки для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
10) взаємодіє з засобами масової інформації з питань висвітлення актуальних проблем здійснення державного контролю за використанням і охороною земель;

................
Перейти до повного тексту